• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - veteran

#651
2. ročník / Re: UŠaA
02.10.2011, 14:49:57
Quote from: M4D4 on  02.10.2011, 14:34:56
Quote from: veteran on  02.10.2011, 14:25:07
Quote from: M4D4 on  02.10.2011, 06:18:58
ďakujem pekne ultimate, konečne tomu chápem a mám spravené už aj prvé zadanie (vďaka tebe :emot-dance:)

tiež by som ale potreboval help s tým druhým zadaním :/ čo sa tam vlastne má robiť? Nechápem ani zadaniu :/
Načítaš si číslo n zo vstupu. Na výstupe budeš mať 0+1+...+n. Teda napr. ak budeš mať na vstupe číslo 5, výsledok bude 0+1+2+3+4+5=15.

Ako som písal, program je ľahký (ak si už pochopil význam príkazov), horšia je zložitosť.

tomu začiatku som samozrejme pochopil, aj to mám hotové, ale ja neviem pohnúť s tou zložitosťou, ako každý :X
Pri programe z 1. cvičenia s tým faktoriálom sa logaritmické cenové kritérium počíta podľa inštrukcie MUL 2. To je asi nejaká najhlavnejšia inštrukcia, ktorá zabezpečuje výsledok.

V tomto príklade mi to u mňa vychádza na inštrukciu ADD 3. Keďže do registra 3 pripočítavam hodnotu počítadla a pýtam sa, či už počítadlo dosiahlo hodnotu n.

Takže T(i)=l(c(0))+l(3)+l(c(3)). Ale čo s tým ďalej? ???
#652
2. ročník / Re: UŠaA
02.10.2011, 14:25:07
Quote from: M4D4 on  02.10.2011, 06:18:58
ďakujem pekne ultimate, konečne tomu chápem a mám spravené už aj prvé zadanie (vďaka tebe :emot-dance:)

tiež by som ale potreboval help s tým druhým zadaním :/ čo sa tam vlastne má robiť? Nechápem ani zadaniu :/
Načítaš si číslo n zo vstupu. Na výstupe budeš mať 0+1+...+n. Teda napr. ak budeš mať na vstupe číslo 5, výsledok bude 0+1+2+3+4+5=15.

Ako som písal, program je ľahký (ak si už pochopil význam príkazov), horšia je zložitosť.
#653
2. ročník / Re: UŠaA
02.10.2011, 01:57:31
Quote from: mino on  01.10.2011, 22:54:52
Ale ved v tom 2. priklade ide o ten vysledok nie? Ked je vstup 3, vystup je 6 a nikde nie je napisane, aky algoritmus treba pouzit. Ja to mam napr. tak, ze vypocitam n * (n + 1) / 2  a vysledok vypisem  - je to zle???  :trestac:

//Edit: myslim teraz na program, nie na zlozitost...
Nie je tam napísaný presný algoritmus, takže je to zrejme na nás. Ja to mám urobené tak, že si načítam n, druhý register mi slúži ako počítadlo. Počítadlo zvýšim, uložím a túto hodnotu pripočítavam k 3. registru. Potom od 3. registra odčítam 2. - keď to je už nula, končíme, ak ešte nie, opakujeme cyklus.

Program nie je ťažký, ale to logaritmické cenové kritérium bude riadne zapeklitá záležitosť  :D
#654
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
01.10.2011, 22:10:46
#655
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
01.10.2011, 21:42:19
Druhá úloha s determinantom.

To a-čko sa pri riešení Sarrusovým pravidlom ("podpisovanie") dostáva do násobenia s nulou. Takže vypadáva = neovplyvní nijak výsledok determinantu.
#656
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
01.10.2011, 21:15:11
Ešte k tým prvým dvom determinantom z "domácej úlohy".


Je to dobre? Lebo už som si to prešiel x-krát a stále mi to vychádza rovnako. Tie príklady sa mi zdajú nejaké jednoduché a preto mi to je podozrivé  :D Aj výsledky sú také "pekné", že 0 a 1.
#657
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
01.10.2011, 20:05:19
No jo, -3i je jednoduchý príklad. Ale čo napr. s príkladom a)?
#658
2. ročník / Re: UŠaA
30.09.2011, 22:50:35
Quote from: esperian on  30.09.2011, 22:48:31
inak vsimli ste si ze na moodle pribudla 1. prednaska
áno, áno. Sánka dolu a palce hore, šéfe!  ;D
#659
2. ročník / Re: FJAP
30.09.2011, 00:23:38
Quote from: selli1235 on  30.09.2011, 00:21:27
wtf? kedy aka zapoctovka? ledvam am za sebou 1. cviko a uz zapocty?  :o
4. týždeň. Jedna úloha na regulárne výrazy "se vším všudy" (2. cvičenie/1. prednáška) a druhá úloha na príkazy.
#660
2. ročník / Re: FJAP
30.09.2011, 00:04:05
Quote from: eminkaa on  29.09.2011, 23:49:43
Quote from: veteran on  29.09.2011, 19:07:23
Quote from: Tren on  29.09.2011, 18:03:50
Quote from: SteLa on  29.09.2011, 17:26:49
Co myslite odkial je Halupka?
prečo?  ???
Jedinečný prízvuk. Tipol by som si okolie Šale, Galanty, Serede...

ja by som tipla od galanty cca 450 km inym smerom
;D Raz som v tej oblasti bol a domáci tam rozprávali podobne. Asi som natrafil na nereprezentatívnu vzorku  :D

Ale k veci... Na zápočtovke má byť všetkých tých 67 príkazov Computornu?
#661
2. ročník / Re: FJAP
29.09.2011, 19:07:23
Quote from: Tren on  29.09.2011, 18:03:50
Quote from: SteLa on  29.09.2011, 17:26:49
Co myslite odkial je Halupka?
prečo?  ???
Jedinečný prízvuk. Tipol by som si okolie Šale, Galanty, Serede...
#662
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
28.09.2011, 22:03:39
Tak, Buša dal na people.tuke.sk nejaké príklady, ktoré máme prerátať.

Má niekto tušenie, čo robiť s príkladom 2a)?


|z|=39
cos φ=15/39=5/13
sin φ=-36/39=-12/13

Ako sa z toho dá určiť hodnota φ bez použitia kalkulačky?
#663
2. ročník / Re: FJAP
28.09.2011, 13:10:38
Quote from: Tren on  28.09.2011, 04:16:07
napis prosim ta postup ako to robis lebo mi to nejde absolutne  :03:
OK. Poďme na to metódou StepByStep  :D

Máme napr. takýto zdrojový kód:


Zapneme Computron :)


Do nultej adresy vkladáme kód inštrukcie INPC. Buď to napíšeme ručne, klikneme na Enter a potom na M. To je prvá možnosť... Druhá možnosť je, že do druhého riadku farebných štvorčekov (vpravo hore) "naklikáme" šestku. V tomto prípade treba kliknúť na tretí a druhý štvorček od konca.


Inkrementujeme. Buď kliknutím na Incr vľavo alebo kliknutím na tmavozelený štvorček s popiskom INCR vľavo hore.


Do prvej adresy vkladáme kód inštrukcie STA, teda 026.


Inkrementujeme. Stroj očakáva za STA nejakú hodnotu (v našom prípade je to 2), vkladáme ju na adresu 2.


Inkrementujeme. Vkladáme kód inštrukcie INPC, teda 06.


Inkrementujeme. Vkladáme kód inštrukcie OUTC, teda 011.


Inkrementujeme. Vkladáme kód inštrukcie LDA, teda 020.


Inkrementujeme. Stroj očakáva za LDA nejakú hodnotu (v našom prípade je to 2), vkladáme ju na adresu 6.


Inkrementujeme. Vkladáme kód inštrukcie OUTC, teda 011.


Inkrementujeme. Vkladáme kód inštrukcie EXIT, teda 05.


Dekrementujeme adresu späť na 0. Buď kliknutím na Decr vľavo alebo kliknutím na tmavozelený štvorček s popiskom DECR vľavo hore.


Klikneme na Run - spustíme program. V tom veľkom bielom priestore bliká kurzor. Napíšeme dve písmená, program ihneď vypľuje tieto písmená v opačnom poradí.


Dúfam, že to je už jasnejšie  ;) :)
#664
2. ročník / Re: UŠaA
27.09.2011, 23:15:57
Inak, komu sa nechce babrať s emuStudiom, môže skúsiť toto: http://dslab.fei.tuke.sk/
V podstate to isté, ale "integrované" do internetového prehliadača  ;D
#665
2. ročník / Re: OOP
27.09.2011, 13:50:26
Quote from: mirek on  27.09.2011, 12:59:55
Quote from: genie on  27.09.2011, 05:22:27
ach jaj detiska.. posielajte maily cez PM a poslem vsetky prednasky.. vesat to tu urcite nebudem, ale nemam problem poslat.
hmm... a prednasajuceho sa opytat, ze preco nezverejnuje prednasky na webe sa opytat neda?
Ktosi sa ho pýtal, či to bude dávať na Moodle. Povedal, že "asi áno"...
#666
2. ročník / Re: OOP
27.09.2011, 02:02:39
Quote from: M4D4 on  27.09.2011, 01:48:10
prvá prednáška, fotená foťákom nejakým šikovným študentom ( nezľaknite sa tou veľkosťou 150mb, fakt sú to fotky :D)
спасибо  :) ;D

//// EDIT: PDF verzia 13MB: http://www.uloz.to/10399321/prednaska-01-pdf :)
#667
2. ročník / Re: OOP
26.09.2011, 18:54:18
Na štvrtkovom cvičení bol k Ing. Jakubčovi pridaný doc. Ing. Martin Tomášek, PhD. ako vyučujúci.

BTW: niekto by sa mohol "pochváliť", čo bolo na prvej bleskovske  ;)
#668
2. ročník / Re: OOP
26.09.2011, 02:27:46
Quote from: M4D4 on  26.09.2011, 02:10:33
neviem ako vy, ale ja ich tam nevidím O.o (cviká s Tomášekom)
Ani ja... Ale tá prvá prednáška boli len také úvodné "báchorky". V podstate tam bol vysvetlený len objekt a trieda a ich vlastnosti na príklade toho e-shopu.
#669
2. ročník / Re: UŠaA
25.09.2011, 23:04:47
Quote from: Tren on  25.09.2011, 23:02:42
to pdf-ko som zatial nepozeral  ;D bude sranda  :)
Príjemnú zábavu.  :D
#670
2. ročník / Re: UŠaA
25.09.2011, 22:58:10
Ja som to tiež takto pochopil. To "vysvetlenie" v PDF-ku je také šimoňákovské  ;D
#671
2. ročník / Re: FJAP
25.09.2011, 18:01:52
Quote from: ultimate on  25.09.2011, 17:44:12
na inom PC mi to ide, na mojom nie (Win 7 64bit)
Ja mám tiež Win7 64bit.
#672
2. ročník / Re: UŠaA
25.09.2011, 17:40:09
Quote from: ultimate on  25.09.2011, 17:35:01
ake je zadanie tej ulohy ? Zeby som si to skusil aj ja, nam take nedali nerobit.
No, aj mňa by to zaujímalo. Slodičák v piatok nebol - prišiel len Ing. Macko povedať nám základné info o predmete. Moodle je stále out.
#673
2. ročník / Re: FJAP
25.09.2011, 17:37:01
Quote from: ultimate on  25.09.2011, 16:52:31
tak ale ako ho mozem zle naklikat ? ... otvorim program, pomocou tych modrych a cervenych stvorcekov naklikam 6-ku, potom kliknem na INCR, naklikam 11-ku, kliknem na INCR, naklikam 5-ku a mam, nie ?
No neviem, mne to funguje... Naklikám, dekrementujem späť na 0, dám Run. V tom priestore mi začne blikať kurzor, napíšem písmeno a vzápätí mi ho vypíše opäť druhýkrát (výsledok vykonania zdrojáku).
#674
2. ročník / Re: Matematická Logika
25.09.2011, 15:51:36
Quote from: Tren on  25.09.2011, 15:27:33
Quote from: veteran on  25.09.2011, 14:21:21
Quote from: Tux on  25.09.2011, 04:04:08
Tých 5€ nie je až tak veľa podľa mňa.
5 € je OK cena. Navyše tam nebude len 32 strán, ktoré sú v tom PDF-ku, ale aj nejaké riešené/neriešené príklady. Dúfam, že to vytlačia čím skôr.
to pdf nie je vsetko, to je len jedna kapitola..su z nich asi 4  ;)
Aha, no a ja som sa tešil, že toho nebude až tak veľa  ;D
#675
2. ročník / Re: FJAP
25.09.2011, 14:27:23
Quote from: ultimate on  25.09.2011, 01:24:39
A ked spustim ten program s INPC, OUTC, EXIT tak nemalo by mi to niekde dat priestor kde by som pisal a ono by to vypisovalo co pisem ?
Lebo teraz mi len idu cisla od 0 po to maximalne cislo 17777.. a blikaju stvorceky a z toho neviem ci to funguje spravne alebo nie
Asi nemáš dobre "naklikaný" program. Pokiaľ by bol správny, tak by ti to dovolilo písať do toho veľkého priestoru vpravo dole.