• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - mirek

#26
2. ročník / Re: OOP
08.12.2011, 19:28:41
Quote from: xxx3 on  07.12.2011, 19:05:41
mirek .. zas nie kazdy musi len opisovat tie zdrojaky, napriklad ja si to robim sam, ale ked s niecim uz fakt neviem pohnut alebo mi hadze nejake chyby a neviem prist nato co s tym tak sa pozriem do tych tutorialov a pridem na chybu, opravim si a je to ... co je na tom zle ? ... alebo sa niekto moze z toho aj ucit, pozrie si to a potom spravi aj sam
hned ti poviem, co je na tom zle. je bezne, studenti nevedia citat chybove hlasky a vyvodit z nich zaver. najcastejsi priklad je null pointer exception. ak je tvoj postup taky, ze to ohodnotis ako "stala sa chyba" a podla teba "to mas dobre", tak svoj problem vyriesis pohladom do hotoveho riesenia. ty si tym padom nevyriesil pricinu, pretoze jej nerozumies, ale vyriesil si nasledok, pretoze ho niekto vyriesil za teba. co ak budes nabuduce riesit nieco, kde opat dojde ku null pointer exception, ale uz k tomu nebude existovat ziadny screencast na youtube? kto to vyriesi za teba?
#27
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 18:55:44
Quote from: matus217 on  07.12.2011, 09:57:54
Inak co myslite, vadi ak mam vsetky texty nazvy popisi miestnosti atd bez diakritiky ?
nevadi
#28
2. ročník / Re: OOP
07.12.2011, 18:41:43
taketo nieco napisal nejaky ucitel ku oblubenym screencastom na http://www.youtube.com/user/StevenCarline#p/u/0/bQqr8rO3y4o

ahoj stevo

s oblubou sledujem tvoje screencasty uz od minuleho semestra. len akurat neviem, koho zachranujes tentokrat (zeby tych istych ako vlani?). ked si spomeniem na nase stretko na kofole, tak si hovoril, ze my ucitelia to mame tazke. hmm... v podstate mame ;) pripravit taky material da dost zabrat - aby bol dost zrozumitelny, aby ako celok daval zmysel, aby kazdy jeden scenar daval aj funkcny vysledok a cele to malo hlavu a patu. no a ty svojimi screencastami ukazujes, ze sa nam to cele podarilo - vysledok ma hlavu patu, priebe jednotlivych scenarov takisto, je to funkcne a da sa to spravit. len neviem, ci si uvedomujes, ale ty tym ludom vlastne skodis, pretoze my sa snazime ich naucit rozmyslat, ale ty im ponukas instantne riesenie pre ich problem bez rozmyslania.

niekolko postrehov z predchadzajucich prispevkov tomu dost nasvedcuje:

martivable:
snad sa chapeme, ja to velmi opravit neviem , len som prisiel na chybu

veteran91ke:
P.S.: Vďaka za všetky videá, bez nich by som nemal šancu ;)

a dost ma veteran91ke pobavil hlavne tymto:
odpozeral som tvoj zdroják, porovnal so svojim. Žiaden preklep u seba som nenašiel. Je to vôbec "technicky" možné, že to tebe ide a mne nie a pritom máme zdrojáky rovnaké?

takze - ked to zhrniem, tak ty tych ludi ucis len prepisovat svoj kod z obrazovky. nerozumeju ale tomu, co to vlastne prepisuju.

dost ma vsak zarazil screencast s nazvom Originalita kodu Java, pretoze mi akosi nezapada do tvojho "spasitelskeho" charakteru, kedze v nom ponukas niekolko tipov, ako system "precurat". sam som zvedavy, ako budu niektori nakoniec prekvapeni :-))) totiz zapocet je jedna vec, ale skuska je vec druha. a pred teoretickou castou tie deti caka aj prakticka cast, kde sa budeme snazit overit ich prakticke skusenosti. a pokial ich maju akurat len v prepisovani kodu z obrazovky a nebudu to mat uz v rukach, nuz... nemusi to dopadnut dobre...

