• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi� pr�spevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi� pr�spevky Menu

Messages - kissk

#26
3. ročník / Re: Skuska z UI
03.02.2007, 19:50:30
oficiálne správne opovede na niektoré otázky:

A

1) Z akych zdrojov ziskavaju znalost a) neuronove siete, b) (fuzzy) expertne systemy, c) prirodne inspirovane prehladavacie algoritmi (geneticke algoritmi)?
a)Z dát
b)Zo skúsenosti
c)

2) Predstavte si, ze v jednej tovarni riadi technologicky proces clovek a v druhej riadi ten isty proces expertny system. Ktorymi vlastnostami ES nedisponuje? Uved priklad situacie kedy ES moze mat problemy.
Tvorivosť, robustnosť, sebareflexia, vš. znalosti

3) Cim je charakterizovany prvok fuzzy mnoziny. Nakreslite funkciu prislusnosti k lingvistickej premennej "vlazny".
Názvom množiny a mierou príslušnosti k nej.

4) Uvedte priklad kontrolovaneho ucenia neuronovej siete pri klasifikacii.
Klasifikcia bankových transakcií na podozrivé a nepodozrivé. Trénovacia množina obsahuje usporiadane dvojice priznakov a triedy do ktorej priklad charakterizovany danou mnozinou priznakov patri

5) Co je to funkcia vhodnosti a co je to plocha vhodnosti (geneticke algoritmy)?
Funkcia popisujúca chovanie jedinca.
Plocha v priestore riešení, n rozmerov charakterizuje riesenie, n+1 rozmer jeho vhodnosť.

6) Co je to celularny system? Naznacte ako funguje hra LIFE.
Dynamický systém, diskrétny v priestore, čase aj vo funkčných hodnotách (stavov)
Prechodová funkcia obvykle vo forme sady pravidiel.
LIFE-štvorcová mriežka. Pravidlá prechodu zo stavu do stavu na zaklade susedstva (zrod - 3 susedia; prezitie - 2,3; smrt - ostatne stavy)

B

1) Ake zakladne typy problemov riesia inteligentne systemy?
Klasifikácia, predikcia, optimalizácia, riadenie procesov, transformácia signálov, simulácia pamäte.

2) Co je v expertnom systeme baza znalosti a baza dat? Uvedte priklad.
Báza znalosti-pravidlá.
Báza dát-vstupy do ES(odpovede na otázky)

3) Ako sa lisi mnozina a fuzzy mnozina. Nakreslite funkciu prislusnosti k lingvistickej premennej "priemerne inteligentny".
ostro a neostro ohraničená množina.

4) Co je to zhlukovanie? Uvedte priklad a v ktorej faze procesu objavovania znalosti sa moze pouzit?
ohraničenie množín podobných prípadov. Dolovanie v dátach.

5) Popiste zakladne geneticke operatory (proces tvorby potomkov). Co robia a preco?
kríženie - premiesanie genetickeho materialu rodicov (prehladava sa priestor medzi rodicmi)
mutácia - zmena genetickeho materialu (prehladavaju sa nove oblasti priestoru)

6) Ake su zakladne typy architektur agentov? Popiste.
Reaktivne, Hybridné, deliberatívne, behavious based.
#27
3. ročník / Re: grafika test 2
07.12.2006, 03:45:38
ešte dal som na ftp dve .txt dokumenty, sú tam ešte nejaké otázky....
#28
3. ročník / Re: grafika test 2
07.12.2006, 00:20:25
ok, dal som aj na ftp. FEI/3 roc/_VTI_bestoffei/PG/2.zapocet/PG.rar
#29
3. ročník / Re: grafika test 2
06.12.2006, 23:38:30
Shabe urobil dnes printscreen na PG1: www.dlc-fotostudio.sk/PG.rar
#30
3. ročník / Re: zadanie z LS
04.12.2006, 17:41:22
a keď náhodou máš ešte niečo z toho zadania, daj do fóra....
#31
3. ročník / Re: zadanie z LS
04.12.2006, 17:40:44
ja mám to isté. Optimálne kódovanie ti urobí program na syntloge, na adrese: https://hornad.fei.tuke.sk/projekty/syntlog/optkod/ Vyber z existujúcich zadaní: kissk.tab to je aj tvoje zadanie. Ináč kedy, s kým máš LS? ja zajtra, 8.30
#32
3. ročník / Re: Pisomka z PG
26.10.2006, 06:01:02
v ot8zje>3
Známky: 2
   Predpokladajme, e existuje nasledujúca funkcia na vykreslenie trojuholníka....

a,d,e vykreslí rovnaké trojuholníky, asi tie budú správne  :bananawrite:
#33
3. ročník / Re: Pisomka z PG
25.10.2006, 22:56:47
neskorsie este napisem presnejsie tie otazky.....inac nefungovalo ctrl+c a printscreen  :j_sad:
1. Aku transformaciu v 3D priestore reprezentuje nasled. rovnica:

Xssz = -J^x*cos(alfa)*Xuss+J^y*cos(beta)*Yuss
Yssz = -J^x*sin(alfa)*Xuss-J^y*sin(beta)*Yuss+J^z*Zuss

a.kolme premietanie
*b.axonometricku zobrazovaciu transformaciu
c.perspektivne premietanie
d.otocenie v 3D priestore
e.posunutie v priestore

2.Skratka GDI znamena:
Graphic device interface - rozhranie grafickeho zariadenia

3. Predpokladajme ze existuje nasl. fcia na vykreslenie trojuholnika:
void DrawTriange()
{
        glBein(GL_TRIANGLES)
                glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);
                glVertex3f(0.0f,1.0f,0.0f);
                glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f);
                glVertex3f(-1.0f,-1.0f,0.0f);
                glVertex3f(1.0f,-1.0f,0.0f);
        glEnd();
}

Ktora z uvedenych implementacii fcie DrawGLScene() by generovala vystup uvedeny na
obrazku?

a. int DrawGLScene(GLvoid)
{
        glClear.....
        glLoadIdentity()
        glTranslate(-1.0,1.0,-6.0)
                Draw triangle
         -- II --  (1.0,-2.0,0.0);
                - II-
         -- II --  (1.0, 2.0, 0.0)
                - II -
        return TRUE;

b.        --II--
        --II--       
        --II--       
        --II--       
        glLoadIdentity()
        glTr..(1.0,1.0,-6.0)
                Draw...
        glLoadIdentity()
        glTr..(0.0,-1.0,-6.0)
        return TRUE

d.        -II-
        glLoadIdentity()
        glTr..(-1.0,1.0,-6.0)
                DrwTriangle..
        glTr (2.0,0.0,0.0)
                --II--
        glTr..(-1.0,-2.0,000)
                Draw Tr..
        return True

4.Aku transformaciu vyjadruje maticovy zapis>
e. Transformacia tocena okolo osi x v 3D priestore

5.  2-D

6.medzi atributy GDI objektu stetec (Brush ) patria:
b.Tvar stetca
e.vyplnovy vzor
#34
2. ročník / Re: PT Skuska
27.06.2006, 20:02:33
ja mal som 23.6.
1.Rozhodovacie stromy a triedenie porovnavanim
2.PREORDER  strategia  znackovania/prehladavania stromov. Programov PL jazyku
A na priklad sa nepametam.

Inac na IS este nezapisali nikomu vysledky skusky z 23.6.? Lebo ja nebol som na vyhodnotani, 90% percent, ze nemam a preto nesiel som na vyhodnotenie, nie som z KE.