• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - milaninho

#26
2. ročník / Re: OOP
25.11.2011, 00:14:53
Quote from: mirek on  25.11.2011, 00:09:53
Quote from: luko on  24.11.2011, 18:36:49
Quote from: mirek on  24.11.2011, 15:59:03
nas cviciaci upozoronoval, ze s PMD pluginom nemaju dobru skusenost. tusim spominal nieco v style, ze ignoruje podhodeny ruleset a pouziva zrejme nejaky defaultny. preto sa vam asi prejavuje aj problem s pravidlom o pocte returnov z metody. existuje vraj este plugin easypmd2, ale vraj ho este neskusali. tak vyskusajte a podelte sa ;)
zaujimalo by ma kto Vas uci :D

mojim ucitelom je majster yoda :-P

,,Velmi temná druhá strana je."
,,Drž hubu Yodo a sněz si svůj toast, jako všichni ostatní!"
#27
2. ročník / Re: FJAP
25.11.2011, 00:07:09
podla mna to zbytocne komplikujes. neverim ze niektory cviciaci by ziadal neviem ake sialene retazce, pretoze cielom tohto druheho zadania nie je lex analyza (a takto sa zbytocne zabijes na lexikalnej analyze). co som pozeral zadanie, vsetko co je o retazci zadane, je ze ma zacinat malym pismenom tj. a-z, z toho podla mna vyplyva, ze mozes lex analyzu spravit tak, ze string bude zacinat znakom a-z, a bude interpretovat vstup ako sucast retazca, pokial tam budu znaky z tej mnoziny. krasne zlozito som sa vyjadril, ale cielom bolo povedat, ze retazec moze byt takyto: [a-z]{a-z} (tj ze sa sklada iba z malych znakov), resp. ak chces tak [a-z]{a-zA-Z}. do getsymbol ti staci v default vetve otestovat po tom co sa testuje vstup na cislo rovnako testovat vstup na znak a-z (a citat znaky kym su tam znaky a-z).

napr. nieco na tento sposob:


default  : if (c >='0' && c <= '9')
{ // celé číslo } else
              if (c >='a' && c <= 'z') {
....
               while(c>='a' && c<='z') // popr. while( (c>='a' && c<='z') || (c>='A' && c<='Z') ) - to sa mozno daj aj jednoduchsie v ASCII ale nepamatam sa a nechce sa mi googlit ako vyzera ASCII
....
}


Ak si si nie isty, tak si to kludne over u cviciaceho, ale osobne si myslim ze s tym problem ziadny cviciaci mat nebude, lebo ako vravim, nie je zamerom zatazovat vas sialenymi kodmi pre lexikalnu analyzu.
#28
2. ročník / Re: FJAP
24.11.2011, 01:59:48
1. u kollara som klikacku este nezazil
2. to ze lexikalna analyza prebehne bez chyby este nemusi znamenat ze je spravne implementovana pre danu gramatiku
#29
2. ročník / Re: FJAP
23.11.2011, 21:52:15
Quote from: orsi on  23.11.2011, 20:06:28
Quote from: milaninho on  23.11.2011, 17:28:39
1. upravis lexikalnu gramatiku aby boli podporovane nove vstupne typy ktore mas podporovat;
uz tu je problem lebo vaclavik vymyslel to ze string nebude zacinat a koncit uvodzovkami. co je dost neprijemna vec naprogramovat kedze nemam pevne dany koncovy znak. aspon prve pokusy mi nevysli, asi len cisto na to nacitanie si musim daky program skusit vytvorit. :D
Quote from: Cici on  23.11.2011, 18:48:33
upravíš term na Term  -> <BOOLVAL>|<INTVAL>|<(> Expr<)> a potom už len porovnávať s tým PolyCalc.cpp a doplnat do svojho co chyba
naco mi je boolval ked mam analyzovat stringy a integeri? (možno kecám  blbosti :D)

k druhemu pozri odpoved kolegu nad mojou, k prvemu:
string je prostre string, ako si nadefinujes koniec je podla teba, ale zacina znakom a-z. ak si povies ze len tieto znaky mozu byt v stringu, tak potom vies jasne, ze ak ti pride lubovlny iny znak na vstup, tak uz to nie je string. neviem ci nejako presne definoval co je koniec, ale zaciatok vravel ze ma byt a-z
#30
2. ročník / Re: OOP
23.11.2011, 21:49:40
tak potom je kompetetny vas cviciaci.. a treba sa pytat jeho..
#31
2. ročník / Re: OOP
23.11.2011, 17:47:34
je na vas aby ste si poriesili to aby ste splnali podmienky.. ak si stahujete vlastne PMDcka a instalujete pluginy, tak to robite na vlastne triko (na cviceniach predpokladam ze bol prezentovany postup ktory som pisal vyssie)..
#32
2. ročník / Re: FJAP
23.11.2011, 17:28:39
ja viem, taky strucny tutorial moze byt tento:
1. upravis lexikalnu gramatiku aby boli podporovane nove vstupne typy ktore mas podporovat;
2. v syntaktickej analyze generujes syntatkticky strom s polymorfnymi operatormi podobne ako pri interpretacii (vychadzat mozete z PolyCalc.cpp, predpokladam ze kazdy cviciaci to niekde vylepil);
3. nasledne napises rekurzivnu funkciu pre typovu kontrolu, ta na kazdom uzle overi typ parametrov (ak ide o operaciu) a zmeni polymorfne znacky uzlov na monomorfne (podla typov argumentov operacii), ak maju operandy (argumenty) typy ktore nie su podporovane, tak sa vrati AnyType ako priznak chyby v typoch;
4. a nakoniec podobna funkcia pre vyhodnotenie, strom uz ma monomorfne operacie a vdaka tomu vies rovno vyhodnocovat kazdy uzol (rekurzivne sa vyhodnocuju jeho dpostromy, ak nejake ma).
#33
2. ročník / Re: OOP
23.11.2011, 04:14:56
Quote from: mirek on  22.11.2011, 22:02:01
Quote from: milaninho on  22.11.2011, 15:33:23
Quote from: Stardox on  22.11.2011, 00:11:27
QuoteA ako sa dostanem k spravnemu rulesetu  ?  :trestac:

Myslim ze pouzivas spravny ruleset, ja som si tiez stiahol PMD z tej istej moodle stranky a tiez mi vyhadzovalo error pri viac returnoch.

ja som stiahol kostru projektu ktory bol poskytnuty, ten obsahuje aj pmd pripravene, staci spustit "ant pmd" z prikazoveho riadku v priecinku projektu a spusta mi spravny ruleset (bez obmedzenia poctu returnov). treba mat ovsem nainstalovany ant. bez ohladu na to ze ci ste spravny stiahli alebo nie, urcite spravny nepouzivate.

no - presne tak nam to hovorili aj na cvikach a odporucali prave tento postup.

:D by ma zaujimalo kto to hovoril tebe
#34
2. ročník / Re: OOP
22.11.2011, 15:33:23
Quote from: Stardox on  22.11.2011, 00:11:27
QuoteA ako sa dostanem k spravnemu rulesetu  ?  :trestac:

Myslim ze pouzivas spravny ruleset, ja som si tiez stiahol PMD z tej istej moodle stranky a tiez mi vyhadzovalo error pri viac returnoch.

ja som stiahol kostru projektu ktory bol poskytnuty, ten obsahuje aj pmd pripravene, staci spustit "ant pmd" z prikazoveho riadku v priecinku projektu a spusta mi spravny ruleset (bez obmedzenia poctu returnov). treba mat ovsem nainstalovany ant. bez ohladu na to ze ci ste spravny stiahli alebo nie, urcite spravny nepouzivate.
#35
2. ročník / Re: FJAP
03.11.2011, 21:48:17
Quote from: oneminute on  03.11.2011, 04:34:52
Pán Kollar ma pocit, že študent nemá nič iné na práci, len splnať jeho rozmary?
Prepisovať 100 inštrukcií z obrazovky na papier je úplne divné a kontraproduktívne.

si na dennom studiu, alebo sa mylim? ak si sa chcel vyhovarat na ine veci na praci, mal si sa dat na externe.. mate robit zopar trapnych zadani a este sa stazujete, ze vas buzeruju ucitelia.. na inych skolach sa takto nestazuju studenti, lebo taki co sa im nechce robit tam uz nie su..
#36
4. ročník / Re: Webove Technologie
03.11.2011, 21:42:30
jasne ze moze.. ale neviem ci ti netreba tam aj atribut nejaky.. neviem ako ostatni cviciaci, ale Ing. Nosal si pytal aj pouzitie aspon jedneho atributu..
#37
2. ročník / Re: FJAP
03.11.2011, 04:19:38
dal by som vam zopar old-schoolovych ucitelov (ako napr. doc. Dudas), hned by ste Kollarovi nohy ruky bozkavali.. teda ak by ste tu este boli..
#38
4. ročník / Re: Webove Technologie
03.11.2011, 01:04:50
nie je za co..
principialne pouzivas menny priestor aj ked mas len predvoleny menny priestor. uz ked tam definujes menny priestor xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance", tak mas dalsi menny priestor.. ale ak chces mozes samozrejme dat menny priestor aj na nieco ine, na chyby, na nejake atributy, na hocico..je to na tebe
#39
2. ročník / Re: FJAP
02.11.2011, 18:43:17
tie cisla v [] su pamatove bunky v osmickovej sustave za predpokladu, ze je program nacitany od 0-tej adresy.
mozno ste nikde nenasli priklad ako urobit v kode pravu asociativnost, ale v plocicovych materialoch mate napisane, ako sa mapuju konstrukcie z EBNF do kodu v C, a rovnako tam mate, ako je vyjadrena prava asociativnost v EBNF. cize staci si ju zapisat do EBNF podľa http://hornad.fei.tuke.sk/~plocica/ppj/priorita.html, a potom vziat http://hornad.fei.tuke.sk/~plocica/ppj/srp.html a podla toho spravit implementaciu v C.
#40
4. ročník / Re: Webove Technologie
02.11.2011, 18:35:43
napr:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

<!-- New document created with EditiX at Wed Nov 02 09:27:11 CET 2011 -->

<xsl:stylesheet version="2.0"
   xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
   xmlns:a="http://www.tuke.sk/valikmilan"
   xmlns:spol="http://www.tuke.sk/valikmilan/spolocnost"
exclude-result-prefixes="a spol">

   <xsl:output method="xml" indent="yes"/>
   
   <xsl:template match="/*">
      <koren>
         <xsl:for-each select="a:projekt">
            <project>
               <name>
                  <xsl:value-of select="a:nazov"></xsl:value-of>
               </name>
               <companyName>
                  <xsl:value-of select="spol:spolocnost/spol:nazov"></xsl:value-of>
               </companyName>
            </project>
         </xsl:for-each>
      </koren>
   </xsl:template>

</xsl:stylesheet>

vypluvne:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<koren>
   <project>
      <name>
            Projekt1
        </name>
      <companyName>sfd</companyName>
   </project>
</koren>


okrem toho mi to pride zbytcne zlozite, by som odtial vyhodil cely element spolocnost..
#41
2. ročník / Re: FJAP
20.10.2011, 15:36:35
Quote from: orsi on  20.10.2011, 01:23:43
mohol by mi niekto to niekto skontrolovať prosim?

