• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - dEVIANT

#851
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 17:46:50
Quote from: mirek on  18.11.2009, 05:33:33
myslis prvu ulohu v stvrtom kroku v 11. cviceni?

Done. Je to s tým Singletonom aj ľahšie a prehľadnejšie...

Quote from: mirek on  18.11.2009, 05:33:33
no - tu by som apeloval na prednasky, ale niekolkokrat to prizvukoval aj binas na cvikach (asi k nemu ale nechodis). ak odovzdas takto zadanie, tak ti ho binas nevezme. nadava sa tomu encapsulation, ako piton tiez podotkol.

Done.

Quote from: psicho on  18.11.2009, 17:01:26
encapsulation je sice fajn, ale aky vyznam ma ked celu aplikaciu pise jeden clovek ? :D toje ako keby som si dal zamky na kazde dvere v vlastnom dome v ktorom okrem mna nikto nebyva a malbysom ich stale zamknute a keby som sa xel z spalne dostat do kuchine tamito trvalo poldna bo X dveri by som musel odomkinat a zamikat :P

Asi nás chcú naučiť správnych návykom už na začiatku...
#852
O ničom / Re: VTIPY A FLIPY
18.11.2009, 16:17:22
Quote from: t0Mi on  18.11.2009, 14:40:15
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :D :D :D :D :D :D
Banned Mentos Commercial

skaping :D:D:D:D
#853
1. ro?ník / Re: imatrikula
18.11.2009, 05:37:10
jednoznačne neísť !!
#854
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 04:53:00
Už to mám. Asi ta história nieje vypracovaná ako jedináčik ( ale to nikde v pokynoch k odovzdavaniu zadania to nieje  ;D takže to nieje povinné ), ale funguje to...čiže už len ošetriť výnimky na Save/Load a bude to All Completed.

No a ešte raz sa pýtam, že prečo ta premenná v GameImpl nemože byť public  ?

#855
O ničom / Re: VTIPY A FLIPY
18.11.2009, 02:04:50
 Roman :) (19:55:00 17/11/2009)
uz som zbaleny:D:D
Lea (19:55:42 17/11/2009)
dobreee
Lea (19:55:47 17/11/2009)
mne to bude viac ako polhodinu trvat :D
Roman :) (19:59:22 17/11/2009)
mne to trvalo 5 minut :D:D

Lea (19:59:42 17/11/2009)
:D
ale tak ty si na dva dni
ja na desat
to je pat krat viac :D
5x5 je 25
:P
+ som zena :D :D
5minut

a takto prišla k 30tim minútam :D to je zmýšlanie... ( Lea = Safyia )
#856
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 01:57:22
Quote from: tino8 on  18.11.2009, 01:49:30
myslim ze staci ak ti tu premennu nastavuje GameImpl (aspon ja som to tak robil).
lebo vsetky exekjuty :D ti vracaju GameState, a ak tam napises nieco take: status = xyz.execute(xyz); a v tomto pripade je status privatna premenna.

to áno...a keď podá mirek solidný dovod ( čo asi určite podá :D ),prečo to nemože byť verejná, tak sa to dá rýchlo zmeniť...
#857
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 01:39:12
Chápem...zmením vo vlaku do KE :D...dik

A k tomu riadku áno v GameImpl je public static GameState stav...prečo to nieje dobre?  :D hra funguje ako má...
#858
1. ro?ník / Re: ZEI
17.11.2009, 22:46:15
no tak jemu asi zapísali ked píše že "má už aj niekto iný"...asi len nejaká chyba...alebo žeby si nemal z prvej časti ( TD alebo BOZP) nadpolovičný počet bodov? ale to by tam bolo asi aj to hodnotenie...
#859
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.11.2009, 22:37:43
No snáď bude toto už moj posledný problém pred dokončením. V tride History mám ArrayList<String> do ktorého sa z Parsera posielajú všetky príkazy nejako takto

Kód triedy Parser
boolean OK=ret.startsWith(list.get(i).getName());
           if(OK)
           {  History historiaaa = new History();
              historiaaa.addP(ret);


a potom mám 2 metódy void addP a returnArray nejako takto

Kód triedy History
public void addP(String ar) {
  prikazyH.add(ar);
  System.out.println(ar);
 
   
}
public void returnArray() {
    if (prikazyH.size() == 0) System.out.println("prazdna");
       else {
   for (int i=0;i<prikazyH.size();i++)
        System.out.println(prikazyH.get(i));
       }

}


cize pridám do listu príkaz z parsera...a následne ho pre istotu aj vypíšem na obrazku - // System.out.println(ar); // toto funguje...

vytvoril som si prikaz historia ktorý ma vypísať históriu a v metóde execute vyzerá takto

public GameState execute(Game game) {
      History hi = new History();
      hi.returnArray();
     
     return GameImpl.stav = GameState.PLAYING;
   }


a teraz kde je problém??no ten, že píšem príkazy, a keď dám potom zobraziť históriu tak mi stále vypíše "prázdna"  >:(

takýmto sposobom riešim aj napr. vypísanie inventára, itemy v miestnosti...a funguje...ale toto stále vypíše prázdnu históriu...
#860
A hlavne to webdesignéri nevyužívajú, lebo je to škaredé fuj !!! :D
#861
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:10:15
odporucam knihu Rudolfa Pecinovskeho - Myslime objektove v jazyku Java. teraz vyslo nove (druhe) vydanie, ktore je doplnene o vynimky, mapy a boli doplnene niektore dalsie navrhove vzory. naozaj odporucam tu knihu. na prikladoch, ktore je mozne stiahnut z internetu su vysvetlene zakladne principy OOP. zacala som ju citat az rok po absolvovani predmetu OOP a aj tak som tam nasla este nejake finty, ktore som neovladala.

