• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - veteran

#501
1. ročník / Re: Prenášanie predmetov
15.12.2011, 19:43:13
Quote from: Informatik on  15.12.2011, 15:27:08
ale chcel by som lebo matiku mám rád  :metal:
;D Mne sa matika začína páčiť teraz, keď opakujem MAT I. Niet na to, keď ti Buša začne vysvetľovať obsahy a objemy v súvislosti s integrálmi na príklade maďarskej salámy  ;D A pojmy ako "elementárna šupka (dŠ)" by mali byť zapísané zlatými písmenami do kroniky fakulty  :metal:
#502
2. ročník / Re: OOP
15.12.2011, 00:22:32
Quote from: ondrei on  14.12.2011, 23:56:03
Quote from: veteran on  14.12.2011, 02:43:31
Quote from: esperian on  11.12.2011, 18:10:23
postupuj podla navodu
Instalar UML en Netbeans 6.8

mam to otestovane na netbeans 7:0.1  ;)
A ako sa ti to podarilo rozbehať? Mne to stále vyhadzuje chybu - nevie nájsť to XMLko (Unable to connect to the UML because of Connection timed out). Upravoval si nejako proxy konfiguráciu?

// EDIT: OK, už nič. Po hodine si to s tým "Connection timed out" rozmyslelo  bp
aka je ta  URL adresa co tam pasteoval v tom videu?
http://ea.ddns.com.br:8090/netbeans6.8/UML/catalog.xml

Je napísaná v popise videa ;)
#503
2. ročník / Re: OOP
14.12.2011, 02:43:31
Quote from: esperian on  11.12.2011, 18:10:23
postupuj podla navodu
Instalar UML en Netbeans 6.8

mam to otestovane na netbeans 7:0.1  ;)
A ako sa ti to podarilo rozbehať? Mne to stále vyhadzuje chybu - nevie nájsť to XMLko (Unable to connect to the UML because of Connection timed out). Upravoval si nejako proxy konfiguráciu?

// EDIT: OK, už nič. Po hodine si to s tým "Connection timed out" rozmyslelo  bp
#504
1. ročník / Re: Prenášanie predmetov
13.12.2011, 23:42:47
Quote from: iren2118 on  13.12.2011, 23:30:44
nam napr dnes na matike vravel cviciaci, ze kto nespravi matiku I, II automaticky prenasa do druhaku (nieze by sa ma to tykalo, ale fakt skvely system  :ropebanana: )
Netýkalo sa to náhodou Fyziky I/II? :D Fyziku II majú tohtoroční prváci na Inf_Bc_D ako prerekvizitu - teda Fyziku I musia mať urobenú, inak prenášajú aj F I aj F II.
#505
2. ročník / Re: OOP
13.12.2011, 19:53:10
Quote from: zaky on  13.12.2011, 19:47:21
poradte napad na povinny prikaz poloz, ze dokial nepolozim daco, nemozem postupovat dalej, ako by to mohlo vyzerat.. dikeska
Keď položíš nejaký predmet, vytvor zároveň nejaký virtuálny predmet. Pokiaľ nebude existovať, tak sa z miestnosti nebudeš môcť pohnúť. Ja som to riešil takto  :laugh: Ale dá sa to určite aj elegantnejšie.

A teraz na príklade:
Mám miestnosť xyz a na sever od nej je miestnosť vetracia sachta. A tá je akože zablendovaná poklopom. Tak v tej miestnosti musím použiť predmet Skrutkovač. No a keď ho použijem, vznikne mi v miestnosti predmet OdmontovanyPoklop a môžem ísť. Ak OdmontovanyPoklop v miestnosti nie je, nedovolí mi pokračovať ďalej na sever.
#506
2. ročník / Re: Matematická Logika
13.12.2011, 16:24:53
Quote from: Fanky on  13.12.2011, 16:18:19
netreban a skusku vytlacit nieco na dvojharok ako pri MAT 1 ?
Áno, treba: http://web.tuke.sk/fei-km/vzory/FEI-Hlavicka-Skuska-ML-%28A3%29.pdf
#507
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
13.12.2011, 16:15:52
Quote from: apop on  13.12.2011, 15:55:36
Neviete náhodou kde na nete nájdem tie otázky z teórie na skúšku ?
http://people.tuke.sk/jan.busa/MA1/OtazkyMatematka1_Busa2011.pdf
#508
2. ročník / Re: UŠaA
13.12.2011, 15:11:19
Quote from: M4D4 on  13.12.2011, 05:32:22
"Dobry den,

naozaj netusim, co sa povrava, ale situacia je takato:

- zajtra (aj v piatok), riadne v case cviceni 7.30-9.00 budem preberat
zadania u mna na Vysokoskolskej ul., c. kanc. 159. Len v case cvicenia.
Ak nepridete, nic sa nedeje, zapocet bude uzavrety na takom pocte
bvodov, ako mate aktualne ziskane (t.j. bez posledneho zadania).

S pozdravom,
Viliam Slodicak"
Aha... Takže cvičenie nebude v PK6? Čudné... V piatok mi hovoril presný opak  :D
#509
2. ročník / Re: OOP
13.12.2011, 01:01:42
Quote from: Agamemnon on  12.12.2011, 23:24:22
Quote from: veteran on  12.12.2011, 23:21:42
Akým spôsobom sa dá zbaviť upozornenia PMDčka "OnlyOneReturn".

už sa to rozoberalo... máš zlý ruleset...

inak to ide urobiť tak, že priradíš to, čo chceš ako return z metódy, do nejakej premennej a na konci metódy len vrátiš tú premennú...
Aha, je to na predošlej strane. Inak, kvôli čomu to vypisuje také banality ako OnlyOneReturn. Trochu som gúglil a prakticky všetko, čo som našiel o vyriešení OnlyOneReturn-u, by sa dalo zhrnúť do vety - Keď vám to vadí, zakážte vypisovanie tejto chyby (odstráňte to z XMLka)  :D

A ešte takáto vec:
Keď mám takýto konštruktor:
public niečo(){
        super("meno","popis");
    }

... je potrebné do dokumentačných komentárov písať parameter @param meno a @param popis? NetBeans to tam implicitne nehádže, ale tie parametre tam vystupujú.
#510
2. ročník / Re: OOP
12.12.2011, 23:21:42
Akým spôsobom sa dá zbaviť upozornenia PMDčka "OnlyOneReturn".

Hlási mi to napr. pri takýchto metódach:
public boolean nieco(){
        if(podm){
            prikaz1;
            return false;
        }
        else {
            prikaz2;
            return true;
        }
    }

#511
2. ročník / Re: OOP
12.12.2011, 18:35:38
Quote from: matus217 on  12.12.2011, 03:03:27
Tieto hlasky som tam ja nezapisoval. To mi neprijde ako chybova hlaska, ale priamo reakcia hry na tvoj stav. Aspon mne to neprijde ako chyba...

Quote from: Agamemnon on  12.12.2011, 03:22:19
to nie sú chybové hlášky... chybové hlášky sú veci typu... súbor neexistuje... príkaz neexistuje... a pod...

Oukej, takže treba dávať len "systémové hlášky". :)
#512
2. ročník / Re: OOP
12.12.2011, 02:37:09
Ešte k chybovým hláškam. Mám rátať medzi ne aj takéto prípady?

Mám predmet skrutkovač, ktorým si potrebujem otvoriť cestu cez vetraciu šachtu. Keď skrutkovač použijem, vytvorí sa predmet "odmontovaný poklop" a môžem ísť. Ak však skrutkovač nepoužijem a chcem pokračovať cez neodmontovaný poklop, tak mi to vypisuje "Do vetracej sachty sa nevies dostat. Najprv odmontuj poklop."

Alebo:

V batohu mám peniaze, ktoré potrebujem na natankovanie auta. Prídem do pokladne pumpy a ak ju chcem opustiť bez zaplatenia, vypíše mi hlášku "Hej, chces zdrhnut bez zaplatenia?!".

Sú aj toto chybové hlášky? Dávate do dokumentácie aj takéto hlášky?
#513
2. ročník / Re: OOP
12.12.2011, 01:29:46
Quote from: esperian on  11.12.2011, 21:21:56
vies co, nam Kapa vravel samozrejme ak som ho spravne pochopil, ze ak mame nejaku metodu kde mas parameter game napr

execute(Game game,....) tak tam treba pouzivat game.GetUI.println("aa");
Hej, hej, také čosi spomínal aj doc. Tomášek.
#514
2. ročník / Re: OOP
11.12.2011, 13:50:24
Quote from: JozoHuzo on  11.12.2011, 02:57:06
je pravda že to mame mať upnute na moodli do štvrtka a odovzdavať až v januari? alebo sa to liši od cvičiaceho? mam Kapu
Zrejme sa to líši - doc. Tomášek vravel, že na Moodli to musí byť do polnoci pred cvičením a odovzdávať sa to bude dať len na tom jednom konkrétnom cvičení (žiaden január).
#515
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 02:47:59
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 02:25:06
no ale tam nikde nepisu nic o tom, ze sa ma vykreslovat ta mapa
Hej no, je to tam napísané veľmi stručne. Tuším je tam len jedna veta - aj by som ju sem pastol, keby šiel Moodle i celý TUKE web :D (asi nejaká odstávka). Ja som to pochopil tak, že by sa tá mapa mala vykresľovať.
#516
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 02:21:15
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 02:11:25
alebo to co pise veteran ? ... ale tu nastava problem, pretoze ja mam pre niektore miestnosti nastavene vsetky vychody na null a odomknu sa az pocas hry
Tak v rýchlosti mi napadlo, že ak máš miestnosť zatiaľ "bez susedov", tak ju môžeš vykresliť nejako takto:

?????
? 5 ?
?????


A keď sa ti odomknú exity, tak sa prerobí napr. na
+---+
| 5 ||
+---+

Niekde si budeš poznamenávať "odomknutosť" miestností (nejaký boolean). Ak bude pre danú miestnosť false, tak sa vykreslí "otázniková verzia".
#517
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 02:05:55
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 02:00:39
nerozumiem ako tu mapu tam mam vytvorit
Máš vytvorené pole miestností. Budeš ním prechádzať a zisťovať susedov. A do dvojrozmerného poľa to budeš postupne hádzať. Teda ak je miestnosť 2 na sever od miestnosti 1, tak jej riadok bude mať poradové číslo o jedno menšie, než poradové číslo miestnosti 1. Detto platí aj pre horizontálny smer (západ-východ).
#518
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:59:34
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:57:35
nie prikaz mapa ... ale doplnujuca uloha cvicenia 8 je V metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.
Aha... No neviem, nech sa vyjadria kompetentní :D Je zas pravda, že v tých námetoch sa píše, že nech mapa vyobrazuje len navštívené miestnosti. Ale je to len námet. Neviem...
#519
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:56:42
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:54:09
lebo mne sa zda, ze Kapa hovoril, ze aj doplnujuce ulohy su povinne
V zakladnej sade prikazov (http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html) prikaz MAPA nie je... Ale je uvedeny medzi nametmi.
#520
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:54:34
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:46:39
staci davat printy na vykreslenie mapy ?

System.out.println("A | B | C");
System.out.println("        | D");
System.out.println("        | E | F | G");
Ak nechceš vypisovať navštívené miestnosti, príp. niečo ďalej s tou mapou robiť, tak by to IMHO stačiť mohlo. Našťastie outline v NetBeanse používa proporciálne písmo, takže sa ti to nerozhádže  :D Ale zasa, neviem, či sa toto bude brať za adekvátne vlastné rozšírenie hry.
#521
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:51:50
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:46:39
inak ta mapa co je ako doplnkova uloha v niektorom cviku ma ako vyzerat ?
Niečo také, ako je tu: http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/08.html

Príp. na sťaženie orientácie hráča by tam nemuseli byť vyznačené "steny" - teda miesta, kde sa nedá prejsť z jednej miestnosti do druhej. Alebo sa to dá rozšíriť tak, že nejako označíš už navštívené miestnosti - napr. že číslo miestnosti dáš do zátvoriek apod. (<9>, (9), {9}).

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:46:39A je to povinne ? ... kedze v rozsireniach hry je prikaz MAPA
Nemyslím, že je to povinné.
#522
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:41:09
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 01:14:56
Staci rozmyslat... Mna len tak na rychlo napadlo napr. vyrobis si interface a budes mat metody jedna ktora zistuje aky bol posledny prikaz. Druha ci posledny prikaz sluzil na presun medzi miestnostami. Ak ano, tak si implementujes dalsi prikaz co ja viem vrat sa... A vykona pohyb opacnym smerom. Napr. pojdes sever, das vrat sa a vykona juh... Ak das pouzi a potom vrat sa, vypise ze si nepouzil smerovy prikaz.... NAPR. nieco taketo pre inspiraciu... snad to teraz nebudete mat 4ja rovnake :D ja osobne toto nemam implementovane, takze ked niekto chce, nech sa paci ma volnu ruku...
:D A čo tak interface, ktorý bude zisťovať, či náhodou nebol zadaný cheat.  :D Implementácia cheatov v textovke :D Napr. teleportovanie cez nejakú problematickú pasáž hry :D ;D A keď použiješ priveľa cheatov, tak ti to vypyskuje nejakú hlášku a skončí hru.

EDIT: Ale na toto si dávam © ® ™ ;) ;D
#523
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:09:27
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 01:07:35
Quote from: veteran on  10.12.2011, 01:02:27
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 00:58:45
Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(
Ak to chapem spravne tak to musis mat praveze takto... http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html tam si pozri zakladna sada prikazov, ktoru musi minimalne implementovat hra. Ak to chces spravit inak skus napisat cviciacemu alebo nejakej kompetentnej osobe.
Aha, no z toho textu to tak vyznieva... Tak nič. Idem špekulovať nad niečim iným.
#524
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 01:02:27
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 00:58:45
Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(
#525
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.