• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - jan

#51
3. ro?ník / Re: PG
29.06.2009, 06:21:44
dajte mi prosim vas heslo do moodla pre grafiku
#52
3. ro?ník / Re: ZSwI
29.06.2009, 06:19:52
jaky srandisti  :ropebanana: :ropebanana: :ropebanana:
#53
3. ro?ník / Re: PG
28.06.2009, 23:43:30
Som tie otazky zhrnul aj pre seba , keďže to mám budúci rok a neviem či sa "chválim" alebo "sťažujem", že som to všetko čítal  :hammer: :hammer: :hammer:
#54
3. ro?ník / Re: ZSwI
28.06.2009, 22:40:03
Ta keď ideš do nového semestra tak nevieš čo ťa čaká, bolo by super keby niekto zhodnotil tak celkovo minulý rok, len tak zo svojho pohľadu. Čo sa robí na predmetoch, aké skriptá sú, kde čo najdeš , ...
#55
3. ro?ník / Re: ZSwI
28.06.2009, 22:19:00
to som len podla prispevkov, inac o tom nic neviem
#56
3. ro?ník / Re: ZSwI
28.06.2009, 22:08:13
Ked som sa tym uz preluskal, tak to zhrniem: :banana_guitar: :banana_guitar: :banana_guitar:
( toto je napísané len ako výťah z predchádzajúcich 30 strán )

Cvičiaci:
Spomínajú sa tu mená: Poklemba , Kunstar, Adamuscinova , Yweta , Telepovska, Zarsky


Prednášajúci:
Spomínajú sa tu mená: Havlica , Yweta


Zadania:
V nejakom 8. tyzdni semestra sa aj tak konci vyucba osnovy planovanej pre ZSwI, dalsich
4 - 5 cvik budu venovanych prave pracam na vasich projektoch, ktore budete robit na cviku.
Ak to na cviku nestihnete, treba zajst za svojim cviciacim a dohodnut sa, kedy by ste mohli
pracovat v danej miestnosti nerusene, bude vam to umoznene po dohode.
v zadani zo ZSWI musi byt pouzita databaza...


Prezentácie:
na moodli su temy


Písomky:
pisomky na cvikach z toho co sa bralo minule

Poklemba - pisomka za 6 bodov -
1.nieco s druhmi nastrojov pre tvorbu modelov ( tam trebalo to ze graficke, textove, tabulkove)
2.nejake rozdelenie datoveho modelu (tam trebalo to ze konceptualny, logicky, fyzicky)

Kunstar:
Dnesna pisomka (prva v poradi) , len z 1tky..
2 skupiny ,
1Q - A. vodopadovy , prototypovy model popisat (znenie zadal - modely podla toho pri akych situaciach sa pouzivaju, nemenoval ich)
1Q - B. Prieskumnik, spirala model popisat ( -||- )
2Q - spolocna : SWLC, popisat zivotny cyklus .
S Kunstarom sme zatial mali vsetky otazky z moodle prednasok
Ako , takto : nic, nic, pisomka z 1 za 2b, pis z 2 za 1b,nic,nic,pisomka z 7 za 3b,nic,nic,
test zo vsetkeho za 6b.
Vsetky samozrejme neoznamene, tobos nie ze z coho..

Yweta:
jedna otazocka z YSM
(dostanete opisat jeden z modelov, ktore su tam uvedene) a nejaky lahky priklad z Use
Case diagramov (podobne ako minule cviko, bude zadanie ulohy a vy budete kreslit Wink)


Skúška:
rozdelenie modelov proste musite vediet naspamat
20 otazok za 60 b
otazky zo skript aj z cvičeni vraj
- no bolo to asi tak ze 20 otazok kazda za 3 body..vsetko check boxy az na jednu
(Brooksov zakon), ak si zaznacil jednu zle tak za 0 (ak menej tak napr 1.5 atd..), 35 min,
a kazdy mal rovnake otazky tusim Smiley cize sa dalo trochu aj pokontrolovat so susedom no...
dnes pokial viem nebolo nic z testovania ani z manazovania a inych somarin... vsetko po 7
prednasku bolo .. a asi 5 otazok s obrazkami diagramov... kazdy spravil ale nebolo najlahsie
no...
- ja si pamatam ze mna sa pytal na tie modely ci co to je (vodopadovy atd...)
- trebalo doplnit do obrazku include alebo extend. Bolo tam Pridat Studenta, z toho bol include
Pridaj meno.
A este bol jeden use case - Zarad do skupiny (prepojeny s Pridaj studenta). tento vztah
trebalo urcit, ci to je include/extend.  malo byt extend.



Bodové hodnotenie:
Referat 6b ,zadanie 10b, prednasky 12b, a 12b zvysok


Literatúra:
slajdy z moodla
skripta su na jednom z ftp-ciek
http://s.cnl.tuke.sk/~ywetka/
http://hornad.fei.tuke.sk/~kunstar/zswi/


Software:
po inštalácii Power Designera sa dodžube Word - riešenie: vypnes plugin do wordu v power designer
pod linux nainstalovat pod virtualbox alebo vmware, na wine blbne
MS Project, stiahni si ho z msdn.fei.tuke.sk - gantov diagram


Názory v príspevkoch:
Nezáživné prednášky
Yweta je best cvičiaci
#57
3. ro?ník / Re: PG
28.06.2009, 06:50:45
Zhrnul by som otázky na skúšku pre budúcoročných frajerov: bv :hug: :o

podmienka:musi byt ku kazdej otazke nieco....

1. Vymenovat zobrazenia 3D + Axonometria vsetko
2. Fergusonova krivka, odvodenie + viacsegmentova krivka
3. Vymenovat algoritmi pre riesenie viditelnosti (5 kusov)
4. OpenGl (2 vety o tom napisat)

1. conson - sutherlandov algoritmus
2. zakladne transformacie + odvodenie
3. ake suradnicove systemy poznate, charakteristika
4. daco s interaktivnou grafikou, jej prostriedky ci co, (posledna prednaska)

zobrazenia + axonometria, b-splineove krivky, graficke formaty a rozhrania, algotirmy na orezanie
k axonometrii doplnit odvodenie vzorcov na prevod z 3D do 2D plus maticu Wink

nakreslil som prvy vseobecny obrazok (z pdf-kratsie) + popis, dalej kolma axonometria
(obrazok) a kosouhla = technicka axonometria (obrazok + popis) a na zaver obrazok s prepoctom
z 2D do 3D - sice ten prepocet som nepisal...

1.riadkovy rozklad,+ sposoby viditelnosti(15)
2.sur.systemy,ake priestory im prinalezia(10)
3.Stredove zobrazenie(10)
4.bresenhanov alg(15)

1. Zlozene transformacie (definicia + vysvetlit na priklade otocenia bodu okolo priamky v 3D)
2. Vymenovat algoritmy pre riesenie viditelnosti + popisat Warnockov
3. DDA algoritmus pre vykreslenie usecky
4. Farebne modely vymenovat (popisat strucne) + chromaticky diagram

1. Zlozene transformacie (definicia + vysvetlit na priklade otocenia bodu okolo priamky v 3D)
2. Bezierove krivky a plochy + vyhody, nevyhody
3. Z 3D do 2D v stredovom (centralnom) zobrazeni
4. Vstupne zariadenia

otazky dnes: 1. AXONOMETRIA (zamerat sa na technicku, priklad prepoctu 2D do 3D)
                  2. Bresenhanov algoritmus (odvodenie + vlastny algoritmus)
                  3. Bezierove krivky (+ vyhody, nevyhody)
                  4. Algoritmy na orezanie (vymenovat + popisat alg. polenia(delenia) usecky)

1. Vymenujte sposoby vykreslovania kriviek + Fergusonova podrobne ...
2. Vymenujte zobrazenia + Axonometria vsetko + 3D => 2D axonometricke zobrazenie.
3  Vymenujte Algoritmy riesiace viditelnost + Warnockov algoritmus + chcel odomna aj ten vyvojovy diagram
4  Popiste algoritmus zobrazovania 3D objektu na obrazovku monitora + nejake vylepsenia viditelnosti abo nieco take ...

1. Zlozene transformacie + priklad otocenie bodu okolo priamky v 3D
2. Cohen-Sutherland algoritmus (yeah Cheesy)
3. DDA algoritmus
4  Kategorizovat vstupne zariadenia + popis ich zobrazovacich priestorov

1 klasika ferguson
2 zlozene trasnformacia + priklad otocenie bodu A okolo priamky p urcenu bodmi B a C o uhol fí
3 stredove zobrazenie z 3d do 2d
a 4 chcel popisat a napisat rozdiely medzi zobrazovacim priestorom a priestorom priemetne..

axonometria, bresenhamov algoritmus a zlozena transformacia - otocenia bodu okolo priamky

1, Bresenham + odvodenie
2, Bezierova a B-Spline krivky
3, Pohybove transformacie + odvodenie
4, Stredove zobrazenie (prepocet  3D -> 2D)+ vymenovat zobrazenia

1. Vymenovat typy zobrazeni + axonometria
2. Zlozene transformacie + ukazat na priklade otocenia bodu okolo priamky v 3D
3. DDA algoritmus (vraj odvodit, ja som ho len napisal + jeden obrazok a mal som to za full)
4. Odvodit zakladne transformacie - 2 posunute sur. systemy
                                              - 2 navzajom pootocene sur. systemy okolo pociatku

1 Bresenham, 2 axonometria, 3 transformacie ktore sa tykaju zmeny surad. systemu,
4 to dake systemy globalne a preimetne a este daco nejaky prevod 3D -> 2D -> 2D


Učiť sa da z:
PG.pdf
PGkratsie.pdf
grafika.pdf na hypnos v priecinku Skuska_Pepo
ten Bresenhanov algoritmus je celkom dobre vysvetleny www.math.sk/remesik/lessonsPG/lesson4.ppt

Zapocet:
http://img82.imageshack.us/my.php?image=allws2.jpg
http://www.tu-ke.com/forum/index.php?topic=358.0
http://www.tu-ke.com/forum/3-rocnik/pg/30/
http://img82.imageshack.us/i/allws2.jpg/
http://tu-ke.php5.sk
#58
2. ro?ník / Re: FP - zadania
20.10.2008, 04:38:27
to su finty :lb:
#59
2. ro?ník / Re: FP - zadania
19.10.2008, 21:46:53
co je na tomto zle?


-- 1-09.hs
-- ****************************************
-- Vloanie funkcie: "evenprod 3 4"

prod :: Int->Int->Int
prod x y = x * y

event :: Int -> Bool
event x | x `rem` 2 == 0 = True
           | otherwise = False

evenprod :: Int -> Int -> Bool
evenprod  = prod . event

9. Definujte funkciu evenprod, ktorá zistí či súčin dvoch argumentov je
párny.(Návod:Definujte funkciu prod pre výpočet súčinu argumentov,
a predikát even pre zistenie, či argument je párny. Potom defnujte
funkciu evenprod ako kompozíciu predchádzajúcich dvoch funkcií.)