tú knihu som si minule stiahol v .pdf vydanie 2004 niečo cez 400 strán. A vážne je dobrá, pozrel som len niekoľko prvých strán ale lúbilo sa mi to...dobre vysvetlené...dodávam link na ňu keby niekto chcel :)

http://www.sendspace.com/file/cxxm0t

#862
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
15.11.2009, 21:20:02
Ďakujem...
#863
O ničom / Re: PM
15.11.2009, 21:02:44
ani ja...my sme asi niečo špeciálne :D
#864
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
15.11.2009, 21:02:06
Mám ďalší asi little problém. Predmety v hre ktoré implementujú rozhranie Moveable je možne vložiť do inventára.

Ciže pri metóde execute triedy Get ktorá vloží vec do inventára musím overiť či je nositeľná.

Existuje nejaká podmienka/metóda/, ktorá zistí či daná trieda implementuje to rozhranie?Ak áno aká je syntax? googlil som ale nič som nenašiel :/

Alebo to musím spraviť tak že do rozhrania Moveable dám napr. public boolean getMove(),vo všetkých nositeľných predmetoch vytvorím premennú moveable,v konštruktore ju nastavím na true a implementovaná metóda getMove vráti true a to budem overovať v tej metóde execute triedy Get? Bude to fungovať aj takto?či na to idem zle?

snáď som to napísal zrozumiteľne   bk


#865
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
15.11.2009, 00:12:34
treba zobrať tašku od Notebooku...dat do nej niečo tvaru a veľkosti notebooku...nechať pri stole...a ísť odniesť tašku..zatiaľ, čo druhý človek ju bude z dialky sledovať...a kto ju vezme tomu ... :hammer:
#866
Je to žena  :) www.be-be.sk  bk
#867
1. ro?ník / Re: UPS Zadania 5e
14.11.2009, 19:15:11
Ja zadarmo rád poradím, keď sa niekto nepýta úplne somariny...
#868
njn keď študovala Novitzká tak to základy boli :D
#869
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
13.11.2009, 22:56:27
a že berieš z jedálne cuzdie booky sa ti nestáva ? :D

( tiež smiešna otázka, ale niektorím sa to stáva, a potom ich ani vrátiť nejdu  :P...napríklad tento rok sa to na TUKE stalo údajne cca 50krát )
#870
O ničom / Re: Najebalo ma dnes
13.11.2009, 22:13:39
Nechal si tašku pri stole a šiel len odniesť tacku...20 sekúnd...tašky nebolo...
#871
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
13.11.2009, 22:09:04
metoda setCurrentRoom nastavi private Room currentRoom na ten parameter typu Room...a currentRoom.getEast je public Room...ciže vráti rovnaký typ...

Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
       at commands.East.execute(East.java:31) -         Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
       at textovka.Parser.getCommand(Parser.java:49) -     list.get(i).execute(null); // vyvolá metódu execute danej triedy/príkazu/ čo mám v liste
       at textovka.GameImpl.play(GameImpl.java:37) -      prikaz.getCommand(line);
       at textovka.Main.main(Main.java:35) -   hra.play();
Java Result: 1

mám pocit, že tam bude nejaká little primitívna chyba...či?...
#872
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
13.11.2009, 21:49:37
Ok dík za snahu, vyriešil som tie problémos na cviku...a kukom do zdrojáka.

Len nechápem prečo mi nejde prechádzať z miestnosti do miestnosti...teda nastaviť novú currentRoom...

public void setCurrentRoom(Room currentRoom) {
      this.currentRoom = currentRoom;
    }


píše mi, že nekompatibilné typy...ale keď podľa netbeans "nápovedy" hodím pred currentRoom (RoomImpl) tak to aj tak nejde...

konkrétne v class East v metóde execute( Game game ) to mám takto

Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
        if(currentRoom.getEast()!=null)  game.setCurrentRoom(currentRoom.getEast());

Zmenil som aj typ currentRoom z RoomImpl na Room v GameImpl...síce nevypisuje chyby v kóde...no vypíše potom chybu pri príkaze vychod...

so...where ist he problem ? :/

#874
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.11.2009, 22:17:36
Zhánam človeka, čo má spravené ( funkčne )  7. a 8. cviko...nech sa mi prosím ozve...potrebujem niečo...odmena istá  ;)

EDIT:

stačí siedme...8. už vlastne mám napísané  :D ...takže 7. Ten Parser atď...  :)
#875
Party Alert! / Re: Feikarovica - Ibiza
12.11.2009, 04:25:37
Quote from: kOsTi on  12.11.2009, 04:21:42
lenze feikari sedia doma a sa ucia

tak! Naše mamky z nás chcú mať inžinierov...