• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - mirek

#226
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.12.2009, 19:38:25
Quote from: P.a.i.n. on  17.12.2009, 19:18:42
možno hlúpa otázka ale pri kontrole mi vyhodilo tuto chybu:  The class "Use" has a Cyclomatic Complexity of 6 <Highest = 11>

čo mám pod tým chápať?

skusil si pozriet dokumentaciu ku pmd?
#227
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.12.2009, 17:35:27
Quote from: Peterray on  17.12.2009, 16:07:46
Otázka na Mireka. Mohol by som odovzdať zadanie z OOB neská vo štvrtok niekedy. Písal som mail a nikto mi neodpovedá.

uz som odpisal.
#228
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
17.12.2009, 00:48:09
Quote from: P.a.i.n. on  16.12.2009, 17:48:45
Quote from: lenikasss on  16.12.2009, 16:49:04
mne to pmd vyhadzeje chyby ako avoid variables with short names like i. to akoze take ma byt chyba? vo vsetkych cykloch som pouzil premennu i... alebo avoid using implementasion types like arraylist, use the interface instead. tak ved na niektorych miestach sa neda vyhnut Arraylistom

no presne to isté vyhadzuje aj mne a tiež by ma zaujímalo čo s tým?

a preco sa nepozriete na domovsku stranku pmd? tam su tie problemy opisane podrobnejsie spolu s prikladmi, ako to ma/nema byt.
#229
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 23:40:49
Quote from: Peterray on  14.12.2009, 17:32:14
Ako si to mam spustit pod Windowsom, lebo Mirek napisal cez ked mame linux je tam .sh pripona

vo windowse je pripona .bat
#230
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 23:40:26
Quote from: Peterray on  14.12.2009, 17:28:17
Mohol by mi dakto poslat tu binarnu verziu PMD?   peterray@azet.sk    Alebo dat tu ...

more aj s inziniermi - na homepejdzi pmd je klikatko, ze download pmd 4.2.5 - stiahnut z tych dvoch, ktore su na vyber, treba verziu, ktora neobsahuje zdrojove kody :-P
#231
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 17:04:40
prave prisla sprava od prednasajuceho Martina Tomaseka, ze dnes prednaska nebude.
#232
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 05:52:22
Quote from: dEVIANT on  14.12.2009, 05:35:09
Ja som tiež robil tak veci v hre, že "aby som to už mal a aby to šlo"...a potom som sa dostal k bodu, keď som už nič obísť nevedel a musel som sa to naučiť...a furt si potom uvedomíš, že ten tvoj postup bol dementný :D

jasne - je to proces. a presiel si cez pmd, ked si bol taky vysmiaty, ze este ze si to uz odovzdal?
#233
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 05:18:02
Quote from: blackflash on  14.12.2009, 03:33:50
nooo diky chlapi :) , nakoniec som to urobil , sice tym najneefektnejsim sposobom ( ide mi hlavne o to aby som to uz mal  ) ale zasa mam sa este co ucit no :-/ , tak hlavne ze to ide ... tak si idem dat kavu a dorobim scenar  :ropebanana: bq

no - mas sa este co ucit - a nie je prave toto prilezitost sa naucit nieco nove? len to pekne vyskusaj ;) najjednoduchsie je to dokonca prostrednictvom toho konstruktora ;)
#234
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 00:12:02
Quote from: tino8 on  13.12.2009, 14:55:05
nema este niekto okrem mna problem so spustanim pmd z prikazoveho riadku? lebo mne niejak nevie najst ruleset z moodla, aj ked som ho dal medzi ostatne rulesety do pmd/rulesets... ak skusam kontrolovat niejakym defaultnym rulesetom tak vyhodi vysledok, ale ak tym z moodla tak Ruleset not found :S

fiha. problem som zatial nemal ani raz - ked pustis to pmd bez parametrov, tak ti ukaze, ze ako sa ma spustat. nepotrebujes ten ruleset nikam specialne ukladat, pretoze potrebujes akurat zaspecifikovat k nemu cestu. teraz len po pamati - vyzera to asi takto:

pmd.sh text /cesta/k/projektu ruleset.xml
#235
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
14.12.2009, 00:09:40
Quote from: dEVIANT on  13.12.2009, 23:31:42
Quote from: blackflash on  13.12.2009, 23:12:24
Proste potrebujem nejaku metodu v GameImpl ktora mi vrati nejaku miestnost z tych co som uz vytvoril :-/

A čo na tom nevieš?

public Room room10return() {
  return Room10
}
v use predmetu pretypuješ game na GameImpl a do napr Room room uložíš return metódy room10return...
a zmenu miestnosti spravíš pomocou setCurrentRoom...

ja by som to riesil inac. v podstate dva sposoby ma tak narychlo napadaju:

1. pri vytvarani sveta si vsetky miestnosti (alebo aspon tie akcne, ktore su pomenovane) ulozit do specialnej kolekcie (idealne do hash tabulky/slovnika) a potom sa uz len pytat na pomocou metody napr. getRoom( String name ) pytat len na nazov tej miestnosti, ktora ma zaujima.

2. pri vytvarani karty by som jej potrebnu referenciu na miestnost vlozil rovno do konstruktora. a ta by sa pouzila vo vhodnom case, ked by bola pouzita dana karta.

totiz - riesenie typu - getRoom10(), getRoom20() je dost neprehladne, ak takychto miestnosti potrebujes velavelavela...
#236
2. ro?ník / odovzdavanie zadani z oop
14.12.2009, 00:01:44
ahojte

preventivne mail, ktori ste dostali mailom, pisem aj tu.

trinasty tyzden je tu a je teda najvyssi cas zacat odovzdavat zadania. na tomto mieste by som rad pripomenul niekolko malickosti, na ktore je dobre nezabudnut:

- pozorne si precitajte poziadavky na zadanie, aby ste neboli smutni, ze ste nieco zabudli. po kratkej porade cviciacich sme este niektore ciastocne upravili, aby reflektovali tento semester. jedna sa o tieto linky:
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/V%C5%A1eobecn%C3%A9_pokyny_pre_odovzd%C3%A1vanie_zadan%C3%AD
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/Znenie_zadania_a_pokyny_k_jeho_vypracovaniu
https://moodle.fei.tuke.sk/wiki/index.php/Hodnotenie_zadania

- pred samotnym odovzdavanim zadania sa uistite, ze mate svoje zadanie zabalene a nahrate na moodli so vsetkymi subormi, ktore v nom maju byt. zadanie prinesene na usb kluci totiz nebudeme akceptovat.

- prineste si so sebou vytlaceny odovzdavaci formular s vyplnenou hlavickou. toto je jediny papier, ktory si so sebou osobne donesiete. zaroven si prezrite, akymi checkpointami musi vase zadanie prejst a prejdite si nimi este pred prichodom na cvicenie.

- overte si vas projekt s pravidlami pre program pmd. my ho pri preberani overime tiez voci poslednej verzii pravidiel nachadzajucich sa na stranke cvicenia c. 6. plugin do netbeans-u je vsak akosi malovravny, preto odporucam stiahnut binarnu verziu pmd a tu spustit z prikazoveho riadku. ak totiz vase zadanie neprejde cez subor pravidiel pmd, nie je pripravene na odovzdanie. preventivne - linka na zoznam pravidiel: http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/oop/scenarios/06/ruleset.xml

- overte si svoj projekt aj pomocou analyzera javadoc-u v prostredi netbeans. nie je to sice najstastnejsie riesenie na kontrolu, ale aktualne bude stacit. opat - ak nebudete mat nieco okomentovane, nedostanete sa v odovzdavani zadania dalej.

- nezabudnite na unit test pre overenie parsera, pretoze vase zadanie ma splnat minimalne povinnu sadu prikazov.

to je v kratkosti takto ku veceru asi vsetko. drzim teda palce pri odovzdavani a pri dorabani zadani. ak sa vam zadanie nepodari odovzdat teraz v 13. tyzdni, sledujte stranku moodlu/wiki/tu-ke forum - dame vediet o terminoch, v ktorych budete moct svoje zadanie priniest a odovzdat.

za pripravny tim oop

miroslav binas
#237
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
13.12.2009, 23:48:44
Quote from: scream on  12.12.2009, 23:28:48
Quote from: mirek on  12.12.2009, 23:06:52

a nebudes vytvarat dve abstraktne triedy AbstractCommand, ale AbstractCommand pre prikazy a AbstractItem pre predmety. ale ak nechces, tak nemusis - toto je volitelna uloha. ale usetri ti par riadkov kodu v kazdom prikaze a v kazdom predmete.

Tak v navode je:
Doplňujúce úlohy
Vytvorte abstraktú triedu AbstractCommand, ktorá bude reprezentovať všeobecný predmet. Umiestnite do nej všetky členské premenné a metódy, ktoré sú spoločné pre každý predmet. Každý vytvorený predmet tak bude potomkom tejto triedy.

sa mi to zdalo divne:)

fiha - tak tu je rozhodne chyba ;)
#238
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.12.2009, 23:08:07
Quote from: piton on  12.12.2009, 22:46:37
Ked dobre pamatam, tak som sa uz minuleho roku mirekovi stazoval, ze to je zbytocne, aj sam priznal, ze sa to dalo spojit do jedneho... Ale asi sa na to nejak zabudlo :) A mas to v podstate jedno, nevadi, ze je to tak spravene.

hmm... tak tu uz nepamatam, ze o com bol tento rozhovor. sice - matne. oni toho roku uz totiz vobec nemaju abstraktne triedy, ako ste mali vy - toho roku si ich ale mozu vytvorit sami. maju k dispozicii len sadu rozhrani.
#239
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.12.2009, 23:06:52
Quote from: scream on  12.12.2009, 22:50:17
Ale ved AbstractCommand implementuje Command... cize pri jednotlivych prikazoch staci rozsirit AbstractCommand a je to..
Ale ohladom toho AbstractCommand mam aj ja otazku.
To mam vytvorit 2 triedy s nazvom AbstractCommand? Jednu v balicku commands a druhu v items? alebo ako?

presne tak - vytvorite iba triedu AbstractCommand, ktora bude implementovat rozhranie Command. vase prikazy budu potom uz len potomkami triedy AbstractCommand a nebudu implementovat rozhranie Command (teda - oni budu, ale zapisovat to netreba, pretoze to budu implementovat prostrednictvom tej abstraktnej triedy).

a nebudes vytvarat dve abstraktne triedy AbstractCommand, ale AbstractCommand pre prikazy a AbstractItem pre predmety. ale ak nechces, tak nemusis - toto je volitelna uloha. ale usetri ti par riadkov kodu v kazdom prikaze a v kazdom predmete.
#240
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.12.2009, 23:03:56
Quote from: tino8 on  12.12.2009, 17:09:36
ako sa mysli to PMD z prikazoveho riadku? lebo ak spustam PMD v Netbeanse tak nenachadza ziadne chyby

ved prave to, ze v netbeanse je akysi skromny na vystupy. okrem toho, ze pmd vies instalovat ako plugin do ide, vies si stiahnut aj spustitelnu binarnu verziu. tak stiahni tu a over si svoj kod pomocou nej.
#241
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.12.2009, 16:56:29
Quote from: dEVIANT on  12.12.2009, 06:16:55
Quote from: scream on  12.12.2009, 06:13:46
nehodi tu pls niekto triedu East? Lebo uz stracam nervy a v tuto hodinu ma nejak nic nenapada :(

asi prichádzam na fórum jak na zavolanie :D


to si teda prisiel, ale az taketo riesenia by som tu rovno nepublikoval - programovanie copy'n'paste cloveka velmi nenauci. duplom nie vtedy, ked sa clovek trapi s jednym z najlahsich prikazov hry... treba prezvediet problem a tak skusit poradit...
#242
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
12.12.2009, 16:55:03
Quote from: tino8 on  11.12.2009, 03:10:25
zmena kniznice bola iba pri tych lomitkach?

v dvoch veciach - v lomitkach - zavolala sa este metoda tusim out.newLine() a v Save() sa zmenil parameter z ArrayList-u na List. funkcne ale ziadna zmena.
#243
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
10.12.2009, 03:28:11
kniznica bola aktualizovana. skuste, ci to robi este tento problem.
#244
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
25.11.2009, 18:38:38
netreba nic kopirovat
#245
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
23.11.2009, 01:24:52
ked binas povie, ze treba, tak treba.
#246
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
22.11.2009, 23:45:40
kukas standford? :-)))
#247
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
21.11.2009, 19:56:38
co je to SRP? obcas mam problem asociovat ku skratkam znenie (aj vyssie som DP cital najprv ako diplomovu pracu), ale teraz...
#248
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
21.11.2009, 16:31:05
inline...
Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- teraz ma tak napadlo ze preco tie objekty vykreslujete cez stvorceky? ma to nejaky vyznam? mne sa zdala len skomplikovana implementacia

to je viacmenej zamer. vykresli bod na obrazovku znamena - vykresli stvorec o rozmere asi 8x8 (alebo 10x10). uz nepamatam presne tu diskusiu, aku sme mali na kofole ohladom tohto, ale tocili sme sa okolo vykreslovania primitiv a co vsetko dat studentom k dispozicii. skoncilo to pri tom, ze im dame k dispozicii iba moznost vykreslit bod - a bod o velkosti stvorca.