nuz - skoda ;) kazdopadne mas moj obdiv - chcelo to hodne casu na to, aby si svoj vysledok este aj prerozpraval a nahral a nezavesil len vysledok. a deti - drzim vam palce, aby ste mali dostatok stastia a nikto (ani overovac vasej originality) si nic podozrive nevsimol, a aby vam stacilo ten kod na zvladnutie tohto predmetu len prepisat, pretoze v realnom zivote si s takymto pristupom vzdy nevystacite.

mirek

p.s. je mi jasne, ze som zly ucitel, pretoze od tych deti nieco realne chcem a im sa nechce, a je mi jasne, ze ty si najlepsi, pretoze im to das zadarmo :-P

p.s.2 kedy ideme na kofolu? :-)
#29
2. ročník / Re: OOP
28.11.2011, 16:17:59
Quote from: milaninho on  25.11.2011, 21:19:35
ak chcete rozsirovat rozhrania ktore su dane v zadani, nezasahujte do samotnej kniznice, mozte si vytvorit vlastne rozhrania, ktore budu implementovat tieto dane (tzn. ze tam budu mat to co sa od vas chce na zadani), plus do nich si mozete pridat nove metody (ak vam napr nestaci Room.show(UserInterface), tak si vytvorite nove rozhranie a pridate si tam metodu aku chcete, napr. aj Room.show(UserInterface ui, VlastnyParameter p)).
pre toto nie je potrebne vytvarat nove rozhranie. staci tu novu metodu vytvorit v triede Room a pretazit tak povodny show(). rozhrania rozhodne nie su na to, aby vytvarali akusi sablonu pre nove triedy...
#30
2. ročník / Re: OOP
25.11.2011, 00:09:53
Quote from: luko on  24.11.2011, 18:36:49
Quote from: mirek on  24.11.2011, 15:59:03
nas cviciaci upozoronoval, ze s PMD pluginom nemaju dobru skusenost. tusim spominal nieco v style, ze ignoruje podhodeny ruleset a pouziva zrejme nejaky defaultny. preto sa vam asi prejavuje aj problem s pravidlom o pocte returnov z metody. existuje vraj este plugin easypmd2, ale vraj ho este neskusali. tak vyskusajte a podelte sa ;)
zaujimalo by ma kto Vas uci :D

mojim ucitelom je majster yoda :-P
#31
2. ročník / Re: OOP
24.11.2011, 15:59:03
Quote from: Stardox on  23.11.2011, 21:03:12
Hmmm, nam cviciaci tiez hovoril ze cez Tool->RunPMD staci. Nevadi, nic sa zatial nedeje, opytam sa na cviceni, ze co povie cviciaci a vyriesi sa to.  :)
nas cviciaci upozoronoval, ze s PMD pluginom nemaju dobru skusenost. tusim spominal nieco v style, ze ignoruje podhodeny ruleset a pouziva zrejme nejaky defaultny. preto sa vam asi prejavuje aj problem s pravidlom o pocte returnov z metody. existuje vraj este plugin easypmd2, ale vraj ho este neskusali. tak vyskusajte a podelte sa ;)
#32
2. ročník / Re: OOP
22.11.2011, 22:02:01
Quote from: milaninho on  22.11.2011, 15:33:23
Quote from: Stardox on  22.11.2011, 00:11:27
QuoteA ako sa dostanem k spravnemu rulesetu  ?  :trestac:

Myslim ze pouzivas spravny ruleset, ja som si tiez stiahol PMD z tej istej moodle stranky a tiez mi vyhadzovalo error pri viac returnoch.

ja som stiahol kostru projektu ktory bol poskytnuty, ten obsahuje aj pmd pripravene, staci spustit "ant pmd" z prikazoveho riadku v priecinku projektu a spusta mi spravny ruleset (bez obmedzenia poctu returnov). treba mat ovsem nainstalovany ant. bez ohladu na to ze ci ste spravny stiahli alebo nie, urcite spravny nepouzivate.

