• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - mirek

#326
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
12.05.2009, 18:18:03
Quote from: john_doe on  12.05.2009, 06:26:22
Zdravim pani,

kedze tento topic ma 46 stran a nemam nervi ho cely citat - vie niekto ci su na webe prednasky? Ak ano link prosim.

Dik vopred :)
fiha - mam rad taketo prispevky. to naozaj svedci o urovni autora. neprekvapilo by ma, keby tu nasledoval dalsi prispevok s poziadavkou na heslo do kurzu...
#327
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
11.05.2009, 02:31:55
Quote from: andy on  10.05.2009, 21:45:53
Takze si to zhrnime..

Pri mirekovy....

Systemova prirucka: staci vygenerovat v doxygene.. nic ine netreba?

Pouzivatelska prirucka: treba?

cez vikend boli aktualizovane poziadavky ohladom dokumentacie na wiki. pozrite sa tam. tiez to mohli skor zverejnit...
#328
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
11.05.2009, 02:30:39
Quote from: piton on  10.05.2009, 20:59:17
piton :zuzka: Pan Binas ;D

ludia - budte normalni - to uz zacina vyzerat na kult osobnosti. ja ho napriklad velmi nemusim... dufam, ze to tu necita...
#329
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
11.05.2009, 02:29:20
Quote from: Scorch on  10.05.2009, 04:49:00
andy: skusal som krokovanie aj vsetko ostatne co ma napadlo..
jedine na co som prisiel bolo ze sa z neznameho dovodu po:

game.CurrentRoom = game.CurrentRoom.West;


CurrentRoom nezmeni .. uz ma z toho boli hlava ze to nejde .. 4x som presiel kazdy jeho vyskyt a nenasiel som ziadnu chybu

pravdepodobne mas potom zle napisu set property pre nastavenie current room-u.
#330
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
09.05.2009, 18:23:53
Quote from: thom on  08.05.2009, 20:31:04
AAAAAAAAAAAaa
a este jedna vec ma zaujima, ze ked mam rozohratu hru, dam save, a potom nasledne load, tak zase vykona vsetky prikazy od zaciatku ktore som zadal, to by netrebalo resetnut celu hru ? lebo potom tie prikazy nemaju zmysel na tej aktualnej pozicii a ja chcem akoze novu hru, stymi prikazmi co som ulozil ...
HALP bv

tak ten problem mam aj ja.rad by som vedel ci to vadi alebo nie, ked uprostred hry dam save a potom load tak znova sa vykonaju tie prikazy co su ulozene.
Cize ako keby som ich zadal rucne.Moze to tak byt alebo nie??
[/quote]

ulozenie stavu hry ma znamenat to, ze ked hras hru a spravis si checkpoint (ulozis si jej stav), nasledne vykonas iste mnozstvo krokov a stav hry si obnovis, tak sa dostanes do toho stavu, v ktorom si hru ukladal. takze nezacnu sa ulozene kroky vykonavat od momentu ulozenia, ale ano - treba hru resetnut a tak ich vykonavat.
#331
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 07:52:40
Quote from: Hezechiel on  05.05.2009, 06:25:01
Quote from: ivo261as on  04.05.2009, 22:10:46
ak si kukneš dokumentáciu k tej triede tak si všimneš, že objekt Ti to vráti pri volaní statickej metódy GetInstance() a nad tým vieš spraviť už všetko :)
A to mi nikto nevedel skor povedat ze sa da pozriet dokumentacia k zadanej kniznici ?  :ohmygod: Ale vdaka :)

tak to potom necitas to, co treba citat. tam, kde je uvedena linka na stiahnutie kniznice je uvedena aj linka na dokumentaciu. a zasa - ked si tu kniznicu stiahnes, tak v balicku s nou sa tiez nachadza dokumentacia. a dokonca aj v scenaroch sa nachadzaju linky na vybrane casti dokumentacie (konkretne metody, triedy). joj - nestastnici... :-P
#332
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 07:49:59
Quote from: ghostdog_sk on  05.05.2009, 02:57:45
tak...dnes som dokoncil zadanie komplet a aj dokumentaciu...

