• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - matus217

#26
2. ročník / Re: OOP
10.12.2011, 00:58:45
Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
#27
2. ročník / Re: OOP
09.12.2011, 07:03:54
Zníž počet: 'if', 'while', 'for', 'case' príkazov :D Skus si to nejaky inak napisat, vytvorit osobitnu metodu, alebo to nejako rozkuskovat. Ja som sa s tymto stretol uz asi 15x :D Stale mi zacne skubat okom ked vidim tuto chybu. Ale zatial sa mi to stale podarilo opravit. Treba uvazovat, nechat si to ulezat v hlave co vlastne robis, a mozno ta nieco napadne.
#28
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 20:50:48
To Agamemnon: Stranky ma nikdy nezaujimali a ani na to nemam esteticke citenie :D A vdaka za povzbudive slova :)
#29
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 19:51:59
Quote from: mirek on  08.12.2011, 19:38:43
Quote from: matus217 on  07.12.2011, 19:30:58
Ja osobne som pred tymto predmetom nikdy nevidel javu... Tieto videa mi pekne demonstrovali ako to vsetko funguje a pomohli mi lepsie pochopit princip.
Quote from: matus217 on  07.12.2011, 19:30:58
Na druhu stranu, tiez v tom nevidim problem, ak clovek z videi vycita len system a pochopi fungovanie javy, ako sa tie instancie spravaju, ako sa to vsetko prepaja atd... Pre mna to bola ucebna pomocka :)
aj pred tebou boli ludia, ktori predtym nikdy nevideli javu a zvladli to (dokonca aj stevo je taky pripad, ze jeho programatorsku karieru nastartoval az karel a je jasnym dokazom toho, ze sa to naucit da ;).

ak vsak chces z videi vycitat len system a pochopit fungovanie javy, preco nepozeras ine videa? napriklad java programming tutorial? preco necitas odporucanu literaturu alebo java sun tutorial? je mi to jasne, pretoze ziadny z tychto materialov neriesi zadanie, ktore mas odovzdat a za ktore mas byt ohodnoteny. napriklad je mi zvlastne, ze sa tu nikde neobjavili ine textovkove screencasty a dokonca po cesky. sak na co hladat, ked stevo vyriesil konkretny vas problem, ze?

o ferovosti sa tu rozpisovat netreba - su ludia, ktori to cele urobili sami a stavili nad tym more casu. a su ludia, ktori to len prepisali. hodnoteni budu ale rovnako. hmm... ti, co to len prepisali, su asi sikovnejsi, lebo lepsie vyuzili cas a nestracali ho so zbytocnostami...
Tak ked uz sme pri tom, tak pozeral som aj ine videa, a cital som aj odporucanu literaturu. Konkretne stevove videa som mal ako ucebnu pomocku, ktora nebola JEDINA. Kvoli zadaniu chodim spavat posledne dva tyzdne o stvrtej rano. Tak dufam ze sa mi investovany cas aj nalezito zuroci...
#30
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 19:31:03
S tymto suhlasim... Clovek sa najlepsie priuci a pochopi to ked sa snazi opravit sam chybu.. Jednu chybu v parseri som opravoval 2 dni :D Ale od vtedy som ju uz nezopakoval, tak snad to bolo k niecomu dobre :)
#31
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 19:27:46
Zatial ma nenapadlo ako nastavit gamestate v tej metode. Ja osobne som to riesil cez podmienky v prikazoch na pohyb s pouzitim nejakeho checku. Nie velmi elegantne riesenie, ale aspon funkcne...
#32
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 19:00:25
hehe  :) ja som nemal v scenari nic taketo, zato som ale na podobny styl pridal usmrcovadla aby som mohol pouzit viacej krat GameState.GAMEOVER  ;D predsa len to je potom vacsia sranda...
#33
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 18:50:32
jj treba to pretypovat na triedu tej tvojej miestnosti s ktorou toto vystrajas :D
Tiez som vcera nad tym rozmyslal a takto to ide v pohode. Lebo ked pretypujes tak mozes pristupovat potom k metodam tej danej triedy, cize si spustis ten check...
#34
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 18:32:46
Skus si ten tvoj override getWest upravit ze ked nie je pouzity item tak nech ti vrati null miestnost, a az ked je pouzite tak cez else super getWest... a v tom use nemusis narabat s current miestnostou. Bud, alebo v tom use nastav rovno currentroom na getWest room. Snad pochopis to co som napisal :D
#35
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 09:40:05
Ozaj existuje aj taka moznost dostat viac bodov za zadanie nez 10 ?  ;D Ak je nejake namakane alebo tak ?
#36
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 20:30:26
Quote from: xxx3 on  07.12.2011, 20:22:11
ved aj pre mna to bola ucebna pomocka ...

