• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - mirek

#351
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 23:13:16
Quote from: Patto on  25.04.2009, 23:09:31
Quote from: andy on  25.04.2009, 22:16:29
mam jednu otazkocku..

ten parser ma rozdelit vstupny retazec na prikaz a parameter? no to by nebol problem pokial by v hre netrebalo pouzit jeden prikaz "ROZHLIADNI SA", lebo pri tomto by bol parameter slovo "SA", tak neviem ze ci pre tento prikaz mam urobit specialny algoritmus aby tento dvojslovny prikaz sa bral cely ako prikaz..

snad chapete co som chcel tym povedat..  ehm :)

hej nad tym som tiez rozmyslal a asi to spravim tak, ze jedine ak bude na vstupe ten prikaz, tak sa text rozdeli na prikaz a parameter tak, ze parameter az od treieho slova bude.
Ale inac sa chcem opytat nie je zbytocny ten prikaz ROZHLIADNI SA??? pretoze aspon ja to mam spravene tak, ze sa mi proste opis miestnosti zobrazuje vzdy po vykonani hociakeho prikazu ... hore sa vypise co bolo spravene potom Show() metoda pre dany room a nakoniec readline ... a toto sa mi zobrazuje vzdy, cize tento prikaz ROZHLIADNI SA mi nejako nedava vyznam.

taka poznamka ohladom ukazkovej hry: Nie je to priliz drasticke tlacit princeznu do batohu nakonci, ked tam je vezmi princezna :D :D

zalezi od implementacie - ty si sa s tym popasoval takymto sposobom. ked ale hras starucke textovky, ktore vznikli, ked si sa ty alebo ja narodil, tak takyto prikaz je v podstate v kazdej hre. takze aj s ucty k nasim predkom programatorom dodrzime tuto konvenciu.

otazka je len, ze cim rozdelujete/rozpoznavate tento prikaz a vobec - akykolvek prikaz.

a ci je to drasticke s tou princeznou? neboj sa ty nic - princezna to zvladne. je vytrenovana... horsie by to bolo ju preniest do tej otvorenej truhlice a napchat ju tam. to asi fakt len po castiach... :-)))
#352
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 23:09:41
Quote from: andy on  25.04.2009, 22:16:29
mam jednu otazkocku..

ten parser ma rozdelit vstupny retazec na prikaz a parameter? no to by nebol problem pokial by v hre netrebalo pouzit jeden prikaz "ROZHLIADNI SA", lebo pri tomto by bol parameter slovo "SA", tak neviem ze ci pre tento prikaz mam urobit specialny algoritmus aby tento dvojslovny prikaz sa bral cely ako prikaz..

snad chapete co som chcel tym povedat..  ehm :)

chapem chapem - ked to nie je problem rozdelit, tak mam otazku, ze cim to delis?
#353
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 20:26:04
Quote from: mircoo on  25.04.2009, 20:14:11
ako mam aj play a vsetko spravne zavolane,
a je presne ta chyba:  System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
neviem kde mozem mat taku zlu referenciu, ked mi doteraz vsetko slo, az ked som chcel triedu East spravit , tak to nejde,
no nic treba len skusat

no napisanu metodu mat mozes, ale vychadzajuc z tychto riadkov:

Game newGame = new Game();
East east = new East();

tu chyba este riadok:
newGame.Play();
pred vytvorenim prikazu east a zavolanim jeho metody Execute();
#354
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 20:07:13
Quote from: mircoo on  25.04.2009, 19:27:41
caute, este raz pisem,  :)

mam metodu execute takto:
public GameState Execute(IGame game)
{
if (game.CurrentRoom.East!=null){
game.CurrentRoom=game.CurrentRoom.East;

game.CurrentRoom.Show();


    } else Console.WriteLine("Na vychod sa ist neda...");
return GameState.PLAYING;
}


ja som skusal spustit v program.cs tu metodu Execute:

Game newGame = new Game();
East east = new East();
.....
...
east.Execute(newGame);
...



co je tam zle? a co ma vlastne vracat Execute? GameState.PLAYING?
a som ju aj v game.cs skusal a nejde, ako ju mam zavolat,
please help :(

vopred vdaka za pomoc  ;)
pravedpodobne by to chcelo este spustit metodu Play() - v nej sa podla scenara inicializuje cela hra. takto pravdepodobne (nevidim obsah triedy Game, takze preto pravdepodobne) sa sice objekt triedy Game vytvori, ale nie je vytvorena mapa sveta a clenska premenna currentRoom pravdepodobne ukazuje nikam. a kedze si neuviedol, ze co ti vlastne nejde, predpokladam, ze ti vyhadzuje null pointer exception.
#355
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 19:01:15
Quote from: Trent on  25.04.2009, 18:38:57
Nechcem ťa súriť mirek, ale popravde bodlo by nahodiť (ak sa dá) všetky cviká naráz. Nech hru dokončím v takom tvare ako si "klient" žiada a na druhej strane môžem tam doplniť featury :)

no - ja uz nerobim dalsie cvika. to uz je zalezitost dalsich cviciacich. teraz posledne to vyslo tak, ze som ho este pripravil, ale ostatne dve je partia niekoho ineho.

na druhej strane - rob si podla seba. ty mas len pouzit pre svoj vyvoj najlepsiu kniznicu na vyvoj textovych hier na svete. kniznica poskytuje len "opis", ale konecna vnutorna implementacia je na tebe. takze - sup sup ;)
#356
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 18:29:03
Quote from: drtic on  25.04.2009, 17:51:20
Aha cize do parametrov zadam uz konkretne vytvorene miestnosti, a ak v niektorom smere nieje exit tak null.

presne tak ;)
#357
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 17:37:07
Quote from: drtic on  25.04.2009, 17:33:55
Ok, a ako urcim ze prave parameter je vychod? Je potrebne uviest vsetky parametre tej metody co su zadane v rozhrani?

skus si este raz prejst cvicenie Text Game II. - Virtual World Representation - cast: trieda room a bod 8 je taky zahmleny navod, ako na to.
#358
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 17:27:13
Quote from: drtic on  25.04.2009, 16:31:44
Mozte mi vysvetlit preco v TextGameLibrary v rozhrani IRoom je definovana metoda setExits(IRoom north, IRoom south, IRoom east, IRoom west) v takomto tvare ?
Ako to implementovat? Preco su tie smery typu IRoom ?


pretoze kniznica samotna nevie nic o tvojej triede Room alebo Location, aby tie parametre metody mohli byt prave tohto typu. ked ale povies, ze implementacia tvojej triedy reprezentujucej miestnost implementuje rozhranie IRoom, tak kazda z tvojich miestnosti moze byt typu IRoom. preto metoda SetExits() ma kazdy parameter typu IRoom a nie Room.
#359
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 06:02:02
Quote from: piton on  25.04.2009, 05:39:19
No len tu metodu Load neviem pouzit, lebo uklada do toho zoznamu, ale zvonku k nemu nemam pristup... No ale to pokonzultujeme na cviku... :)

History je len o praci s historiou prikazov - nie o serializacii celeho stavu hry. to znamena, ze tie prikazy potrebujes znovu jeden za druhym interpretovat - cize vytvorit hru nanovo (inicializovat ju) a volat tusim metodu ProcessCommand( lineOfHistory )
#360
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 06:00:38
Quote from: Agamemnon on  25.04.2009, 05:46:25
Quote from: mirek on  25.04.2009, 05:29:24
nazov predmetu a jeho opis prepisat ani nie je mozne - toto zabezpecuje abstraktna trieda AItem - pristup ku menu a opisu je len cez property typu get.

stavíme sa, že ho zmením? ;) ;D

sorry mirek, nedalo mi trochu nerýpnuť :)

nevytahuj tu podpasove techniky. o takychto veciach oni v ramci predmetu nemaju vediet.
#361
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 05:29:24
Quote from: piton on  25.04.2009, 04:17:59
Novu triedu OpenChest treba, meno neprepisuj... No a za seba mozem povedat ze posledne tyzdne sa velmi neriadim tym navodom na wiki. Treba cim skor odovzdat :)

nazov predmetu a jeho opis prepisat ani nie je mozne - toto zabezpecuje abstraktna trieda AItem - pristup ku menu a opisu je len cez property typu get.

