• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - sulo

#226
1. ro?ník / Re: ELEKTROTECHNIKA?
20.04.2010, 03:51:36
Čau Dušo  :)
http://kteem.fei.tuke.sk/index.php?mode=user&pageID=5&theme=default&submenuID=171
Sú tam videá z prednášok + podstatné časti zbierky.

Niečo je aj na ftp://studium.intrak.tuke.sk
#227
1.
if (world[x][y] != WALL) return 1;
Quote from: mirek on  20.04.2010, 02:02:24
skus sa este pozriet na to, ako pracujes s y-ovou a x-ovou osou v poli - ako ich pouzivas pri nacitavani pola v turnOn() a ako ich pouzivas v senzore frontIsClear()

2. Senzor frontIsBlocked by mal vracať opačnú hodnotu ako frontIsClear. Netreba písať podobný kód viackrát - čím viac kódu, tým väčšia náchylnosť na chyby. Môžeš to riešiť podobne ako s beepersInBag a noBeepersInBag.
#228
Síce tým nedodržíme mennú konvenciu, ale inak celkom dobré riešenie.  :)
#229
http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/pvjc/scenarios/09/index.html
"Úloha:  Vytvorte enumeračný typ Boolean, ktorý bude mať len dve hodnoty: TRUE (pravda, hodnota 1) a FALSE (nepravda, hodnota 0)."

Hodnoty TRUE a FALSE sa však už nachádzajú (ako makrá) vo windef.h, ktorý je vložený kvôli windows.h a funkcii sleep().

Takže buď sa nebude dať program na Windows skompilovať, alebo použijeme nejaké iné názvy (napr. YES a NO). Alebo windows.h vložíme až po našich definíciach typov, aj keď to nie je až také bežné.
#230
Tá premenná "x" dole je niečo iné ako "karel.x". Malo by to byť takto:

karel.x = 3; (samozrejme niekde vo funkcii)

Ak nám tak veľmi vadí tá bodka, môžeme urobiť smerník:

int *p = &karel.x;
*p = 3;


, ale je to viac než zbytočné.
#231
Quote from: Safyia on  17.04.2010, 01:37:44
typedef struct Robot
{
int x=3;
int y=4;
int direction=90;    
}karel ;



Takto určite nie. Existuje takýto spôsob inicializácie štrukúry:

typ premenna = {hodnota};
alebo:
typ premenna = {.clen = hodnota};

Napríklad:
Robot karel = {.x = 1, .y = 2};

Čo sa týka globálnych premenných: ak premennú definujeme mimo funkcie, je globálna. Ak je štruktúra globálna, k jej členom sa môže pristupovať odkiaľkoľvek. Takže neviem, čo tu tu treba riešiť.
#232
Quote from: Pusta on  16.04.2010, 05:02:44
Na J9 bude od najblizsieho tyzdna fungovat donaska jedla podla horeuvedeneho Menu :) odporucam  :thumbs-up:

Tak prečo je tam vpravo hore v zátvorke, že iba na J5?
#233
Ešte niečo - ak chceš rovno definovať aj premennú (resp. premenné), mal by si odstrániť kľúčové slovo typedef. Alebo, pokiaľ chceš použiť typedef, tak potom takto:

typedef struct {
...
} NOVY_TYP;

NOVY_TYP premenna;
#234
Lebo inicializácia premennej (priradenie počiatočnej hodnoty) sa môže vyskytovať len spolu s jej definíciou (určenie typu, názvu, vyhradenie miesta v pamäti).

Mimo funkcie teda môže byť:

int a = 10;

Ale už nie:
a = 10;

, lebo to je obyčajný príkaz priradenia a nie inicializácia.
#235
Jedna možnosť je použiť priamo v programe funkcie na prácu so súbormi, v jazyku C je pomerne jednoduché zmeniť funkcie pracujúce so štandardným vstupom na prácu so súbormi.

Čo sa týka príkazového riadku, asi myslíš presmerovanie súboru na štandardný vstup. To sa dá napr. takto (predpokladáme, že vygenerovaný spustiteľný súbor má názov "karel"):
karel < subor_so_svetom.kw
#236
5. ro?ník / Re: Diplomova praca
15.04.2010, 20:15:01
Quote from: libra on  14.04.2010, 18:24:22
Neviem, aky projekt riesis, ale iste sa najde nieco podobne zamerane open source (GNU GPL, ci jaka to je licencia), s potrebnym volnymi obrazkami...