co sa tyka toho history vobec to nemusis riesit cez triedu history...
ja som si definoval list na ukladanie prikazov rovno v Maine...ak sa prikaz uspesne vykona to jest ked sa s parsera vrati hodnota != null nasleduje Execute() a hned vpisujem ten command do toho listu...ak ho chcem ulozit len si odchytim ci nahodou ten prikaz co sa vrati nieje save a ked je otvorim si stream a zapisojem tak ze prejdem cez for cely list a zapisem to po riadkoch...
potom ked chcem loadnut tak len odchytim ked sa mi z parsera vrati load a znova si otvorim stream a po riadkoch vykonavam prikazay tak ze nacitam riadok do stringu a zavolam nad nim parser...

takze triedu history som nevytvaral vobec ale triedu load a save mam len preto aby mi parser rozpoznal prikazy, v tychto tiriedach je vlastne len konstruktor ktory vytvara prikaz cize jeho name a description...

co sa tyka vytvarania triedy History tak suhlasim - netreba ju vytvarat - ona je uz totiz vytvorena. staci ju len pouzit.
#333
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
05.05.2009, 07:46:51
Quote from: 08č4N on  05.05.2009, 00:33:29
nejaky napad ako preposlem List prikazov z History do triedy Load? (kde by to mala spracovat metoda ProcessCommand) alebo to treba posielat po jednom prikaze alebo ako?

objekt historie je mozne prechadzat pomocou foreach. cize je mozne spravit nieco taketo:

foreach( string line in History.GetInstance() )
{
   // lorem ipsum
}
#334
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
04.05.2009, 17:01:35
Quote from: Mao on  04.05.2009, 14:21:52
Odporucam nedavat adresar kde mas tie subory, ale pridat subory rucne.
Niekedy je problem ked je v ceste diakritika

ono staci do konfiguracneho suboru uviest taketo riadky:
INPUT                  =
RECURSIVE              = YES
FILE_PATTERNS          = *.cs

konfigurak je inac samovysvetlujuci, cize treba stravit iba 10 minut s nim a prejst si ho a nastavit veci podla svojho vkusu.
#335
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
04.05.2009, 16:56:09
Quote from: timwood on  03.05.2009, 19:59:35
som si stiahol Enterprise Archtect(EA)..to je vhodne na tu dokumentaciu?...Co som pozeral tu dokumentaciu, tak tam staci popisat funkcionalitu, pripojit diagramy a finito?
Ci to musi byt v nejakej HTML verzii? ...zoberie mi ten EA tie komentare v style ///
nepoznam ten soft, takze neporadim. a treba kniznu verziu dokumentacie - html je iba bonus navyse.
#336
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
03.05.2009, 16:55:27
Quote from: psicho on  03.05.2009, 05:12:30
Quote from: Agamemnon on  03.05.2009, 05:06:30
msdn.com je pdfko? :D
to je jasné, že je to msdn.com... ale to nie je pdfko :) lebo ako - pdfko sa mi nepodarilo vygoogliť :) a oni potrebujú niečo odovzdať - msdn.com ťažko odovzdáš v papierovej podobe, aby to malo aj nejaký zmysel...

no to generuje html, napokon toje standard

ano - ako online dokumentacia. ale asi ani ty si nemal vlani tlacene html-ko pri odovzdavani bakalarky, co?
#337
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
03.05.2009, 16:54:04
Quote from: Agamemnon on  03.05.2009, 02:24:43
jj, cez ///
alebo aj tým doxygenovským spôsobom môžeš, ale to musíš vedieť ako to má vyzerať, lebo to ti VS nedoplní...


