• Welcome to TUKE FĂ“RUM - FĂłrum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi» príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi» príspevky Menu

Messages - doc.returner

#1
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 07:17:57
off... gl vsetkym
#2
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 06:36:50
Aspon vieme co treba bombovat  ::)
#3
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 06:23:54
Inak by ma zaujimalo ake su sance ze da po treti krat za sebou zlozenu transformaciu  :ropebanana:
#4
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 06:21:48
Quote from: Sooloni on  03.02.2009, 05:56:22
17. Vymenuj metody generovania kriviek 10b.... k tomu co by ste dali? len DDA, bresenhama a generovanie elipsy? alebo nieco ine?

DDA a Bresenham su oblasti vykreslovania useciek, pokial viem... Ide tam o vztah medzi funkciou usecky a jej zobrazenim na monitor (pixely).

Metody generovania kriviek su hlavne interpolacne (Ferguson, Akim,...) a interaktivne (B-spline, Beziere). Taktiez su aproximacne a akesi "dane analytickym popisom", ale vsimol som si ze Suji si potrpi hlavne na tych dvoch hlavnych...

Quote from: Sooloni on  03.02.2009, 05:56:22
ake suradnicove systemy poznate?... mna napada len 2D/3D, pravotocivy/lavotocivy..a este som nasiel kartezsky, cylindricky, sfericky... je treba este neco k tomu?

+ suradnicove systemy a ake priestory im prinalezia? tu len 2D/3D ???


Toto som nepochopil ani ja... Pise tam ze "nezabudnite tam aj nekonecne, konecne, svetove sur.systemy", ale nikde som to nenasiel. Tu viem s tebou len suhlasit ohladom 2D/3D, pravo/lavotocive + kartezsky, cylindricky, sfericky (hoc tie posledne dva ani neviem ako vyzeraju)
#5
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 05:19:45
Good idea... Inak co som prehladal grafika.pdf, tak retazec "interak" naslo len pri krikvach a pri optickom pere...
#6
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 04:43:59
Este jedna otazka - "4. daco s interaktivnou grafikou, jej prostriedky ci co, (posledna prednaska)"
Co sa mysli tou interaktivnou grafikou? Vsupne/vystupne zariadenia? Nebol som na poslednej, ale v tych .pdf su z poslednych prednasok len tie I/O zariadenia, graf. akceleratory/procesory a graf. formaty...
#7
3. ro?nĂ­k / Re: PG
03.02.2009, 04:36:28
Nie je tam toho vela, len obrazok a par matic... Inak co sa tyka axonometrie - Sujansky chce co vsetko ohladom tej temy?
Resp staci mu toto?: Axonometricke premietanie; vymenovat ze existuje izometricka, dimetricka, trimetricka (+ strucny popis); axonometricky trojuholnik; kolma axonometria; technicka axonometria

PS: cheap alcohol sa bude returnovat v objemnych vysokotriskovych mnozstvach, ale az po skukovom  :beer1:  :D
#8
3. ro?nĂ­k / Re: PG
02.02.2009, 21:19:28
Pre tych co sa ucia na skusku mam vizualnu pomoc pre skosenie... Sice to nie je vela, ale je dobre ked si to vie clovek predstavit (ja som mal uplne inu predstavu) - http://en.wikipedia.org/wiki/Shear_mapping
#9
Quote from: danielmi on  27.01.2009, 03:54:55
kruhove pocitadlo s periodov 3 ,kruh.poc.s periodov 5,,aky je v tom rozdiel?ze budeme mat v 1.pripade 3 vnut.stavy, a v 2. 5 vnut.stavov?

Pokial viem tak sa ta perioda kruhovych pocitadiel na skuske pohybovala na intervale 3 az 7... Inak povedane, minimalne budes mat 2 vystupne premenne  (periody 3,4) a maximalne 3 vystupne premenne (periody 5,6,7). Elementarnych automatov bude v tejto ulohe tolko, kolko bude vystupnych premennych - takze opatrne a nezamotat sa pri rieseni budiacich funkcii...
#10
Presne tak
#11
Quote from: Mao on  26.01.2009, 04:31:28
Mealy automat je rychlejsi, oproti moore moze mat aj nizsi pocet vnutornych stavov, moore ma zase jednoduchsiu tabulku vystupov, kedze vystp je zviazany s vnutornym stavom.

Vdaka... Pre ostatnych som stihol najst tuto stranku: http://www.edaboard.com/ftopic182271.html
(toto tiez vyzera zaujimavo na pohlad http://inst.eecs.berkeley.edu/~cs150/fa05/Lectures/07-SeqLogicIIIx2.pdf )

Z toho co som cital ide o to, ze Mealy pozna vystup akonahle mu pride vstup (vystupy su naviazane na vstupy)... Pricom Moore musi najprv zmenit stav a az vtedy dokaze zhodnotit vystup (vystupy su naviazane na vnutorne stavy). Asi tam sa skryva ten jeden takt..
#12
Quote from: pepco on  26.01.2009, 04:30:18
tusi niekto odpoved na otazku: kriticke a nekriticke subehy???
nikde som k tomu nic nenasiel... :(

Skusil si aj http://bukovec.fei.tuke.sk/projekty/syntlog/syntlog2/text.php?menu_id=2892 ?
Najviac mi to pomohol pochopit obrazok 8.2 z LS8-0-2.pdf

Ak to chapem dobre tak EA moze mat omeskanie pri vypocte prechodov, co sposobi chybny vystup a teda nekorektnu zmenu stavu. Ak tento stav odkazuje na rovnaky stav, na ktory by ukazoval korektny, potom je to nekriticke. Ak by ale tento chybny stav neukazoval na rovnaky ako ten korektny, je to potom kriticke.
#13
Este na zaver... Ktory je rychlejsi - Mealy alebo Moore? Mam poznacene ze Mealy je o jeden takt rychlejsi, ale TradeMark napisal ze Moore je rychlejsi...
#14
Uz som tu animaciu pozrel 5 krat a je to jedina vec ktora nedava zmysel. Nebola by to jedina chyba ktoru som tam videl, takze to asi bude dalsia v poradi...

Inak vdaka Tana, aspon mame na koho zvalit ked to bude zle riesenie.  :D
#15
Tak ale potom je divne ze pokryli prechod 1--0 prechodom 101-
Cim viac to studujem, tym menej tomu chapem  :D
#16
Nevedel by mi este niekto narychlo vysvetlit kedy sa prekryvaju prechody?

http://bukovec.fei.tuke.sk/projekty/syntlog/RozhranieMD/skladMD/MaticaQm/MaticaQm.htm
^Tu napriklad rozvazuju prechody, ale prechod --10 (na konci) nepokryju prechodom 101- (na zaciatku)

Je tam nejaka podmienka ze musia byt zhodne aspon v dvoch poziciach ci ako to je?
#17
Quote from: johnyo13 on  26.01.2009, 00:43:53
ked je zadane ze treba kodovat optimalne, tak treba kodovat optimalne vstupy, vystupy, aj stavy? alebo bude zadane presne co ma byt optimalne?

Najlepsie je optimalizovat vsetko... Optimalizacia vystupov speje z optimalizacie vnutornych stavov, ktora speje z optimalizacie vstupnych stavov. Prvorado by si podla mna mal mat optimalizovane vnutorne stavy, ale ked mas vela vstupov (viac ako 4 rozne vstupne stavy), tak by sa zislo aj tie zoptimalizovat...
#18
Quote from: ApokalypS on  25.01.2009, 23:46:19
pri kodovani tabulky delta a lambda su zadane? alebo odkial ich dostanem?
a dalej - ako postupovat pri pisani r1,r2 atd a pi1,pi2 atd ??

pridavam jeden sken zo cvika..


Tu to je celkom dobre popisane http://bukovec.fei.tuke.sk/projekty/syntlog/syntlog2/text.php?menu_id=134&father=52

Nenasiel som tam ale vysvetlenie pre to r1, r2, ... rn resp pi1, pi2, ... pin tak sa ti to posnazim vysvetlit.

Takze najprv - index i v ri je len symbolicky, nic neoznacuje (riadok, stlpec, nic - je to proste poradie). Cisla v mnozine identifikuju stavy - 1 je S1, 2 je S2 atd...
Mnoziny r vzdy rozdelujes len do dvoch tried/skupin/podmnozin ci jak to nazvat - preto nebudes mat napr. r = {1; 2,3; 4}, vzdy totiz oznacujes prvky z jednej podmnoziny hodnotou 1 a druhu hodnotou 0.
Tie r ziskas tak, ze urobis vsetky mozne kombinacie kodovania stavov, s ktorymi robis. Napriklad ak mas stavy S1, S2, S3, S4 tak budes mas nasledovne mnoziny:

r1 = {1; 2,3,4}
r2 = {2; 1,3,4}
r3 = {3; 1,2,4}
r4 = {1,2; 3,4}
r5 = {1,3; 2,4}
r6 = {1,4; 2,3}

Ak som to dobre rozpisal, mali by tam byt vsetky mozne kombinacie oznacovania jednotlivych stavov.


Skusim priklad, majme napr stavy S1, S2 a S3. To znamena ze vyjadris

r1 = {1; 2,3}
r2 = {2; 1,3}
r3 = {3; 1,2}

Toto je najvacsie mnozstvo kombinacii troch stavov, kedze ostatne by boli identicke. Napr. r = {3,2; 1} by bolo identicke s r1.