Čo sa týka obrázkov, na artworky sa väčšinou nepoužíva licencia GPL, keďže pri nich neexistujú pojmy ako napr. zdrojový kód. Miesto toho sú často pužité licencie Creative Commons, pričom konkrétne podmienky (komernčné použitie, atribúcia,...) závisia od konkrétneho typu, pod ktorým bol obrázok vydaný - existuje ich viac a dajú sa kombinovať: http://creativecommons.org/about/licenses
#237
Nedá sa jednoznačne povedať, čo je efektívnejšie, keďže každý kompilátor môže generovať iný strojový kód. Všeobecne by malo platiť, že ak chceme číselné hodnoty uložiť napr. do veľkého poľa, pamäťová efektivita je podstatná a mali by sme použiť čo najmenší vhodný typ, napr. char (resp. unsigned char). Pokiaľ máme malé množstvo premenných (typicky jednu) a prevádzame s nimi množstvo aritmetických operácií, mali by sme použiť takú veľkosť premennej, s ktorou procesor natívne pracuje - na x86 je to 32 bitov (int, resp. unsigned int).

V prípade návratovej hodnoty by som odporúčal použiť int, ale v podstate je to jedno, keďže číslené hodnoty sa vracajú v registri EAX bez ohľadu na ich veľkosť.
#238
Pravdepodobne máš to priradenie mimo funkcie. Spustiteľný kód musí byť vnútri funkcie, nie len tak voľne pohodený.

void nejakaFunkcia() {
...
w.height=5;
w.width=6;
...
}
#239
Quote from: cenki on  15.04.2010, 03:27:09
ak pouzijem napr. k.x=5; tak to neberie.

Malo by to ísť. Akú chybu vypisuje pri kompilácii?
#240
Tu je BAT súbor (run.bat), ktorý skompiluje a spustí zadanie, treba upraviť podľa potreby:

@echo off
set PATH=%PATH%;C:\Cesta_k_adresaru_s_NASM;C:\Dev-Cpp\bin

nasm -f win32 -d COFF_TYPE asm_io.asm
nasm -f win32 zadanie.asm
gcc -o zadanie zadanie.obj driver.c asm_io.obj

if %ERRORLEVEL% leq 0 (zadanie.exe)
pause
#241
Quote from: ursus on  13.04.2010, 03:27:16
nechce sa mi to cele prezerat ale

for(i=0;i<height;i++){
for(j=0;j<width;j++){
world[ i ][j] = newWorld[ i ][j];

     
     }
  }
ale chujovo naplnujes to pole nie? ved je predsa dvojrozmerne

Myslím, že tam pôvodne bolo [ i ][ j ], len sa to nahradilo BBCode kurzívou ;D
#242
Quote from: neucilasom on  13.04.2010, 02:47:39
include "stdio.h" <--- chýba mriežka pri direktíve preprocesora
...
int world1[5][6] = ... <------ neskôr v zdrojáku je newWorld, tak si vyber...
...
switch(world[ i ][j])){  <--------- nadbytočná 2. ukončovacia zátvorka
#243
2. ro?ník / Re: Operacne Systemy
09.04.2010, 19:37:36
Tak potom by sa mali zdieľané priečinky nachádzať v /mnt/hgfs.

http://www.vmware.com/support/ws5/doc/ws_running_sharedfolder_viewing.html#wp1057908
#244
2. ro?ník / Re: Operacne Systemy
09.04.2010, 03:54:46
Nainštaloval si do virtualizovaného systému VMware Tools?
#245
Quote from: antil kiprest on  06.04.2010, 22:32:47
jou a kedy vlastne mame odovzdat 2. zadanie??

https://moodle.fei.tuke.sk/course/view.php?id=67

...
Zadanie č.2 - max.30b (i86, 12.tyzden)
...
#246
Priamo v hlavičkovom súbore curses.h sú na to konštanty (resp. makrá) ako napr. KEY_UP (pri každej klávese je dokonca komentár). Použitie je podobné, napríklad:

if (premenna == KEY_UP) ...

Niektoré makrá sú tam dosť abstraktné (skôr pre kompatibilitu), takže ak sa tam nejaký kláves nenachádza, jeho kód môžeme jednoducho zistiť a vypísať pomocou ukážkového programu. Pre prehľadnosť si potom na začiatku programu (alebo radšej vo vlastnom hlavičkovom súbore) definujeme vlastné makrá:

#define KEY_TAB 9
#249
O ničom / Re: Web browser speed
02.04.2010, 04:05:49
Opera: 9
Firefox: 9
IE8: 1  ;D
#250
Quote from: Bc. nemtom on  31.03.2010, 21:00:40


Hlavne, že to ide cez HTTPS. Bezpečnosť nadovšetko. :ohmigod: