• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre Å¡tudentov Technickej Univerzity v KoÅ¡iciach.
 
Menu

Zobrazi» príspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi» príspevky Menu

Messages - DeViLvs

#51
5. ročník / Re: stretnutie
29.04.2011, 14:26:55
Ked mam 0%, znamena to, ze to este nekontrolovalo, alebo ze kontrolovalo a vyslo 0%? Bo sa mi to nezda, cakal som dvojciferne cislo.
#52
5. ročník / Re: stretnutie
27.04.2011, 17:01:12
Quote from: slimo00 on  27.04.2011, 00:20:51
Zdravim
zda sa ze to ma vplyv na ine veci. Ja som si az teraz vsimol ze hned na prvej strane nemam nazov skoly vycentrovany. A je to kvoli tomu, ze je odsadeny. Tak som musel upravit subor tukediphc.cls a pouzit prikaz \noindent.

Vy co ste to zakomentovali s tym nemate problem?
Ja som to nakoniec nezakomentoval. Pisal som som vsade \hspace{15pt}.


Btw> Ludia aky datum obhajoby davate?
#53
5. ročník / Re: stretnutie
25.04.2011, 19:59:11
Aj v tom template su obrazky a tabulky, takze ja davam. A zabere to aj kopu miesta :)
#55
O ničom / Re: Ciky caky ciky cak !
21.04.2011, 18:45:05
Quote from: dungeo on  21.04.2011, 18:00:39Btw, vcera som nasiel toto, nie je to nic oficialne a vsetky hokejove videa su na jedno kopyto, ale toto vyzera dost dobre :)
Lol dano by ma zaujimalo akou obklukou sa to dostalo k tebe :D kedze sa nemame v kontaktoch

Inak fakt dobre video, tento marryan ma super videa, odporucam pozriet aj dalsie, hlavne SVK - TAL :)
#56
5. ročník / Re: stretnutie
21.04.2011, 04:49:59
Quote from: Corse on  21.04.2011, 04:42:57
Quote from: DeViLvs on  21.04.2011, 03:07:10
vy co mate robit v latexu DP, vam robi ta sablona tabulatory na zac.paragraphov? Vraj to ma robit latex sam, ale asi je daco zle nastavene v tej sablone....

zakomentoval som toto:

%\usepackage{parskip}% 'zhusti' polozky obsahu

a mam pekne tabulatorovane
Vdaka, pomohlo. dufam, ze to nema vplyv na dalsie veci :)
inak to je bezne tak, ze 1.odstavec neodsadza, az ten druhy?
#57
5. ročník / Re: stretnutie
21.04.2011, 03:07:10
vy co mate robit v latexu DP, vam robi ta sablona tabulatory na zac.paragraphov? Vraj to ma robit latex sam, ale asi je daco zle nastavene v tej sablone....
#58
O ničom / Re: windows 7 x86 alebo x64?
22.02.2011, 00:47:27
ja mam tiez x64 a mal som problem, ze mi nesli nainstalit drivre k staremu modemu od t-comu, proste neexistuju 64bitove. Aj tak som chcel novy wifi-router, takze som musel kupit. To bol jediny problem...
#59
5. ročník / Re: Timova praca
21.02.2011, 06:49:38
ked sme uz pri tom, tiez mi treba partakov :D niekto z cvika o 13:30 a chyba mu niekto do trojky? lol  
pripadne stvorky
#60
5. ročník / Re: Timova praca
20.02.2011, 05:49:17
nabuduce treba daco doniest ze?
#61
otazky?
#62
Quote from: thom on  03.02.2011, 02:02:53
Och, az ta lutujem, ze teraz sa pytas na take veci. ked sa pytas na priklad s pouzitim minimalneho prvku, ved sa to tu rozobera cele skuskove, minimalne 10 verzii tohto prikladu tu uz bolo ukazanych.
A ked sa uz pytas na to,ze co je to Chomskeho hierachia tak to uz je fakt gol, k tomu by som sa radsej ani nepriznaval.Co si robil cely semester?je to hanba pytat sa pred poslednym terminom z TI taku banalitu.
Vela ludi pozna to rozdelenie, ale nevie, ze sa to vola Chomskeho hierarchia. A tych prikladov na triedenie tu nebolo zas tolko. Clovek by chcel vidiet cely priklad vyrieseny so vsetkym, aby si overil, ci to chape spravne.... A to tu nenajdes.
#63
5. ročník / Re: BVPS
01.02.2011, 16:54:32
Quote from: ApokalypS on  01.02.2011, 16:31:04
Quote from: Speedy2003 on  01.02.2011, 16:09:10
Tak dnes bola mala zmena, bolo 6 otazok.
..
aha, som vedel, ze cosi sa mi na tom nezdalo :D


inac vedeli ste nieco o cokkies? kde je o tom zmienka? a co tie digitalne prava?
lol, to su digitalne prava? som myslel, ze digitalne spravy
#64
Quote from: thom on  30.01.2011, 21:05:10
No teraz uz tomu rozumiem. :bannana_guitar:
Este jednu otazku mam.Na cvikach sme riesili priklad "a^n b^n c^n"  a k tej instrukcii q1, (c,B,B), (c,B,B), q2, (-,L,L)
mam zapisane pre TS s dvoma zasobnikmi q1, (c,B,B), (c,B,B), q2, (R,L,L)
                  a pre TS s dvoma pocitadlami q1, (c,B,B), (c,B,B), q2, (-,L,L)
Je to chyba, alebo to tak ma byt??Pretoze ak tomu spravne rozumiem tak obidva typy sa rovnako pohybuju po paske, cize obidva budu o jeden znak "napred" a spravne pre TS s dvoma zasobnikmi by malo byt : q1, (c,B,B), (c,B,B), q2, (-,L,L) ??
zalezi od dalsich instrukcii. Tych rieseni je kopa. Vsetko co som pisal, to je len jedna z moznosti. Neviem ako ste to pocitali na cvikach, ale ja mam k 2 zasobnikom tiez napisane (-,L,L). Napis si na papier jednoduchy priklad a uvidis.
#65
Quote from: thom on  30.01.2011, 20:36:34
...
jj je to tak, ze pracuje 2x s tym istym cckom. Ale to IBA s prvym cckom.
A to preto, lebo treba si predstavit uplne jednoduchy priklad, napriklad ze x=a^n b^n. a nech n=1, cize x=ab

Sleduj len pocitadlo1. (oznacme ho Z,B1,B2.....)

V 1.instrukcii pride (Cpreskrtnute), co pre nas vstupny retazec este "nic neznamena". Ale hlavu v poc1 uz posunie na B1.
Az teraz pride a a posunie hlavu v poc1 na B2. Cize acok mame len jedno, ale hlava uz ukazuje na druhe B (B2).
A teraz keby prislo to jedno ccko, tak by sme sa posunuli len o 1 poziciu dolava, cize na B1. Lenze my chceme, aby hlava uz ukazovala na Z.

Preto treba najprv poriesit to, ze po vsetkych ackach hlava ukazuje o 1 viac doprava. Preto ju treba posunut raz dolava.

napr:
C    a    a     a
Z    B1  B2   B3  B4  B5  ....
                      |

Cize ked pridu 3 accka, tak hlava ukazuje uz na stvrte Bcko. teda ju treba posunut naspat:

C    a    a     a
Z    B1  B2   B3  B4  B5  ....
                 |

A teraz nam uz mozu chodit ccka :D
#66
Quote from: thom on  30.01.2011, 20:13:03
no opravil som to na Z, mas pravdu.
len jedno mi nejde do hlavy, tato instrukcia : q0, (a,B,B), (a,B,B), qa, (R,-,-) - pride znak "a" a iba sa posunie, nikam si ho neulozi, ako potom mozu suhlasit tie pocty becok a cecok s poctom acok, jedno acko je neulozene
no ide o to, ze pocet aciek musi byt 2x tolko ako pocet b. a takisto 2x tolko ako pocet c. Cize pocet a = 2x pocet b = 2x pocet b.

Priklad, ked pocet a = pocet b = pocet c (a^n b^n c^n) je lahky, kedze najprv sa posuvas doprava v pocitadle1 (ten zodpoveda poctu aciek), potom sa posuvas doprava v pocitadle2 (co zodpoveda poctu b) a potom ked ti budu prichadzat ccka, tak posuvas sa v pocitadle1 a pocitadle2 naspat dolava. Ak je vstupny retazec validny, tak ti hlavy v pocitadlach budu ukazovat opat na zaciatok, kde si zacal.

Problem je, ze ked pocet aciek je 2x tolko ako bciek. Vtedy sa zvykne postupovat akoby takto: iba kazde druhe a zapocitaj (=posun hlavu v pocitadle1).
AaAaAa bbb ccc

Cize iba pri "malom" a posunie hlavu. Cize ak acok je pocet n, tak hlavu posunie iba n/2 krat, Tak aby ten pocet n/2 sedel k bckam a cckam.

Este spomeniem, ze iba pri stave ked mas parny pocet a moze prist b. Cize iba po malom a moze prist b.
#67
Quote from: Sxx on  30.01.2011, 20:04:23
mozte mi vysvetlit co su jednotlive zatvorky a co su jednotlive pozicie 1. 2. 3. v zatvorkach pri dvoch zasobnikoch?
(q0,(D,Z,Z),(D,Z,Z),q0,(R,R,R))
(q0,(D,Z,Z),(D,Z,Z),q0,(R,R,R))
v stave q0: (hlava na vstup. paske ukazuje na D, hlava v zasobniku1/pocitadle1 ukazuje na Z, v  zasobniku2/pocitadle2 ukazuje na Z)
((ne)prepis znak na vstup. paske (kde ukazuje) na D, v zasobniku1/pocitadle1 (ne)prepis na Z, v  zasobniku2/pocitadle2 (ne)prepis na Z)
TS prejde do stavu q0 (cize ostane v rovnakom stave)
a (posun hlavu vstup. pasky do prava (o 1 poziciu samozrejme), posun hlavu na zas1 doprava, posun hlavu na zas2 doprava)
#68
Quote from: thom on  30.01.2011, 19:55:00
asi myslis toto:

q0, (c(preskrtnute),Z,Z), (c(preskrtnute),Z,Z), q0, (R,R,R)

q0, (a,B,B), (a,B,B), qa, (R,-,-)

qa, (a,B,B), (a,B,B), qa2, (R,R,-)

qa2, (b,B,B), (b,B,B), q1, (R,-,R)

qa2, (a,B,B), (a,B,B), qa, (R,-,-)

q1, (b,B,B), (b,B,B), q1, (R,-,R)

q1, (c,B,B), (c,B,B), q2, (-,L,L)

q2, (c,B,B), (c,B,B), q2, (R,L,L)

q2, (s,B,B), (s,B,B), qF, (-,-,-)
hej, len pozeram, ze tu je zas asi chyba v poslednej instrukcii :D ja by som tam nedal Bcka ale Z.
#69
Quote from: Squirrel_sK on  30.01.2011, 15:48:56
takto nejak by to mohlo byt, opravte ma, ak sa mylim

(q0,(©,Z,Z),(©,Z,Z),q1,(R,-,-))
(q1,(a,Z,Z),(a,B,B),q2,(R,R,R))
(q2,(a,B,B),(a,B,B),q1,(R,-,-))
(q1,(a,B,B),(a,B,B),q2,(R,R,R))
(q1,(b,B,B),(b,B,B),q3,(R,L,-))
(q3,(b,B,B),(b,B,B),q3,(R,L,-))
(q3,(c,Z,B),(c,Z,B),q4,(R,-,L))
(q4,(c,Z,B),(c,Z,B),q4,(R,-,L))
(q4,($,Z,Z),($,Z,Z),qF,(-,-,-))

nesuhlasim.
V 2. instrukcii prepisujes Z v pocitadlach na Bcka (co nemozes jednak lebo to su pocitadla a jednak, ze to nesedi dalej...) A potom mas dalej v instrukciach, ze je v pocitadlach Z. Lenze Z uz si zmazal.

Preto by som prve dve instrukcie dal takto:
(q0,(©,Z,Z),(©,Z,Z),q1,(R,R,R))
(q1,(a,B,B),(a,B,B),q2,(R,R,R))

aj tak si nie som celkom isty, ci to potom bude sediet. Tento priklad uz tu bol rieseny, pricom sa objavili aj chybne riesenia, kedze v niektorom bol tusim ten problem, ako uz bolo spomenute, ze pocet a = pocet b + pocet c. Co samozrejme zdaleka nemusi byt to iste ako a^2n b^n c^n.

Hladajte, malo by to tu byt niekde. Spravny algoritmus pouzival stavy qa a qa2. Kebyze ste nenasli, mam ho aj v zosite, len sa mi nechce prepisovat :D
#70
Quote from: slax on  30.01.2011, 06:39:35
nj jasne uz chapem ... vdaka DeViLvs za vysvetlenie ;)

teraz pozeram, ze tam je n+1
nz
#71
Quote from: slax on  30.01.2011, 05:16:02
nejako nemozem pochopit tomu prikladu k turingovmu stroju na f(x,y) = x + y

a je tam na zaciatku 11B11 cize ako tam pise potom m1 by malo byt tie prve dve jednotky, cize 2 a m2 tie druhe dve jednotky, cize tiez 2

jedine co tam spravi, ze vymaze prvu jednotku a potom tam pise, ze vysledok je pocet jednotiek (cize <qk>) co je vo finalovom stave (1B11) = 3 a to ma byt m1 + m2 ? :D

2 + 2 = 3 mi nejako nesedi :D
neviem tomu pochopit ako je to tam myslene :-/

trochu zle to chapes:
zoberme, ak je na zaciatku 11B11, napisal si "m1 by malo byt tie prve dve jednotky" co je asi hlavny problem. m1 je nejake prirodz. cislo a ma v tomto pripade hodnotu 1. Co sa zapise ako 11 (DVE jednotky). Precitaj si vyssie v skriptach ako sa to koduje. ak m1 je nejake cislo, povedzme 4, tak sa zakoduje piatimi jednotkami.

Z toho vyplyva, ze v tomto pripade, ktory si ty napisal, ma m1 hodnotu 1 a m2 tiez 1. Ked scitas 1+1 = 2. A cislo 2 sa zakoduje 3 jednotkami.

Musis pochopit, ze cislo m sa koduje ako 1 1^m...............(napr. m=5, tak 1 11111.......co je dokopy sest jednotiek)


Problem nastava, ze pri scitani ti vzniknu dve taketo "nadbytocne" jednotky. Preto treba jednu "skrtnut" :)
#72
5. ročník / Re: BVPS
27.01.2011, 06:38:15
Quote from: JCube on  27.01.2011, 06:06:26
uprimne? teraz to tu citam prvy raz od skusky...este uprimnejsie? ja mi ta luto ked si nevies vypracovat ani 30 otazok..mas to supnute na ftp..hladaj..ci chces priamo link co si taky lenivy?
ok sorry, az potom mi doslo, ze je to este kratka doba, odkedy si naposledy napisal, a ze si to este nemusel precitat. lenivy nie som, len som alergicky na pristup, ked niekto len taha ale naopak nevie...

Quote from: puq on  27.01.2011, 06:09:52JCube neries kktov, lebo to dopane ako so zadanim z OS(ak ma pamat neklame)...
tak sa mozte nazyvat doma
#73
5. ročník / Re: BVPS
27.01.2011, 03:49:56
Quote from: JCube on  26.01.2011, 06:00:53
vysvetlim to ako som sa ucil ja: zozbieral si otazky z poslednych dvoch rokov - ku kazdej otazke napisal cca 6 viet -> dostal som cca 6 stran na ucenie. to je menej ako 102. ucil som sa asi hodinu..mam B :)
to mas nejaky problem to sem upnut? Ok, teba si budeme pamatat.
#74
5. ročník / Re: BVPS
26.01.2011, 17:26:10
stale cakame na tie vypracovane otazky :D
#75
Quote from: trek on  25.01.2011, 06:03:07
minuly rok sa to stalo...boli myslim 2
Minuly rok sa to nestalo, prave preto som opakoval tento predmet. Pochybujem, ze vypise dalsie terminy, ale tak ktovie, mozno...