* neasoc  1
/  neasoc  1

Expr-> Term [<*>|</> Term]
Term-><value>|<(>Expr<)>

krásne

a co sa tyka systemu na skole, nie ste uz v pvinnej skolskej dochadzke, takze ak ste sa sem prihlasili, tak je predpoklad ze ste sa sem prihlasili z vlastnej vole. treba si uvedomit ze ulohou skoly nie je generovat tituly ale ucit. a chybu v systeme nie je tam kde ju vidite, ze je uprednostnovany clovek chodiaci na prednasky, ale ze vobec musia prednasajuci motivovat alebo nutit ludi co sem dobrovolne prisli na skolu aby sa chodili ucit. a tiez je to nefer voci prednasajucemu ktory sa vam to snazi vysvetlit a mina svoj cas (ktory by mohol vyuzit na vyskum alebo pre seba) a vy na neho proste kaslete..
a to nejdem ani zacinat s kupovanim zadani.. keby ten system fungoval ako ma, tak by tu vela ludi na skole nezostalo..
#42
4. ročník / Re: Webove Technologie
20.10.2011, 15:20:47
Quote from: milano.1 on  19.10.2011, 19:20:58
Zdravim, mohol by mi niekto poradit prosim vas, ake elementy si mam vymysliet k zadaniu XML c 6: evidovanie chyb pre softverove projekty??? a inac kolko ich tam ma byt, aky velky dokument by to mal byt? teda nieco konkretnejsie k tomu? :)
dakujem pekne :)

daj si hladat v google napr "sample bug report", alebo nieco podobne, a inspiruj sa.. nevyzaduje sa presne konkretny jazyk, je tvojou ulohou si ho navrhnut (takze si mozes klasifikaciu bugov vymysliet aj sam). dokument staci ako priklad na vetu v XML jazyku, ktory si navrhol. nemal by to byt trivialny XML jazyk, tzn. ze minimalne -  elementov, a trebalo by po pouzit aj XML atributy. samozrejme platia aj vsetky tie podmienky co su uvedene v hodnotenie.pdf, takze musia byt pouzite menne priestory

nejake linky ktorymi sa mozes teoreticky inspirovat
http://www.softwaretestinghelp.com/sample-bug-report/
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S095058499900049X
#43
2. ročník / Re: FJAP
17.10.2011, 15:45:23
Quote from: Cici on  16.10.2011, 19:29:09
v tom zadani mame spravit interpreter len s tymi operatormi ktore mame zadane. Cize ked mam && a || tak to ma brat len logicky sucet a sucin. To znamena ze aj cisla ma brat len 0 a 1 aby sa to dalo vyhodnotit? Alebo to spravit ze len 0 je 0 a vsetko ostatne je 1?

btw: gramatika by mohla vyzerat takto? (19)
Expr -> LogOr { <&&> LogOr }
LogOr -> Term [ <||> Term ]
Term -> <value> | <(> Expr <)>

opytaj sa cviciaceho ak si si nie isty, ale myslim ze ak to bude fungovat na spravnej logike tak je to cviciacemu jedno.. ja som svojim daval iba 1 (true) a 0 (false), ale osobne si myslim ze spravit to normalne s vyrazmi trua a false nie je az take zlozite, a moze to spravit na cviciaceho dojem ;)
#44
2. ročník / Re: FJAP
13.10.2011, 16:25:55
ja som z doveryhodneho zdroja pocul ze Chalupka si pripravil dost tazku pisomku..
#45
2. ročník / Re: FJAP
11.10.2011, 20:23:19
Quote from: M4D4 on  11.10.2011, 20:09:17
a pre istotu sa spýtam, či nevie niekto . . . Nosáľ nechce sémantiku, stačí mu slovný opis, že?

Nosáľovi stačí slovný popis (ale určite uzná aj dobrú operačnú sémantiku ako ho poznám)..
napr. pre OR - urobí operáciu logického súčtu nad akumulátorom (registrom A) a hodnotou v pamäti na adrese ktorá je uvedená ako atribút inštrukcie
#46
2. ročník / Re: FJAP
27.09.2011, 16:03:22
Quote from: Tux on  26.09.2011, 22:56:45
V nemenovanej miestnosti máte OS Solaris. nevedeli sme na tom spustit Computron VM  ;)

taketo veci je lepsie povedat na cviku cviciacemu, a nie tu

a otazky na Computron a ako to funguje si myslim ze by cviciaci tiez zodpovedali.. a je to jednoduchsie a pohodlnejsie ako pisomne tuto, lebo casto je chyba nie v pocitaci ale pred pocitacom, a ked to vidis sa to lahsie debuguje..
#47
2. ročník / Re: FJAP
23.09.2011, 16:38:08
dodam iba, ze pre ukladanie treba zadat aj zaciatok a nie len koniec. ak zacinate na 0-tej adrese tak to pojde, lebo predvolene je begin 0, ale ak zacnete inde, tak by to mohlo robit problemy (potom to treba aj nacitat na rovnaku adresu)
#48
Quote from: Leclair on  16.09.2011, 19:02:36
Neviem preco, ale vidi sa mi ze Simonak nie je velmi oblubeny. Odhliadnuc od toho ze jeho prednasky boli, su a budu nudne, jeho pristup k studiu ako takemu bol jeden z viac serioznejsich, ake som na TU zazil. Mal som s nim Assembler a USA a nie zeby som ho obhajoval, alebo co, no prislo mi to tak ze pred odovzdavanim zadani som sa naucil najviac z tych predmetov, lebo som proste musel ovladat tu problematiku, pricom casto sa pyta(l) na veci ktore so zadanim nesuviseli priamo a musel si ich vediet, lebo vtedy zacinali natahovacky. No ak sa clovek neprisiel na VS ucit, tak neviem na co, i ked priznavam niektore tie veci co ON uci su viac menej pre studentov neatratktivne a v praxi malo pouzitelne. No to je problem celej FEI.

plne suhlasim, dal by som tu like keby bol :)
#49
Quote from: veteran on  09.09.2011, 14:09:35
Quote from: Tren on  09.09.2011, 14:01:54
Quote from: mino on  09.09.2011, 06:07:09
Nemal som s nim cvika, len prednasky UPS. Najprv sme mali so Sobotom - ten bol super, ale Slodicak - co ja viem, mozno, ze to vie, ale na prednaskach som mal pocit, ze len cita text. A robil cirkus, ked mal dakto otvoereny NB - jednal s nami, ako keby sme boli na ZŠ. Kazdopadne mi do rozvrhu velmi nepasuje.

Keby som si mal vybrat medzi Koreckom a Simonakom, tak koho?
jasne ze korecko :)
A koho si mám vybreť medzi Korečkom a Slodičákom? Mám takú dilemu :D


Ja som mal tu cest mat cvika aj s Koreckom, aj so Simonakom a aj so Slodicakom, a musim povedat ze na kazdeho mam dobre spomienky. Tie sa sice odvijaju aj z toho ze som robil (nevravim ze vela, ale tak snazil som sa). Moj osobny favorit by bol Simonak ale ked sa budes snazit tak si myslim ze to mas v podstate jedno.

Quote from: ultimate on  13.09.2011, 20:10:41
ok, takže milaninho je Ing. Milan Nosáľ  :D

a k tomuto neviem ako sa vyjadrit, ale dakujem ze si myslis ze mam vyjadrovanie hodne inziniera :).. ja poznam osobne jeho brata co je teraz aktualne stvrtak, a vraj si dava cviko z Webovych k nemu, tak prinajmensom k rodine prisny nie je.. aj ked je pravda ze ten brat je makac, takze on by sa nemusel bat aj tak.
#50
2. ročník / Re: FJAP
13.09.2011, 22:43:40
Quote from: mishelka on  12.09.2011, 15:26:10
Ja sa vsetkym ospravedlnujem, ale s Nosalom sme si vymenili cvicenia (moje cvicenie sa presunulo z utorka na stredu), nevyhovovalo mi to tak ako to bolo, mam vtedy iny program.. V rozvrhu predmetu sa to este neprejavilo, ale v rozvrhoch vyucujucich uz ano.
Neviem ci sa da este menit rozvrhy, ale ak sa da tak kto chce vyslovne mna, tak mente. Este raz sorry, ze tak neskoro.
Inak Nosal je novy doktorand u nas, ale je uplne v pohode takze nebudete lutovat ani jeho na cviceniach si myslim ;)
Este aby sa predislo zbytocnym zmatkom, tak Kreutzova sa niekedy tento tyzden zmeni na Bačíková (vydala som sa) :P

podla mojich osobnych skusenosti je Nosal v pohode iba ku svojim kolegom, na studentov je fakt prisny.. ale tak skuste a uvidite na vlastnu kozu.. a nie je to zase tak ze ste v tretiaku tak kvoli jednemu predmetu budete predlzovat studium o rok, v pohode sa da aj v tretom rocniku zopakovat..