doxygenovsky styl neviem, ci je - on podporuje javadoc, ndoc a nejake styly z dalsich jazykov. a okrem toho ma nejake dalsie znacky svoje vlastne, na zaklade ktorych je mozne pridat dalsie informacie (titulnu stranku, bugy, todo, zoznam autorov, ...)
#338
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
03.05.2009, 01:00:12
Quote from: psicho on  03.05.2009, 00:22:37
a ja by som odporucal miesto doxygenu Microsoft SandCastle , way better ako ten doxy oxy proxy

fiha - to nepoznam. ukaz dajake pdf-ko, co to vykomplikovalo. pravdepodobne si ale javisti mozu ist piskat, kedze je to majkrosoft produkt, ze? kukam, ze by to mal byt len prekladac, ale nejake gui tutok su a pravdepodobne len majkrosoft okna platforma, takze aj mac os ludia aj linuxaci si mozu ist piskat. hmm... to vypada na velku piskajucu skupinu... preto ma doxygen vyhodu - v pocte podporovanych jazykov a v pocte podporovanych platforiem. ale vysledok ukaz nejaky pdf-kovy - rad by som to videl.
#339
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
02.05.2009, 21:00:28
Quote from: Hezechiel on  02.05.2009, 20:56:46
vdaka, to som opravil ale nepomohlo, ak by mal niekto cas tak tu radsej dam celu triedu game mozno vas nieco napadne ja netusim vcom by to mohlo byt  bu bu bu bu

posli este plne znenie chybovej hlasky. nemusim sa aspon tvarit ako prekladac, ked on ten kod skontroluje aj rychlejsie aj presnejsie ako ja.
#340
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
01.05.2009, 21:39:38
Quote from: Aniy on  01.05.2009, 04:49:14
počujte, kde sú a kedy začínajú pondelňajšie cviká s mirekom?

tusim je toto jeho rozvrh pondelkovy:

7:30 pc1
9:10 pc1
10:50 b515
12:30 b515
15:10 b515
#341
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
01.05.2009, 21:38:51
Quote from: piton on  01.05.2009, 20:46:32
nijako :) jedine ze by si ukecal binasa ;-) ale mozes si v kazdom iteme spravit vlastne metody, a pretypovanim sa k nim vies dostat

s binasom je to tazko. ale rozsirit sa vlastne triedy daju presne tak, ako si napisal - samotna trieda je predsa vasa implementacia a co si do nej vlozite, je len na vas.
#342
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
29.04.2009, 17:58:05
Quote from: thom on  29.04.2009, 04:46:00
No ved ano pozeral som, su tam property CurrentRoom a Backpack ale ani pri jednej nevidim nejaku vyhovujucu metodu,ktora by vyriesila moj problem. :)

no - a kedze kazdy prikaz je potomkom triedy ACommand, tak kazdy od nej dedi tri properties. len jedna z nich sa tyka parametrov - skus nastavit parameter prikazu pred jeho spustenim (pred zavolanim metody Execute()).
#343
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
29.04.2009, 04:53:20
Quote from: thom on  29.04.2009, 04:46:00
Neviete niekto poradit?Je to pre triedu Use

Použiť je možné iba ten predmet, ktorý sa nachádza v miestnosti alebo v batohu. Ak sa teda daný predmet nenachádza ani v miestnosti a ani v batohu, vypíšte na obrazovku správu: Taký predmet tu nikde nevidím.

Skusam ako by som to otestoval, lenze v tej triede Use a jej metode Execute je len jeden parameter a to game cize neviem ako zistim ,ze prave ten moj predmet, ktory chcem pouzit je ten ktory chcem ja a ze je v miestnosti alebo batohu.
ja to skusam takto:
Quoteif (game.CurrentRoom.GetItem(?????) != null)
            {
            }
tym parametrom je konkretny nazov predmetu. Lenze ako ho tam predam?
Neviem ,mozno to tak nema byt :)

a skusal si sa pozriet, ako vies prostrednictvom objektu game, ktory je typu IGame pristupovat k aktualnej miestnosti a taktiez k obsahu batohu?
#344
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
27.04.2009, 15:10:35
ja len kratky oznam - zajtra maju opakujuci tretiaci prvu moznost odovzdat svoje zadanie - od 9:00 do 14:00 v miestnosti A508 (sklenik). doniest si treba so sebou vsetko potrebne pre odovzdanie ;) uz teraz su vsetci z nich vitani ;)
#345
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
27.04.2009, 05:04:11
Quote from: morrfun23 on  27.04.2009, 04:46:26
a ako to spravim ked ta metoda Load iba nacita prikazy zo suboru a ulozi ich do toho listu

tak ten nacitany list prejdes prikaz po prikaze a kazdy z nich vykonas...
#346
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 21:34:14
Quote from: Patto on  26.04.2009, 20:46:32
Quote from: Agamemnon on  26.04.2009, 20:00:29
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)

ano aj tak som to bral :)

