• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - kornas

#76
Quote from: Agamemnon on  02.05.2008, 05:10:24
nedá sa to priradiť priamo v objekte...

ja som to zvykol robiť cez statickú metódu - Load som urobil static a potom som to priradil mim objektu - napr. v static Main (resp. niekde, kde je premenná typu game) nejak takto:

Game hra = Game.Load();


Lenze ten return musi byt typu Game, vsak ? cize nejak tak vyzera deklaracia: public static Game Load(atring filename) {} ? Lenze ako tam vratim tu nacitanu hru ?? ze dam return (Game)binaryFormatter.Deserialize(fileStreamIn); ale to potom uz za tym nemozem uzaviet stream, lebo metoda konci tym return... tak ako to urobit ? :(
#77
Ako mam vyriesit to, ze metoda Save() sa nachadza v triede, v ktorej aj cela definicia miestnosti a vsetkeho a chcem metodu Load(), ktora je takisto v tejto triede, naimplementovat tak, aby vracala ten naitany obsah zo suboru, ktory potom mozem pouzit v metode Main()... lebo neviem kde priradit, tie nacitane data, kedze instancia triedy sa asi nedavytvorit v tej istej triede... a ak to chcem priradit do this, tak napise, ze this je len read-only... (a neviem, ci by to neprepisalo aj zdrojak, keby som tam caroval s tym...) ako by ste poradili to urobit ? Dik.

EDIT : sice sa instancia dala vytvorit aj v tej triede, ale takym sposobom sa program zacyklil hned...
#78
Ano, mate pravdu, mam tam nejake staticke veci, som na to nemyslel, idem to prerobit.... vdaka  :thumbsup: dufam, ze to este rozbehnem...
#79
Preco ked ulozim aktualnu poziciu a nasledne ju nacitam, tak pri porovnavani objektov nie je ta ista ?? a takisto nemozem vytvarat v poli miestnosti odkazy na ine miestnosti (cize priradovat im prechody) po LOAD-nuti ? Akoby to neboli tie miestnosti... a ked prebehnem cele pole miestnosti v cykle, aby som priradil na zaklade porovnania mena miestnosti aktualnu miestnost do tej nacitanej (kedze akosi nie su zhodne), tak mi potom cele pole miestnosti aktualizuje o veci, ktore tam mali byt na zaciatku hry... cize tie co som popremiestnoval po miestnosti su zase na svojich miestach... co s tym ?
#80
Skoro by som zabudol... Agamemnon, vdaka za pomoc.
#81
Skusal som doimplementovat interface-i, no na taky kod sa neda pozerat...  :mishela  Tie interface-i to bolo nieco strasne to tam dopasovat...  :hammer: No ale ked to niekomu pomoze, prosim... Skoda len, ze to bol pekne upraveny zdrojak. Len nech berie potom aj ohlad na to, ze to tam bolo len dolepene... keby boli tie interface-i od zaciatku zadane, je to ine, ale nie vtedy, ked uz mame odovzdavat zadania a skoro kazdy uz rozrobene... A  okrem toho, aspon v mojom pripade, tie interface-i su naimplementovane, no nikde ich nevuzivam, kedze mam uz veci poriesene inak  :trestac:
a to NextStep ani nerobim... to by som musel zacat odznova...
dost bolo kodenia idem oslavit 1. maj  :drink: :beer1: :alc:
#82
Quote from: Agamemnon on  01.05.2008, 20:42:15
btw:

ten:
Object reference not set to an instance of an object.

ti hodilo preto, že si sa pokúsil serializovať položku item, ktorá ukazovala na null... teda tam objekt nebol :) takže si sa pokúsil serializovať neexistujúci objekt

to som si myslel, len som nevedel naisto, dik. Len teraz ako to vytiehnut, ked ulozim len existujuce objekty :( v cykle sa to asi nebude dat, lebo by objekty popriradzovalo zaradom od zaciatku a nevynechavalo by tie, ktore maju byt NULL :( nie ? (naviem ci som to dobre popisal... ak nie, napiste a skusim to popisat zrozumitelnejsie) Vdaka.
#83
Quote from: Agamemnon on  01.05.2008, 20:33:56
- všetky triedy, ktorých objekty serializuješ (aj nepriamo, prostredníctvom iných) musia byť označené serializable
- ak serializuješ cez xml, tak musíš explicitne označiť, že daná trieda odkazuje na objekty iných tried, ktoré sa budú tiež serializovať (používa sa xmlinclude atribút)

dik :) no oznacene ich mam, a serializaciu cez xml som upustil, kedze som zistil, ze tam je to trosku zlozitejsie,
robim to cez binarnu serializaciu... ako to ma  byt v nej ?? pouziva sa aj tu ten atribut nejaky ??