Dalej uvazujme ze mame danu nasledujucu tabulku prechodov:

     S1  S2  S3
X1  S2  S1  S2
X2  S3  S1  S2
X3  S3  S2  S3

Ak to zakodujes pomocou r1, dostanes:

     S1  S2  S3
X1  1    0    1
X2  1    0    1
X3  1    1    1

Podla r2:

     S1  S2  S3
X1  0    1    0
X2  1    1    0
X3  1    0    1

Podla r3:

     S1  S2  S3
X1  1    1    1
X2  0    1    1
X3  0    1    0


Teraz nahliadas na jednotlive stlpce a porovnas ich, ci su zhodne. Ak ano, patria do rovnakej podmnoziny/skupiny/triedy/daco v ramci mnoziny pi. A teda:

pi1 = {2; 1,3}   - 1 a 3 su zhodne po kodovani s r1
pi2 = {1; 2; 3}  - vsetky stlpce su rozne po kodovani s r2
pi3 = {1; 2; 3}  - vsetky stlpce su rozne po kodovani s r3


Od tohto bodu uz vyber velmi nechapem. Viem len to ze ide o susednosti a mal by si teda striehnut po takom kodovani, ktore ti zaruci najviac susednosti (tympadom dostanes jednoduchsie budiace funkcie a v zavere jednoduchsi logicky obvod).

Po pravde mam radsej ten druhy sposob optimalizacie ktory je vysvetleny na tej stranke. Trosku trva kym tu metodu clovek pochopi, ale potom to ide jak po masle.  :)
#19
Quote from: maTo on  25.01.2009, 22:06:49
ked najdem ten lajster s mojim zadanim, doplnim :) a ma k tomu dakto aj daco vypracovane?

1.a   kruhove_pocitadlo.jpg - perioda 3
1.b   SLO modulo7.DOC - z pistone, teraz som nasiel. Perioda 7 :)

2.   slo-plnenie_zasonika.doc - anglicky, ale da sa. Videl som to zadanie vypracovane s dalsim stavom, ktory udaval "chybu" senzorov v pripade ze nameraju hladinu sucastne nad Hmax a pod Hmin, ale tam treba robit protisubehove. Nehovoriac o tom ze tretim vnutornym stavom ti pribudne vnutorna premenna p2 a tympadom by si musel robit nie s jednym, ale s dvoma EA...

3. sumator_NOR (malo byt NAND).doc

4. Ak niekto najde vypracovany ten zasobnik na 3 suciastky dajte prosim vediet... Tusim ze to funguje podobne ako to kruhove pocitadlo, ale nie som si dokonale isty...

5. Tusim nieco ako asynchr_tabulka.doc, je to aj v prednaske LS8-3.pdf, len s rozmernejsou tabulkou vystupov... Optimalne kodovanie a huste tabulky budiacich funkcii, odporne

6. Tych zamkov je viac, ale napr zamok_X1X3X1X3X2.doc

7. meda1.jpg, meda2.jpg
#20
Quote from: ApokalypS on  25.01.2009, 21:47:13
a este co take bolo?

Zrobil som zoznam, dopln ak nieco chyba...

1. Synteza reverzibilneho kruhoveho pocitadla s periodou 4 pomocou JK a NAND
2. Zasobnik, RS, NOR
3. Sumator pre 2 binarne cisla cez NAND
4. Zasobnik na suciastky, kapacita zasobnika 3, ma to pocitat v binarnom kode pocet suciastok a pri naplneni generovat signal na vyprazdnenie zasobnika. JK a NAND.
5. Uloha dana tabulka prechodov a vystupov a urobit optimalne kodovanie
6. Zamok na postupnost X2, X1, X3
7. MEDA - tam trebalo imparator ci co za frasa, bola dana tabulka a v nej ake stavy maju nastat a ake je vystupne kodovanie.
#21
Zrobil som pre istotu optimalizaciu pre tie 4 vnutorne stavy perverz pocitadla a vysli taketo hodnoty pre kodovanie...

S0 - 00   Y0 - 00
S1 - 01   Y1 - 01
S2 - 11   Y2 - 11
S3 - 10   Y3 - 10

Dalo by sa zrejme aj inak, ale S0 nesmie byt susedne s S2 a Y0 nesmie byt susedne s Y2...
#22
Quote from: Padres on  25.01.2009, 21:40:41
na piatkovom termine bolo: Kruhove pocitadlo s periodou 7 pomocou EA typu T, NOR

Uz sa tesim na opravak
#23
Ok, cize asi radsej ist podla ftp a robit to v zmysle 00, 01, 11, 10  :D   Uz davno som takto zo skusky nestresoval
#24
Rozkaz, rozumiem... Uz len jedna otazocka - v priklade na ftp s periodou 3 idu Ypsilony v poradi 00, 01, 11... V desiatkovom tvare by to ale bolo 0, 1, 3, 0, 1, 3.... Je teda naslednost/sekvencia tych Ypsilovnov vyhradne koli susednosti?

Osobne by som robil to pocitadlo s periodou 4 tak, ze by islo 00 -> 01 -> 10 -> 11 -> 00 -> ... (cize 0, 1, 2, 3, 0...). Ale keby islo vyhradne o susednost tak by to muselo byt 00 -> 01 -> 11 -> 10 -> 00...

Ktore je teda spravne(jsie)?  ???
#25
Co pozeram tak na ftp je kruhove pocitadlo s periodou 3... Ak mame periodu 4, zmena bude len v pribudnuti dalsieho vystupneho stavu?