• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - mirek

#251
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
20.11.2009, 03:41:39
este predtym, nez odpoviem, kolkak si? aby som vedel, cim si presiel (z pohladu tohto predmetu - nie z pohladu vlastnej praxe).
#252
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
19.11.2009, 20:16:05
Quote from: psicho on  19.11.2009, 15:40:05
ale vazne ? toto si snad robis srandu :( a ja taketo veci preco neviem ? :( jaasom taky hlupucky...stale som vravel mamicke ze radsej som mal ist za zeriavnika do Ussteel

isto si mal cvika s binasom...
#253
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
19.11.2009, 20:15:34
Quote from: psicho on  18.11.2009, 17:01:26
encapsulation je sice fajn, ale aky vyznam ma ked celu aplikaciu pise jeden clovek ? :D toje ako keby som si dal zamky na kazde dvere v vlastnom dome v ktorom okrem mna nikto nebyva a malbysom ich stale zamknute a keby som sa xel z spalne dostat do kuchine tamito trvalo poldna bo X dveri by som musel odomkinat a zamikat :P

o tom ale predsa encapsulation nehovori. ona nehovori o stave objektu - o stave jeho clenskych premennych, ale o pristupe k nim. v tvojom kode nenapises viac riadkov, ked napises:

dvere1.odomknute = true;


oproti


dvere1.odomkni();


samozrejme - napises akurat viac metod, aby tato funkcionalita bola dostupna, ale nezaberie ti potom "odomykanie bytu" cely den. nuz - blby kontrapriklad si vybral :-P

a ty kodis profesionalne, nie? a to vo vasej firme pisete takto triedy? ze vsetko je vsade viditelne? drzite sa len principu - hlavne, ze to funguje?
#254
Quote from: Payne on  19.11.2009, 04:21:16
Vravim ze vyjst este isto nevysla. Este robi vydavatelstvo zrejme nejake korekcie lebo dopisana uz par mesiacov dozadu. Povodne inak ten text si objednal Sun a Grada prejavila zaujem o preklad do kniznej podoby

no - na stranke je stale informacia, ze na podzim. predpokladam, ze keby to uz vyslo, tak sa tam ta informacia objavi. no sak - vytrimeme ;)

a ty odkial mas take kontakty? sa priznaj ;)
#255
Quote from: Payne on  19.11.2009, 04:01:54
Kontakty...

ejha ;) tak to mas potom dobre kontakty ;) lebo o tej knizke viem, uz aj pozeram, ze ci nahodou nevysla, tak som zvedavy, ze co pan pecinovsky pripravil tentokrat ;)
#256
Quote from: Payne on  16.11.2009, 23:54:04
Takze ta kniha nie je zla, ale:
1. to pdf je pracovna verzia, ktora ma dost daleko od originalu...
2. niekedy v blizkej buducnosti vyjde od Pecinovskeho kniha Myslime v OOP pre uplnych zaciatocnikov a to je teda este lepsie (viem to lebo som sa mal moznost zucastnit na uprave knihy)

fiha - a ako si sa k tomu dostal?
#257
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 05:33:33
Quote from: dEVIANT on  18.11.2009, 04:53:00
Už to mám. Asi ta história nieje vypracovaná ako jedináčik ( ale to nikde v pokynoch k odovzdavaniu zadania to nieje  ;D takže to nieje povinné ),

myslis prvu ulohu v stvrtom kroku v 11. cviceni?

Quote from: dEVIANT on  18.11.2009, 04:53:00
No a ešte raz sa pýtam, že prečo ta premenná v GameImpl nemože byť public  ?

no - tu by som apeloval na prednasky, ale niekolkokrat to prizvukoval aj binas na cvikach (asi k nemu ale nechodis). ak odovzdas takto zadanie, tak ti ho binas nevezme. nadava sa tomu encapsulation, ako piton tiez podotkol.
#258
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
18.11.2009, 01:26:58
Quote from: dEVIANT on  17.11.2009, 22:37:43
vytvoril som si prikaz historia ktorý ma vypísať históriu a v metóde execute vyzerá takto

public GameState execute(Game game) {
       History hi = new History();
       hi.returnArray();
     
      return GameImpl.stav = GameState.PLAYING;
    }


a teraz kde je problém??no ten, že píšem príkazy, a keď dám potom zobraziť históriu tak mi stále vypíše "prázdna"  >:(

no - problem je v podstate jasny - ked sa chystas pracovat s historiou, tak ju vzdy vytvoris nanovo. a ked ju vytvoris, tak historia je samozrejme prazdna. ty teda vytvoris objekt historie, vlozis do neho novy prikaz a skoncil si. nasledne po strate referencie sa garbage collector neprple a zametie - zmaze tuto instanciu. a ked teda chces vypisat zoznam, tak opat - vytvoris novu instanciu s prazdnym zoznamom a cudujes sa, ze ten zoznam je prazdny. nuz - on bude ;)

hint - v pokynoch pre vypracovanie je uveden, ze treba historiu vypracovat ako jedinacika.\

este otazka - co je toto za riadok:
return GameImpl.stav = GameState.PLAYING;

ta premenna je verejna? lebo ak hej, tak to nie je dobre :-P
#259
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.11.2009, 18:55:15
Quote from: Brand on  17.11.2009, 18:16:34
dobreee :)

to som si teda nevsimol, ze ruleset nam poskytujete :), no ale dalsi problem, ako nastavit v NetBeans 6.7.1 pre Ubuntu Linux custom ruleset... podla uja Googla by som po nainstalovani pluginu do IDE mal mat v Tools polozku PMD... no a nemam  :P a aj ked dam prehladat cely File System, tak subor ruleset.xml ani nenajde... PMD mi normalne funguje pod klavesovou skratkou Ctrl+Alt+P .

Prosim help :)

ubuntu 9.10, netbeans 6.7.1. polozku pmd v tools mam, takze asi to mas potom blbo nainstalovane.

kazdopadne - tools > miscellanous > PMD > manage rulesets > Add RuleSet
#260
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.11.2009, 00:27:45
Quote from: Brand on  16.11.2009, 23:22:41
Mr. B!

To PMD v Beansoch hadze ako error viac returnov v metodach... co je na tom ako zle? Mne to pride ako velmi velmi elegantne  :), ten styl, ktory nam to PMD vnucuje je pre nas povinny v tomto nasom zadani? Jasne, ze sa to da obist, ale nie je to take fajne ako dva returny  8)

a to pouzivas ktory zoznam pravidiel? ten, ktory je predvoleny po nainstalovani? lebo tam to pravidlo je. ale myslim, ze v pravidlach, ktore su zatial vypublikovane, toto pravidlo nie je. hod ockom :-P
#261
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 05:07:14
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 04:50:51
no, asi som to zle napisala... mne trvalo dlhsie pochopenie OOP, kedze som v tom nevidela objekty a na strednej som mala 2 roky pascal + v 1. rocniku Ccko a na cvikach sme robili tie battleships a nevedela som si to dat dokopy s textovou formou... ale po par tyzdnoch mi doslo co a jak, no s takym nastrojom by som to zrejme pochopila skor

jaj - jasne ;) no - ked som ja tento predmet absolvoval pred rokmi, tak som tiez nevedel objektovo programovat. a tiahlo sa to so mnou do konca mojho studia. az na diplomovke som si povedal, ze nieco objektovo spravim, ale uz nepamatam, do akej miery to bolo naozaj objektove ;) takze verim, ze taketo nastroje k tomu pochopeniu oop len pomahaju. sak v podstate - za tym ucelom vznikli ;)
#262
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 04:28:40
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 04:05:42
mne sa to pacilo, lebo mne trvalo par tyzdnov, kym som pochopila o com to je  ;D

no hej - ked uz vies programovat, tak ta taky nastroj iba zdrzuje. ale pre tych, ktori s programovanim zacinaju (tentokrat s objektovym), je to velmi fajna pomocka ako pochopit, o com to oop vlastne je.
#263
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:57:16
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:53:53
uz sa tesim  :banana_guitar: ta bakalarka ma dost chytila, takze som rada, ze v tom budem moct pokracovat :) myslite, ze blueJ nejak pomohol pri vyucbe? naozaj sa chapu zaciatocnikom tie suvislosti lepsie alebo to este neviete zhodnotit?

no - ked som mal v lete opakujucich tretiakov (tvoji spoluziaci niektori), tak sme pouzivali object test bench vo visualku. a aj ked na zaciatku trosku frflali, lebo nerozumeli, ze na co, tak potom  pochopili.

co sa tyka bluej, tak este neviem - anketa uz bola, ale zabudol som polozit tu otazku. takze hadam na konci sa opytat nezabudnem ;) ale trufnem si povedat, ze to priblizilo prave metodiku - zacat s objektmi (objects first approach).
#264
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:46:20
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:38:47
cize by bolo dobre spravit nejaky taky program ako bluej? alebo plugin do netbeans? doc. Poruban spominal aj testovanie projektov alebo zadanie robene dekrementalnym sposobom, kde by sme sa snazili zaclenit aj co najviac navrhovych vzorov, lebo tie sa velmi rychlo prebrali za nasich cias a vela som z toho nemala

nie - netreba robit nahradu za bluej, len niektore veci upravit v nom, resp. dorobit formou pluginov.

