este predtym, nez odpoviem, kolkak si? aby som vedel, cim si presiel (z pohladu tohto predmetu - nie z pohladu vlastnej praxe).
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Zobrazi prspevky MenuQuote from: psicho on 19.11.2009, 15:40:05
ale vazne ? toto si snad robis srandu a ja taketo veci preco neviem ? jaasom taky hlupucky...stale som vravel mamicke ze radsej som mal ist za zeriavnika do Ussteel
Quote from: psicho on 18.11.2009, 17:01:26
encapsulation je sice fajn, ale aky vyznam ma ked celu aplikaciu pise jeden clovek ? toje ako keby som si dal zamky na kazde dvere v vlastnom dome v ktorom okrem mna nikto nebyva a malbysom ich stale zamknute a keby som sa xel z spalne dostat do kuchine tamito trvalo poldna bo X dveri by som musel odomkinat a zamikat
dvere1.odomknute = true;
dvere1.odomkni();
Quote from: Payne on 19.11.2009, 04:21:16
Vravim ze vyjst este isto nevysla. Este robi vydavatelstvo zrejme nejake korekcie lebo dopisana uz par mesiacov dozadu. Povodne inak ten text si objednal Sun a Grada prejavila zaujem o preklad do kniznej podoby
Quote from: Payne on 19.11.2009, 04:01:54
Kontakty...
Quote from: Payne on 16.11.2009, 23:54:04
Takze ta kniha nie je zla, ale:
1. to pdf je pracovna verzia, ktora ma dost daleko od originalu...
2. niekedy v blizkej buducnosti vyjde od Pecinovskeho kniha Myslime v OOP pre uplnych zaciatocnikov a to je teda este lepsie (viem to lebo som sa mal moznost zucastnit na uprave knihy)
Quote from: dEVIANT on 18.11.2009, 04:53:00
Už to mám. Asi ta história nieje vypracovaná ako jedináčik ( ale to nikde v pokynoch k odovzdavaniu zadania to nieje takže to nieje povinné ),
Quote from: dEVIANT on 18.11.2009, 04:53:00
No a ešte raz sa pýtam, že prečo ta premenná v GameImpl nemože byť public ?
Quote from: dEVIANT on 17.11.2009, 22:37:43
vytvoril som si prikaz historia ktorý ma vypísať históriu a v metóde execute vyzerá taktopublic GameState execute(Game game) {
History hi = new History();
hi.returnArray();
return GameImpl.stav = GameState.PLAYING;
}
a teraz kde je problém??no ten, že píšem príkazy, a keď dám potom zobraziť históriu tak mi stále vypíše "prázdna"
return GameImpl.stav = GameState.PLAYING;
Quote from: Brand on 17.11.2009, 18:16:34
dobreee
to som si teda nevsimol, ze ruleset nam poskytujete , no ale dalsi problem, ako nastavit v NetBeans 6.7.1 pre Ubuntu Linux custom ruleset... podla uja Googla by som po nainstalovani pluginu do IDE mal mat v Tools polozku PMD... no a nemam a aj ked dam prehladat cely File System, tak subor ruleset.xml ani nenajde... PMD mi normalne funguje pod klavesovou skratkou Ctrl+Alt+P .
Prosim help
Quote from: Brand on 16.11.2009, 23:22:41
Mr. B!
To PMD v Beansoch hadze ako error viac returnov v metodach... co je na tom ako zle? Mne to pride ako velmi velmi elegantne , ten styl, ktory nam to PMD vnucuje je pre nas povinny v tomto nasom zadani? Jasne, ze sa to da obist, ale nie je to take fajne ako dva returny
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 04:50:51
no, asi som to zle napisala... mne trvalo dlhsie pochopenie OOP, kedze som v tom nevidela objekty a na strednej som mala 2 roky pascal + v 1. rocniku Ccko a na cvikach sme robili tie battleships a nevedela som si to dat dokopy s textovou formou... ale po par tyzdnoch mi doslo co a jak, no s takym nastrojom by som to zrejme pochopila skor
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 04:05:42
mne sa to pacilo, lebo mne trvalo par tyzdnov, kym som pochopila o com to je
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 03:53:53
uz sa tesim ta bakalarka ma dost chytila, takze som rada, ze v tom budem moct pokracovat myslite, ze blueJ nejak pomohol pri vyucbe? naozaj sa chapu zaciatocnikom tie suvislosti lepsie alebo to este neviete zhodnotit?
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 03:38:47
cize by bolo dobre spravit nejaky taky program ako bluej? alebo plugin do netbeans? doc. Poruban spominal aj testovanie projektov alebo zadanie robene dekrementalnym sposobom, kde by sme sa snazili zaclenit aj co najviac navrhovych vzorov, lebo tie sa velmi rychlo prebrali za nasich cias a vela som z toho nemala
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 03:28:41
no ked mate sucasne otvoreny blueJ a netbeans a v oboch mate otvoreny rovnaky projekt, tak ked spravite zmeny v netbeans prejavia sa v blueJ. tak som si robila tie prve cvika so shapes, lebo sa mi nexcelo pisat v tom editore pre bluJ len niekedy sa zmeny neprejavili v okamihu
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 03:17:46
no uz som sa ho pytala na diplomovku takze mam nejaku predstavu xcela som sa aj pozriet na jeden plugin do blueJ, cez ktory sa daju robit aj tutorialy, ci by sa to nedalo tiez nejak pouzit, len zatial som nemala velmi na to cas
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 03:11:23
ano
Quote from: sshadoww on 16.11.2009, 02:49:53
ked sa mozem opytat: co vas inspirovalo k tomu ze sucastou cvika je aj BlueJ? ja som bol na obhajobe jednej bakalrky a tam ma BlueJ zaujal
Quote from: leniocka on 16.11.2009, 02:35:51
jj aj ja si myslim ze je to dobre napisane velmi podrobne... dokonca az tak, ze ked som narazila na tu zalezitost s backpackom som neverila tomu, ze to je na mne to vyriesit a save a load je uplne jednoduche (nie ze by to bolo az take tazke spravit kompletne... ) ale tak oproti serializacii a prace so subormi urcite ked som sa teraz pozrela na svoje zadanie, ani som poriadne nevedela, kde co hladat, lebo mam dost neprehladny kod, kedze som to robila este ked neboli ziadne navody. teraz ako stvrtacka som to robila mozno 1 den cisteho casu
Quote from: sshadoww on 16.11.2009, 02:02:06
cvika som mal s Ing. Binasom takze boli celkom fajn
materialy vsak dobre podla mna neboli no tie bleskovky su dobra vec
Quote from: sshadoww on 16.11.2009, 01:34:53
pozrel som si tie cvika a su podla mna tak dobre spravene ze aj ked som 4tak a mam kopec inej prace nedalo mi neskusit si spravit tu hru
bolo by fajn mat v Backpack aj take nieco ako: - public List getList()
myslim ze mirek odviedol fakt dobru pracu
Quote from: dEVIANT on 15.11.2009, 21:02:06
Mám ďalší asi little problém. Predmety v hre ktoré implementujú rozhranie Moveable je možne vložiť do inventára.
Ciže pri metóde execute triedy Get ktorá vloží vec do inventára musím overiť či je nositeľná.
Existuje nejaká podmienka/metóda/, ktorá zistí či daná trieda implementuje to rozhranie?Ak áno aká je syntax? googlil som ale nič som nenašiel :/
Alebo to musím spraviť tak že do rozhrania Moveable dám napr. public boolean getMove(),vo všetkých nositeľných predmetoch vytvorím premennú moveable,v konštruktore ju nastavím na true a implementovaná metóda getMove vráti true a to budem overovať v tej metóde execute triedy Get? Bude to fungovať aj takto?či na to idem zle?
snáď som to napísal zrozumiteľne
Quote from: dEVIANT on 13.11.2009, 22:09:04
metoda setCurrentRoom nastavi private Room currentRoom na ten parameter typu Room...a currentRoom.getEast je public Room...ciže vráti rovnaký typ...
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at commands.East.execute(East.java:31) - Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
at textovka.Parser.getCommand(Parser.java:49) - list.get(i).execute(null); // vyvolá metódu execute danej triedy/príkazu/ čo mám v liste
at textovka.GameImpl.play(GameImpl.java:37) - prikaz.getCommand(line);
at textovka.Main.main(Main.java:35) - hra.play();
Java Result: 1
mám pocit, že tam bude nejaká little primitívna chyba...či?...
Quote from: Peterray on 14.11.2009, 04:59:49
Chcem sa spýtať treba robiť aj úvodné menu, čo je v doplňujúcich úlohách? Vlastne treba robiť aj tie doplňujúce úlohy? Či ako to je ..
Otázka na Mireka.
Quote from: JeyJey on 11.11.2009, 14:30:18
no neviem ci je dobre vytvarat 2 podobne prikazy ako KONIEC a UKONCI...to menu by bolo mozno lepsie robit cez switch (a mozno by to lepsie nebolo,neviem )