• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - veteran

#576
2. ročník / Re: UŠaA
07.11.2011, 23:21:28
RAM stroj:

A: Program, ktorý spočíta všetky párne čísla od 2 po zadanú hodnotu n
B: Fibonacciho čísla

Ale pravdepodobnosť, že zajtra dá rovnaké príklady, by som vyjadril asi takto:   :P
#577
2. ročník / Re: UŠaA
05.11.2011, 15:55:04
Ja mám v Moodli tiež 0/1. Ale v Slodičákovych papieroch svieti šestka  8)
#578
2. ročník / Re: UŠaA
04.11.2011, 03:05:18
Quote from: matus217 on  04.11.2011, 03:00:50
Edit: Aha, vidíš vďaka Esperian. Som nečakal, že vyjde aj update :D Stačil by aj patch na fixnutie chýb :D
Hej ale bacha, čo ak to je len beta verzia  :D Môže byť nestabilná.
#579
2. ročník / Re: UŠaA
04.11.2011, 03:01:21
Quote from: esperian on  04.11.2011, 03:00:14
uz som na to prisiel xDD.. ja som si siahol uz davnejsie to emu studio z "1.veho cvika" .. a teraz pozeram ze tam je uz ine amu studiu mozno novsia verzia xDD.. a v tamtom to ide.. takze si stiahnite znova z prveho cvika emu..
Hej, hej, ja som to akurát teraz sťahoval z toho 1. cvičenia. Ak už ani toto nepomôže, tak potom naozaj neviem  ???
#580
2. ročník / Re: UŠaA
04.11.2011, 02:45:49
No, skúsil som to emuStudio a aj tam mi to šlape tak, ako má:
#581
2. ročník / Re: UŠaA
04.11.2011, 02:21:01
Quote from: saxoo on  04.11.2011, 02:11:30
overoval si si to ? lebo mne osobne delenie hodonotou z registra stale vyhodi 1, a ked pustim tvoj kod tak to spravi to iste  :03:
Tu mi to funguje: http://dslab.fei.tuke.sk/?jazyk=svk

Napr.:
Úspešne som vykonal program.
Obsah vstupnej pásky: 5,2,4,6,8,10
Obsah výstupnej pásky: 6

Alebo:
Úspešne som vykonal program.
Obsah vstupnej pásky: 3,1,2,3
Obsah výstupnej pásky: 2

Alebo:
Úspešne som vykonal program.
Obsah vstupnej pásky: 1,1
Obsah výstupnej pásky: 1

emuStudio nepoužívam, ten program sa mi vôbec nepáči  ;D Navyše na tom dslab je aj debug mód.
#582
2. ročník / Re: UŠaA
04.11.2011, 02:02:52
Quote from: BlackBerry on  04.11.2011, 00:45:09
Quote from: Tux on  04.11.2011, 00:12:19
povedz zadanie a spravime  ;)
Asi ten co ti nacita cisla a spravy premier :)
Bitte schön :)
QuoteREAD 1
LOAD 1
STORE 4
READ 2
LOAD 2
STORE 3
LOAD 1
SUB =1
STORE 1
JZ PIS
JMP CONT

CONT: READ 2
LOAD 2
ADD 3
STORE 3
LOAD 1
SUB =1
STORE 1
JZ PIS
JMP CONT

PIS: LOAD 3
DIV 4
STORE 3
WRITE 3
HALT

Na RAM stroj si zajtra verím  :) Na Céčko už trochu menej  ap
#583
2. ročník / Re: Matematická Logika
02.11.2011, 15:05:55
Áno, áno, bleskovka s Myškovou je až o týždeň. No stress  :)
#584
2. ročník / Re: FJAP
02.11.2011, 01:30:40
Quote from: SteLa on  02.11.2011, 01:22:46
A este daco:D  Zeee nevie niekto neake pekne znenie sadania okrem toho ze Vytvorte intepretator jazyka s dvoma operatrmi. To zahrna ajpreklad do computronu ?
Mne napadlo niečo takéto:

QuoteVytvoriť interpretátor a prekladač zátvorkovaných výrazov do kódu programu Computron VM pre zadané operácie s určenou prioritou a asociativitou. Výpočet v prekladači je potrebné realizovať v postfixnom tvare a použiť zásobník. Do programu je potrebné implementovať funkciu putword() pre zápis inštrukcií do binárneho tvaru. Vygenerovaný súbor *.bin má byť spustiteľný v Computrone VM. V zadaní je podobné realizovať zotavenie z chýb.

