• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - veteran

#476
1. ročník / Re: otázka
11.01.2012, 23:54:25
Neboj sa nič. V LS to s Karlom poriadne roztočíte  :P  ;D
#477
1. ročník / Re: otázka
11.01.2012, 23:49:37
Quote from: ppeess on  11.01.2012, 23:47:51
Quote from: Informatik on  11.01.2012, 23:46:04
Hhhm pamätám sa že som mal veľa diagramov a aj Karla(mal si "program"  :emot-LMAO: a a mal si určiť konečnú pozíciu Karla) potom prevody väčšinou z dvojkovej do desiatkovej UNIX príkaz (mazanie neprázdnych katalogov "rm -r katalog) plno otázok zo sietí (PDU sieťovej vrstvy na TCP/IP =paket) nezabudni si pozrieť aj agentové systémy (mal som príkaz hash a binary čo robí) z html som ani nič nemal... (ale to neznamená že ani ty nebudeš mať  ;D ) asi tak .. na nič konkrétne sa už nepamätám  :)
To uz v zime mate zaklady karla???? :D
Ale to je len taký úvod, aby vedeli, čo ten Karel dokáže. S céčkom to nemá nič spoločné.
#478
2. ročník / Re: UŠaA
11.01.2012, 13:41:55
Quote from: viktorko on  11.01.2012, 08:10:31
ty vole ja zadam cisla 3,6,4,5 a vysledok mi vyhodi 6(a to nehovorim ze v RAM mi to vobec nechce ist len na DSlab) nechapem potom aka to je postupnost?nie je tam nieco spatne?
Ak chceš postupnosť 1, 2, 3, ..., 6, tak zadáš len šestku. Nie celú postupnosť...
#479
2. ročník / Re: Matematická Logika
10.01.2012, 22:31:54
Quote from: Hessesian on  10.01.2012, 22:26:35
Jakze neni spravny, ved prave to ze odvodime prazdnu rezolventu, tj ked sa pozries na ten zapis, mas tam neg F(x) a v C: F(b), potom mas F(o(x)) a neg F(o(x)), staci to vyskrtat a ak ti nic nezostane, tak je usudok spravny :P Ostatne je uz len formalny zapis
Jaj taáák. Už som pochopil, čo myslíš ;) Ale si si to riadne zjednodušil :D Napíš jej aj do teórie "tam toto vyškrtáme a keď nič nezostane..." :D Ja som tak podobne nematematicky napísal odôvodnenie na zápočtovke a uznala mi ho :D
#480
2. ročník / Re: Matematická Logika
10.01.2012, 21:59:33
Quote from: Hessesian on  10.01.2012, 21:50:24
Po dlhsom dumani som to pochopil :D Je tam vela sraciek okolo toho, ale princip pri takychto ulohach je zda sa jednoduchy.

To pod ciarou sa zneguje, odignoruju sa kvantifikatory a premenne vo vnutri, a ked ma kazda formula niekde negaciu, tak je usudok spravny, a ked daco nema svoju negaciu, je usudok nespravny :P tj P'vZ, Z', P, kazde ma svoju negaciu tympadom je usudok spravny... Ale normalne to clovek vysvetlene v ucebnici nenajde...
Obávam sa, že tvoja teória nie je správna :D Úsudok je správny, ak na konci neodvodíme nijakú rezolventu (resp. odvodíme prázdnu rezolventu - F).

Pozri príklad 3.33 f)
#481
2. ročník / Re: Matematická Logika
10.01.2012, 21:28:54
Quote from: Hessesian on  10.01.2012, 21:22:21
ako si dostal z  V(x)(negP(x) v negZ(x)) klauzulu D ?
Nejak extra dobre tomu nerozumiem, ale tak sme to robili na cvičení. Odstránili sa tie dve negácie a z (P(x)' ∨ Z(x)') vzniklo (P(x) ∧ Z(x)). No a ešte sa zamenila premenná x za y (ale prečo sa to robí, neviem  ???).
#482
2. ročník / Re: Matematická Logika
10.01.2012, 18:11:10
Quote from: Hessesian on  10.01.2012, 05:49:12
Vie sem niekto hodit vypocitany priklad z knihy 3.33 ? Typu "kazde dozrete jablko je zdrave - nie kazde cervene jablko je zdrave | nie kazde cervene jablko je dozrete " ?

Neviem stym pohnut... potreboval by som vidiet vypocitany priklad
#483
2. ročník / Re: Matematická Logika
10.01.2012, 17:57:00
Quote from: BlackBerry on  09.01.2012, 23:51:53
Quote from: veteran on  09.01.2012, 19:20:33
Mal by som takúto otázočku:

Ide o tretiu úlohu, čo bola na skúške u Myškovej - rezolučná metóda, tá s dovolenkármi... Urobím rezolučnú metódu a na záver dopíšem tie šípky. Ako z toho potom zistím aspoň jedno zloženie účastníkov výletu?  ???
Ked spravis ohodnotenie...a kde budes mat 1 napr(danka a janka)...potom na vylet pojde danka a janka
Dík  :) :beer1:
#484
2. ročník / Re: UŠaA
10.01.2012, 17:55:43
Postupnosť:

READ 1

CONT: LOAD 2
ADD =1
STORE 2
ADD 3
STORE 3
LOAD 2
SUB 1
JZ FIN
JMP CONT

FIN: LOAD 3
WRITE 3
HALT
#485
1. ročník / Re: otázka
10.01.2012, 15:46:15
Quote from: Informatik on  10.01.2012, 15:21:32
Uvidim ako bude zachvilu o deviatej na UPSku  :D ci sa vobec budem vediet prihlasit na moodle lebo na zapoctovke som sa nevedel ... taky system  :hammer:
Pevne nervy a veľa šťastia želám.  ;) A hlavne treba dúfať, že server nespadne počas písania testu - potom ti systém vygeneruje nový.
#486
1. ročník / Re: otázka
10.01.2012, 13:46:37
Quote from: Informatik on  10.01.2012, 12:44:09
určite ... v archíve som čítal že boli v maise aj "300-minútové" ZIMká  :whacko:
Hej, ale ďaleko od reality to vtedy nemalo. Ľudí z celej PK6-ky zrazu presunuli len do dvoch miestností (na hornom poschodí PK6ky sa tlačilo možno 100 ľudí). Do miestností vošlo najprv prvých 20 ľudí, čo bolo najbližšie pri dverách a potom sa chodilo po jednom (ten, kto skončil, poslal ďalšieho dnu). No a ešte k tomu treba pripočítať skapatý server a jeho poldruhahodinové oživovanie  ;D :D Tí čo stáli úplne na konci, sa k tým 300 minútam reálne približovali.
#487
1. ročník / Re: prenasanie predmetov
09.01.2012, 21:46:50
No a ešte treba brať do úvahy aj to, že FYZ I. máte ako prerekvizitu, teda ak ju nespravíte, FYZ II. de facto tiež...
#488
2. ročník / Re: Matematická Logika
09.01.2012, 19:20:33
Mal by som takúto otázočku:

Ide o tretiu úlohu, čo bola na skúške u Myškovej - rezolučná metóda, tá s dovolenkármi... Urobím rezolučnú metódu a na záver dopíšem tie šípky. Ako z toho potom zistím aspoň jedno zloženie účastníkov výletu?  ???
#489
2. ročník / Re: ANGLICTINA - kniha
07.01.2012, 01:22:00
#490
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
04.01.2012, 23:20:44
Heh, no mám pocit, že Bušovci majú akúsi tvorivú krízu alebo čo. Dnes na skúške som bol variant A a teória i príklady bola takmer úplne zmes otázok/príkladov z minuloročných variantov skúšky  ;D
#491
2. ročník / Re: Ktori vyucujuci na LS ?
04.01.2012, 23:17:44
Quote from: Brand on  04.01.2012, 21:45:57
Poruban je super, akurat, ze posledne roky tie jeho cvika z TJava byvavali v stredu 7:30 :D, to bolo jedine, co mi na nich vadilo + ked clovek spravil predcasne zadanie, nemusel chodit uz na cvika :).
Nevadí. Ja mám aj tak vo zvyku vstávať dosť skoro  ;D

Quote from: xxx3 on  04.01.2012, 22:19:24
Busu som mal starsieho na MAT I aj na prednaske aj na cvikach a vyhovovalo mi ako vysvetluje, aj ked na skuske a zapocte nedaval najlahsie priklady ...  raz nam bol zastupovat Busa mladsi a vyzeral sice takmer rovnako az nato ze bol kus chudsi, ale pokial sa dobre pamätam, tak to co vysvetloval som moc nepochopil :D
Junior je kópia svojho otca. Mali sme ho teraz na MAT 1 opakujúci, celkom veselá kopa je to. Akurát neviem, ako je to s chápaním učiva u neho - len s nami opakoval minuloročné učivo, bolo to viac-menej len prepočítavanie príkladov...
#492
2. ročník / Re: Ktori vyucujuci na LS ?
04.01.2012, 21:42:45
Na TJava cvičí (resp. by mal) aj doc. Ing. Jaroslav Porubän, PhD. - na toho som počul len samé chvály.  ;)
#493
2. ročník / Re: Ktori vyucujuci na LS ?
04.01.2012, 20:55:03
Quote from: xxx3 on  04.01.2012, 19:49:13
DB systemy  -  Ing. Henrieta Telepovská, PhD., doc. Ing. Ján Genči, PhD., Ing. Csaba Szabó, PhD., Ing. Peter Žárský, Ing. Martina Ľaľová, Ing. Martin Varga
Počul som, že Telepovská je v pohode.

Quote from: xxx3 on  04.01.2012, 19:49:13Mgr. Ján Buša, PhD. (to je starsi?)
Mladší. Ale je to v podstate jedno :D

Quote from: xxx3 on  04.01.2012, 19:49:13doc. Ing. Ladislav Samuelis, CSc.
Starší a skúsenejší mi vraveli, že Samuelisa si dávať nemám.

Quote from: xxx3 on  04.01.2012, 19:49:13Prednasky si nevyberame, tak to se nepisem, ale dufam, ze sa mi len sniva, ze su dve prednasky v piatok :D
Hmm, a čo je horšie aj v pondelok je nejaká, takže predĺžený víkend sa nebude dať urobiť :D Ale to sa aj tak ešte všetko 555× zmení (a najlepší čas na zmeny v rozvrhu je vtedy, keď sme už prihlásení).
#494
2. ročník / Re: FEI-ANGLICTINA
03.01.2012, 20:03:02
A na čo je zameraná táto Angličtina? Je to skôr taká "technická angličtina" alebo nejaká všeobecná? Ja som síce absolvoval 4 roky na strednej v triede s rozšíreným vyučovaním jazykov (+ maturita B1), ale už som z toho veľa pozabúdal :(
#495
2. ročník / Re: Matika I. Opakujuci
02.01.2012, 20:02:35
Quote from: apop on  02.01.2012, 18:55:51
Quote from: Domino_666 on  01.01.2012, 21:33:28
Ako to je s termínmi? Na tento sa nestíham vôbec pripraviť tak, ako by bolo vhodné...
Tento je povinný ak som dobre pochopil, takže hoc aj neprídem (ale dám mu vedieť, ospravedlním sa) tak o neho prídem? Resp. kedy budú zhruba opravné? Budem si môcť vybrať, alebo to Buša dá natvrdo? Ak to dá počas ostatných skúšok sa k tomu nieje kedy dostať...

To by zaujímalo aj mňa. Opravný zápočet je ešte 5.1.2012 potom kedy je ešte skúška ?
Ďalšie termíny ešte nie sú vypísané. Určite to Buša oznámi na opravnom zápočte toho 5. januára.
#496
1. ročník / Re: Mtematika I. /Da?o/
29.12.2011, 22:13:27
Quote from: aktyX on  28.12.2011, 01:54:19
Nemáte nejaké rady a tipy, prípadne matriály na skúšku z Daňom?   ;)
Ja som s Daňom skúšku nikdy nemal, ale zato som ju už mal 3× s Bušom. A nepredpokladám, žeby sa úlohy nejak významne líšili.

Teória: pozri si Bušove otázky. Predpokladám, že Daňo iné nevymyslí ;)

Príklady:
1. príklad - limita. Predpokladám, že s neurčitosťou ∞, resp. ∞-∞ - teda pred použitím L'Hospitala budeš musieť výraz nejako upraviť. Môže sa stať, že dostaneš nejaký oblbovací príklad ako toto (príklad z opraváku u Bušu z minulého roka):


2. príklad - vyšetrenie priebehu funkcie - predpokladám, že len typu Polynóm/Polynóm, nemyslím si, žeby Daňo dával iné (nejaké funckie s ln, log, e, sin/cos/tg/cotg apod.).

Tu ti treba vedieť:
1. Určiť definičný obor - už bolo na zápočte
2. Určiť asymtoty - okrem vzorcov musíš vedieť rátať limity
3. Vyšetriť párosť/nepárnosť (škôlkárska záležitosť)
4. Určiť priesečníky (škôlkárska záležitosť)
5. Určiť IB a SB (derivovanie)
6. Načrtnúť graf (ak zvládneš predošlých 5 krokov, tak graf zvládaš)

3. a 4. príklad - integrály. Jeden bude určitý, druhý neurčitý a každý z nich sa bude počítať iným spôsobom - napr. prvý per partes, druhý substitučnou metódou. Príp. v jednom z nich bude treba použiť obe metódy.

Pri integráloch je vysoko pravdepodobné, že vyfasuješ príklad, kde bude treba vedieť nie len integrovať, ale aj rozkladať na parciálne zlomky. Pri troche šťastia z toho ale môže vzniknúť ľahký príklad - niečo ako toto:


Toto vlastne ani nie je o integrovaní, ale o rozklade na parciálne zlomky.

5. príklad - obsah plášťa, objem = integrál. Samotný integrál býva ľahký, akurát treba vedieť, ako sa k tomu integrálu dostať. Buša napr. do zadania zvykne písať ešte aj vzorec na obsah/objem.
#497
2. ročník / Re: UŠaA
28.12.2011, 03:05:16
Prvý termín UŠA by mal byť 12. januára, takže ho musia/mali by vypísať najneskôr vo štvrtok. Slodičák mi ešte v polke decembra vravel, že UŠA vypisuje dekanát, že KPI s tým nič nemá. Takže treba čakať...
#498
1. ročník / Re: telesna v 13. tyždni
19.12.2011, 02:43:48
 :D :D :D
meny baszni
aztakutyafáját
az angyalát
davaj sebe viďáz
Ďere velem, bo ce berem

... no a tam sa znalosti mojej kassai konyha magyar končia  :D :D :D
</OFFTOPIC><TOPIC ON>
#499
1. ročník / Re: telesna v 13. tyždni
17.12.2011, 16:27:44
Quote from: Tren on  17.12.2011, 07:20:08uz sa nehadajte   :bannana_guitar:
Alebo ako hovorila jedna alzheimerová babička v jednom seriáli: "Ne veszekedjetek gyerekek karácsony van".  (Deti, nehádajte sa, sú Vianoce) :D  :beer1:
#500
1. ročník / Re: Prenášanie predmetov
15.12.2011, 20:01:49
Quote from: Domino3D on  15.12.2011, 19:51:25
Quote from: veteran on  15.12.2011, 19:43:13
Quote from: Informatik on  15.12.2011, 15:27:08
ale chcel by som lebo matiku mám rád  :metal:
;D Mne sa matika začína páčiť teraz, keď opakujem MAT I. Niet na to, keď ti Buša začne vysvetľovať obsahy a objemy v súvislosti s integrálmi na príklade maďarskej salámy  ;D A pojmy ako "elementárna šupka (dŠ)" by mali byť zapísané zlatými písmenami do kroniky fakulty  :metal:
teraz je v pohode, ale pockaj jak ta vyjebe zo skusky :D
Už ma raz stihol  :D A ešte sa slušne a s plnou vážnosťou opýtal, že keď ma vyhodí z MAT, či mi hrozí vyhadzov zo školy. Chcel vedieť, či mám porobené ostatné predmety. A keďže som mal porobené zvyšné predmety, letel som. Ale mohol som si za to sám - síce mi chýbali len 3 body, ale Buša bol aj tak IMHO maximálne férový. Aj keď dáva fest ťažkú teóriu (oproti iným) - aspoň čo som počul. Tento rok si naňho dávam dobrý pozor!  am  :D