(a v xml serializacii mi odpamatalo len 1. vec a hned chybu vyhodilo, tam to je asi trosku zlozitejsie...)
#84
Ako odserializujem napr. instancie triedy Room, ak su v jej definicii dalsie instancie inych objektov, napr. typu Item... skusal som aj tak ze: (priklad ulozenia jednej veci v kazdej miestnosti)


for (int i = 0; i < 36; i++)
            {
                binF.Serialize(fsOut, room[i].item[0]);
            }


ale tam sa vykonavanie metody Save() zastavi, hned na tom prvom riadku serializacie a vypise take, ze:

Quote

Object reference not set to an instance of an object.


lenze ked ukladam instancie triedy Item, ktore v sebe nemaju ine instancie tried, tak ich odpamata v pohode...
neviete, ako je to s tym odpamatavanim serializaciou, pokial chcem odpamatat (odserializovat) objekty, ktore v sebe maju ine objekty ? a aj ked nemaju, tak to nejde... ako vyssie uvadzam. Kde robim chybu ? Dik.
#85
2. ro?ník / Re: Java
25.04.2008, 01:03:57
ako ma vyzerat toto:
Quote
Rozšírte ukladanie časov hráčov o úroveň, v ktorej bol výsledok dosiahnutý (BEGINNER, INTERMEDIATE, EXPERT). Modifikujte triedu BestTimes ako aj databázovú tabuľku player_time.

neviem ako sa maju zobrazovat to poradie... ci to mam urobit 3 tabulky a pre kazdy level pouzit inu, alebo ako to mam chapat ? ako sa to ma vypisovat ? najprv EXPERT, potom INTERMEDIATE a nakoniec BEGINNER ? alebo ako ? dik
#86
2. ro?ník / Re: Java
24.04.2008, 21:26:38
Quote from: kOsTi on  24.04.2008, 21:23:08
no neviem ako to bude dalej ale teraz sa skuska ziskat dala... ale pri normalnom odovzdani uz zrejme nie...

ako teraz ? Uz mas skusku ?? Pri kom si dodovzdaval ? A na co sa Ta pytal ? Musel si vediet aj prednasky, alebo len zdrojak vysvetlit ?
#87
2. ro?ník / Re: Java
24.04.2008, 21:20:17
nevadi, ze mi vyhadzuje vynimku pri vyhrati hry, ze:

Exception occured during QUERY_CREATE_BEST_TIMES to database: Table/View 'PLAYER_TIME' already exists in Schema 'MINESWEEPER'.


lebo, prida meno aj cas do tabulky... ale vynimku vypise... tak neviem, ci to tak ma ? ci to mam zmazat tam vynimku, len prazdne telo catch nechat ?

a kosti, ako si myslel to, ze o jednu skusku menej ? Ved to este len zapocet je teraz, nie ? A skuska potom na moodle-i bude... alebo pri odovzdavani sa nejak da skuska spravit ???
#88
2. ro?ník / Re: Java
24.04.2008, 20:29:03
Quote from: JCube on  24.04.2008, 20:22:31
a mas spusteny databazovy server?

Aha diki  ah: som nevedel, ze to stale po restarte netBeansu treba spustat...  bn
no teraz uz dalsie problemiky tam asi su... takze este sa asi ozvem...
Este raz diki  :thumbsup:
#89
2. ro?ník / Re: Java
24.04.2008, 20:17:57
Neviete niekto aky moze byt problem pri spajani sa s databazou ? Sa s tym kaslem od rana uz :( a stale pise :

init:
deps-jar:
compile:
run:
[color=red]Exception occured during connecting to database: java.net.ConnectException : Error connecting to server localhost on port 1527 with message Connection refused: connect.
Exception occured during creating statement to database: null
Exception occured during QUERY_CREATE_BEST_TIMES to database: null
Exception occured during clossing connection to database: null
Exception occured during saving high score to database: null[/color]

to ked vyhram miny...
ale hra bezi aj do tabulky mi prida meno + cas... len do databazy akosi asi nie

a ked ukoncim hru, tak napise uz len:
BUILD SUCCESSFUL (total time: 6 seconds)


Skusal som uz vselico, aj z inych zdrojakov som pozeral, a skusal prepisovat ale stale to iste, ma to uz stve, lebo to bola moja praca a teraz som musel uz aj z inych pisat a aj tak je chyba niekde inde :( a teraz tam su cudzie kody :(
pomozte pls
#90
Ktora dobra dusa by mi poslala doplnkovu ulohu z 4. cvicenia USA  br " Úloha:  Vytvorte ÚŠ zásobník, kde prvkami budú fronty. Riešenie prezentujte vhodným testovacím modulom. " lebo neviem ako to urobit a uz dost dlho sa s tym trapim...  :hammer: Vdaka.
#91
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 23:17:36
Quote from: Sooloni on  29.03.2008, 23:13:02
no tu siet tvoria tie 3 routre - teda ich rozhrania - switch a HUB NEMAJU Ip adresy na plnenie svojich funkcii - IP sa im prideluju len pri ich konfiguracii