no a dekrementalne zadanie - ano. aj take nieco mame v plane ;) nuz - treba veru sadnut ;) napady uz zbierame asi vsetci, len treba asi dohodnut postup ;) teba caka v lete semestralny projekt, takze to je asi vhodne miesto na rozbehnutie, ked mozeme tym napadom dat trosku realnu tvar.
#265
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:31:36
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:28:41
no ked mate sucasne otvoreny blueJ a netbeans a v oboch mate otvoreny rovnaky projekt, tak ked spravite zmeny v netbeans prejavia sa v blueJ. tak som si robila tie prve cvika so shapes, lebo sa mi nexcelo pisat v tom editore pre bluJ  :embarassed: len niekedy sa zmeny neprejavili v okamihu

no sak prave to, ze sa neprejavia. editor asi posiela nejaku spravu (vola nejaku metodu) hlavneho okna bluej, ze tento subor sa zmenil. a mozno by stacilo sledovat zmeny nad suborom, ci sa nahodou nezmenil. nuz - to je asi dan zavislosti na tom ich builtin editore moe (tusim sa tak vola).
#266
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:24:11
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:17:46
no uz som sa ho pytala na diplomovku takze mam nejaku predstavu  ;) xcela som sa aj pozriet na jeden plugin do blueJ, cez ktory sa daju robit aj tutorialy, ci by sa to nedalo tiez nejak pouzit, len zatial som nemala velmi na to cas

no super. ono - co sa tyka bluej - chcelo by to upravit na nieco take, ze by sa dal kod pisat v externom editore - teda nejaku lepsiu spolupracu napr. s netbeans. aktualny plugin pre netbeans je totiz dost mizerny :-( nevyuziva vsetok potencial bluej ako takeho. stacilo by, aby ho bolo mozne pouzit na pisanie kodu a potom v okne bluej kliknut len na compile. to ale nie je mozne, nakolko v bluej treba otvorit kod, urobit zmenu, ulozit a az potom zaregistruje, ze v kode k zmene doslo. ked dotiahnem materialy toho roku, tak by som sa na to chcel pozriet, ale ak sa chces venovat tejto oblasti dalej, tak je to tiez jeden z nametov ;)

takze - tesi ma, ze sa "tejto oblasti" stale venujes ;) takze - urcite sa este uvidime ;)
#267
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:14:49
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 03:11:23
ano :)

nooo... neviem, ci este s veducim bakalarky nieco riesis, ale mali sme plan sadnut spolu na kofolu. takze sa asi este stretneme ;) kedze - ta praca bola taka fajna ;) mame totiz plan, ako to cele potiahnut este o nieco dalej a radi by sme ta zapojili. ale to ti uz asi aj spominal ;)
#268
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:14:09
Quote from: sshadoww on  16.11.2009, 02:49:53
ked sa mozem opytat: co vas inspirovalo k tomu ze sucastou cvika je aj BlueJ? ja som bol na obhajobe jednej bakalrky a tam ma BlueJ zaujal

no - hladali sme moznosti, ako v objektovom zacat s objects first approach. majkrosoft to odkukal a implementoval to do visualka, ale neodkukal to uplne - niektore veci tam nepracuju spravne (riadenie viditelnosti a nefunguju graficke primitivy). ale ked sme presli na javu, tak to bolo uplne jasne, ze ideme do bluej. rozmyslali sme este o nejakom vlastnom rieseni v style - bluesharp, ale... to chce zasa cas. a samozrejme - su aj plany, ako dalej. uvidime, ako sa podaria ;)
#269
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 03:10:38
Quote from: leniocka on  16.11.2009, 02:35:51
jj aj ja si myslim ze je to dobre napisane  :thumbs-up: velmi podrobne... dokonca az tak, ze ked som narazila na tu zalezitost s backpackom som neverila tomu, ze to je na mne to vyriesit  ;D a save a load je uplne jednoduche (nie ze by to bolo az take tazke spravit kompletne... ) ale tak oproti serializacii a prace so subormi urcite  :) ked som sa teraz pozrela na svoje zadanie, ani som poriadne nevedela, kde co hladat, lebo mam dost neprehladny kod, kedze som to robila este ked neboli ziadne navody. teraz ako stvrtacka som to robila mozno 1 den cisteho casu

lenka? tebe som recenzoval bakalarku?
#270
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 02:09:57
Quote from: sshadoww on  16.11.2009, 02:02:06
cvika som mal s Ing. Binasom   ;D takze boli celkom fajn

materialy vsak dobre podla mna neboli no tie bleskovky su dobra vec  :)

si mal s binasom? no - nezavidim ;) ale pamatam, ze vtedy tie materialy boli este kadejake - ale to bolo akurat prelomove obdobie veduce ku sucasnemu stavu.

skor by ma zaujimalo zadanie - vtedy a dnes. ze ci vidis nejaky posun, ked si si ho teraz dokazal spravit, aj ked si nemusel ;) nazor pamatnika ma velmi zaujima ;)
#271
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
16.11.2009, 01:39:59
Quote from: sshadoww on  16.11.2009, 01:34:53
pozrel som si tie cvika a su podla mna tak dobre spravene ze aj ked som 4tak a mam kopec inej prace nedalo mi neskusit si spravit tu hru

bolo by fajn mat v Backpack aj take nieco ako: -  public List getList()  :puf:

myslim ze mirek odviedol fakt dobru pracu   :)

diky za pochvalu ;) az sa nemozem neusmievat, ze aj ti, co uz nemusia, si to radi prejdu ;) len potvrdzujes, ze sme sa vydali dobrym smerom ;) a ak sa tu este objavis, tak skus porovnat - ako to bolo, ked ste to riesili vy (vtedy este nebola taka paradna ta kniznica) a ako to je teraz.

ku backapku - ano - mohlo to tam byt, ale nie je - viacmenej je to zamer typu - vyrieste si to po svojom. lebo jedno riesenie moze byt pomocou navrhovanej metody getList() a druhe moze byt napriklad upravou triedy a implementovanim rozhrania (teraz neviem, ako sa vola), pomocou ktoreho budes moct z backpack-u spravit kolekciu a aplikovat na nu foreach. takze - toto je naozaj na riesiteloch, ako sa s tym popasuju.
#272
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
15.11.2009, 21:17:08
Quote from: dEVIANT on  15.11.2009, 21:02:06
Mám ďalší asi little problém. Predmety v hre ktoré implementujú rozhranie Moveable je možne vložiť do inventára.

Ciže pri metóde execute triedy Get ktorá vloží vec do inventára musím overiť či je nositeľná.

Existuje nejaká podmienka/metóda/, ktorá zistí či daná trieda implementuje to rozhranie?Ak áno aká je syntax? googlil som ale nič som nenašiel :/

Alebo to musím spraviť tak že do rozhrania Moveable dám napr. public boolean getMove(),vo všetkých nositeľných predmetoch vytvorím premennú moveable,v konštruktore ju nastavím na true a implementovaná metóda getMove vráti true a to budem overovať v tej metóde execute triedy Get? Bude to fungovať aj takto?či na to idem zle?

snáď som to napísal zrozumiteľne   bk

pozri sa na klucove slovo instanceof
#273
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.11.2009, 05:46:35
Quote from: dEVIANT on  13.11.2009, 22:09:04
metoda setCurrentRoom nastavi private Room currentRoom na ten parameter typu Room...a currentRoom.getEast je public Room...ciže vráti rovnaký typ...

Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
        at commands.East.execute(East.java:31) -         Room currentRoom = game.getCurrentRoom();
        at textovka.Parser.getCommand(Parser.java:49) -     list.get(i).execute(null); // vyvolá metódu execute danej triedy/príkazu/ čo mám v liste
        at textovka.GameImpl.play(GameImpl.java:37) -      prikaz.getCommand(line);
        at textovka.Main.main(Main.java:35) -   hra.play();
Java Result: 1

mám pocit, že tam bude nejaká little primitívna chyba...či?...


hmm... a ten parser ti naozaj vratil referenciu? nevratil nahodou null? a  nad tym null-om nevolas potom execute()?
#274
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.11.2009, 05:45:14
Quote from: Peterray on  14.11.2009, 04:59:49
Chcem sa spýtať treba robiť aj úvodné menu, čo je v doplňujúcich úlohách? Vlastne treba robiť aj tie doplňujúce úlohy? Či ako to je ..

Otázka na Mireka.

ano. je to spomenute uz aj v poznamke pri implementovani prikazu KONIEC - ze KONIEC neurobi system.exit(), ale skoci do uvodneho menu.
#275
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
11.11.2009, 17:15:34
Quote from: JeyJey on  11.11.2009, 14:30:18
no neviem ci je dobre vytvarat 2 podobne prikazy ako KONIEC a UKONCI...to menu by bolo mozno lepsie robit cez switch (a mozno by to lepsie nebolo,neviem  :P)

ano - presne tak. menu treba robit cez switch. ty zadas iba volbu v menu - teda cislo. nie prikaz ;) to nema zmysel - hru vies hrat aj v menu? :-)))