• Welcome to TUKE FĂ“RUM - FĂłrum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi» príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi» príspevky Menu

Messages - Ofinka

#1
4. ročnĂ­k / Re: Stavba po?Ă­ta?ov
13.01.2011, 19:38:00
Quote from: dissipator on  12.01.2011, 18:36:37
v akom registri (registroch) bol podla teba vysledok ? a coho vysledok to bol ?

PB:=n (inicializacia - n bitove registre = pocet cyklov), ale dekrementacia PB tam nebola (len podmienka PB=0)

Q bol 2n register (vid if A(0)=1 THEN Q(2n:n)+B atd...) (ok, da sa aj tak) ale nedoslo ku skopirovaniu Q(n-1:0):=A na zaciatku (pri inicializacii)

naopak v hornom cykle sa kontrolovalo A(0) >>> nasvecuje ze vysledok by mal byt hadam v C.Q.A (za podmienky, ze |A| = |Q|) >> akurat uz vieme, ze Q je 2n register...

proste shift right sa vykonaval na C.Q a kontrolovalo sa A(0), PB sa nedekrementovalo - bud sa tam teda nic necyklilo alebo tam bol nekonecny cyklus (nie som si isty, kde bolo true a kde false pri spodnej podmienke)

dobre tam bolo urcite PB=n na zaciatku  ;D

ta ale ty si nemal kontrolovat spravnost algoritmu..ty si mal pre neho navrhnut len strukturu..a to sa dalo v pohode..a ked si nevedel ze co je vystupom tak si sa mohol spytat..kazdemu s tym poradili...
#2
Quote from: wajo666 on  05.01.2011, 12:58:46
Ofinka  nezavesis ich niekde tie otazky....ked tebe pomohli pomozu aj inym :)  8)

noo mozeem..alee su to fakt len tie z toho doc-ka s minulorocnymi otazkami + nejake co som este nasla na minulorocnom fore..kazdopadne tu su!
#3
taak vlastne ja som si vypracovala tie otazky co boli minule roky..zo skript na moodli v kombinacii s tymi pdfkami na moodli v kombinacii s eminkinimi poznamkami..a naucila som sa iba tie otazky..nic ine..a nastastie presne to bolo!!! :) ale samozrejme som si precitala cele skripta aby som vedela o com to celkovo je a tak..cize to bolo cca 8 dni aktivneho ucenia  :trestac:
#4
Quote from: cory on  04.01.2011, 19:13:04
Quote from: Ofinka on  04.01.2011, 18:59:32
Quote from: kamelot on  04.01.2011, 18:43:37
teda bolo treba napisat 2 "osobitnych" zegalkinov?

presne tak...a strasne jednoduche boli..

uz mas aj znamku ? pochval sa nie ?:)

maaam..cize sa takto tesiiiiim  bp bp bp bp bp bp aaa inak bola som hned druha na ustnej cize neviem ako ostatni dopadli..ale aj ten co bol predo mnou spravil..hudak nebol zly..uplne v pohode bol..stacilo aby si vedel o com hovoris :) alee potom tu mozu aj ostatni dopisat ako dopadli..tiez ma to zaujima.. :xmas: :xmas: :xmas:
#5
Quote from: kamelot on  04.01.2011, 18:43:37
teda bolo treba napisat 2 "osobitnych" zegalkinov?

presne tak...a strasne jednoduche boli..
#6
Quote from: navarro on  03.01.2011, 02:47:45
na cvikach sme pocitali priklad na stroj s dvomi pocitadlami pre vyraz (a na n; b na n; c na n ).
Ale ako by vyzeral stroj s dvomi pocitadlami pre vyraz (a na 2n; b na n; c na n ) ? Dakujem za pomoc  :)

mne vyslo take nieco..ale nie som si ista ci to je dobre..cize to moze niekto skontrolovat!
#7
Quote from: eminkaa on  30.12.2010, 19:34:22
Quote from: Ofinka on  30.12.2010, 03:33:41
2. Otazka: Brali sme na cvikach priklady typu ze dokazte ze je nejaky jazyk deterministicky a bezkontextovy?

taketo ulohy su dost zakerne. nemuseli ste ich preberat v takomto zneni na hodine, ale pokial vies, co znamena, ked je jazyk deterministicky alebo bezkontextovy, potom musis vediet, akym sposobom sa to da dokazat - a na to mozes pouzit niektory z prikladov, ktore sa preberali na hodine.

taak dakujem za odpovede..aa uz si viem teda predstavit ze urcime ze jazyk je bezkontextovy a deterministicky tym ze mu zostrojime zasobnikovy automat..alee akym sposobom by sa riesil takyto typ prikladu?=>

Je dany bezkontextovy jazyk L1, jazyk L2=(a1a4a7...a3k+1; k je vacsie rovne 1, ai patri L1) a treba dokazat, ze L2 je tiez bezkontextovy jazyk.

to treba tiez nejako riesit pomocou zasobnikovych automatov?..alebo je nato nejake ine pravidlo?
#8
Mam 2 otazky:
1. Otazka: V minulorocnych otazkach bolo znenie jednej ulohy "Sekvencne zobrazenia" . To k tomu akoze co treba? Konecno-automatove zobrazenia alebo su este nejake ine?
2. Otazka: Brali sme na cvikach priklady typu ze dokazte ze je nejaky jazyk deterministicky a bezkontextovy?

Prosiiiim vie niekto odpovedat na tieto otazkyyy?  :baaa: :baaa: :baaa: :baaa: :baaa: :baaa: :baaa: :baaa: :baaa:
#9
4. ročnĂ­k / Re: Stavba po?Ă­ta?ov
27.11.2010, 23:11:12
Quote from: t0Mi on  27.11.2010, 22:16:04
bolo nam povedane, ze v 9 tom cviceni v pdf z minulych rokov je chyba.. opravili sme to na cviceni..
moja otazka znie: su este niekde nejake chyby?
aby som sa zle nenaucil, hmm...

tak napr. v 7 cviceni je taka mala chyba..pri c3,3=v2,2 bla bla ma byt ze c3,3 = v3,2 bla bla bla..ale tak to su take preklepy..co si vsimnes ked sa to ucis. Mna by akurat zaujimala taka vacsia chyba..ze ked sme robili mikroprogramy na cviku (este na nejakom druhom) tak sme v mikroprograme pouzili prazdnu mikrooperaciu len ked sme zhora dole obchadzali nejake operacie..ale ked sme sa vracali, napriklad pri tej poslednej kontrole, ze ci uz ma koncit, tak vtedy sme pri navrate nepouzili tu prazdnu mikrooperaciu..ale v pisomke za to boli strhnute body..ze tam musi byt ta prazdna mikrooperacia..a pritom tam nie je ani v skriptach ani v tych pdfkach..cize to by ma zaujimalo kedze bolo povedane ze mozu byt priklady z celeho semestra..tak keby sa niekomu chcelo to vysvetlit..
#10
4. ročnĂ­k / Re: Stavba po?Ă­ta?ov
22.11.2010, 17:19:59
no tak tu je to oskenovane cvicenie z pondelka o 13:30 v 9. tyzdni.
#11
4. ročnĂ­k / Re: Webove technologie
02.11.2010, 01:24:36
Quote from: Domino3D on  01.11.2010, 22:07:16
Quote from: DeeL on  01.11.2010, 21:43:41
Quote from: Domino3D on  01.11.2010, 21:40:14
Quote from: DeeL on  30.10.2010, 23:51:49
...
- znova sa to tyka XSLT (neprehadzuj pismenka v pripone)

neviem jak ostatni, ale ja tam vidim xls
:)
vdaka, opravene

co sa tyka poctu roznych elementov v XML, tak je lepsie jednotlive informacie rozbit na co najmensie casti

jop, super :) len som bol zmateny trocha :-O
Quote from: Ofinka on  01.11.2010, 19:45:27
Mam jednu dlhsiu otazku k 1. zadaniu. Neviem sa pohnut s tymi namespace-ami, pretoze ked sa ich tam snazim zakomponovat podla zadania, ktore tu zverejnili (IncomingEmails), tak mi to cele prestane fungovat. Preto by mi veelmi pomohlo keby tu niekto popisal jednotlive tagy s namespace-ami..ze preco tam su, odkial ich dostali a co robia.

v subore .xml:
<incE:incomingMails xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="IncomingMails.xsd"
         xmlns:incE="http://example.org/incomingMails" xsi:schemaLocation="http://example.org/incomingMails incomingMails.xsd">

v subore .xslt:
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
                xmlns:incE="http://example.org/incomingMails" exclude-result-prefixes="incE">
v subore .xsd:
<xs:schema xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" elementFormDefault="qualified" xml:lang="sk" version="1.0" targetNamespace="http://example.org/incomingMails" xmlns:incE="http://example.org/incomingMails">

..a este ze ci treba pridat este nieco ine aby to spolu fungovalo..lebo ked to spravim podla tohto tak mi to sice zobrazi udaje z xml-ka..ale iba cisto v plaintexte..a uz ma to fakt nebavi sa s tym babrat. Takze dufam ze to nie je prilis hlupa otazka..kazdopadne keby sa niekomu chcelo tak by to mohol vysvetlit..vdaka!

(A este inak pri odovzdavani zadania pise ze mame odovzdat subor .xsl..tak preco v tom zadani IncomingEmails pouzil .xslt?)
a co presnejsie ti nejde? teda jak to prestane fungovat?

tak my dvaja o tom mozme radsej zajtra pokecat na prednaske  8)..a budem len rada ked mi budes vediet pomoct!  br
#12
4. ročnĂ­k / Re: Webove technologie
01.11.2010, 19:45:27
Mam jednu dlhsiu otazku k 1. zadaniu. Neviem sa pohnut s tymi namespace-ami, pretoze ked sa ich tam snazim zakomponovat podla zadania, ktore tu zverejnili (IncomingEmails), tak mi to cele prestane fungovat. Preto by mi veelmi pomohlo keby tu niekto popisal jednotlive tagy s namespace-ami..ze preco tam su, odkial ich dostali a co robia.

v subore .xml:
<incE:incomingMails xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="IncomingMails.xsd"
         xmlns:incE="http://example.org/incomingMails" xsi:schemaLocation="http://example.org/incomingMails incomingMails.xsd">

v subore .xslt:
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
                xmlns:incE="http://example.org/incomingMails" exclude-result-prefixes="incE">
v subore .xsd:
<xs:schema xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" elementFormDefault="qualified" xml:lang="sk" version="1.0" targetNamespace="http://example.org/incomingMails" xmlns:incE="http://example.org/incomingMails">

..a este ze ci treba pridat este nieco ine aby to spolu fungovalo..lebo ked to spravim podla tohto tak mi to sice zobrazi udaje z xml-ka..ale iba cisto v plaintexte..a uz ma to fakt nebavi sa s tym babrat. Takze dufam ze to nie je prilis hlupa otazka..kazdopadne keby sa niekomu chcelo tak by to mohol vysvetlit..vdaka!

(A este inak pri odovzdavani zadania pise ze mame odovzdat subor .xsl..tak preco v tom zadani IncomingEmails pouzil .xslt?)
#13
4. ročnĂ­k / Re: Rozvrh
10.09.2010, 20:36:05
helou..nie je tu nahodou niekto kto ma cviko z Konstrukcie prekladacov v pondelok o 15:10 aaa by ho chcel radsej v pondelok o 11:35? Je to velmi dobra ponuka a vedela by som to zariadit!!!  ;)
#14
3. ro?nĂ­k / Re: Ideme dalej... ING
20.07.2010, 20:30:14
Quote from: t0Mi on  20.07.2010, 19:49:14
Odniesol som navratku aj s ustrizkom o zaplateni.. V maise ziadna zmena, ziadne inzinierske studium.. Uz to tam ma niekto ?

ja to tam uz maaam..aj som si uz zapisala predmetyyy  :ropebanana:
#15
3. ro?nĂ­k / Re: Ideme dalej... ING
14.07.2010, 02:51:36
Quote from: Domino3D on  14.07.2010, 02:23:38
ale fajn bifla
skoda ze je ich malo na inf. myslim dievcat vseobecne :D
si bola na forumopici?