A už mám 5 riadkov z referátu  ;D
#585
2. ročník / Re: FJAP
02.11.2011, 01:18:53
Quote from: SteLa on  02.11.2011, 01:15:33
Ti co mate s Halupkom ako robite ten referat?? On hovoril nieco o postupe, ale tie instrkcie od Bacikovej co su na fore o postupe nic nehovori, tak neviem ci sa mi to zmesti na A4 ak tam budem pisat slohy o tom co som robilaO.o Vela veci som robilaO.o
Myslíš, že cvičiaci bude pri odovzdávaní čítať celý referát? To by sme zadania odovzdávali na 3 cvičeniach  :D Referát je len pre vedúceho, ten si ho vraj zvykne brávať na skúšku  :) Takže ja to stavím na slohovú prácu, nech je tam toho veľa  :D Ako som počul, Kollár obľubuje husto zaplnený papier  :D ;)
#586
2. ročník / Re: FJAP
01.11.2011, 02:08:34
Quote from: ultimate on  01.11.2011, 01:54:42
staci ked mam 3 errmsg ?
1. ocakava sa operand alebo (
2. ocakava sa )
3. ocakava sa && alebo || alebo podvyraz

?
A čo, "Očakáva sa koniec vstupu"?
#587
2. ročník / Re: FJAP
30.10.2011, 20:35:20
Quote from: xxx3 on  30.10.2011, 20:32:51
treba tam dat kod pre jeden konkretny priklad, napr. pre 5*5/2*(3*8)   ... musia tam byt aspon raz zatvorky a oba operatory
Ach tak. Dík  :)

Inak, mám jednu kontrolnú otázku.
* - neasoc. (nižšia priorita), / - ľavoasoc. (vyššia priorita)

Ak zadám výraz 100/(2*5) - je to korektný výraz alebo by mi to malo vypisovať chybu???
#588
2. ročník / Re: FJAP
30.10.2011, 20:22:56
Quote from: SteLa on  30.10.2011, 20:20:32
Quote from: veteran on  30.10.2011, 20:19:37
Quote from: xxx3 on  30.10.2011, 20:16:16
to aj u Bacikovej takto treba ? ... mne sa zda, ze ona hovorila, ze len meno, skupinu a take formality tam treba, gramatiku a kod z Computronu rucne
Halupka vravel, že treba meno, priezvisko, označenie skupiny (bez klasickej úvodnej stránky) a samotný text referátu. Tam má byť gramatika a postup, ako sme to spravili.

BTW: o akom kóde Computronu je reč? Nerozumiem...

ten, do ktoreho to prekladas predpokladam.
No však OK, ale to závisí od toho, aký výraz zadáme, či nie? Keď zadáme na vstupe 5*5, tak z toho vznikne iný kód pre Computron, ako keď bude na vstupe napr. (100/10)*(30/5).
#589
2. ročník / Re: FJAP
30.10.2011, 20:19:37
Quote from: xxx3 on  30.10.2011, 20:16:16
to aj u Bacikovej takto treba ? ... mne sa zda, ze ona hovorila, ze len meno, skupinu a take formality tam treba, gramatiku a kod z Computronu rucne
Halupka vravel, že treba meno, priezvisko, označenie skupiny (bez klasickej úvodnej stránky) a samotný text referátu. Tam má byť gramatika a postup, ako sme to spravili. Predpokladám, že všetci cvičiaci požadujú to isté, či?  :P

BTW: o akom kóde Computronu je reč? Nerozumiem...
#590
2. ročník / Re: FJAP
30.10.2011, 19:44:22
Quote from: SteLa on  30.10.2011, 19:42:18
Takze si to len chcem ujasnit, vy tu vsetci mate osobitne interpretator a prekladac do computronu ?? A este osobitne preto robite zotavenie?O.o
Ja to nemám rozdelené. Prekladač (putWord()) som robil priamo vo funkciách interpretátora. Zotavenie robím tiež priamo do tých funkcií - akurát, že s tým neviem pohnúť a stále mi to blbne  :'(
#591
2. ročník / Re: UŠaA
28.10.2011, 02:20:01
Ach jaj, no čo už s vami parobci...  ;D

PrintSubTree je ľahké. Tuším ide asi o 5 riadkov čo treba napísať  ;).

