• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - veteran

#526
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 17:53:22
Quote from: paloSK on  08.12.2011, 17:45:52
Veteren, ak je pravda vsetko co pises, tak mi takyto comment na yt nedava zmysel.
QuoteTu na videu, keď si to na konci spustil, išlo ti to OK (aj uloženie, aj načítanie). Ja mám všetky triedy i metódy urobené úplne rovnako a keď načítavam uložený súbor, vypisuje mi chybu. Tento posledný tutoriál som pozeral už 4× - odpozeral som tvoj zdroják, porovnal so svojim. Žiaden preklep u seba som nenašiel. Je to vôbec "technicky" možné, že to tebe ide a mne nie a pritom máme zdrojáky rovnaké?
Už som to písal vyššie. Urobil som si to presne tak, ako na videu a mám aj niečo z cvičení, čo sme robili s Tomášekom. A sledujem, porovnávam, ako je čo urobené, aké iné varianty môžu byť, resp. prečo práve tak to musí byť, apod.

V tamtom konkrétnom prípade mi blblo to čítanie zo súboru. Preto som chcel vedieť, ako je to možné, že to mám bokom naprogramované celé rovnako a mne to nejde. Či môže byť chyba v knižnici (či v nej nebola nejaká zmena) alebo či je problém inde... Snažil som sa prísť na to, kde je problém... Ale preboha ne(s)kopčím to celé do finálnej podoby zadania.

Nabudúce tam asi o tom napíšem nejakú tritisíc znakovú esej, aby sa to nedalo vytrhávať z kontextu a príp. aby si niekto domýšľavý nemohol čo-to podomýšľať podľa vlastného gusta... A ešte: No offence, ale kopírovať komenty z iných stránok poza chrbát dotyčného za účelom "zarážania" sa nad jeho "konaním" bez toho, aby si dotyčný kopírujúci overil, ako to bolo myslené, mi pripadá mimoriadne neseriózne. Takto som bol vykreslený ako posledný blb, podvodník a "rozvracač systému" a ešte aj ako "malé decko"...

Neviem, no, pripadám si už ako Marťan. Je na takomto postupe riešenia zadania niečo zlé?  ???
#527
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 16:35:34
Quote from: tino8 on  08.12.2011, 16:17:20
je rozdiel medzi ukazanim principu na priklade a naprogramovanim celeho zadania na videu...
Tomášek programuje zaradom všetko podľa návodu (okrem doplňujúcich úloh). A popri tom vysvetľuje. Samozrejme, je to podstatne zrýchlenejšie, než na videu. A samozrejme, že to často programuje ináč, čiže aj na tom sa dá veľa vecí pochopiť.

Quote from: tino8 on  08.12.2011, 16:17:20a z vlastnych skusenosti viem ze je lepsie nieco vymysliest/vytvorit sam ako to vidiet hotove a pochopit tomu.
Tak ja mám asi iné skúsenosti... Ja si pozriem video, pozriem si, čo sa robilo na cvičení, k tomu si zapnem návod a otvorím knihu a robím a špekulujem. Dá sa to len tak? Dá sa to aj ináč? Musí to byť práve takto? A to video mi strašne pomáha. Najmä vtedy, ak som niečomu na cvičení vôbec neporozumel. To je môj systém práce. Ak sa niekomu nepáči, ja to rešpektujem a nemám s tým problém. Privítal by som, aby bol rovnako rešpektovaný aj môj systém práce.

Opakujem ešte raz, ak by som zaradom flákal cvičenia, pozrel si iba to video, celé to skopčil a tváril sa spokojne, nepovedal by som ani slovo na tie "obvinenia" (alebo ako to nazvať) uvedené vyššie. Ale ja takto rozhodne nepostupujem, preto mám pocit, že som bol neprávom vhodený do vreca s ľuďmi, ktorí to len okopírujú, nemajú ani páru, čo píšu a dajú kamarátovi za jedno pivo niečo pomeniť a dokódiť, aby prešli originalitou. A to si píšte, že takí sú. A ak nebudú odhalení teraz na zápočte, tak celkom určite na skúške. Aspoň v to dúfam.
#528
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 15:52:19
Quote from: tino8 on  08.12.2011, 15:27:13
aha takze ak v svojom buducom zamestnani budes musiet pouzivat niejaku technologiu ktoru este nepoznas tak budes hladat rozpravky na youtube? alebo este lepsie, ak bude treba nieco nove navrhnut tak tiez youtube?
Táto otázka by bola na mieste, ak by som to z tutoriálu celé skopíroval a ďalej to neriešil. Čo môj prípad ale nie je... Mne to slúži ako učebný materiál - akurát to nemá formu knihy, ale videa. Mimochodom, doc. Tomášek na cvičeniach programuje úlohu po úlohe a vysvetľuje to, čo programuje. Tiež sú to "rozprávky"? Alebo to radšej nemám sledovať, aby mi to náhodou "neškodilo"? Je to v podstate to isté, akurát nečumím na monitor, ale na stenu.
#529
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 15:24:18
Quote from: Cici on  08.12.2011, 08:32:26
Dať niekomu hotovú odpoveď na otázku bez toho aby nad tým musel rozmýšľať je to najhoršie čo môže byť ... programovať sa dá naučiť len tak že nad tým človek bude sedieť až kým nepríde na nejaké riešenie (prípadne s nejakým hintom - ktorý ale len navedie na správnu odpoveď). Kto toto nechápe tak by tu nemal strácať čas a skúsiť niečo iné (k informatike programovanie myslím celkom patrí).
Mne sa na takýchto "skopčených zdrojákoch" učí veľmi dobre. Na takýchto tutoriáloch ("živých príkladoch") som sa pred x rokmi naučil HTML, CSS-ko a čiastočne aj PHPčko i Céčko. Nevidím dôvod, prečo by som to takto nemal robiť aj s Javou, keď to u mňa proste funguje (Len podotýkam, že o existencii tutoriálu na Sokobana v LS som nemal ani potuchy ;)). A nemám pocit, žeby mi sledovanie tutoriálu nejako škodilo, pretože sa aj zamýšľam nad tým, ako to ten človek robí a prečo to tak robí. Nabudúce nech dá Steven doprava hore osemnástku v červenom krúžku...  :D Je to na každom jedincovi, aký systém učenia si vyberie. Každému proste vyhovuje niečo iné, či sa to niekomu páči alebo nepáči...

Ale pokiaľ niekto chce odovzdať kúpené/skopčené zadanie, v poriadku - doplatí na to on - alebo ho odhalí kontrola originality, alebo praktická časť skúšky. Je to výlučne na zodpovednosti každého jedinca a o jeho prístupe k predmetu. Privítal by som, aby neboli všetci hádzaní do jedného vreca a hromadne považovaní za nejakých podvodníkov alebo čo, len preto, že sledujú nejaký tutorial. Nie sme sopľavé dvanásťročné deti, aj keď to, žiaľbohu, niektorí učitelia zjavne takto vidia (a je úplne irelevantné koľko titulov pred či za menom dotyčný človek má. Mňa oslovenie "decko" dosť uráža). Každý sme zodpovední za seba a za svoje konanie. Ak niekto robí podvody, je to jeho vec. Je však na zodpovednosti cvičiacich a skúšajúcich, aby takýchto podvodníkov a špekulantov odhalili (a ja uznávam, že to majú ťažké). Mali by si radšej posvietiť na takých, čo nejakým zázrakom prešli v LS Programovaním a teraz na FJaP či UŠA nemajú páru ani len o základnej syntaxi Céčka...

Asi toľko k tejto téme som mal na srdci.
#530
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 20:30:54
Quote from: mirek on  07.12.2011, 18:41:43
a dost ma veteran91ke pobavil hlavne tymto:
odpozeral som tvoj zdroják, porovnal so svojim. Žiaden preklep u seba som nenašiel. Je to vôbec "technicky" možné, že to tebe ide a mne nie a pritom máme zdrojáky rovnaké?

Tak toto som čakal.  ;D

Naozaj si ten "nejaký učiteľ" myslí, že to svojmu cvičiacemu hodím celé skopčené zo screencastu?! Naozaj si myslí, že to (napr. aj ja konkrétne) sledujem len za účelom skopčenia a ľahkého zisku zápočtu?! A to oslovovanie "deti"...

Tak, aby bolo jasné - ja osobne to používam čisto ako učebnú pomôcku, kde je celý postup programovania toho zadania vysvetlený oveľa lepšie, než na cvičeniach. Nakódim si to presne tak, ako to tam je a špekulujem za pomoci Pecinovského knihy (áno, bol som ochotný investovať 50 € do knihy! To je, čo?) ako ináč sa to dá ešte urobiť, príp. prečo práve takto sa to robí... Bez tých screencastov by som mal fakt veľký problém pochopiť niektoré implementácie či funkcionality konkrétne v tomto zadaní. A je to mimochodom aj veľmi dobrá príprava na praktickú časť skúšky. Najprv to celé potrebujem pochopiť, ako to funguje, prečo to tak funguje, nakoľko som ešte 18. septembra 2011 nemal ani páru o Jave. Určite to nie je tak, že si k tomu sadnem a celé to okopírujem do finálnej podoby zadania. Ja naozaj nie som naivný a nemyslím si, žeby mi niečo také prešlo (aj keď ľudia, čo si to myslia, sú...). Len tak mimochodom, tomu zadaniu venujem maximum svojho času - nepomerne viac oproti ostatným predmetom (napr. celé posledné dva víkendy a pondelky to bolo od rána do večera).

Teda ešte inak povedané, screencasty u mňa suplujú cvičenia. Žiaľbohu, ja nie som žiaden génius, ktorý to celé pochopí z prednášok - osobne považujem prednášky z tohto predmetu za zbytočné. Radšej mohli byť dve cvičenia - a nie typu "ta tam na Moodli mate scenar, ta robte". Ja viem, je to VŠ, ale cvičenia takéhoto typu vlastne ani nemusia byť. Bohate stačilo rovno na začiatku semestra vypísať konzultačné hodiny a dovi-dopo...
#531
2. ročník / Re: FJAP
07.12.2011, 03:35:12
Quote from: bend on  07.12.2011, 03:05:58
Quote from: veteran on  06.12.2011, 22:18:59
Quote from: anti on  06.12.2011, 21:24:10
halupkove cvika vo stvrtok budu?
Nie.

Nebudu ?  Minule som nebol. Odovzdat zadanie mozem potom v 13. tyzdni ?

Nie, nebudú. Minule sme odovzdávali asi piati, z toho tuším dvom povedal, že nech radšej prídu v 13. týždni (nevedeli to obhájiť) - pýtal sa na funkcie, ktoré vytvárajú strom, ďalej ako sa prechádza vytvorený strom a na funkciu Evaluate.

Zvyšok môže odovzdať zadanie v 13. týždni za normálnych podmienok (za 10 bodov), keďže tento týždeň sú viacerí cvičiaci na služobke.
#532
2. ročník / Re: FJAP
06.12.2011, 22:18:59
Quote from: anti on  06.12.2011, 21:24:10
halupkove cvika vo stvrtok budu?
Nie.
#533
2. ročník / Re: OOP
05.12.2011, 15:20:36
Quote from: tas on  05.12.2011, 07:38:54

poedal by som ze problem je kdesi v tom Moveable, zrejme to nie je spravene ako interfacem pozrel by som sa najprv na to, potom na import podla balickov, plus je to len detail ale ak to mas podla cviceni dal by som najprv item potom movable, cisto nech to je prehladne.

...
Oukej, vďaka za vysvetlenie. Urobil som to teda podľa návodu (prázdne Moveable). Tomášek to na cvičení programoval trochu ináč - asi som to nestihol celé prepísať, tak mi to nešlo...
#534
2. ročník / Re: UŠaA
05.12.2011, 15:17:21
Quote from: xxx3 on  05.12.2011, 03:32:58
aj ja mam uz dost bodov na zapocet ale zislo by sa aj viac bodov mat aby bola lahsia skuska
To hej, DnC a DP si pozriem (prednášky), ale beriem to ako no-stress písomku. Takže ak niečo z toho dostanem, proste zaimprovizujem :D Stromy a sorty nie sú ťažké, takže niečo z toho isto kvapne ;)
#535
2. ročník / Re: UŠaA
05.12.2011, 02:18:37
Quote from: xxx3 on  04.12.2011, 23:36:50
ale co by s tym mohol dat ?
No to neviem  ??? Ale keďže ja už zápočet de facto mám, je mi to jedno  ;D
#536
2. ročník / Re: UŠaA
04.12.2011, 23:36:02
Quote from: xxx3 on  04.12.2011, 22:06:08
nieco este spominal s tymi Divide & Conquer a Dynamickym programovanim ... ale neviem co by z toho mohol dat
Hej, hej, aj to spomínal.
#537
2. ročník / Re: UŠaA
04.12.2011, 21:55:02
Quote from: xxx3 on  04.12.2011, 21:50:14
Quote from: veteran on  04.12.2011, 21:23:37
Hmm... Tak ja som ho pochopil tak, že nám dá nejaký strom/sort a my by sme to mali prejsť/utriediť na papieri. A úlohy by mali byť asi tri-štyri.
Hej, ze da nejake cisla napriklad a usporiadat ich podla niektoreho sortu ... ale ziadny kod programu alebo pseudokok k tomu netreba, ze ?
A potom strom tak isto ... da nejaky strom a vypisat preorder, inorder a postorder
No len to su len dve ulohy, co dalej ?

Ma to byt za 14 bodov
Pseudokód vraj nie, lebo to nemá význam - minulý rok sa to vyriešilo "príručnými napovedacími papierikmi"  ;D

Neviem, čo sú ďalšie úlohy - možno to nejak pomieša: strom+nejaký sort+iný strom, príp. ináč.
#538
2. ročník / Re: UŠaA
04.12.2011, 21:23:37
Quote from: xxx3 on  04.12.2011, 20:04:44
Slodicak hovoril, ze neda ziadne pseudokody ani nic programovat na papier, vsak ?
Hmm... Tak ja som ho pochopil tak, že nám dá nejaký strom/sort a my by sme to mali prejsť/utriediť na papieri. A úlohy by mali byť asi tri-štyri.
#540
2. ročník / Re: Matematická Logika
03.12.2011, 19:50:52
Quote from: orsi on  03.12.2011, 16:58:49
zapocet spolu 23,5 b  ;D pochvalte sa ludkovia.
Zápočet spolu 22 b.
#541
2. ročník / Re: OOP
03.12.2011, 14:40:12
Vie mi nejaká dobrá duša vysvetliť, kde je tu chyba?

package Items;
import textgame.Item;

public class Key implements Moveable, Item {
    private String name;
    private String description;
   
    public Key(){
        this.name = "kluc";
        this.description = "popis z moodla";
    }
   
    public String getName(){
        return this.name;
    }
   
    public void setName(String name){
        this.name = name;
    }
   
    public String getDescription(){
        return this.description;
    }
   
    public void setDescription(String description){
        this.description = description;
    }
}


NetBeans mi podčiarkuje ten vyboldovaný červený riadok a píše "interface expected here". Kvôli čomu tam očakáva interface? Tomášek to s nami programoval na cvičení a on tam žiaden interface nepísal. A chybu mu nevypisovalo žiadnu.
#542
2. ročník / Re: OOP
03.12.2011, 14:37:28
Quote from: xxx3 on  02.12.2011, 21:16:08
Kapa hovoril, ze v 13. tyzdni mozme odovzdat ked uz budeme mat, ale ze ked nie tak, ze normanle sa da prve 2 tyzdne skuskoveho
Ktovie, či to platí aj u doc. Tomášeka  :D
#543
2. ročník / Re: FJAP
03.12.2011, 14:36:27
Quote from: Cici on  03.12.2011, 07:19:42
Mate už zapisane body zo zadani? Lebo namiesto 30 mi tam stale svieti 10 :( Som sa chcel prihlasit na termin kym sa naplni - poistka ak nebude ten predtermin
Ja mám (resp. mal som  ;D) cvičenia s Halupkom, zadanie odovzdané, ale v MAISe nemám zatiaľ nič :(
#544
2. ročník / Re: Matematická Logika
03.12.2011, 00:29:08
Quote from: xxxx on  03.12.2011, 00:13:13
bude ešte budúci týždeň cvičenie ?

A kebyže je, a je to posledné a neprídem naňho, tak musím niekedy potom odniesť Myškovej ospravedlnenku alebo niečo ? Lebo v stredu nemám nič, keďže na prednáške sa píše opravný zápočet a tam sa nechystám, a vo štvrtok mám len ML cviko, tak kvôli tomu jednému cviku sa mi nechce ostávať v KE do štvrtku ... nepamätáte sa niekto čo hovorila ohľadne absencií na začiatku semestra ? Či chce ospravedlnenky ?
Vyhovor sa, že si musel z rodinných dôvodov odcestovať. Alebo niečo podobné. Funkčnosť výhovorky je overená skúsenosťami  ;)
#545
2. ročník / Re: FJAP
02.12.2011, 18:38:43
Quote from: Cici on  02.12.2011, 18:34:11
Quote from: mishelka on  02.12.2011, 16:59:45
Inak skúste sa ho na ten predtermín popýtať, ak budete viacerí (zrátajte sa koľkí chcete robiť predtermín), profesor možno povolí ;)

Takže po budúcej prednáške za ním ideme jasné? - aspoň 50 nech sa nazbierame :D Mne sa nechce potom ešte učiť na riadny termín. Môžme mu navrhnúť nech tá také otázky ako minulý rok  ;)
OK, ja teda idem. Ale len pod podmienkou, že "dá také otázky ako minulý rok"  :D
#546
1. ročník / Re: web stranka (html)
30.11.2011, 23:29:37
Quote from: tino8 on  30.11.2011, 22:49:01
vytvorit taku stranku je ovela jednoduchsie ako stiahnut nieco komplikovane a prerabat to... daj do guglu w3schools a tam najdes vsetko
Ale zas keď už vieš základy, tak sa dobre "inšpiruje" na existujúcich stránkach. Aspoň u mňa to tak fungovalo. Na "živých príkladoch" som sa naučil ako funguje CSS a odnaučil som sa od nezmyselných frameov, či tvorby webu cez tabuľky.
#547
2. ročník / Re: FJAP
30.11.2011, 01:48:38
Quote from: Cici on  30.11.2011, 01:36:32
tak som sa dnes dozvedel že predtermín nebude :(
Prečo?  >:( bu Už som sa tešil, že sa zbavím jedného predmetu pred Vianocami...
#548
2. ročník / Re: FJAP
28.11.2011, 21:57:49
Quote from: tomas4578 on  28.11.2011, 21:52:52
zadania 1-14 mám už hotové :)
ešte musím dokončiť 15-28 :D
sranda... celkom ma to baví :)
Vypýtaj si 28*10 bodov  ;D
#549
2. ročník / Re: FJAP
28.11.2011, 21:56:59
Quote from: tomas4578 on  28.11.2011, 21:52:01
veteran:
string musi zacinat s malym pismenom... cvicaci povedal ze ak ti vezme aj velke tak to uz nie je podla zadania spravne... ale myslim ze dajaky postih z toho nebude...
A sakra...

Prichádza na rad použitie fcie tolower() ;D
#550
2. ročník / Re: FJAP
28.11.2011, 21:39:09
Quote from: esperian on  28.11.2011, 21:20:57
chcel by som sa spytat ze ak mam krat a delene, a pouzivam krat na spajanie stringov, tak tie slova maju byt napisane s malym pismenom zaciatocnym alebo cele slovo?
Ako napíšeš, tak bude, nie?

Ja keď dám 2*"FeRo", tak mi to vypľúva 2FeRo.
Keď dám "Fero"*"JANO", tak mi vypíše FeroJANO.

Dúfam, že to je dobre, lebo sa mi to už veľmi nechce prerábať.  ;D