ale s tou originalitou ... tam podla mna tie metody budu mat vsetci dost podobne kedze je v scenaroch napisane akym sposobom ich mame implementovat
hej no ved ako som vravel... tie gettery a settery na meno a opis musia byt rovnake... a ta hlavna kostra metod bude tiez podobna u vacsiny ludi kedze je dane ako ma vyzerat... bude sa lisit akurat telo
#37
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 19:30:58
Ja osobne som pred tymto predmetom nikdy nevidel javu... Tieto videa mi pekne demonstrovali ako to vsetko funguje a pomohli mi lepsie pochopit princip. Zadanie som si cele vypracoval sam, cize originality sa nebojim :). Kazdopadne neviem ci niektore primitivne metody ako  setDescription mozu byt originalne - tam stale musi byt a bude zhoda... Takze na jednu stranu, ak to niekto vsetko skopiroval a hodla to tak odovzdat, tak to naozaj nechapem a naozaj sa nic nenaucia... Na druhu stranu, tiez v tom nevidim problem, ak clovek z videi vycita len system a pochopi fungovanie javy, ako sa tie instancie spravaju, ako sa to vsetko prepaja atd... Pre mna to bola ucebna pomocka :)
#38
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 18:58:57
Quote from: tas on  07.12.2011, 18:54:46
Quote from: matus217 on  07.12.2011, 09:57:54
tas ty si asi nejaky sadista na styl vyrobcov Dark Souls  ;D
Inak co myslite, vadi ak mam vsetky texty nazvy popisi miestnosti atd bez diakritiky ?
tak zasa nie ze v kazdej miestnosti mozes prehrat, ale moj nazor je, ze pri takejto hre mas 2 moznosti aby nebola priliz jednoducha
1. je to co aplikujem ja, lebo potom si to musis bud nahrat a spravit spravny krok alebo ist od zaciatku
2. moze obsahovat "hadanky", neviem ako to lepsie popisat, ale klasicky priklad je Polda, tusim ze tam sa prehrat nedalo, ale ked si sa na nejakom hlavolame zasekol tak zbohom
pekny priklad je aj Prince of Persia (kto mysli na Sands of Time a podobne, tak sa vratte v case do cca 1989) kde v podstate mas "hadanku" najst spravnu cestu, obcas je prekazka kde mozes "prehrat" ale nakoniec je tam len na spestrenie. a do toho vsetkeho ta tlaci cas

btw. odporucam si tieto hry zahrat, mozno su stare, ale dobre, aj dalsie ako prehistorik, vikings, supaplex a pod. nakoniec je zaujimave aj odkial kam sa da dostat, ale to sem nepatri
Hej hej chapem ta, to boli paradne hry :) Ja som to nejak tak az neriesil ale mam tam tiez niektore chytaky, ze ked pouzijes dany item tak proste smola :D vyvola to smrtelnu reakciu...
Quote from: mirek on  07.12.2011, 18:55:44
Quote from: matus217 on  07.12.2011, 09:57:54
Inak co myslite, vadi ak mam vsetky texty nazvy popisi miestnosti atd bez diakritiky ?
nevadi
vdaka  :)
#39
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 09:57:54
tas ty si asi nejaky sadista na styl vyrobcov Dark Souls  ;D
Inak co myslite, vadi ak mam vsetky texty nazvy popisi miestnosti atd bez diakritiky ?
#40
2. ročník / Re: OOP
06.12.2011, 09:47:50
Tak v tom pripade si len po pouziti itemu zavolaj setter setCurrentRoom(ktoru chces) a je to  :) np
#41
2. ročník / Re: OOP
06.12.2011, 09:26:55
Skus si tam dat nejaku podmienku na styl ze ak je ten substring prazdny, tak to spusti s parametrom "" a ohladom druhej otazky, ja osobne som to riesil tak, ze po pouziti itemu sa akurat nastavia nove exity v miestnosti. Je hlupost volat getEast od currentRoom po pouziti itemu, pretoze tam by si mal mat zablokovany pristup a je to to iste ako keby si len napisal prikay vychod. Proste tam sa nedostanes. Tebe nejde po pouziti itemu o premiestnenie medzi miestnostami, ale o vytvorenie prechodu...
#42
2. ročník / Re: OOP
06.12.2011, 03:46:08
Quote from: selli1235 on  06.12.2011, 03:03:32
Podarilo sa niekomu uz spustit tu pmd kontrolu na windowse??  bu
Stiahnut ant apache - prvy link v googli. Rozbalit napr. do C:\Ant potom pridat do systemovych premennych path do C:\Ant\bin a este na javu to je C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_24\bin   ten jdk je pre kazdeho iny - zavisi od toho aky mate, nekopirujte automaticky to co som napisal :D potom uz len pustit konzolu, nastavit sa do priecinku projektu, a pustit ant pmd. vysledok je vygenerovany v html v priecinku projektu...
#43
2. ročník / Re: UŠaA
29.11.2011, 07:22:00
Pytal sa ze co to cislo vlastne znamena. Co reprezentuje ta cena. Inak si nepamatam nic ine...
#44
2. ročník / Re: OOP
28.11.2011, 22:05:57
My sme to dnes riesili na cviku a zhodli sme sa na tom ze to treba dopisat do metody init. Ako xxx3 vravi mame dopisat nieco do neexistujucej metody o ktorej nebola nikdy rec. Tak zjavne tam je nejaky preklep, alebo neviem :D
#45
2. ročník / Re: UŠaA
28.11.2011, 04:03:58
Quote from: sulo on  28.11.2011, 02:59:52
Odčíta od znaku ASCII hodnotu nuly a tak z číslice vo forme znaku urobí normálne číslo, napr. z '0' sa stane 0, z '1' bude 1, atď., až po 9.
Aha tak to veľa vysvetľuje  ;D Vďaka  ;)
#46
2. ročník / Re: UŠaA
28.11.2011, 02:28:34
Moze mi niekto vysvetlit co robi x=A[i][j]-'0'; ? Vdaka.
#47
2. ročník / Re: FJAP
25.11.2011, 10:02:48
Quote from: orsi on  25.11.2011, 04:33:54
no tak pome k hlavnemu problemu  :D ako zreťaziť int * string a string * int aby bol vysledok string?
skusil som takyto trik, kompilator sa nestazoval, ale program nefungoval a padol. nejake napady ma niekto?

....je to vo funkcii MonoType* Evaluate(ExpTree* tree)  ktora ohodnocuje vyrazy. PO typovej kontrole, ktora prebehla spravne samozrejme.

tu je switch a jednotlive pripady roznych typov sa ohodnocuju
toto som si vytvoril na int * string (aj do typovej kontroly to vlozil volanie na tento case)

case MUL_INT_STRING_OP:
cellLeft = Evaluate(tree->binaryop.leftTree);
cellRight = Evaluate(tree->binaryop.rightTree);
itoa(cellLeft->intval, cellLeft->stringval, 10);
cellLeft->stringval = strcat(cellLeft->stringval, cellRight->stringval);
return cellLeft;


char x[8];
...
itoa (cellLeft->intval, x, 10);
cellLeft->stringval = x;
...

np  8)
#48
2. ročník / Re: OOP
23.11.2011, 20:58:07
Na cviceniach bol reprezentovany postup ist v netbeanse do tools plugins a pridat PMD. Preto sa pytam kompetentnych ci si mozem nechat sourceforge PMDcko alebo s tym mam nieco robit. Zatial som sa odpovede nedockal...
#49
2. ročník / Re: OOP
23.11.2011, 09:09:45
tak o niecom takomto pocujem prvy krat... kazdopadne, ked mam stiahnuty defaultny PMD zo sourceforge a kontrolujem to nim priamo v netbeanse, je to chyba ? alebo si to mozem takto nechat ? V podstate mam vsetko fixnute a nemam ziadnu chybu. Len ci nema ten customizovany ruleset nejake pravidlo naviac alebo podobne...
#50
2. ročník / Re: OOP
21.11.2011, 19:04:06
Quote from: mirek on  21.11.2011, 18:50:14
Quote from: matus217 on  21.11.2011, 18:17:03
Quote from: mirek on  21.11.2011, 17:38:46
Quote from: matus217 on  21.11.2011, 14:02:00
Nevie mi niekto poradit ? Mam vsetko co mame mat doteraz hotove, akurat sa trapim s tou PMD kontrolou ktora mi stale robi bordel. Mam Parser a v nom analyzujem zadany prikaz. Na zaklade toho tam mam tusim 2 podmienky a tie returnuju ten dany prikaz ktory naslo. Ak nic nenajde tak za cyklom ktory prechadza prikazy mam return null. Problem je ze PMD vypisuje, ze return by mal byt iba jeden, a ja mam 3. Ako by sa to dalo upravit ? Mam to vobec riesit alebo to mam ignorovat ? Vdaka.

hmm... som si to teraz vyskusal a mne to nerobi. nespustas to pmd zle? alebo nepouzivas iny (najlepsie) ziadny ruleset ako ten, co sme dostali?
PMD pouzivam ten zo scourforge myslim, tak ako bolo v navode - stiahnut a nainstalovat do netbeansu. Nevedel som ako pustit vo wine pod netbeansom - ten defaultny z kniznice indiana_jones. Ale tak snad to uz nebude robit problemy. Tie returny som opravil a uz to nevyhadzuje ziadnu chybu.

ved prave, ze v tom rulesete, co sme dostali, take pravidlo nie je (iba jeden return v celej metode). myslim, ze nepouzivas spravny ruleset.
A ako sa dostanem k spravnemu rulesetu  ?  :trestac: