• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - veteran

#801
1. ročník / Re: Fyzika
17.05.2011, 19:26:46
Quote from: cayka on  17.05.2011, 18:06:29
zdravim..chcela by som sa opytat niekoho,kto ma prednasky pri p.Olcakovi,ci povedal nejake okruhy,co sa treba ucit na skusku a ak by bol niekto taky dobry a poctivy a mal prednasky od neho,tak ci by mi ich vedel poskytnut na prefotenie?..VDAKA
Tak k tomuto sa pripájam  ;)

Quote from: ppeess on  17.05.2011, 18:55:43
http://web.tuke.sk/feikf/FEI/Viktor/Fyz/F_pred.html ........... ale asi vsetko nestihol prebrat :)
Tak všetko určite nie ;D Myslím, že boli len state 1. - 6., zvyšok majú iné odbory.
#802
1. ročník / Re: Programovanie
17.05.2011, 16:48:49
Quote from: yvory on  17.05.2011, 16:22:09
ta kontrola originality chrume aj komentare? lebo sa mi nepaci ake vysledky mi to vyhadzuje
K tomu ti môžem napísať len zopár mojich domnienok - videl som už zopár podobných skriptov, ktoré vedia kontrolovať zdrojáky.

Skriptu sú podľa mňa úplne ukradnuté akékoľvek komentáre - proste všetko, čo je napísané za //, resp medzi /* */, odignoruje. Skript zaujíma v podstate len štruktúra jednotlivých funkcií a mám dojem, že je mu úplne jedno, pod akým menom a v akom poradí sú v zdrojáku uvedené.
#803
Quote from: Robo7691 on  15.05.2011, 00:36:15
Nazdar. Moze mi niekto vysvetlit priklad na Rezonanciu. V tom PDF co je priklad 3.6.1 nechapem tam tomu jednej veci. Urcili celkovu komplexnu impedanciu  Z, a potom ten vztah upravili tak nejak divne. A tej uprave nechapem ze co tam vlastne urobili. Moze sa niekto na to pozriet a vysvetlit mi to? Pisu tam ze vztah upravime tak aby sme vedeli urcit imaginarnu a realnu zlozku. Ja nemam tusenia ako to urobli. Vdaka za odpoved.  bu
Tak to riešenie je napísané príšerne. Ale to všetko sú "len" matematické triky a úpravy zlomkov. Vysvetlenie:


Skús si to roznásobiť na papier, napíš si celé riešenie - iste to tak pochopíš, nie je to ťažké. Len v tom vzorovom riešení sú vynechané kroky, takže sa to vyzerá ako neriešiteľná záhada :)
#804
2. ročník / Re: Busa ml.
14.05.2011, 17:34:15
Vidím dobre?
QuoteĽudová hudba Jarabina - Bratislava

Bušovci sú teda z BA?
#805
Quote from: neucilasom on  12.05.2011, 18:56:19
Quote from: veteran on  12.05.2011, 17:59:38
Quote from: neucilasom on  12.05.2011, 17:46:08
Quote from: veteran on  12.05.2011, 16:37:32
Quote from: BlackBerry on  12.05.2011, 16:23:16
Quote from: neucilasom on  12.05.2011, 16:17:09
ako zistim z u(t)  velke U ?


krat odmocnina z 2
delené odmocnina z 2
takze ked ut= 100 * √2 sin(500t+60°) V
 tak U= 100/√2   a   e na j 60° tam netreba?
Ak je u(t)=100 √2 × sin(500t+60°) V, tak potom U=100 ej 60° V. Tie stupne tam byť musia. Jediný prípad, keď sa to neberie do úvahy je, ak máme v úlohe vyčísliť hodnotu, ktorú ukazuje ampérmeter. Vtedy dávame len efektívnu hodnotu - teda v tomto prípade by to bolo 100 V
OK a aky je rozdiel potom medzi U a U s fazorom jeden treba na komplexny jeden na zdanlivy vykon
V striedavých prúdoch máš len fázor napätia - vždy sa píše U s bodkou/krúžkom. A vždy je to hodnota s nejakým e (nepíše sa to len v prípade, že φ=0). Zdanlivý výkon urobíš z komplexného tak, že si odmyslíš tú časť s uhlom. Detto platí pri hodnote na voltmetri.
#806
Quote from: neucilasom on  12.05.2011, 17:46:08
Quote from: veteran on  12.05.2011, 16:37:32
Quote from: BlackBerry on  12.05.2011, 16:23:16
Quote from: neucilasom on  12.05.2011, 16:17:09
ako zistim z u(t)  velke U ?


krat odmocnina z 2
delené odmocnina z 2
takze ked ut= 100 * √2 sin(500t+60°) V
 tak U= 100/√2   a   e na j 60° tam netreba?
Ak je u(t)=100 √2 × sin(500t+60°) V, tak potom U=100 ej 60° V. Tie stupne tam byť musia. Jediný prípad, keď sa to neberie do úvahy je, ak máme v úlohe vyčísliť hodnotu, ktorú ukazuje ampérmeter. Vtedy dávame len efektívnu hodnotu - teda v tomto prípade by to bolo 100 V
#807
Quote from: BlackBerry on  12.05.2011, 16:23:16
Quote from: neucilasom on  12.05.2011, 16:17:09
ako zistim z u(t)  velke U ?


krat odmocnina z 2
delené odmocnina z 2
#808
Quote from: BlackBerry on  12.05.2011, 15:43:42
Neviete niekto ako bude prebiehat skuska z PPI???ci to bude neaky test alebo nam daju napr neaku temu a pise co viete??? :P
Ja viem tak, žeby to mala byť kombinácia toho, čo si napísal. Teda budú nejaké úlohy na vypracovanie - prevody, Karnaughova mapa, hradlové obvody, výpočtové úlohy z prvých cvičení - a za nimi by mali byť nejaké testové otázky. Teda písomka na rovnaký štýl, ako boli zápočtovky.
#809
#810
Quote from: Rajo on  11.05.2011, 23:24:15
nejake podklady z čoho sa učiť? chcelo by to prednášky čo sú na moodli ale neviem heslá....
Na tuke.mafo.sk sú nejaké slajdy. Ale to je akoby som čítal čínštinu  ;D Asembler v ľudskej reči asi nehrozí.

A nerozumiem, na kieho čerta dávajú na Moodle odkazy na prednášky, keď sú zaheslované  :03:
#811
1. ročník / Re: Fyzika
11.05.2011, 18:35:29
Nevie niekto, čo bude na skúške u Olčáka? Tak, ako minulý rok?
Quote1. KINEMATIKA HMOTNÉHO BODU
Polohový vektor, rýchlosť, zrýchlenie bodu
Priamočiary pohyb
Pohyb po kružnici

2. DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Newtonove pohybové zákony
Časový a dráhový účinok sily
Potenciálna energia, zákon zachovania mechanickej energie
Zvislý vrh nahor, Šikmý vrh

3. DYNAMIKA SÚSTAVY HMOTNÝCH BODOV
Ťažisko sústavy hmotných bodov a telesa
Veta o hybnosti sústavy - veta o pohybe ťažiska

4. DYNAMIKA TUHÉHO TELESA
Pohybové rovnice a podmienky rovnováhy tuhého telesa
Kinetická energia telesa rotujúceho okolo pevnej osi
Práca, výkon, veta o kinetickej energii
Fyzikálne kyvadlo

5. MECHANICKÉ KMITY
Netlmené harmonické kmity
Skladanie kmitov
Tlmené harmonické kmity
Vynútené kmity

6. MECHANICKÉ VLNY
Popis mechanického vlnenia
Vlnová rovnica
Interferencia vlnení
Stojaté vlnenie

A príklady?
#812
Quote from: esperian on  11.05.2011, 17:07:09
tak to je jeden prednet kde som zadania kupoval... moja priprava bola 0 va a dal som to ... natipoval som ... tak v ramci jednej ulohy mozes mat sa mi zda najmenej 0 do minusu neides ... ani on nam nevedel povedat ... v jednej ulohe mohlo byt viac spravnych odpovedi alebo len jedna ...
Vďaka za info. Budem potrebovať tak cca 10 bodov (neviem, či sa mám spoliehať na tých 5 za aktivitu), tak snáď sa to podarí  ;D
#813
Quote from: esperian on  11.05.2011, 16:53:46
ja som uz mal ,, ale otazky si vobec nepametam, akurat 2 otazky ze ake prikazy sa pouzivaju pre i8080 a dalsia pre i8086 .. si mal vyprat zo zoznamu ... bolo 25 uloh
Dobre, tak sa skúsim opýtať ináč. Aká bola tvoja príprava na test, resp. zadanie si si robil sám alebo si ho kupoval?  ;D

A ešte jedna vec - za nesprávnu odpoveď sa body strhávajú, alebo sa dáva 0 b.?
#814
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 23:39:26
Quote from: esperian on  10.05.2011, 23:34:29
no ved prave, ja som to uz odoslal na hodnotenie  >:(  bu
Tak napíš mail cvičiacemu, či to vadí, či nie. Myslím však, že by to nemal by veľký problém. Skript v Moodli si to rozbalí a skontroluje len súbor main.c. A do databázy mu priradí tvoje meno z Moodla. Len treba dbať na štruktúru balíčka. Lebo ak Moodle nenájde main.c tam, kde to je predpísané (folder \src), tak budeš mať problém.
#815
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 21:47:50
Quote from: esperian on  10.05.2011, 21:42:49
Hojte pocujte, upol som to zadanie na moodle, a mam to teraz ako Pracovná verzia zadania .. mam to dat poslat na hodnotenie ak chcem aby som sa zobrazil v tomto zozname ?? http://it4kt.fei.tuke.sk/c/pvjc/zoznam.html ? alebo som sa tam uz mal zobrazit aj bez toho a znamena to ze nemam nieco splnene ??
Treba ho dať na hodnotenie.

Ale napr. ja som zadanie upol včera (deadline včera o 23:59), mám za sebou už aj preskúšanie a v tom zozname nie som. Ale nevadí, podstatné je, že zápočet je v MAIS-e  :ropebanana:
#816
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 21:10:02
Quote from: eminkaa on  10.05.2011, 21:07:21
a s kym mas cvika?
ja by som takúto informáciu neprezradil  ;D Ešte si to tu prečíta šéfstvo a bude prieser  :D
#817
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 20:54:49
Quote from: Tux on  10.05.2011, 20:50:37
Quote from: hardest on  10.05.2011, 20:36:30
nemozes na vlastnom

Nám povedal, že my môže mať vlastné.
Tak potom to budete mať dosť uľahčené  ;)
#818
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 20:37:28
Quote from: yvory on  10.05.2011, 20:36:01
Quote from: veteran on  10.05.2011, 20:25:57
Quote from: yvory on  10.05.2011, 20:23:00
Quote from: veteran on  10.05.2011, 20:21:32
Quote from: yvory on  10.05.2011, 19:50:51
Quote from: veteran on  09.05.2011, 22:46:51
Skôr, ako kšefty so zadaniami by bodli nejaké info z toho "Praktického overenia zadania"  ;). Čo tam dávajú doprogramovať?

ta ista otazka :)
No, tak ja to už mám šťastne za sebou - vyfasoval som od uja Moodla LeftIsClear(). Bolo aj FrontIsClear(), draw() a tuším že aj move().

takze kazdy dostane nahodne jednu funkciu? kolko minut na vypracovanie? a hlavne podla coho sa to robi,dostaneme nejaku cast kodu a bude treba doplnit alebo podla seba?
Moodle má v DB nejaké nedokončené zdrojáky, kde chýba jedna funkcia. Minút je myslím 45. Kód si skopíruješ do netBeansu a tam robíš. Potom uploaduješ na Moodle len súbor s rozšírením *.c.

na vlastnom booku asi nebudem moct robit? :) logicky mi vychadza ze asi nie :)
Dobre ti to vychádza  :) Dokonca aj net bude bloknutý. Prístupné budú len Moodle, cviká a referenčná príručka jazyka C.

EDIT: organizačné pokyny od Ing. Pietrikovej: http://zeus.fei.tuke.sk/~ema/c/OZNAM.txt
#819
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 20:25:57
Quote from: yvory on  10.05.2011, 20:23:00
Quote from: veteran on  10.05.2011, 20:21:32
Quote from: yvory on  10.05.2011, 19:50:51
Quote from: veteran on  09.05.2011, 22:46:51
Skôr, ako kšefty so zadaniami by bodli nejaké info z toho "Praktického overenia zadania"  ;). Čo tam dávajú doprogramovať?

ta ista otazka :)
No, tak ja to už mám šťastne za sebou - vyfasoval som od uja Moodla LeftIsClear(). Bolo aj FrontIsClear(), draw() a tuším že aj move().

takze kazdy dostane nahodne jednu funkciu? kolko minut na vypracovanie? a hlavne podla coho sa to robi,dostaneme nejaku cast kodu a bude treba doplnit alebo podla seba?
Moodle má v DB nejaké nedokončené zdrojáky, kde chýba jedna funkcia. Minút je myslím 45. Kód si skopíruješ do netBeansu a tam robíš. Potom uploaduješ na Moodle len súbor s rozšírením *.c.
#820
1. ročník / Re: Programovanie
10.05.2011, 20:21:32
Quote from: yvory on  10.05.2011, 19:50:51
Quote from: veteran on  09.05.2011, 22:46:51
Skôr, ako kšefty so zadaniami by bodli nejaké info z toho "Praktického overenia zadania"  ;). Čo tam dávajú doprogramovať?

ta ista otazka :)
No, tak ja to už mám šťastne za sebou - vyfasoval som od uja Moodla LeftIsClear(). Bolo aj FrontIsClear(), draw() a tuším že aj move().
#821
1. ročník / Re: Programovanie
09.05.2011, 23:03:04
Quote from: Ivo1007 on  09.05.2011, 23:01:46
My sme dnes mali také že začneš hrať a  aby keď zadáš klávesu s tak aby tú mapu s tým ako to máš rozohrané  uložilo do súboru a ak nevieš robiť so súborom tak nech to aspoň vypíše na obrazovku.
A aký si odbor? Počul som, že AI to má ťažšie.
#822
1. ročník / Re: Programovanie
09.05.2011, 22:59:31
Quote from: hardest on  09.05.2011, 22:58:20
Quote from: veteran on  09.05.2011, 22:46:51
Skôr, ako kšefty so zadaniami by bodli nejaké info z toho "Praktického overenia zadania"  ;). Čo tam dávajú doprogramovať?

my sme mali len take srandy ako frontIsClear, frontIsBlocked, movek ...
Všetko naraz, či len po jednej funkcii?
#823
1. ročník / Re: Programovanie
09.05.2011, 22:46:51
Skôr, ako kšefty so zadaniami by bodli nejaké info z toho "Praktického overenia zadania"  ;). Čo tam dávajú doprogramovať?
#824
1. ročník / Re: Programovanie
08.05.2011, 13:30:09
Quote from: esperian on  08.05.2011, 05:03:20
Quote from: orsi on  08.05.2011, 04:55:00
Quoteako mate vyriesene to premenenie levelu ak vsetky beepre su na svojom mieste ??
toto by som aj ja rad vedel, nad tym akurat rozmyslam.

ja som skusal nieco take ze by som porovnal pocet beeprov v mape s poctom beeprov polozenych uz na svojom mieste ale nefungiruje to :-/
Ja som si zriadil počítadlo, ktoré zvyšujem, keď sa bednička dostane na bodku (miesto určenia - $ sa mi zmení na *). Ešte pri vykresľovaní mapy mám počítadlo bedničiek $ - teda ak je znak z reťazca $, zvýšim počítadlo. No a potom porovnávam, či sa počítadlo presunutých/"doručených" bedničiek rovná počítadlu všetkých bedničiek v mape. Ak áno, hor sa na ďalší level.
#825
Quote from: xxx3 on  02.05.2011, 17:55:44
do rici, riadne blbe priklady boli na tej elektrotechnike ... a ze najlahsie to malo byt :D .... potom si ani nechcem predstavit co bude na opravnej a dalej na skuske atd.
Dosť blbé príklady boli. Ešte aj tie, čo som vedel vyrátať mi vychádzali zle...  >:(