Strom máme číslovaný od 0.

Ak je hodnota (Index×2)+2 menšia ako hodnota najnižšej úrovne stromu, voláme rekurzívne funkciu PrintSubtree(T,Index*2+1); a PrintSubtree(T,Index*2+2);

Za týmto cyklom ešte vložíme výpis hodnoty Index.

No a v test.c najprv zistíme hodnotu koreňa, ktorého podstrom chceme nájsť (označíme to napr. x) a potom voláme funkciu PrintSubtree(T,x);
#592
2. ročník / Re: Matematická Logika
27.10.2011, 15:38:45
Quote from: SteLa on  27.10.2011, 15:28:07
myskova pyta ospravedlnenky?
Áno.
#593
2. ročník / Re: UŠaA
27.10.2011, 15:38:29
Quote from: felipe on  27.10.2011, 14:56:03
uz si to komplikovanejsie ani zrobit nemohol co :D na predoslej strane to mas opisane jak pre blbych... z dfsst() volaj dfsstr(), dfsst = dfs a dfsstr = dfsr s inym vypisom...
Ahá, jasné. Ja som to pôvodne pochopil tak, že obsah funkcií treba skopírovať do toho dfsst()  :ohmygod: Nevadí, už to jede  :banana_guitar: Dík.
#594
2. ročník / Re: OOP
27.10.2011, 12:57:45
Quote from: SteLa on  27.10.2011, 05:57:25
Quote from: M4D4 on  25.10.2011, 14:40:40
myslím, že IBA Tomášek požaduje kompletný scenár s mapou a krátkym opisom hry v pdf . . . neviem o tom, že zvyšní cvičiaci by to požadovali, ale Tomášek to požaduje . . .

mam mu to dat na usb, poslat ci ako ked v pdf? Davate to niekto vytlacit?
Ja dávam na Moodle ten txt-súbor a Tomášekovi mapu vytlačenú na papieri.
#595
2. ročník / Re: UŠaA
27.10.2011, 02:55:33
Quote from: bEnd3r on  25.10.2011, 01:26:23
presne tak.. to je tych 5 zmien :D 4x zmena nazvu, upravit printf :D
Hmm, no už celý deň dumám nad tými piatimi zmenami a niet toho Boha to spraviť, aby to išlo (aj s rekurziou) bu

Spojil som funkcie dfsr() a dfs() asi takto:
Quotevoid dfsst(Graph G){
     int n=0,j=0;
     for(n=0; n<G->nodes; n++){
         fflush(stdout);
         if(G->visited[n]==0){
             fflush(stdout);
             dfsr(n,G);
         }
         G->visited[n]=1;
         fflush(stdout);
         for(j=0;j<G->nodes;j++)
                 if(G->adj[n][j]==1 && G->visited[j]==0){
                                 printf("(%d, %d)\n",n,j);
                                 fflush(stdout);
                                 dfsr(j,G);
                                 }   
                           
     }   
}
No nič mi to nevypisuje  bu :( :'( Naozaj netuším, že prečo. Pomôže niekto?
#596
2. ročník / Re: OOP
25.10.2011, 14:53:33
Quote from: M4D4 on  25.10.2011, 14:40:40
myslím, že IBA Tomášek požaduje kompletný scenár s mapou a krátkym opisom hry v pdf . . . neviem o tom, že zvyšní cvičiaci by to požadovali, ale Tomášek to požaduje . . .
Áno, Tomášek to požaduje. Na otázku, či tá mapa má byť urobená na PC alebo či stačí aj voľnou rukou povedal, že samozrejme, má byť urobená na PC, veď žijeme v 21. storočí  :D Takže zrejme mu nestačí len scenár na Moodli...
#597
2. ročník / Re: FJAP
24.10.2011, 14:13:36
Quote from: zaky on  24.10.2011, 07:23:11
ano neasociativnost je o tom ze musis explicitne vyjadrit zatvorky a ak ich nevyjadris tak v pripade ze mas viac krat nejaky operator tak ti zoberie len ten prvy a ostatne odignoruje, co vyplyva aj zo samostnatnej nakreslenej gramatiky(ak ju mas dobre napisanu a si ju prejdes tak zistis ze ti proste zbytok vyrazu odignoruje)
Quote from: veteran on  22.10.2011, 21:59:02


a vypočíta nakoniec len 2*1=2

Je to tak? Alebo nie?
cize ano, malo by to tak byt, vravim malo, lebo niesom odbornik ale z toho co som sa naucil  to tak chapem :)
Dík  ;)

Už mám čosi naprogramované, no zatiaľ to vie uprednostňovať delenie pred násobením - zátvorky som môj program ešte nenaučil používať  ;D
#598
2. ročník / Re: FJAP
22.10.2011, 21:59:02
Quote from: orsi on  22.10.2011, 18:59:32
Quote from: veteran on  22.10.2011, 18:28:21
Rád by som sa uistil o takejto veci. Na prednáške bolo povedané, že ak je nejaká operácia (dajme tomu, že *) neasociatívna, tak potom výraz zadaný bez zátvoriek je chybný výraz. Rozumiem tomu teda správne, že v mojom zadaní (keďže mám operáciu * predpísanú ako neasociatívnu) ak niekto zadá napr. 2*4*6, tak mu to má vypísať chybovú hlášku? A teda má zadať buď (2*4)*6 alebo 2*(4*6).
toto je velmi dobra otazka. na prednaske som to nezachytil.
Quote from: xxx3 on  22.10.2011, 18:40:21
nam to bolo vysvetlovane asi tak, ze ak je neasociativnost a zadas 2*3*6*8*5 tak ti to spravi 2*3 a zvysok zahodi, dalej uz nejde
mne to funguje tak že ked dam 2*3*4 tak vypíše 6 ostatné čísla si nevšíma (tie dalsie násobenia) a vlastne to ignoruje ale nevypíše žiadnu chybu. tak neviem ako to má byť. a ked dám (2*3)*4 tak vypise 24. mam * neasociativne
No dobre, a čo ak bude takýto príklad?

* neasociatívne, nižšia priorita
/ ľavoasociatívne, vyššia priorita

2*100/10/10*5*2*6/3

najprv spraví delenie (vyššia priorita, ľavoasoc.)
(100/10/10)=((100/10)/10)=1

potom 6/3=2

a potom prejde na neasociatívne násobenie
2*1*5*2*2

a vypočíta nakoniec len 2*1=2

Je to tak? Alebo nie?

#599
2. ročník / Re: OOP
22.10.2011, 21:47:14
Quote from: xxx3 on  22.10.2011, 21:42:11
ta mapa ma ako vyzerat ?
To je dobrá otázka  ;)
#600
2. ročník / Re: OOP
22.10.2011, 21:40:09
Quote from: xxx3 on  22.10.2011, 20:42:55to je len textova hra ... mas tam len text, napr. mas na obrazovne vypisane: "Nachadzas sa v prvej miestnosti" ... napises tam napriklad "Juh" a ono ti to napise "Si v dalsej miestnosti, vidis tu skalu" .. napises "Vezmi skala" a zoberies akoze skalu ... a tak dalej, ... aspon ja som to tak pochopil, ze to bude len o texte a budes tam zadavat textove prikazy
Ja som to pochopil podobne  ;)

Quote from: Rajo on  22.10.2011, 21:10:59
no fájn, len teraz ako má vlastne vyzerať ten scenár? má tam byť 50 miestnosti, čiže to mám napísať všetky miestnosti, ktoré budem mať v hre ? Napr. "kuchyňa", "obývačka" , "psychiatria", "miestnosť č. 20" ? a potom postune rozpísať čo v každej miestnosti má byť či ako? chcelo by to nejaký reálny scenár bývalých druhákov....
Miestností stačí "len" 30. Počet krokov musí byť aspoň 50.

Do scenára máme napísať postupnosť krokov, ktorou sa to dá prejsť do konca. Plus k tomu treba urobiť "mapu" sveta (nakresliť). Aspoň tak nám vravel Tomášek na cvičení.