Robim dopredu uz veci a chcem sa opytat, ze ako ma byt reprezentovane ulozenie a nahratie hry? ... Pochopil som to spravne, ze ked si ulozim hru, tak sa ulozia do suboru doposial vsetky zadane prikazy a ked budem chciet hru loadnut, tak sa vsetky tieto prikazy vykonaju v pozadi a budem na tej istej pozicii ako ked som savoval. Takze pri volani LOAD je potrebne hru zresetovat na zaciatok a vykonat postupne tie prikazy od zaciatku.
A na cviceni Command History co vsetko sa bude robit, aby som mal aspon predstavu? Aj tu funkciu kurzorovych sipok na prechadzanie historie prikazov, ci to len rozsirenie hry asi bude.

ano - pochopil si to spravne. prikazy sa ukladaju v textovej podobe pomocou save a load ich interpretuje od zaciatku - teda - od inicializacie hry. ci budes ukladat vsetky prikazy alebo len vybrane, je na tebe, nakolko sa neoplati ukladat vsetky prikazy (rozhliadni sa, zle zadane prikazy, preskumaj predmet (pokial to nie je mozno urobene rozsirenie, ktore pri podrobnom preskumani predmetu zobrazi/poskytne nieco navyse)).

kurzorove sipky sa riesit na cviku nebudu - to je vase rozsirenie...
#347
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 21:31:36
Quote from: Domino3D on  26.04.2009, 20:07:18
moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)

to je na tebe, ale aby tu hlasku nebrali niektori osobne... :-P
#348
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 00:53:01
Quote from: Patto on  26.04.2009, 00:39:42
no teraz uz neviem ... takze to musim nejako inac vypisovat (zmenit UI0, ked mam implementovat tento prikaz??? ved ja by som tam ten prikaz mal implementovany, ibaze by mi pri zavolani vypisal hore, ze rozhliadol si sa alebo take nieco a prikaz show() ako vzdy.

implementovat ROZHLIADNI SA je velmi jednoduche. treba ale najrpv vyriesit tu rozpoznavanie prikazov. potom to bude uplne jasne a zretelne, ake je to jednoduche...
#349
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 00:22:38
Quote from: Agamemnon on  25.04.2009, 23:30:03
ad rozpoznávanie:
- contains
- startswith
- regulárne výrazy
:)

no - linky su hadam na vsetky spominane metody pod cvikom. ja na vasom mieste, ak sa chcete vyhnut regularnym vyrazom, by som svoju pozornost upriamil na metodu StartsWith() v suvislosti s nazvom prikazu...
#350
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 00:21:31
Quote from: Patto on  25.04.2009, 23:24:24
ok chapem, ze take su podmienky, aby tam bola implementovana zakladna sada prikazov a aj ROZHLIADNI SA ... ale takze moj sposob zobrazovania mozem nechat a spravit prikaz rozhliadni sa tak, aby nerobil prakticky nic? pretoze mne sa to zda byt prehliadnejsie, ked vzdy vidim, kde sa nachadzam a co vidim a neviem co ine potom by mi na konzolu vypisovalo alebo ako inac by mal ten User Interface robeny. Ja som taketo hry velmi nehral takze neviem, ale tento sposob mi osobne prisiel ako najlepsi.

no ja vstupny prikaz delim cez string metodu Split a ako separator mam medzeru. Cize ak na vstupe bude prikaz viacslovny, tak spravim vynimocky stav a dam dokopy prikaz a parameter trosku inac.

no - v zadani je, ze prikaz rozhliadni sa ma zobrazit miestnost, nie ze nema urobit nic :-P takze treba implementovat :-P