a samozrejme - netreba cakat na to, kym sa nieco objavi na wiki. treba sa do toho pustit sam - mantinely v podobe kniznice k dispozicii mate...
#362
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 05:28:00
Quote from: Agamemnon on  25.04.2009, 01:12:29
potom to neserializuješ... resp. iba ak si napíšeš vlastný serializer, ale do toho by som nešiel...

EDIT: prípadne možno by mirek mohol urobiť update a to Serializable tam pridať.. nvm, záleží to na ňom

ako piton pisal tutok nizsie - serializacia nespada do zadania - Save a Load je uz implementovany v triede History. ale silne natury sa do toho mozu samozrejme pustit... ak maju cas a chut...
#363
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
22.04.2009, 19:21:35
Quote from: morrfun23 on  22.04.2009, 17:13:31
aha teda pouzijem slovicko this ale co dam za tym?

no co by si daval - ked si v triede Game a this je referencia na aktualnu instanciu triedy Game, akeho typu bude objekt, na ktory this ukazuje? zodpovedzme si otazky na nasledujuci kviz:

this is IGame
this is Game
this is AItem
this is Item
this is String

takze pravdepodobne za tym this uz bude iba uzatvarajuca zatvorka... a ja utekam na cviko...
#364
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
22.04.2009, 15:57:15
Quote from: morrfun23 on  22.04.2009, 14:26:15
ved keby som to vedel tak sa tu nepytam Tak mi to konecne prezradte nech sa dalej pohnem so zadanim

no - sak len sa zamyslime - ake klucove slovo pouzivame, ak sa chceme odkazat na referenciu na TENTO objekt? na TUTO instanciu?
#365
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
22.04.2009, 15:56:38
Quote from: Aniy on  22.04.2009, 14:56:37
Quote from: Bc. nemtom on  22.04.2009, 06:57:06
To
Hadam
I
Sam na to pride
to je dobré ináč :)

no ale vidis - neprisiel na to :-))))
#366
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
22.04.2009, 06:50:21
Quote from: morrfun23 on  22.04.2009, 06:40:58
no podla mna by to malo byt objekt triedy Game. ale aj tak som z toho jelen

ano - pravdu mas. super. ryza je akurat, ze sa nachadzame v triede Game a potrebujeme volat metodu, ktorej parametrom ma byt prave referencia na prave TUTO triedu. co obsahuje referenciu na prave TUTO triedu? ako z vnutra instancie triedy Game ziskam instanciu na seba samu?
#367
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
22.04.2009, 06:00:13
Quote from: morrfun23 on  22.04.2009, 05:39:51
ale ja som skor chcel vediet uz ked budem metodu Execute(IGame game) napr. v triede Game co zadam za ten parameter game

no vsak to by malo byt viacmenej jasne - instanciu triedy, ktora implementuje rozhranie IGame. o objekt ktorej triedy sa jedna?
#368
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
22.04.2009, 04:34:10
Quote from: stamperlik on  22.04.2009, 03:57:52
inak ako zadam parameter pre prikaz (napr. pouzi kamen)
v konstruktore asi nie - ked som sa pytal tak vraj sa vytvori len jeden objekt prikazu a ten sa bude pouzivat celu hru
a ked ho pridam ako parameter pre funkciu execute tak vypise chybu, nesuhlasi s execute co je v rozhrani
:ropebanana:

kazdy prikaz ma clensku premennu parameters, ktorou je mozne specifikovat parameter prikazu. tato premenna je pristupna pomocou property Params, pomocou ktoreho je ju mozne aj nastavit aj precitat.