no - presne tak nam to hovorili aj na cvikach a odporucali prave tento postup.
#33
2. ročník / Re: OOP
21.11.2011, 23:21:22
Quote from: matus217 on  21.11.2011, 19:04:06
A ako sa dostanem k spravnemu rulesetu  ?  :trestac:
pozeram, ze je na stiahnutie v odkazoch na stranke text game I. - introduction a taktiez sa nachadza aj v tom projekte, co sa tam da tiez stiahnut.
#34
2. ročník / Re: OOP
21.11.2011, 18:50:14
Quote from: matus217 on  21.11.2011, 18:17:03
Quote from: mirek on  21.11.2011, 17:38:46
Quote from: matus217 on  21.11.2011, 14:02:00
Nevie mi niekto poradit ? Mam vsetko co mame mat doteraz hotove, akurat sa trapim s tou PMD kontrolou ktora mi stale robi bordel. Mam Parser a v nom analyzujem zadany prikaz. Na zaklade toho tam mam tusim 2 podmienky a tie returnuju ten dany prikaz ktory naslo. Ak nic nenajde tak za cyklom ktory prechadza prikazy mam return null. Problem je ze PMD vypisuje, ze return by mal byt iba jeden, a ja mam 3. Ako by sa to dalo upravit ? Mam to vobec riesit alebo to mam ignorovat ? Vdaka.

hmm... som si to teraz vyskusal a mne to nerobi. nespustas to pmd zle? alebo nepouzivas iny (najlepsie) ziadny ruleset ako ten, co sme dostali?
PMD pouzivam ten zo scourforge myslim, tak ako bolo v navode - stiahnut a nainstalovat do netbeansu. Nevedel som ako pustit vo wine pod netbeansom - ten defaultny z kniznice indiana_jones. Ale tak snad to uz nebude robit problemy. Tie returny som opravil a uz to nevyhadzuje ziadnu chybu.

ved prave, ze v tom rulesete, co sme dostali, take pravidlo nie je (iba jeden return v celej metode). myslim, ze nepouzivas spravny ruleset.
#35
2. ročník / Re: OOP
21.11.2011, 17:38:46
Quote from: matus217 on  21.11.2011, 14:02:00
Nevie mi niekto poradit ? Mam vsetko co mame mat doteraz hotove, akurat sa trapim s tou PMD kontrolou ktora mi stale robi bordel. Mam Parser a v nom analyzujem zadany prikaz. Na zaklade toho tam mam tusim 2 podmienky a tie returnuju ten dany prikaz ktory naslo. Ak nic nenajde tak za cyklom ktory prechadza prikazy mam return null. Problem je ze PMD vypisuje, ze return by mal byt iba jeden, a ja mam 3. Ako by sa to dalo upravit ? Mam to vobec riesit alebo to mam ignorovat ? Vdaka.

hmm... som si to teraz vyskusal a mne to nerobi. nespustas to pmd zle? alebo nepouzivas iny (najlepsie) ziadny ruleset ako ten, co sme dostali?
#36
2. ročník / Re: OOP
15.11.2011, 01:05:17
Quote from: xxx3 on  14.11.2011, 20:49:12
tiez sa mi zdalo vcera, ze to bolo nejake ine ako predtym ked som si prechadzal predchadzajuce cvika
tusim spominali, ze toho roku sa cvika aktualizuju. takze evidentne nasi podareni cviciaci nestihaju...
#37
2. ročník / Re: OOP - "spešl zadanie"
14.11.2011, 13:49:36
chalani prepacte, ale dnes cviko nebude. vyskytli sa iste zdravotne komplikacie (nie moje), vdaka ktorym utekat inde.
#38
2. ročník / Re: OOP
14.11.2011, 11:48:33
Quote from: xxx3 on  14.11.2011, 00:20:57
nedali by ste sem prosim niekto ako mate spraveny jeden z prikazov pre pohyb (alebo PM) ? Napr. East ? ... nejako mi to nejde. Dakujem

co je na tom tazke? mohol by vyzerat napr. zhruba takto:

ak mozes do miestnosti vojst, tak{
   vojdi do nej;
   zobraz obsah miestnosti;
}inac
   vypis, ze sa do nej dostat neda
#39
2. ročník / Re: OOP
10.11.2011, 13:36:46
Quote from: Eriik on  08.11.2011, 19:10:36
ja som len v triede parserImpl spravil metodu String getAllCommands ktora vrati string zo vsetkymi prikazmi a v triede Prikazy túto metódu použijem ..
takže metoda execute v triede prikazy vyzera u mna takto:

public void execute(Game game, String string) {

ParserImpl parser = new ParserImpl();
game.getUI().println("Zoznam vsetkych prikazov: ");
game.getUI().print(parser.getAllCommands());

}


neviem ci to je správne, ale funguje to ..
nerob to takto. je zbytocne, aby si len kvoli tomu, ze chces ziskat zoznam vsetkych prikazov, musel niekde nanovo vytvarat celu instanciu triedy Parser. to je ako keby si bol stavbar a mal by si vo vytahu dat tolko tlacidiel, kolko je poschodi v celom dome. budes kvoli takejto banalite stavat na tu chvilu cely dom znova? nestaci len niekomu zavolat, kto odpoved na tuto otazku pozna? ;)
#40
2. ročník / Re: OOP
08.11.2011, 10:59:13
Quote from: farkasdvd on  08.11.2011, 06:24:52
Jak by som mohol dostat z prikazy.execute(Game game, String string) k tomutu listu, ktory sa nachadza v triede ParserImpl() a obsahuje vsetky prikazy, aby som nemusel vypisovat vsetky prikazy tak zvlast:

a co keby si ten prikaz PRIKAZY vytvaral v triede Parser takto:

new Prikazy(listOfCommands)

hmm?
#41
2. ročník / Re: OOP
24.10.2011, 17:19:07
Quote from: AnvilOfFury on  24.10.2011, 16:58:27
Quote from: esperian on  24.10.2011, 16:04:27
Quote from: Agamemnon on  24.10.2011, 13:19:35
je to okej, nemusis vsetky predmety zobrat... dokonca sa nemusia vsetky predmety ani dat zobrat - niektore napr len preskumat a tak napr zistis nieco o pribehu, alebo najdes dalsi predmet a pod...

haloo... nikdy ste nehrali adventury? ;D tolko skvelych je... ;D

ja som o nejakej textovej adventure pocil az teraz,.. my sme este mlady, sme vyrastali uz na Soldier of Fortune, aspon ja ..tie textovky este asi na 386  bezali xDDD  ;D ;D ;D
Prečo len textovky? A napríklad legenda? Polda 1,2,3,4,5 ?
a legendy? indiana jones 1, 2, 3 od fuxoftu? alebo indiana jones and the fate of atlantis? monkey island?
#42
2. ročník / Re: OOP
24.10.2011, 17:13:54
Quote from: SteLa on  23.10.2011, 21:04:26
je stanovene neake minimum prikazov? Teda ne sa zda ze ich mam az vela, ale mam pocit ze spominal nieco o minimalnom mnozstve prikazov na prejdenie hry. Ja som dozadu nepocula nicO.o
stanovili akurat "zakladnu sadu". takze bude potrebne implementovat len tu. cokolvek navyse je zrejme bonus.
#43
2. ročník / Re: OOP
24.10.2011, 17:12:01
hmm... to je ako otazka, ze ci mozem ku zadaniu pribalit aj zdrojaky androidu. je to tiez v jave ale nikdy to nepouzijem. tak mozem?
#44
Hľadáme 10 študentov, ktorí sa zúčastnia dvojtýždenného intenzívneho medzinárodného programu v Rakúsku. Títo študenti budú spolu s ďalšími študentmi z Fínska, Španielska, Dánska, Rakúska, 
Litvy a Francúzska pracovať na softvérovo/hardvérovom projekte, na ktorý je kladená hlavná podmienka, že musí byť zostavený a vytvorený len pomocou otvorených (open source) technológií a nástrojov.