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- prikaz INVENTAR je jasny, ale prikaz LOAD aspon u mojej implementacie som nevedel spravit inak ako dopisanim metody naviac do GameImlp. problem je potom v tom ze vsade sa pouziva rozhranie Game a kedze dana metoda nieje v tomto rozhrani, musim robit explicitny casting

no - nemusis robit ani casting v load-e, staci, ze v nom:
1. nahras historiu
2. vratis stav hry - hra sa nahrala (GAMESTATELOADED asi)
3. v hernej slucke v triede GameImpl prides na to, ze doslo prave k tomuto stavu
4. zavolas spominanu metodu alebo urobis spracovanie v slucke samotnej
5. das si kofolu

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- s tymi DP to bolo o tom lebo boli aj take myslienky ze vecsinu DP zahrnut do zadania, mozno nie u teba, alebo u porubana, alebo dakde som to proste take pocul

skor asi u porubana. hej - rozpravali sme sa o tom - teda on hovoril, ze mali take uvahy pri minach.

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- s tym pretazovanim a prekryvanim myslim zeby nebolo odveci to zas spomenut a zahrnut potrebu aj v tomto zadanie, nie len v tom z BlueJ

zadanie sa stale vyvija, takze ak mas nejake napady, ozvi sa. v dalsom semestri vieme zahrnut. uz su aj nejake dalsie napady, takze pridat dalsie do TODO listu vieme ;)

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- napadov je kopec napr. niektore principy OOP sa tam porusuju, co by sa zase dalo opravit spolocne s refactoringom...

ktore?

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- porubanovec = mal som bakalarku u Porubana

tak to som asi sedel v komisii ;) hmm... tichy tip - anotacie?

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- to p.s. som moc nepochopil, kazdopadne ja som to teraz robil cele cvika a preto samozrejme ze len cvika hodnotim, prednasky ked su take ako minule roky tak sa nebude vyjadrovat, videl som take prednasky z OOP na jednej nemenovanej slovenskej skole ze toto co akoze my mame sa moze schovat niekam

neviem, ci si sa zucastnil osobne, ale ak mas pristup k materialom, tak posli - aj ja sa rad inspirujem. osobne u mna vedu prednasky zo standfordu - programming methodology (youtube).

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
kazdopadne mozeme niekedy pokecat osobne, sak ako som vravel mozes sa popytat porubana na mna a dalo by sa dohodnut aj nejake veci ako rozsirit, zlepsit zadanie z OOP, samozrejme ked sa bude jednat o Javu, nejake veci v 2D grafike alebo podobne...

rad

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
P.S. inak ten tyzden v utorok ci stredu ci kedy som sa ti zdravil ked ste stahovali tie bedne a vina do dakej dodavky, ty feco jcube a daky dalsi typci

ty si tam prechadzal okolo s lenkou? lebo len tuto dvojicu mam zapamatanu :-)))
#249
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
20.11.2009, 20:58:47
takze inline...

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
Takze mal som konecne cas a precital som celu temu a aj zadanie som cele spravil a prisiel som na to, ze:

1. pouzivat BlueJ nie je zle, kazdopadne sa s nim malo robi a podla mna to nebude mat nejaky pozitivny vyznam. Ked clovek nie je spomaleny, tak aj tak pochopi o com su objekty a aspon bude vediet syntax. Takto si zvykne klikat a moze mu skor odist pointa objektov , resp. skor mu ujde uplne syntax a tazko sa mu bude pisat (zvlast ked ako niektori tu spominali ze odflakli cecko). Podla mna kto chcel tak pochopil aj predtym a kto nie tak ani teraz.

bluej pouzivame na uvod - v principe ide o objects first approach. ludia maju problem pochopit, o com tie objekty su - je to aj moj pripad - po absolvovani oop za mojich cias som nebol objektovy programator. necitil som potrebu, nevidel som vyhody. okrem toho sa snazime robit trosku interaktivne cvika, aj ked tu interaktivitu skryvame - nie je podstatne, aby studaci vedeli, ze ako sa vytvori okno, ako sa nakresli v skutocnosti obdlznik. ale ked mu zmenia farbu, tak to vidia, ze sa zmenila. a nie si abstraktne predstavovat farbu a jeho rozmery pri vypisovani tychto informacii na obrazovku.

nevidim dovod, preco by mu mala pri klikani odist pointa objektov, pretoze bluej je prave o tom priblizeni oop paradigmy, kde vidis (aj klikaci) rozdiel v tom, co je to trieda a co je to objekt alebo kde je trieda a kde je objekt alebo z coho vznikaju instancie a kolko ich moze byt.

co sa syntaxe tyka, tej si uziju trosku neskor. metody budu implementovat tak ci tak, instancie v triedach budu vytvarat tiez. ozajstne programovanie si vsak uziju trosku neskor. osobne vidim v tomto pristupe vyhodu a v podstate vy ste boli prvi, na ktorych sme kus menili osnovu cviceni. vtedy to boli len prve zablesky, ale teraz to uz od dokonalosti nema daleko :-)))

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
2. implementacne je to urcite lepsie robene ako ked clovek to sam robil. Sak co by sme sa cudovali ked sa na tom zucastnili Poruban a Vaclavik. Je vsak velmi smutne ze az po x rokoch co sa ucit ten predmet a stale ho ucia viacmenej ti isti ludia tak nebol nikto schopny doteraz spravit normalne zadanie ako je aspon teraz.

nuz - toto zadanie je prave o objektoch. ked sa robili este klikacie aplikacie, tak to velmi o objektoch nebolo, ale skor o biznise. aj preto vidiet rozdiel u vas - studentov - pretoze sa uz viete kus viac pozerat na svet objektovo.

poruban s vaclavikom sa az tak na tej implementacii nepodielali, ale vdaka nim doslo ku zmene - teda aspon u mna. tiez mi chvilu trvalo, kym som pochopil, ze sposob vyucby, ktory tu bol dlhe roky prezentovany, nie je o objektovom programovani. pomohli ale velmi pri vzniku cvik (pripomienkovacie konanie) ako aj pri diskusii o zadani a jeho tvare. myslienka textovky je prebrata od pecinovskeho, kde som sa nechal inspirovat napadom (nejedna sa o kopiu 1:1 - pecinovsky vychadza z knihy Objects first with java (http://www.bluej.org/objects-first/)), ale zvysok je viacmenej vlastny pohlad na zadanie, ako aj skusenosti s textovkami na 8bitoch :-) kazdopadne - obaja pomohli velmi vela pre dosiahnutie sucasnej tvare cviceni a rozpravame sa na tuto temu pravidelne v nepravidelnych intervaloch ;)

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
3. zadanie je celkovo dobre spravene, akurat ze ten load je debilne spraveny. Neviem teda ci je chyba u mna, ale tak ako keby na to nebolo myslene a clovek musi doplnovat naviac metody do tried, lebo proste chybaju v rozhraniach.

myslis prikaz LOAD? co ti kde chyba?

na druhej strane - niekde su medzery zamerne - tyka sa to asi najma historie. medzery cisto len kvoli tomu, aby sa s tym clovek trosku popasoval a porozmyslal, ze ako s tym pohnut (napriklad prikaz INVENTAR).

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
4. co sa tyka Design Patterns, tak tazko vobec rozmyslat o tom, zeby sa mali ucit priebezne. To je absolutne nerealne. Ta clovek ani nevie dokopy pointu OOP a hned sa zacne ucit DP? to je co za nezmysel? taktiez si DP omnoho lepsie zapameta ak uz ma daco odkodene a si vie porovnat ze bez DP to robil jak tlk a kopec veci bolo zbytocne tazsich.

neviem, ze k comu patri tato vycitka o priebeznych DP. ked sa pozries do zadania, su tam v podstate tri: singleton, command, library method. singleton budu riesit pri historii - sam si o nom povedal, ze je bezproblemovy. command riesia od vytvorenia prveho prikazu, len nebol pomenovany, ze je to DP. podobne library method - o tom sa uz dalo mozno hovorit pri statickych metodach a premennych - pouzivaju ich normalne pri praci so standardnym vstupom a vystupom. opat len nieco dostanu, co sa da pomenovat. samozrejme - vsetky DP sa prebrat nemozu/nestihnu, ale lahky vyber sa da spravit a rovno aj ukazat jeho pouzitie v zadani. ci?

