• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - TradeMark

#376
Bars casto sa tam objavuje slovo zlozitost  :j_lipsrsealed:
#377
2. ro?ník / Re: Matematická logika
09.05.2008, 02:56:59
staci to skrivankovi poslat na maila? mam 4 unarne, 1 binarny predikat + 1 binarnu funkciu a 4 axiomy - je to dost?
#378
Quote from: Agamemnon on  04.05.2008, 05:43:07
lebo nevieš priradiť do aktuálneho objektu takto... toto sa tu rozoberalo pred asi 2 dňami...
musíš vytvoriť objekt typu Game, ten vrátiť ako návratovú hodnotu Load metódy a potom ho priradiť do premennej typu Game, kde máš aktuálnu hru... - mimo triedy Game - napr. v Maine

Moja situacia -

Trieda Game - ta ma Main metodu - v nej je jeden riadok (TextGame Hra = new TextGame();)

Tridea TextGame : IGame - tu je metoda Load a Save

Ak som ta dobre pochopil tak navratovy typ Loadu by mal byt typu TextGame ale to nejde pretoze implmentujem aktualne rozhrania a tie hovoria ze metoda Load ma mat navratovu hodnotu bool. Cize existuje nejaky iny sposob? resp. da sa to urobit v mojej situacii?
#379
otazka k bin. serializacii... v ramci triedy TextGame : IGame mam metody Save a Load. Save som cez binarny formatter spojazdnil...subor sa vytvori (pricom ukladam objekt this (teda isntanciu triedy TextGame)).
Hapruje vsak Load ... ked totiz robim toto:

this = (TextGame)formatter.Deserialize(stream);

tak mi to napise error a to ze:

Cannot assign to '<this>' because it is readonly

nejaky napad preco to robi co to robi?

#380
Mam este taku otazku... save som robil serializaciou ale chcem vyskusat aj to ukladanie prikazov a ich nasledne nacitanie. Save uz mam - skontroloval som aj subor, ktory to vytvorilo a vsetko sedi.
Avsak problem je s Loadom... ako v C# specifikujem aby to nacitavalo do konca suboru? (je nieco ako eof?) ... pridam ze v tom subore je kazdy prikaz na novom riadku.
#381
Quote from: puq on  03.05.2008, 23:38:41
Agamemnon mam pre teba otazocku, ako maju vyzerat komentare vo visualku, zeby sa z toho dala vygenerovat kvazi systemova pricku, jednoducho zeby to ten visual zobral :)

Nainstaluj doxygen a pouzivaj komentare jak na javadoc - t.j.

/*
*
*
*/

ale podporuje to aj nejake ine... napr.

/// a pod.
#382
Hodim tento dotaz aj na moodle pre istotu:

Bolo by fajn keby interfejsy uz boli okomentovane v Doxygen style. Resp. kedze nie su - treba ich tak okomentovat? resp. treba ich zahrnut do dokumentacie?
#383
Ufff takže hra hotova, funkcna a dohrata :D chcem sa podakovat komunite za pomoc a aby som komunite oplatil dobrotu tak som sa rozhodol ze po tom co v pondelok odovzdam ju hodim na FTP pod GPL.

pozn. Chcem vsak upozornit, ze tym k nej ziskaju pristup aj cviciaci a zaroven upozornujem ze hra sluzi najmä na ucely vzdelavania (t.j. dufam pre vase dobro ze sa nenajde taky blazon co to stiahne a pokusi sa to odovzdat).

Vela zdaru idem robit dokumentaciu!
#384
V zneni zadania je take daco? Dufam ze to "znenie" aj s podmienkami co je na moodlewiki nie je nejako podstatne lebo odovzdavat toto vsetko co tam je (pr. zistovat minimalnu zostavu na ktorej hra bezi) by bolo kus odveci... co vsetko vlastne treba mat? Zdrojaky, doxygen dokumentaciu, skompilovanu spustitelnu hru, UML. Nieco som zabudol?
#385
Da sa to aj cez tu postupnost prikazov ... hadz ich napr. do pola Stringov a potom po jednom zapis do suboru ;)
#386
Mam taky problem ... BackPack mam ako ArrayList a ked opakovane vezmem nejaky predmet a vyhodim ho a potom dam BackPack vypisat tak mi ten vypis posuva ... ked nieco vymazem z ArrayListu tak akokeby tam ostaval nejaky null objekt a ten vypise iba ako medzeru ... nie je na to nejaky trik aby sa z toho ArrayListu automaticky mazali tie  "null" objekty?

EDIT: Problem vyrieseny

#387
2. ro?ník / Re: Matematická logika
30.04.2008, 18:09:14
Na ktorej stranke su vypisane tie zatial rezervovane temy?
#388
Quote from: sri on  30.04.2008, 07:44:48
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 07:01:47
EDIT2: Mam tu iba taku radu - mozno to niekomu pomoze - ale ked chcete vypisat obsah ArrayListu tak nepouzivajte cyklus for ale foreach ;) zamedzi to indexoutofrangeexceptions ;)

A co tak pouzit


for (int i = 0; i < list.Count; i++) {}


?

Tak som mal a hadzalo to IndexOutOfRangeException ;) preto som to napisal cez foreach
A inac podmienka by tam mala byt <= list.Count sa mi zda
#389
Quote from: kOsTi on  30.04.2008, 06:55:58
new Regex("Prikazy*prikazy*Príkazy*príkazy"); ???

Ee  nejde ani to...akurat pozeram tie operatory ... ja som zil v tom ze | je alebo.

EDIT: :D ta ja som lama :D ... vadili mu tie medzery...spravne to ma byt Príkazy|Prikazy|... a nie Príkazy | Prikazy - kebyze nahodou niekto tiez v buducne robil s patternami ;)

EDIT2: Mam tu iba taku radu - mozno to niekomu pomoze - ale ked chcete vypisat obsah ArrayListu tak nepouzivajte cyklus for ale foreach ;) zamedzi to indexoutofrangeexceptions ;)
#390
Ufff no dal som breakpoint za to porovnavanie ....teda ci Matcher5.Success a po zastaveni som skontroloval hodnotu a ukazuje false...  ???

Je ten pattern dobre napisany?

Regex CommandListPattern = new Regex("Prikazy | prikazy | Príkazy | príkazy");

Pomocou jednoducheho kuska kodu :

if (CommandListPattern.IsMatch(SplitCommand[0])) {
                b = 5;} else {b = 4;}

a breakpointu som zistil ze b = 4 cize asi bude zly pattern... fak idem zistit jak ten pattern spravne napisat.

#391
Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 05:55:04
trademark: debug - window - a tam si zapni locals, prípadne aj ďalšie časti...

Uz uz funguje vdaka.... zatial som zistil ze prikaz, ktory zadam  sa rozdeli spravne a aj spravna cast dojde k Matcheru...to bude stopro taka somarina tota chyba...
#392
Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 05:50:29
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:48:57
Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

Sak to... sa obodkujem jak ... nic no.

Len musim najst ako zobrazim ten obsah premennych...pred tym sa mi ukazoval dole :P idem to pohladat jak to zapnut.

urob 1 breakpoint, pred kritickou časťou... a potom manuálne pokračuj po jednotlivých nasledujúcich príkazoch a kontroluj po každom kroku obsah premenných
#393
Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

Sak to... sa obodkujem jak ... nic no.
#394
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.
#395
Ako mas riesene tie smery kde sa da ist?
#396
Quote from: leniocka on  30.04.2008, 05:25:38
mam otazocku:
mame v rozhrani IRoom metodu: ArrayList GetRoomDirections(); na mapu mam pouzite 2-rozmerne pole typu Room, ale neviem ako mam implementovat metodu GetRoomDirections(); z daneho rozhrania v triede Room, ked nevidim indexy pola v triede Room  bv

ak mas triedu Map alebo nieco podobne tak si tam urob metodu, ktora vrati objekt typu room ked toto myslis.. a potom na tu room zavolaj tu metodu

EDIT: zavisi aj od toho ako mas riesene tie Directions ... ja mam napr. 4 bool premenne...ak je nejaka true tak do toho smeru sa da ist
#397
OK prva alpha verzia mojho vytvoru je na svete ale po zadani prikazu neurobi nic tak debugujem

Agamemnon mozes sa pozriet na toto a povedat ci to je dobre?

Metoda NextStep - iba vysek:

string TempString = command; - prikaz od uzivatela
string[] SplitCommand = new string[5]; - pole na rozdeleny prikaz lebo dojde ako jeden string
char[] Splitter = {' '}; - splitter by mal byt medzera

SplitCommand = TempString.Split(Splitter);

Regex CommandListPattern = new Regex("Prikazy | prikazy | Príkazy | príkazy"); - tot pattern
Match Matcher5 = CommandListPattern.Match(SplitCommand[0]); - tot Matcher

....
else if (Matcher5.Success)

{
......

}


Pisem iba jeden priklad za vsetky. Za odpoved dakujem!


#398
Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 04:09:57
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 04:05:58
Este jedna otazka - mam triedu TextGame : IGame a v nej konstruktor, ktorym v statickej triede Game vytvorim novy objekt TextGame. V ramci konstruktora (a v ramci tej triedy TextGame) si vytvaram kopec objektov - mapu, vsetky objekty typu Item a pod... . A teraz otazka... ak v Save serializujem ten objekt TextGame - serializuju sa aj vsetky objekty v ramci toho objektu... neviem ci som sa dobre vyjadril ale dufam ze ma dakto pochopil...

ak správne chápem, čo chceš, tak:
uloží ti to všetky objekty, ktoré sú nejak referencované (uložené v nejakej lokálnej premennej) v tom objekte, ktorý serializuješ, a ktoré nie sú zo serializácie explicitne vylúčené... (týka sa to binárnej serializácie, lebo XML serializácia má svoje vlastné problémy, a zákutia :))

ok presne to som myslel...tu binarnu serializaciu...vdaka..vyskusam to... ale este jedna vec. Tu metodu Save mam v triede TextGame : IGame ... ale ukladat chcem prave objekt Triedy TextGame ... moze objekt ulozit sam seba?
#399
Este jedna otazka - mam triedu TextGame : IGame a v nej konstruktor, ktorym v statickej triede Game vytvorim novy objekt TextGame. V ramci konstruktora (a v ramci tej triedy TextGame) si vytvaram kopec objektov - mapu, vsetky objekty typu Item a pod... . A teraz otazka... ak v Save serializujem ten objekt TextGame - serializuju sa aj vsetky objekty v ramci toho objektu... neviem ci som sa dobre vyjadril ale dufam ze ma dakto pochopil...
#400
Ked pridavam objekt do ArrayListu - pridavam tak samotny objekt alebo iba referenciu? Resp. moze byt nejaky objekt naraz v dvoch ArrayListoch?