pre metodu Execute() sa zadava hodnota ineho typu ako string, takze samozrejme, ze ti prekladac o tom povedal svoje. radsej ho takto nedrazdi...
#369
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
20.04.2009, 06:19:04
Quote from: morrfun23 on  20.04.2009, 05:11:01
mimochodom co bude zajtra na cviceniach?


no sak batoh - ten sme este nestihli spravit
#370
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
20.04.2009, 04:37:19
Quote from: Agamemnon on  20.04.2009, 02:10:35
Quote from: mirek on  20.04.2009, 02:01:04
Quote from: Agamemnon on  19.04.2009, 23:50:00
ak to bude splňať interface, tak imo kľudne aj inak... čo si spomínam, tam nikde v tých podmienkach nie je, že to musí byť presne tak, ako sa to robí na cvikách :P :D
je tam iba uvedene, ze zadanie musi pre svoju impelmentaciu pouzit totu kniznicu. podla cvik ale vyvoj ist nemusi...

no... však to isté som predtým napísal :)

tak to si potom dobre napisal
#371
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
20.04.2009, 02:01:17
Quote from: feikar on  20.04.2009, 01:37:14
nema tu niekto hotovu tu hru co sa robi na cvikach? ak ano mohol by ju niekde upnut, vdaka...  :thumbs-up:

a na co ti bude?
#372
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
20.04.2009, 02:01:04
Quote from: Agamemnon on  19.04.2009, 23:50:00
ak to bude splňať interface, tak imo kľudne aj inak... čo si spomínam, tam nikde v tých podmienkach nie je, že to musí byť presne tak, ako sa to robí na cvikách :P :D
je tam iba uvedene, ze zadanie musi pre svoju impelmentaciu pouzit totu kniznicu. podla cvik ale vyvoj ist nemusi...
#373
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
19.04.2009, 22:50:36
Quote from: Agamemnon on  19.04.2009, 21:49:46
keby bolo urobené, tak tam bude všetko naraz...

zadanie sa má robiť podľa toho, čo tam je napísané na tom webe... máš použiť tie interface-i (tú knižnicu) ale ak to budeš mať urobené inak, ako sa to robí na cvikách, tak to samozrejme nebude vadiť...

to uz len zalezi od toho, ako to bude urobene inak... :-P lebo binas to nebars kupujuci...
#374
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
17.04.2009, 23:20:44
Quote from: Domino3D on  17.04.2009, 21:27:13
Quote from: Patto on  17.04.2009, 16:46:53
mne by sa to hodilo tiez skor, ako je pondelok ... ze clovek si moze aspon pozriet, co bude mat na cvicku a tak ... aspon sa moze pripravit lepsie
no a ne? aj aj si myslim

no ale teraz kvoli velkej noci sa meska za cvikami... poznamky svoje ku scenarom (taka kostra) vam ale pastnem - je to ale len take strohe... neviem, ci vam to vobec pomoze... :-)))

4. prikazovy riadok
• vytvorenie parsera pre prikazovy riadok
• vytvorit prikazy (triedy) pre prechod miestnostami implementovanim rozhrania ICommand a kazdy prikaz bude potomkom triedy ACommand
• pouzitie enumeracnych typov

5. historia prikazov
• ukladanie prikazov do historie
• nacitavanie historie prikazov
• osetrovanie vynimiek
• ukladanie len vybranych prikazov vs. ukladanie vsetkeho (problem s load/save prikazmi v historii)
• vypnutie zaznamenavania prikazov do historie (vyuzitelne pri loadovani prikazov zo suboru a ich interpretovani)
• odchytavanie vynimiek pri praci so subormi

6. tdd
• unit testy
• test pre overenie scenara
• popripade test pre overenie funkcnosti batohu - batoh ma kapacitu, takze skusit navkladat vela veci a skontrolovat, ci sa nevkladaju veci navyse
#375
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
17.04.2009, 09:38:36
Quote from: morrfun23 on  17.04.2009, 03:02:48
mimochodom kedy budu spravene materialy k dalsiemu cviceniu?

od 3. scenara ku textovke ich uz robia ini cviciaci, takze to zalezi od nich. najneskor ale v pondelok.