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
5. nechcem sa opakovat ale tak ten BlueJ nie je vobec vyuzity jeho potencial. BlueJ dokaze generovat kod a kopec inych veci, ktore vobec neboli spomenute na cvikach. Cital som jednu knihu ked typek pouzival BlueJ a to bolo tak brutalne robene ze do takmer konca vobec nepouzival dedicnost, dokonca ani operatory + -, ... ale zase rozhrania takmer uplne od zaciatku a to bolo realne pouzitie rozhrani vratane dedicnosti. Potom cloveku prisli rozhrania ako uplne prirodzena vec, co po tomto zadani neviem ci tak celkom bude. (ale urcite viac ako pred 2 rokmi jak sme my mali OOP)

generovanie kodu z bluej - na buduci rok, ked ho budeme mat, tak prave tie sablony pre novu triedu a metodu odstranime, lebo su uplne zbytocne, matuce (kvoli exampleMethod(), example variables, ...)

kniha od typka je fajna. aj jeho pohlad na svet bez dedicnosti je fajny (v principe dedicnost tiez riesime len prostrednictvom abstraktnych tried). a do tretice - aj vdaka typkovi pouzivame bluej na cvikach (boli pokusy o object test bench vo vizualnom studiu, ale slabo to ti inzinieri odkukali :-P) podobne ako typek neriesime pretazovanie operatorov a tiez by som nebol proti rozhraniam pred dedicnostou (je napad na trosku ine zadanie, ale to je len v stadiu priprav). a ci budu rozhrania jasnejsie - nuz - urcite budu jasnejsie, ako kedysi pred troma rokmi...

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
6. neviem ci to bolo na cvikach vysvetlovane (zrejme urcite) ale v zadani vyslovene chybaju napriklad odskusanie prekryvania a pretazovania...

na cvikach sa nevysvetluje - na cvikach sa precvicuje (nie nadarmo slovo cvicenie ma zaklad od slova cvicit a nie prednasat/vysvetlovat). prekryvanie a pretazovanie sme riesili v cvikach s bluej-om. ak mas napad, kde sa daju pouzit, tak nadhod - na materialoch sa pracuje stale.

P.S. s tym backpackom nie je nutne pridavat ziadne metody naviac oproti tym z Interfacu, dasa to robit aj inak a ide to (mam to tak spravene) kus tam ale treba spravit taky mensi hack.

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
P.S.2 Chcel by som sa spytat ako je to s tym 12 cvikom, lebo tam nieje zatial nic, len daky Unit Testy. To znamena co? Text bude este doplneny a testy sa budu robit vsetci rovnako, alebo sa len vysvetli princip a kazdy robi sam? Myslim ze by malo zmysel robit spolocne, sak vsetci pouzivaju interfacy a teda sa daju testy pouzit hromadne. Dalsia vec je ze sa bude pouzivat JUnit 3, ci 4?

budu spolocne. toto cviko trosku unika, pretoze bola trochu ina predstava, ale co uz - nevychadza nam to. na druhej strane - nesedi jeho zaradenie, ale to uz teraz nevyriesime - TDD sa robi pred samotnou implementaciou - tu ich riesime na konci, co naburava tento princip. takze - testy budu, spolocne (podobny navod ako ostatne cvika), ale v buducnosti budu rozbite na tie miesta, kde sa riesi implementacia testovanych tried.

diky za komenty/pripomienky a hlavne vlastny nazor. mozno sa pozname aj z videnia (kedze porubanovec asi nie je tvoje priezvisko, ale ucil som vo vasom rocniku par skupin). ak mas nejake napady na ozivenie, tak tiez napis - odkukavat a inspirovat sa treba. sice ty uz tu zmenu nezazijes, ale mozno budes aspon veselsi, ze si prispel ku zlepseniu veci ;)

p.s. inac sprtnem aj ja trochu - z tych reakcii vyplyva, ze kvalitu predmetu hodnotite (nie len ty) na zaklade cviceni, aj ked predmet nie je tvoreny len cvikami, ale aj prednaskami. cvika sa snazia len reflektovat to, co je odprednasane a ponuknut sposob otestovania/overenia nadobudnutych znalosti...
#250
2. ro?ník / Re: Objektové programovanie
20.11.2009, 15:24:22
Quote from: psicho on  20.11.2009, 05:36:15
a nee uz ne bo odkedy zistili ze nepoznam interface a vsetko davam public a singleton som pokladal za zeton tak od tej doby len roznasam obedy ,ale nestazujem sa

no sak nejako zacat treba. ta povzbudim - mam kamosku v uk, tiez zacinala v spolocnosti len ako sekretarka - kvoli anglictine. dnes tam uz ale pracuje ako jedna z najlepsich pracovnikov. od kavy a obedov je teda blizko k profesionalnemu rastu. vyderzaj pianer :-D