• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - tas

#1
2. ročník / Re: FJAP
28.10.2012, 09:05:40
z toho mála čo si pamätám tak a alebo b v tranzitívnom uzávere znači opakovaný vstup a alebo b, čo môže vyzerať asi takto:
aaaaa
bb
ababababa
aaabbbbbbaa
a tak ďalej...aj by som poradil ako to robím ja, ale myslím, že každý normálny človek by to považoval za neskutočne zložitú obchádzku
#2
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 23:30:17
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 21:07:07
Ked idem zabalit ten balicek a ten subor readme.txt mam spravit tak tieto dve polozky
VERSION: VERSION.NUMBER
ABOUT: GAME INTRODUCTION (ABOUT, ABSTRACT)

Verziu si mozem kludne napisat ze 1.1 ?
A k tomu about mam len skopirovat text ktory mam v prikaze o hre ? A do jedneho riadku, alebo ho aj odenterovat ?
A este takto, mozem si interface niekde zgrupit do samostatneho package ze interfaces napr. ? Ako su commands ?

neviem ti povedat ci sa to moze, ale urcite nebudes sam, ja to tak robim uz od zaciatku, nech v tom mam prehlad. ma to svoje nasledky, teoreticky triedy v rovnakom balicku ak sa vyuzivaju navzajom nepotrebuju importy a pod, ale ked mozme zakladnu kniznicu importovat tak mozme aj to navyse.
toť moj nazor
#3
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 14:55:08
Quote from: Cici on  08.12.2011, 08:32:26
Quote from: veteran on  07.12.2011, 20:30:54Teda ešte inak povedané, screencasty u mňa suplujú cvičenia. Žiaľbohu, ja nie som žiaden génius, ktorý to celé pochopí z prednášok - osobne považujem prednášky z tohto predmetu za zbytočné. Radšej mohli byť dve cvičenia - a nie typu "ta tam na Moodli mate scenar, ta robte". Ja viem, je to VŠ, ale cvičenia takéhoto typu vlastne ani nemusia byť. Bohate stačilo rovno na začiatku semestra vypísať konzultačné hodiny a dovi-dopo...
Quote from: xxx3 on  07.12.2011, 19:05:41
mirek .. zas nie kazdy musi len opisovat tie zdrojaky, napriklad ja si to robim sam, ale ked s niecim uz fakt neviem pohnut alebo mi hadze nejake chyby a neviem prist nato co s tym tak sa pozriem do tych tutorialov a pridem na chybu, opravim si a je to ... co je na tom zle ? ... alebo sa niekto moze z toho aj ucit, pozrie si to a potom spravi aj sam

A čo tak sa spýtať na cvičení (alebo spolužiaka ktorý to možno vie) keď niečo neviem? Od toho tie cvičenia hádam sú. Teda aspoň s Mirekom je to tak že tie cvičenia sú o otázkach a odpovediach ... Javu som videl prvý krát tiež v septembri, nerobím textovku ale Freda (alternatívne zadanie) takže nemám v podstate žiadny takýto návod, no aj tak som dokázal spraviť skoro všetky veci čo bolo treba a čo som nevedel tak som sa dozvedel na cviku (alebo sme sa o tom bavili na izbe kým sne na niečo neprišli).
Dať niekomu hotovú odpoveď na otázku bez toho aby nad tým musel rozmýšľať je to najhoršie čo môže byť ... programovať sa dá naučiť len tak že nad tým človek bude sedieť až kým nepríde na nejaké riešenie (prípadne s nejakým hintom - ktorý ale len navedie na správnu odpoveď). Kto toto nechápe tak by tu nemal strácať čas a skúsiť niečo iné (k informatike programovanie myslím celkom patrí).

ps: oslovenie deti aj mne kus vadí ... samozrejme že sa necítim byt na rovnakej úrovni ako cvičiaci, ale zase na to že by sa nám v podstate malo vykať (čo sa mi tiež nepáči :D) je to až moc veľký extrém

suhlasim.
na druhu stranu k slicku mas take kvantum tutorialov, ze ked to spojis s cviceniami, podla mna nie je mozne aby si to nespravil.
trochu ma tlaci cas tak len v rychlosti: tutoriali treba spravne vnimat, je to moznost ako sa nieco priucit, no treba pochopit aj co je za tym, nie to brat ako kucharku a ist krok po kroku bez toho aby som sa zamyslel preco
#4
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 03:09:52
teoreticky su povolene male zmeny v scenari, druha vec je ako si ten scenar uvazoval, ci to pouzi mobil malo mat nejaky efekt, alebo si to tam daval len koli splneniu podmienok
#5
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 00:01:23
nie ze by som chcel niekoho branit alebo podobne, ale na prednaskach z oop konkretne a doslovne bolo povedane, ze je to predmet kde by sa viac hodili 2 cvicenia miesto cvicenia a prednasky, zaroven bolo olutovane ze sa to neda a zacala prednaska.
co sa screncastu tyka, su tam ludia aj taky aj taky. najdu sa jedinci co to pozru zistia ako co robit sadnu a naprogramuju, ale najdu sa aj taky co pozru a od slova do slova prepisu
nakoniec si treba uvedomit ze sme na odbore kam sa berie vela ludi, sme tu este bez prijimaciek a v state, kde vam vysoku skolu hradi stat. nechcem nikomu krividt, ale na vysky sa tu hlasia a aj dostavaju ludia, co na to nemaju, no ked to je zadarmo preco to nevyskusat.
#6
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 18:54:46
Quote from: matus217 on  07.12.2011, 09:57:54
tas ty si asi nejaky sadista na styl vyrobcov Dark Souls  ;D
Inak co myslite, vadi ak mam vsetky texty nazvy popisi miestnosti atd bez diakritiky ?
tak zasa nie ze v kazdej miestnosti mozes prehrat, ale moj nazor je, ze pri takejto hre mas 2 moznosti aby nebola priliz jednoducha
1. je to co aplikujem ja, lebo potom si to musis bud nahrat a spravit spravny krok alebo ist od zaciatku
2. moze obsahovat "hadanky", neviem ako to lepsie popisat, ale klasicky priklad je Polda, tusim ze tam sa prehrat nedalo, ale ked si sa na nejakom hlavolame zasekol tak zbohom
pekny priklad je aj Prince of Persia (kto mysli na Sands of Time a podobne, tak sa vratte v case do cca 1989) kde v podstate mas "hadanku" najst spravnu cestu, obcas je prekazka kde mozes "prehrat" ale nakoniec je tam len na spestrenie. a do toho vsetkeho ta tlaci cas

btw. odporucam si tieto hry zahrat, mozno su stare, ale dobre, aj dalsie ako prehistorik, vikings, supaplex a pod. nakoniec je zaujimave aj odkial kam sa da dostat, ale to sem nepatri
#7
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 09:04:59
k tym tabulkam, vravim ja to tak nerobim, cisto z lenivosti mi to prislo pracne, ja som ked tak uvazoval nad logickym priznakom pre vychod true/false ci sa nim da prejst, no mna sa to netyka lebo ja mam scenar zrieseny nie na zamknute prekazky ale skor fatalne, ktore ked neodstranis, tak hold prehras ( GameState.GAMEOVER a hotovo, neparam sa s tym) koniec koncov hra co sa neda prehrat za vela nestoji.
#8
2. ročník / Re: OOP
06.12.2011, 18:35:58
ak chcete za behu hry volat setExits(...,...,...,...), potrebujete sa dostat k miestnostiam ktore tam chcete nastavit, tie sa vytvaraju v createRooms(), poznam ludi co hru rozsirili a tie miestnosti pri vytvarani vkladaju do arraylistu v GameImpl a teoreticky potom k nim maju pristup tadial, inac jedine co ma napada je nejaky mne neznamy sposob javy alebo nieco podobne ako sa k nim dostat, to vam musi povedat niekto skusenejsi (ak nieco take vobec je). no co sa behu tyka nemyslim si ze je najlepsie riesenie vytvorit si jednu miestnost s null vychodmy a vzdy ked chcem niekam dalej prejst vytvarat nove. ja napr. mozne vychody zistujem podla exitov a pride mi zvlastne aby po vchode do miestnosti a rozhliadnuti hra povedala : nevidis ziadne vychody, a davat to priamo do popisu je zasa na moj vkus pracne.
#9
2. ročník / Re: OOP
05.12.2011, 07:38:54
Quote from: veteran on  03.12.2011, 14:40:12
Vie mi nejaká dobrá duša vysvetliť, kde je tu chyba?

package Items;
import textgame.Item;

public class Key implements Moveable, Item {
    private String name;
    private String description;
   
    public Key(){
        this.name = "kluc";
        this.description = "popis z moodla";
    }
   
    public String getName(){
        return this.name;
    }
   
    public void setName(String name){
        this.name = name;
    }
   
    public String getDescription(){
        return this.description;
    }
   
    public void setDescription(String description){
        this.description = description;
    }
}


NetBeans mi podčiarkuje ten vyboldovaný červený riadok a píše "interface expected here". Kvôli čomu tam očakáva interface? Tomášek to s nami programoval na cvičení a on tam žiaden interface nepísal. A chybu mu nevypisovalo žiadnu.

poedal by som ze problem je kdesi v tom Moveable, zrejme to nie je spravene ako interfacem pozrel by som sa najprv na to, potom na import podla balickov, plus je to len detail ale ak to mas podla cviceni dal by som najprv item potom movable, cisto nech to je prehladne.

co sa dalej movable tyka, riesenia boli rozne, ale da sa to jednoducho ako je v cviceniach napisane, prazdny interface pre movable, kazdy predmet implementuje item a ak je prenosny tak aj movable, cim sa ale nijak nemeni. vsetko o co potom ide je v execute getu osetrit aby predmet odstranilo/pridalo z/do tabulky miestnosti/bacpacku podla instanceof.
nie som ziadny expert, takze neviem ci je to najlepsie alebo podobne, ale jednoznacne je to jednoduche

k truhlici, jedna z moznosti je za predpokladu ze ju treba odomknut nejakym klucom, aby execute kluca zmenil meno/popis truhlice a do miestnosti pridal predmety ktore maju byt v truhlici, je to tak trochu zvlastne, ale je to riesenie pre zakladnu sadu prikazov a nevyzaduje ziadne drasticke rozsirenie

k miestnostiam, to je otazka trochu zradna, pretoze teoreticky by sa vsetky miestnosti mali vytvorit v metode createrooms, takze treba pocitat aj s tym, kazdopadne nemyslim ze vytvarat ich za behu je mozne (vzhladom k ich strukture)
#10
2. ročník / Re: Psychologia
27.11.2011, 23:48:56
zrejme záleži na dni, ale áno tento týždeň bude písomka, minimálne seminár v pondelok 28.11.2011 10,50-12,20 určite
#11
1. ročník / Re: TEST zo ZEI
14.10.2011, 16:14:30
no ako zalezi od pohladu...zasa ked mi pustia instruktazny film prvej pomoci z dob ked este moj dedo bol mladik...bozp ked sa nemeni tak sa nemeni...to su zakony...ale prva pomoc sa kazdy rok meni a je dobre ak sa uci aktualna verzia
#12
1. ročník / Re: TEST zo ZEI
14.10.2011, 05:34:35
treba len vediet aky je system...na bozp to funguje asi ako v autoskole...cim dlhsia odpoved tym vacsia sanca ze je spravna...druha cast je zasa o tom si pozriet par obrazkov...v konecnom dosledku je to sice predmet nudny...ale nie prave narocny...zadania su vsetky dokopy tak na 20 minut prace
#13
1. ročník / Re: PPI
23.03.2011, 02:27:44
pri tej vernamovej sifre...ak je kluc dlhsi...ho orezavam z prava alebo z lava? lebo osobne by som si ho proste len z prava pisal pekne pod to a opisal ho len tolko kolko potrebujem ale nie som si prave isty...
#14
1. ročník / Re: Prednášky
30.09.2010, 20:45:49
ked je rec o kmecovi...tak ako s podnikanim a manazmentom? treba chodit na tie prednasky? treba sa to ucit alebo sa tym len preplava?