Máš záujem sa zúčastniť a byť jedným z 10, ktorí budú reprezentovať našu univerzitu? Máš chuť naučiť sa nové veci a získať nové skúsenosti z medzinárodného prostredia? Ak áno, stačí splniť len tieto (ne)jednoduché podmienky:


  • študent 3. alebo 4. ročníka študijného programu Informatika alebo Hospodárska informatika
  • dobrá znalosť angličtiny pre prežitie v medzinárodnom tíme
  • pozitívny vzťah k informačným technológiám
  • pozitívny vzťah k programovaniu


Viac informácií sa dozvieš v piatok 14.10.2011, ak prídeš o 10:50 do Auly fyziky. Budeš mať možnosť opýtať sa priamo účastníkov z posledného kola tohto programu.
#45
Hľadáme 10 študentov, ktorí sa zúčastnia dvojtýždenného intenzívneho medzinárodného programu v Rakúsku. Títo študenti budú spolu s ďalšími študentmi z Fínska, Španielska, Dánska, Rakúska, 
Litvy a Francúzska pracovať na softvérovo/hardvérovom projekte, na ktorý je kladená hlavná podmienka, že musí byť zostavený a vytvorený len pomocou otvorených (open source) technológií a nástrojov.

Máš záujem sa zúčastniť a byť jedným z 10, ktorí budú reprezentovať našu univerzitu? Máš chuť naučiť sa nové veci a získať nové skúsenosti z medzinárodného prostredia? Ak áno, stačí splniť len tieto (ne)jednoduché podmienky:


  • študent 3. alebo 4. ročníka študijného programu Informatika alebo Hospodárska informatika
  • dobrá znalosť angličtiny pre prežitie v medzinárodnom tíme
  • pozitívny vzťah k informačným technológiám
  • pozitívny vzťah k programovaniu


Viac informácií sa dozvieš v piatok 14.10.2011, ak prídeš o 10:50 do Auly fyziky. Budeš mať možnosť opýtať sa priamo účastníkov z posledného kola tohto programu.
#46
2. ročník / Re: OOP
10.10.2011, 14:51:57
ked tak nad tym rozmyslam, tak sa to da cele vyriesit len jednym riadkom navyse v existujucom kode. skusim sa do toho pustit dneska vecer.
#47
2. ročník / Re: OOP
27.09.2011, 12:59:55
Quote from: genie on  27.09.2011, 05:22:27
ach jaj detiska.. posielajte maily cez PM a poslem vsetky prednasky.. vesat to tu urcite nebudem, ale nemam problem poslat.
hmm... a prednasajuceho sa opytat, ze preco nezverejnuje prednasky na webe sa opytat neda?
#48
1. ročník / Re: Programovanie
31.05.2011, 15:22:05
Quote from: Domino3D on  31.05.2011, 06:03:08
viac moznosti? oznac stale len jednu, alebo pokial si si isty tak mozes viac. Ale ked tipujes tak radsej jednu, sice vtedy to mas aj tak jedno :D

no - posledne na skuske vedla mna sedel takyto "laker" ;) smial sa cely cas, ale rozhodne nie z toho, ze by sa mu darilo. takze - neviem, ci to je spravny postup. mne stacilo spravit zadanie a skuska uz bola v pohode. ak si to robil, tak nemas problem.
#49
1. ročník / Re: Programovanie
17.05.2011, 07:53:02
toto sa objavilo na fore v moodli: https://moodle.fei.tuke.sk/mod/forum/discuss.php?d=183

asi to niektorych bude zaujimat.
#50
1. ročník / Re: Programovanie
11.05.2011, 21:49:22
no, ked sa na to pozriem ako student, tak:
Quote from: paloSK on  11.05.2011, 20:49:30
PS: Len som chcel poukazat na to ze ako sa da prakticky overovat zadanie, ked ho clovek neodovzda.
no asi sa neda overit, ked nie je odovzdane. vtedy asi niet co overovat.
Quote from: paloSK on  11.05.2011, 20:49:30
PS2: Ako kompetentneho som mal na mysli Vas Mirek.
ked si sa pytal mna, tak odpovedam. ale kompetentny asi nie som ;)