+ ano PC su kazde v inej sieti

YEAH !! dik  Sooloni  :thumbsup:
#92
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 23:08:49
Quote from: Sooloni on  29.03.2008, 23:03:51
Quote from: kornas on  29.03.2008, 22:37:16
kuknite tam dole na ten dolny switch... to tie rutre, co su na neho pripojene maju na kazdom vyvode inu IP ?? Kolko je podsieti tam na obrazku od BRANCH3 a BRANCH4 smerom dole ? Ako sa to berie, ked je switch pripojeny na 3 routre ???  bu
no siet by tam mala byt jedna.. a ano kazde rozhranie by malo mat vlastnu IP adresu.. cize na subnet by si tam potreboval 5 adries - 3x router + netwrok adress + broadcast adress

a SWITCH by nemal ziadnu adresu ? To potom by to bola siet ktoru by tvoril len switch nie ? to aj taka moze byt ??? A tie dva PC dole, to kazdy je v inej sieti vsak ?
#93
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 22:37:16


kuknite tam dole na ten dolny switch... to tie rutre, co su na neho pripojene maju na kazdom vyvode inu IP ?? Kolko je podsieti tam na obrazku od BRANCH3 a BRANCH4 smerom dole ? Ako sa to berie, ked je switch pripojeny na 3 routre ???  bu
#94
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 21:48:55
Quote from: Hero on  29.03.2008, 21:38:44
Quote from: kornas on  29.03.2008, 21:17:59
[no to hej, ale address block 172.16.0.0 /23 zahrna len adresy from 172.16.0.0 to 172.16.1.255 ak chceme teda az po 172.16.7.255, tak potrebujeme address block 172.16.0.0 /21 nie ?
no ked nad tym hlbsie rozmyslam tak neje to najstastnejsie napisane tam, mas pravdu ze na vyhradenie toho bloku ako celku je treba 172.16.0.0 /21  a potom to subnetovat na 4 siete s prefixom /23 a 512 adresami pre kazdu siet, ale podstatu chapeme  ;)

dik ;) som rad, ze tomu zacianam rozumiet  ;D
#95
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 21:17:59
Quote from: Hero on  29.03.2008, 21:13:05
Quote from: kornas on  29.03.2008, 20:59:48
mozte niekto pozriet do curricula tam v slide : 10.4.1.2  je tam nieco take :
Quote
We will use the address block 172.16.0.0 /23. This provides addresses in the range from 172.16.0.0 to 172.16.7.255.

nema tam byt : range from 172.16.0.0 to 172.16.1.255

mozno sa pytam hluposti, ale tak neviem ci tam maju ozaj chybu, alebo mi to nie je jasne ?? dakujem
je tam napisane ze treba vyhradit styri siete o 512 adresach, lebo je to pripad bez VLSM cize tie 4 siete budu :
172.16.0.0 - 172.16.1.255
172.16.2.0 - 172.16.3.255
172.16.4.0 - 172.16.5.255
172.16.6.0 - 172.16.7.255
a teda je to dobre

no to hej, ale address block 172.16.0.0 /23 zahrna len adresy from 172.16.0.0 to 172.16.1.255 ak chceme teda az po 172.16.7.255, tak potrebujeme address block 172.16.0.0 /21 nie ?
#96
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 20:59:48
mozte niekto pozriet do curricula tam v slide : 10.4.1.2  je tam nieco take :
Quote
We will use the address block 172.16.0.0 /23. This provides addresses in the range from 172.16.0.0 to 172.16.7.255.

nema tam byt : range from 172.16.0.0 to 172.16.1.255

mozno sa pytam hluposti, ale tak neviem ci tam maju ozaj chybu, alebo mi to nie je jasne ?? dakujem
#97
Quote from: TradeMark on  29.03.2008, 20:44:35
Quote from: pepco on  29.03.2008, 18:54:54
pri Simonakovi, stacilo napisat ktore cvicenie, znenie ulohy a zdrojove texty, aby videl ako sme to riesili, nic zlozite, len to chce mat aj niekde vytlacene proste :)

Cuze treba tlacit aj tie useky kodu co sme dorabali v tych Cckovskych programoch?

hej hej, som sa ho na to pytal, treba to vytlacit, ale len to dorobene...
#98
Quote from: puq on  29.03.2008, 19:01:55
a k tomu ramu to ze ma byt toto ono lepsie jak O(n) znamena ze tam nesmie byt cyklus alebo co?

ta podla mna tam je cyklus, ale ta to sa musi dajak tak urobit jak JCube pisal, ze rozkladas jednotlive mocniny a toto v cykle... najlepsie by bolo, keby tu dakto dal cyklus a by sme to dajak obkukali  bk
#99
Ako vyzera ta dokumentacia ?  bk Ti ktori odovzdavali nech sa vyjadria skor, ze ako to mali a co im na to povedal a kto... diki  :sigh:
#100
2. ro?ník / Re: PS CISCO - TESTY
29.03.2008, 17:59:54
Ludia sa chcem spytat, to treba aj toto Packer Tacker robit ?? :hammer: Ci to staci precitat to curriculum ? Neviete ??? :emot-rolleyes: