• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - depeha

#1
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
05.01.2012, 20:18:46
Akurát sa mi podarilo spraviť funkčný jar...

@Mitwoc: ide ti to v eclipse spustiť? Podľa tvojej chyby tipujem že nemáš Main class v run configu. (myslím toto)
A potom pri exporte ešte treba dávať pozor na to či súbory (obrázky, mapa...) sú v source folder. Malo by to vyzerať nejak takto.
No, a ešte cesty k súborom v zdrojáku majú byť napr. ("resources/..."), nie ("/resources/..."). Pri spúšťaní v eclipse funguje oboje, ale pri jar-ku iba to prvé.

@Cici: skús   java -Djava.library.path=/cesta/k/libs/ -jar tvojaHra.jar mne to ide iba takto.
#2
Odporúčam pozrieť všetky materiály čo sme spísali minulý rok.
#3
2. ročník / Re: FJAP
30.10.2011, 06:16:03
ELUA:
QuoteNeručím za nič nižšie popísané! Všetko robíte na vlastné riziko!

V tomto "tute" je uvedené všetko, na čom som zatiaľ sám prišiel, no nikto mi nepotvrdil že to je správne! Odporúčam použiť v prípade kedy už ani vaša peňaženka nezvládne spraviť toto zadanie.

Ak ste ochotný toto riziko podstúpiť kliknite [SEM] to je len vtip a čítajte ďalej. V opačnom prípade stlačte klávesovú skratku Ctrl+W.


Pokus implementovať zdroják od Pločicu do vlastného zadania.
Privlastníme a upravíme si pár vecí:

//tabulka konstant a identifikatorov
int ixtc=0;            /* index volnej pozicie v tabulke konstant */
char* TID[512];  /* tabulka identifikastorov */
int ixti=0;

// rozpoznany symbol
int attr; /* hodnota pre synt.analyzator */


Tu sa sranda končí, treba aj upravovať!
//kody symbolov
enum {
        LAND, LOR,   /* &&   ||  */     //toto alebo
        MUL,DIV       /*  *   /    */      //toto, vyberte podľa vlastného uváženia a zadania
LPAR,RPAR,       /* ( ) */
VALUE,          /* celociselna konstanta */   //plocica tam má ICONST
        }; /* kody symbolov */


/* SYNTAKTICKA ANALYZA */

char *errmsg[]={
     /* 0 */ "Ocakava sa prikaz", //nieje treba
     /* 1 */ "ocakava sa STOP",  //ani toto
     /* 2 */ "ocakava sa identifikator",  //furt nič
     /* 3 */ "ocakava sa =",   //určite nie
     /* 4 */ "ocakava sa ;",   //ee
     /* 5 */ "ocakava sa +,- podvyraz",    //upraviť na svoje! buď * / / alebo && / ||
     /* 6 */ "ocakava sa *,/ podvyraz",    //preč
     /* 7 */ "ocakava sa operand",   //nechať
     /* 8 */ "ocakava sa )",  //samozrejme nechať
     /* 9 */ "ocakava sa + alebo -",   //tak jak o štyri riadky vyššie
     /* 10*/ "ocakava sa * alebo /",   //het
     };



HÁČKA!

SetType HOpnd       = (E VALUE) /* //VALUE - VALUE//| (E ID)*/ | (E LPAR);  // HOpnd premenujte na pravdepodobne HTerm (ak to tak máte vo vašom kóde)
SetType HMul        = HOpnd; //HMul premenovať najlepšie na meno vašej funkcie ktorá sa stará od druhý riadok. napr HAnd alebo HOr..., HOpnd premenovať na HTerm, samozrejme to musí byť každému jasné
SetType HExpr       = HMul; //HMul tak jak o riadok vyššie

//NASLEDUJÚCE RIADKY VÔBEC NETREBA
/*SetType HInput      = (E INPUT);   //tu a ku ďalšim štyrom riadkom som sa ešte nedostal
SetType HOutput     = (E PRINT);
SetType HAssignment = (E LET);
SetType HDeclaration= (E VAR);
SetType HProgram    = HDeclaration|HInput|HAssignment|HOutput|(E STOP);*/



//nemeniť nič!
int synerrs=0;

void error(int n, SetType keys)
{
    printf("SYN_CHYBA: %s\n",errmsg[n]);
synerrs++;
while (!((E symbol) & keys)) getsymbol();
}

void check(int n, SetType keys)
{
if (!((E symbol) & keys)) error(n,keys);
}


Tieto funkcie nebude treba.

void Program(SetType),Declaration(SetType),Assignment(SetType),Output(SetType),Input(SetType);


Nasledujú dôležité úpravy! Toto vyžaduje myslenie!
NAHRÁDZAJÚ VAŠE PÔVODNÉ KÓDY!


int Expr(SetType keys){  //pekný názov, može ostať
int vyst; /* vystupny symbol */  //toto
int h1,h2;                                    //nás nemsí
SetType loopkeys, allkeys;           //trápiť
loopkeys = (E PLUS) | (E MINUS) | HMul;  //vymazať plus a minus, nahradiť vlastným znakom v prvom riadku gramatiky (MUL/DIV/AND/OR). | HMul prepísať na to isté načo ste HMul prepísali pri HÁČKACH o dva code tagy vyššie
allkeys = loopkeys | keys;   //neriešiť
h1=Mul(allkeys);    // Mul zmeniť na funkciu v druhom riadku gramatiky
check(5,allkeys);    // Zmeniť číslo podľa vlastného uváženia
while((E symbol) & loopkeys){   //neriešiť
    if(symbol==PLUS||symbol==MINUS){   //nechať len znak v prvom riadku gramatiky
       vyst=symbol;  //nič
   getsymbol();  //tiež nič
    } else error(9,allkeys);  //zmeniť číslo
h2=Mul(allkeys);  //zmeniť Mul na funkciu v druhom riadku gramatiky
if(vyst==PLUS)h1=h1+h2;  //zmeniť plus na to čo treba a upraviť telo s využitím vlastnej hlavy.
else h1=h1-h2; //else nebude treba, keďže v prvom riadku gramatiky máme všetci len jednu operáciu
    check(5,allkeys);  //zmeniť číslo jak furt...
}
return(h1);
}



// keď ste sa dostali až do druhého ročníka tak dúfam že vam dojde jak toto upraviť (poradím - podľa code boxu nad týmto)
int Mul(SetType keys){ //to je tá druha funkcia vo vašom pôvodnom kóde. (druhý riadok v gramatike, medzi Expr a Term)
int vyst; /* vystupny symbol */
int h1,h2;
SetType loopkeys, allkeys;
loopkeys = (E MUL) | (E DIV) | HOpnd;
allkeys = loopkeys | keys;
h1=Opnd(allkeys);
check(6,allkeys);
while((E symbol) & loopkeys){
    if(symbol==MUL||symbol==DIV){
       vyst=symbol;
   getsymbol();
    } else error(10,allkeys);
h2=Opnd(allkeys);
if(vyst==MUL)h1=h1*h2;
else h1=h1/h2;
    check(6,allkeys);
}

return(h1);
}



// prepísať len názov funkcie a prvé parametre funkcií error a check
int Opnd(SetType keys){ //tak a toto je Term.
int ix;                               //nepoužité, neviem prečo to tu je
int h1;
check(7,HOpnd|keys);
switch(symbol){
case VALUE: h1=TC[attr];getsymbol();  //zmeniť TC[attr] na attr
break;
case ID: h1=0;getsymbol();
break;
case LPAR:
getsymbol();
h1=Expr((E RPAR)|keys);
if(symbol==RPAR)getsymbol();
else error(8,keys);
break;
default: error(7,keys);h1=0;
}
return(h1);
}



EDIT: Mierna úrava. V tute by malo byť všetko potrebné pre úspešné poskladanie zotavenia.
#4
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
29.10.2011, 18:56:17
Z tutov na oficiálnych stránkach odporúčam pozrieť freeaks' tut

Pre linuxákov pravdepodobne nebude fungovať čisto len lwjgl.jar (nemusíte sťahovať lwjgl osobitne z ofiko stránkok) .  Spolu so slick.jar a lwjgl.jar pridajte aj súbory z rozbaleného natives-linux.jar (súbory .so). V Referenced Libraries nájdite lwjgl.jar -> properties -> native library -> workspace -> priečinok lib v projekte. Potom by to malo fičať. (BTW je to pre Eclipse, niečo podobné bude treba asi aj v netbense...)
#5
nVidia GeForce 8400gs
- x16 PCIe
- 256MB DDR2
- 64bit
- VGA, HDMI, DVI
- používaná 2 roky

Foto:
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.09.44.jpg
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.10.35.jpg

Cena: 10€


LG DVD-R DL
- ATA
- čítanie/zápis CD(48x), DVD+-R(16x),DVD+-R DL(6x/4x), DVD-RAM (5x)
  kompletná tabuľka sem
- používaná 4 roky

Foto:
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.04.22.jpg
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.05.55.jpg
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.06.13.jpg

Cena: 10€


V prípade kúpy oboch, cena spolu: 15€