• Welcome to TUKE FĂ“RUM - FĂłrum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi» príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi» príspevky Menu

Messages - mirek

#76
1. ročnĂ­k / Re: Programovanie
23.03.2011, 06:39:17
Quote from: ppeess on  23.03.2011, 05:58:14
No nepovedal by som, ze len s widowsom su problemy aj linux ma svoje chyby  :baaa:
teraz je to ale o teme netbeans + gcc. neviem, ci mal nejaky linuxak prave s tymto problem...
#77
1. ročnĂ­k / Re: Programovanie
23.03.2011, 05:55:01
Quote from: tomas4578 on  23.03.2011, 04:21:35
prosĂ­m poradte mi uĹľ som zĂşfalĂ˝...
nejde mi nainštalovať ten sprostý netbeans.
všetko robím podľa návodu už som to pár krát preinštaloval preštudoval všetky rady a nič nepomohlo. Mám nainštalovaný aj cygwin aj mingw a ani jeden nejde.
Vypisuje že bud nevie najsť cestu ku kompilerom a ked ju zadam rucne C:/cygwin/bin tak vypíše že tam žiadne nie sú
a s mingw mi píše Ĺľe The tool collection "None" should not be unknown family.  Make is missing or invalid.

Nejaké rady pls? :)

nainstaluj si nejaku distribuciu linuxu, do neho netbeans s gcc a nebudes mat ziadny problem. len s tymi windowsami su vecne nejake problemy...
#78
1. ročnĂ­k / Re: Programovanie
18.03.2011, 20:37:19
Quote from: hardest on  18.03.2011, 20:22:30
takto?

void draw(){
    for (i=0; i<=world_height; i++ )
     {
        for (j=0; j<=world_width; j++ )
        {
          switch(world[x][y])
                {
                case WALL : printf("#"); break;
                case EMPTY : printf("."); break;
                }
        }
     }
}

to uz vyzera lepsie. a skusal si to? prekladac ti povie toho viac, ako ja ;)
#79
1. ročnĂ­k / Re: Programovanie
18.03.2011, 19:52:20
Quote from: orsi on  18.03.2011, 05:24:39
ked mam pole char  pole[2] tak to pole je velke 3 znaky vsak? takze najvacsi mozny string, ktory donho mozem ulozit je velky 2 znaky kedze musim pocitat s ukoncovacim znakom \0 ? spravne tomu rozumiem ci je to inak.

hmm... tak ked si povedal, ze pole s nazvom pole bude velke 2 znaky, tak preco by mali do neho vojst 3? ;) natlacit to do toho mozes (aj bez kompresie), aj prekladac bude spokojny, ale asi pouzivatel a ani programator nebude, ked sa mu to bude nahodne spravat... kedze budes zapisovat do pamate tam, kde nemas...
#80
1. ročnĂ­k / Re: Programovanie
18.03.2011, 19:50:08
Quote from: hardest on  18.03.2011, 18:58:29
pokusam sa vypisat dvojrozmerne pole (5. cviko, funkcia draw() ) ... malo by to teda prechadzat riadky a sltpce pola world[][] do ktoreho som si povkladal hodnoty 0 a -1 podla toho, ci tam bola stena alebo prazdne miesto, takze je mi jasne, ze tam bude cyklus v cykle, aby prechadzalo riadkami aj stlpcami

no - presne tak to mas spravit, ako si to napisal. budes prechadzat postupne riadky a v kadom riadku stlpce. a rozsah riadkov je od 0 po vysku sveta, a rozsah stlpcov je podobne od 0 po sirku sveta...

Quote from: hardest on  18.03.2011, 18:58:29
, napisal som to nejak takto, ale nie som si isty tym strlen(world[ x ][ y ]) ci sa to tak moze zapisat alebo ako mam zapisat, ze sa ma for vykonavat do velkosti x-ovej a potom do velkosti y-ovej casti pola ?

a ano - presne takto si to nemal napisat. pozri sa, na co je funkcia strlen()

Quote from: hardest on  18.03.2011, 18:58:29
... a taktiez ci mam zvysok dobre, lebo nejak mi to nejde, diky za rady

a zvysok tiez nie je ktovie co - teda ten switch. mam taky tusak, ze ti to ani nevykomplikuje. nemaju byt v tom case-e nahodou ine hodnoty? ty sa tam snazis dat retazce...
#81
1. ročnĂ­k / Re: Programovanie
17.03.2011, 17:12:25
Quote from: hardest on  17.03.2011, 15:54:31
keby ste mali niekto funkcny program z 5. cvika dajte ho sem prosim, dikes
hmm... nehovorili na cvikach, ze od piateho cvicenia to uz ma byt nas zaverecny projekt? so zverejnovanim kodu by som bol teda opatrny...
#82
2. ročnĂ­k / Re: OP - skuska
11.02.2011, 14:15:08
Quote from: Daron on  10.02.2011, 21:15:53
Nasa uroven cviceni bola asi takato - prvych 6 tyzdnov som nemal na pocitaci windows, len nejake disto linuxu kde neslo nic
Potom tam konecne hodili Win. Tak na dalsie cviko som si musel sam nainstalovat netbeans a JDK, kedze to uz bolo asi velmi komplikovane na spravcu miestnosti, alebo nechapem... Tolko k tej urovni.
Skuska uroven mala, aj podklady k cvikam mali uroven, nie je to zle vymyslene. Ale cvicenia = fail. Co sa tyka cviceni, ovela lepsie cvicenia boli napriklad na Pocitacovych sietiach, hoci tam bol zase ten casovy problem, ale dali mi tie cvika viac.
hmm... a to si bol v ktorom labaku/ucebni? u nas s binasom islo vsetko od zaciatku, takze ziadny problem z tohto pohladu nebol...
#83
2. ročnĂ­k / Re: OP - skuska
02.02.2011, 15:24:44
Quote from: cory on  02.02.2011, 01:42:11
ake mate heslo do moodla ?
tenty typ otazky na konci semestra je vzdy carovny. ja byt (tvojim) cviciacim, tak si o tebe nieco (nepekne) pomyslim.
#84
2. ročnĂ­k / Re: OP - skuska
17.01.2011, 14:32:54
Quote from: Safyia on  17.01.2011, 08:41:59
:O Zaujmave ;D A nechcem kritizovat, ale asi za to plny pocet nebude, nikde nevidim zadeklarovany objekt kralostvi,aj ked volas jeho metodu... :/ :D

A btw, ked niekto opakuje skusku opakuje aj tu programovaciu cast, aj ked ju urobil ?
sak vravim, ze si to uz nepamatam uplne. to som sa len snazil spomenut a neskusal som to v netbeanse.
a s tym opakovanim - nespominali to, takze neviem presne. ale asi pojdeme len klikat.
#85
2. ročnĂ­k / Re: OP - skuska
17.01.2011, 04:30:17
Quote from: Painkiller03 on  16.01.2011, 22:50:24
Tak vam programatorom to nestoji za mienku ale nam menej znalych v programovani by nam to padlo vhod keby ste boli kontretnejsi
tak riesenie mojho prikladu bolo toto (uz si presne nepamatam, ale zhruba takto nejako):

String rozpravac = new Rozpravac().rozpravajRozpravku("O drakovi").toString();
COsoba princ,princezna;
CPotvora drak;
CObjekt kralovstvo;

void rozpravka()
{
   if (princ.sila > drak.sila)
   {
       delete drak;
       princ += princezna + kralovstvo/2;
   }
   else
   {
       princ -= hlava;
       drak.hmotnost+=princezna.hmotnost;
       kral.status="Smutny";
       kralovstvi.goto("***");
   }
   return;
}

dufam, ze pomohlo ;)
#86
2. ročnĂ­k / Re: OP - zadanie
14.01.2011, 01:38:04
ja uz tiez mam. asi pomohlo nabonzovat safyiu ;)
#87
2. ročnĂ­k / Re: OP - skuska
13.01.2011, 19:00:14
Quote from: MuF123 on  13.01.2011, 13:37:41
kolko vlastne bolo ludi, ktori nerobili zadanie v jave? :puf:

no - konecne uz dost malo ;)
#88
2. ročnĂ­k / Re: OP - zadanie
13.01.2011, 17:24:02
Quote from: Safyia on  13.01.2011, 15:21:49
mwahahaa 10 bodov...a inak pre zmenu nefungoval poriadne save :D
este ze si sa priznala. hned informujem najoblubenejsieho cviciaceho, nech opravi. aspon budem mat ocko...
#89
2. ročnĂ­k / Re: OP - skuska
13.01.2011, 13:23:50
Quote from: MuF123 on  13.01.2011, 05:56:22
zmaz si jeden predmet jeden interface a jednu miestnost z tvojej hry a dopln ich spat. takto to vyzeralo. a naozaj to kodenie nie je ta vec ktorej sa treba bat. netbeans a javu som videl prvykrat na skuske a dalo sa to spravit. treba si viacej pozriet principy OOP a UML

ehm... predpokladam, ze doteraz si videl len vizualne studio a ce mrezu (c#). to len aby nedoslo ku nedorozumieniu, ze toto bola tvoja prva skusenost s programovanim v ramci predmetu :-))))
#90
2. ročnĂ­k / Re: OP - zadanie
12.01.2011, 15:47:08
Quote from: black_stone on  12.01.2011, 15:41:03
@mirek: Budu nejake terminy na odovzdanie aj na buduci tyzden ?
nie = nebudu. do konca tohto tyzdna treba udelit zapocty aj oficialne do maisu. takze - nebude sa uz dat.

odovzdavanie zadani sa tiez spusti opat dneska po skuske. takze zatial mate este cas ladit a vychytavat vsetky chyby ;)
#91
2. ročnĂ­k / Re: OP - zadanie
12.01.2011, 09:48:18
aj nabuduce ;)
#92
2. ročnĂ­k / Re: OP - zadanie
12.01.2011, 08:29:07
sice som ten kod neskusal, ale odhadom napr. takto:


public Command vypis(String arg){
       Command first = null;
       
        for(Command prikaz: myCommandList){

            if(prikaz.getName().startsWith("b")){
                if( first == null )
                    first = prikaz;
                System.out.println(prikaz.getName());
            }}

        return first;
    }

#93
2. ročnĂ­k / Re: OP - zadanie
12.01.2011, 08:07:41
ake? :-)
#94
1. ročnĂ­k / Re: UNIX
29.11.2010, 01:30:05
Quote from: Domino3D on  25.11.2010, 23:36:34
Quote from: mirek on  25.11.2010, 02:50:14
Quote from: Agamemnon on  24.11.2010, 20:36:57
vytvori parent directory, ak neexistuje...

uz som chcel napisat, ze si ma pozriet man mkdir. neskoro

ca ca ca si ma scel odfajcit, no nepodarilo sa :D
inak odpoved  na moju otazku by zabrala menej znakov aj casu napisat ako  odfajcenie :D
to len tak som sa pytal zo zvedavosti a na linux neviem kedy sa dostanem :/

a Agamemnon dakujem za ochotu.
moj zamer nebol ta odfajcit. to by som nenapisal ani svoju odpoved vyssie. zamer bol ta naucit, ako sa daju vsetky tieto informacie ziskat pre lubovolny prikaz. nuz, ale ked v tom vidis prave odfajcenie, tak nech sa paci...
#95
Quote from: v_oid on  26.11.2010, 00:59:43
Quote from: mirek on  25.11.2010, 23:02:17
Quote from: FRODO on  25.11.2010, 22:29:17
a co tam bolo dnes?
nieco o sietach - nastavovanie rozhrani a smerovanie.

"nieco o sietiach" ... mirek jak keby nebol prednasajuci iba isiel okolo nahodou :puf:
aaaale... sak to len rovnake meno mame s prednasajucim...
#96
Quote from: FRODO on  25.11.2010, 22:29:17
a co tam bolo dnes?
nieco o sietach - nastavovanie rozhrani a smerovanie.
#97
1. ročnĂ­k / Re: UNIX
25.11.2010, 02:50:14
Quote from: Agamemnon on  24.11.2010, 20:36:57
vytvori parent directory, ak neexistuje...

uz som chcel napisat, ze si ma pozriet man mkdir. neskoro
#98
1. ročnĂ­k / Re: UNIX
24.11.2010, 19:45:18
Quote from: Robo7691 on  10.10.2010, 02:32:41
no dospel som konecne k tomuto dobre to je?
mkdir cvicenie
mkdir cvicenie/zadanie 1
mkdir cvicenie/zadanie 2
mkdir cvicenie/zadanie 1/algoritmus
no ja som debiiiil. na toto som totalne zabudol ///////////////////////  :D

ked budes sprtat, tak prides na to, ze sa to da spravit aj jednym prikazom:

$ mkdir -p  cvicenie/zadanie\ {1,2}/algoritmus
#99
2. ročnĂ­k / Re: Moodle anketa
11.11.2010, 22:34:52
Quote from: neucilasom on  10.11.2010, 22:47:46
Fajna je anketa na moodle :D Ale ja som tam cakala aj 6. moznost ze darceky nosi Mirek  lebo minuly rok som dostala knihu od Herouta a tento rok uz v predstihu od Pecinovskeho :D

to vies. ale tak, ako si v predstihu vratila herouta, tak budes musiet vratit aj pecinovskeho. a je po darceku :-P
#100
stretol som vcera binasa a povedal, ze sa mu n epodarilo zohnat nahradu. takze nic z toho tento tyzden. vraj sa mame akurat tesit na nove ubuntu.