• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - depeha

#1
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
05.01.2012, 20:18:46
Akurát sa mi podarilo spraviť funkčný jar...

@Mitwoc: ide ti to v eclipse spustiť? Podľa tvojej chyby tipujem že nemáš Main class v run configu. (myslím toto)
A potom pri exporte ešte treba dávať pozor na to či súbory (obrázky, mapa...) sú v source folder. Malo by to vyzerať nejak takto.
No, a ešte cesty k súborom v zdrojáku majú byť napr. ("resources/..."), nie ("/resources/..."). Pri spúšťaní v eclipse funguje oboje, ale pri jar-ku iba to prvé.

@Cici: skús   java -Djava.library.path=/cesta/k/libs/ -jar tvojaHra.jar mne to ide iba takto.
#2
Odporúčam pozrieť všetky materiály čo sme spísali minulý rok.
#3
2. ročník / Re: FJAP
30.10.2011, 06:16:03
ELUA:
QuoteNeručím za nič nižšie popísané! Všetko robíte na vlastné riziko!

V tomto "tute" je uvedené všetko, na čom som zatiaľ sám prišiel, no nikto mi nepotvrdil že to je správne! Odporúčam použiť v prípade kedy už ani vaša peňaženka nezvládne spraviť toto zadanie.

Ak ste ochotný toto riziko podstúpiť kliknite [SEM] to je len vtip a čítajte ďalej. V opačnom prípade stlačte klávesovú skratku Ctrl+W.


Pokus implementovať zdroják od Pločicu do vlastného zadania.
Privlastníme a upravíme si pár vecí:

//tabulka konstant a identifikatorov
int ixtc=0;            /* index volnej pozicie v tabulke konstant */
char* TID[512];  /* tabulka identifikastorov */
int ixti=0;

// rozpoznany symbol
int attr; /* hodnota pre synt.analyzator */


Tu sa sranda končí, treba aj upravovať!
//kody symbolov
enum {
        LAND, LOR,   /* &&   ||  */     //toto alebo
        MUL,DIV       /*  *   /    */      //toto, vyberte podľa vlastného uváženia a zadania
LPAR,RPAR,       /* ( ) */
VALUE,          /* celociselna konstanta */   //plocica tam má ICONST
        }; /* kody symbolov */


/* SYNTAKTICKA ANALYZA */

char *errmsg[]={
     /* 0 */ "Ocakava sa prikaz", //nieje treba
     /* 1 */ "ocakava sa STOP",  //ani toto
     /* 2 */ "ocakava sa identifikator",  //furt nič
     /* 3 */ "ocakava sa =",   //určite nie
     /* 4 */ "ocakava sa ;",   //ee
     /* 5 */ "ocakava sa +,- podvyraz",    //upraviť na svoje! buď * / / alebo && / ||
     /* 6 */ "ocakava sa *,/ podvyraz",    //preč
     /* 7 */ "ocakava sa operand",   //nechať
     /* 8 */ "ocakava sa )",  //samozrejme nechať
     /* 9 */ "ocakava sa + alebo -",   //tak jak o štyri riadky vyššie
     /* 10*/ "ocakava sa * alebo /",   //het
     };



HÁČKA!

SetType HOpnd       = (E VALUE) /* //VALUE - VALUE//| (E ID)*/ | (E LPAR);  // HOpnd premenujte na pravdepodobne HTerm (ak to tak máte vo vašom kóde)
SetType HMul        = HOpnd; //HMul premenovať najlepšie na meno vašej funkcie ktorá sa stará od druhý riadok. napr HAnd alebo HOr..., HOpnd premenovať na HTerm, samozrejme to musí byť každému jasné
SetType HExpr       = HMul; //HMul tak jak o riadok vyššie

//NASLEDUJÚCE RIADKY VÔBEC NETREBA
/*SetType HInput      = (E INPUT);   //tu a ku ďalšim štyrom riadkom som sa ešte nedostal
SetType HOutput     = (E PRINT);
SetType HAssignment = (E LET);
SetType HDeclaration= (E VAR);
SetType HProgram    = HDeclaration|HInput|HAssignment|HOutput|(E STOP);*/



//nemeniť nič!
int synerrs=0;

void error(int n, SetType keys)
{
    printf("SYN_CHYBA: %s\n",errmsg[n]);
synerrs++;
while (!((E symbol) & keys)) getsymbol();
}

void check(int n, SetType keys)
{
if (!((E symbol) & keys)) error(n,keys);
}


Tieto funkcie nebude treba.

void Program(SetType),Declaration(SetType),Assignment(SetType),Output(SetType),Input(SetType);


Nasledujú dôležité úpravy! Toto vyžaduje myslenie!
NAHRÁDZAJÚ VAŠE PÔVODNÉ KÓDY!


int Expr(SetType keys){  //pekný názov, može ostať
int vyst; /* vystupny symbol */  //toto
int h1,h2;                                    //nás nemsí
SetType loopkeys, allkeys;           //trápiť
loopkeys = (E PLUS) | (E MINUS) | HMul;  //vymazať plus a minus, nahradiť vlastným znakom v prvom riadku gramatiky (MUL/DIV/AND/OR). | HMul prepísať na to isté načo ste HMul prepísali pri HÁČKACH o dva code tagy vyššie
allkeys = loopkeys | keys;   //neriešiť
h1=Mul(allkeys);    // Mul zmeniť na funkciu v druhom riadku gramatiky
check(5,allkeys);    // Zmeniť číslo podľa vlastného uváženia
while((E symbol) & loopkeys){   //neriešiť
    if(symbol==PLUS||symbol==MINUS){   //nechať len znak v prvom riadku gramatiky
       vyst=symbol;  //nič
   getsymbol();  //tiež nič
    } else error(9,allkeys);  //zmeniť číslo
h2=Mul(allkeys);  //zmeniť Mul na funkciu v druhom riadku gramatiky
if(vyst==PLUS)h1=h1+h2;  //zmeniť plus na to čo treba a upraviť telo s využitím vlastnej hlavy.
else h1=h1-h2; //else nebude treba, keďže v prvom riadku gramatiky máme všetci len jednu operáciu
    check(5,allkeys);  //zmeniť číslo jak furt...
}
return(h1);
}



// keď ste sa dostali až do druhého ročníka tak dúfam že vam dojde jak toto upraviť (poradím - podľa code boxu nad týmto)
int Mul(SetType keys){ //to je tá druha funkcia vo vašom pôvodnom kóde. (druhý riadok v gramatike, medzi Expr a Term)
int vyst; /* vystupny symbol */
int h1,h2;
SetType loopkeys, allkeys;
loopkeys = (E MUL) | (E DIV) | HOpnd;
allkeys = loopkeys | keys;
h1=Opnd(allkeys);
check(6,allkeys);
while((E symbol) & loopkeys){
    if(symbol==MUL||symbol==DIV){
       vyst=symbol;
   getsymbol();
    } else error(10,allkeys);
h2=Opnd(allkeys);
if(vyst==MUL)h1=h1*h2;
else h1=h1/h2;
    check(6,allkeys);
}

return(h1);
}



// prepísať len názov funkcie a prvé parametre funkcií error a check
int Opnd(SetType keys){ //tak a toto je Term.
int ix;                               //nepoužité, neviem prečo to tu je
int h1;
check(7,HOpnd|keys);
switch(symbol){
case VALUE: h1=TC[attr];getsymbol();  //zmeniť TC[attr] na attr
break;
case ID: h1=0;getsymbol();
break;
case LPAR:
getsymbol();
h1=Expr((E RPAR)|keys);
if(symbol==RPAR)getsymbol();
else error(8,keys);
break;
default: error(7,keys);h1=0;
}
return(h1);
}



EDIT: Mierna úrava. V tute by malo byť všetko potrebné pre úspešné poskladanie zotavenia.
#4
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
29.10.2011, 18:56:17
Z tutov na oficiálnych stránkach odporúčam pozrieť freeaks' tut

Pre linuxákov pravdepodobne nebude fungovať čisto len lwjgl.jar (nemusíte sťahovať lwjgl osobitne z ofiko stránkok) .  Spolu so slick.jar a lwjgl.jar pridajte aj súbory z rozbaleného natives-linux.jar (súbory .so). V Referenced Libraries nájdite lwjgl.jar -> properties -> native library -> workspace -> priečinok lib v projekte. Potom by to malo fičať. (BTW je to pre Eclipse, niečo podobné bude treba asi aj v netbense...)
#5
nVidia GeForce 8400gs
- x16 PCIe
- 256MB DDR2
- 64bit
- VGA, HDMI, DVI
- používaná 2 roky

Foto:
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.09.44.jpg
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.10.35.jpg

Cena: 10€


LG DVD-R DL
- ATA
- čítanie/zápis CD(48x), DVD+-R(16x),DVD+-R DL(6x/4x), DVD-RAM (5x)
  kompletná tabuľka sem
- používaná 4 roky

Foto:
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.04.22.jpg
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.05.55.jpg
http://dl.dropbox.com/u/9106/pc/bazos/2011-10-08%2011.06.13.jpg

Cena: 10€


V prípade kúpy oboch, cena spolu: 15€