jeeejda..tak ale to bolo este v prvom rocniku..kto si este nato pamata...  8)
#16
3. ro?nĂ­k / Re: Ideme dalej... ING
14.07.2010, 02:20:26
tse..jasne ze som bifla!..a bubo to dobre vie..vsak?  ;)
#19
3. ro?nĂ­k / Re: Ideme dalej... ING
13.07.2010, 04:31:22
hm..0 bodov..to je spravne? :emot-rolleyes:
#20
3. ro?nĂ­k / Re: Bezpe?nos? v Internete
09.05.2010, 06:12:29
hm..a vy ste inak nasli vsetky tieto veci co su v tomto zozname vsetkeho co sa akoze prebralo na prednaskach:  https://moodle.fei.tuke.sk/mod/resource/view.php?id=1269 aj naozaj v tych prednaskach co su na moodli?..lebo ja som ich presla cele a tretinu veci som tam nevidela..tak neviem ako to mam brat..ze to vsetko mame vediet aj ked to nie je v prednaskach?..alebo to bolo odprezentovane len ja som si to nevsimla?
#21
Quote from: pinderko on  01.05.2010, 02:19:17
ja som to tak pochopil, ze kollar povedal ze treba vediet gramatiku a zotavenie...kto toto nemal, tak automaticky ma FX...takze treba vediet priklady typu 1 , 2 a 3 v tom teste co tu uz niekto zverejnil...

okrem tychto typov bol, aspon v mojom teste : prefix+postfix a konecny automat(ci co to bolo)

to prefix+postfix znamena ze bol nejaky zatvorkovy vyraz a bolo ho treba napisat v prefixnom a postfixnom tvare?
#22
Quote from: thom on  29.04.2010, 19:50:44
No tak pocity z dnesnej skusky: Boli minimalne dve skupiny, mozno aj viac neviem o dvoch som vedel.
Opisovat sa nedalo vobec, kruzili nad nami ako supy.
Prva skupina bola ohladom procesorov, popisat funkcne a riadiace bloky, konkretne uz nepamatam :), druha otazka bola celociselne delenie, algoritmus popisat(neviem ci to znamenalo popisat ho slovne alebo napisat algoritmus), ale boli zadane uz cisla s ktorymi sa ratalo a k druhej otazke este odcitanie,alebo scitanie v inverznom kode.
Druha skupina co mala tak bolo nieco ohladom scitaciek ako funguju, ake existuju, pravdivostne tabulky a druha otazka bola o zretazeni popisat veci, konkretne neviem.

Adam vravel,ze na jedneho si necha tak 5-6 min, no niektori tam bolo aj 20 min, jeden dokonca skoro hodinu :)  takze sa treba pripravit aj na to.
Mne povedal ,ze som pisal nie k veci tak som tam bol asi 1 minutu.


No tak mensia oprava tychto informacii, ja som bola skupina C a mala som taketo otazky:

1. otazka: popisat algoritmus scitania a odcitania v PRC v priamom kode + ilustrovat postup na scitani cisel (+5), (-7) a druha cast bola algoritmus celociselneho delenia +  ilustrovat ho na cislach 13/5.
2. otazka:  nakreslit strukturu procesora, ten veelky zlozity obrazok jeho funkcnych jednotiek registrov a vsetkeho + popisat  casti a  funkcne jednotky procesora (vykonavacia, riadiaca, stykova/komunikacna cast - popisat a kazda z coho sa sklada ).

Pri ustnom skusani sa pytal hlavne na otazky z pisomnej casti len podrobnejsie..

#23
3. ro?nĂ­k / Re: Bezpe?nos? v Internete
20.04.2010, 04:37:04
nevie dakto ci je zajtra prednaska??
#24
no..pisali ste vcera (v stredu) zapoctovku s Haulisom?
#25
Quote from: Sxx on  05.03.2010, 19:16:48
jj neviem preco som si pametal 6 nie 4

inak, neake info co tam ma byt pri haulisovi? nebol som na cviku :)

Myslim ze povedal ze da nejaky algoritmus: nasobenie, delenie, scitanie, odcitanie... Ale teraz ked si to pozeram tak neviem ci treba vediet iba celociselne alebo aj v pohyblivej radovej ciarke alebo aj v nejakych kodoch..cize..moze to tu niekto doplnit ked vie nieco viac..