• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 
Menu

Zobrazi prspevky

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Zobrazi prspevky Menu

Messages - Patto

#151
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
27.04.2009, 02:01:46
jasne :) teraz som si uvedomil, ze to potrebujem pretypovat IRoom na Room a nie IGame na Game, pretoze v Room su tie propertys ... sorac uz asi prepracovanost :)
#152
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
27.04.2009, 01:49:02
ok takze vsetko mi uz funguje a zacal som robit veci a miestnosti atd pre svoju hru, ibaze moja hra je trosku odlisna:

moja hra sa odohrava na ostrove a miestnosti su tam akokeby pozicie alebo ako by som to nazval, v ktorych sa este mozu nachadzat budovy. Do tychto budov sa da vchadzat a vychadzat pomocou prikazov DNU a VON ... akokeby som mal dalsie dva smery ... kedze metoda SetExits ma byt definovana podla intefacu iba na sever, juh, zapad a vychod, tak som ju pretazil a je mozne nastavit aj indoors a outdoors (aj ked neviem, ci to takto moze byt), ale mam problem pri vykonavani prikazov DNU a VON, pretoze ako parameter prikazu Execute tam ocakava podla interfacu IGame, ktory nepozna properties Indoors a Outdoors (pre smery na vchod a vychod z budovy) a nemozem to ani pretypovat na Game.

any idea?
#153
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 20:46:32
Quote from: Agamemnon on  26.04.2009, 20:00:29
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)

ano aj tak som to bral :)

Robim dopredu uz veci a chcem sa opytat, ze ako ma byt reprezentovane ulozenie a nahratie hry? ... Pochopil som to spravne, ze ked si ulozim hru, tak sa ulozia do suboru doposial vsetky zadane prikazy a ked budem chciet hru loadnut, tak sa vsetky tieto prikazy vykonaju v pozadi a budem na tej istej pozicii ako ked som savoval. Takze pri volani LOAD je potrebne hru zresetovat na zaciatok a vykonat postupne tie prikazy od zaciatku.
A na cviceni Command History co vsetko sa bude robit, aby som mal aspon predstavu? Aj tu funkciu kurzorovych sipok na prechadzanie historie prikazov, ci to len rozsirenie hry asi bude.
#154
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 19:37:08
ok diki taku nejaku odpoved som cakal, ci nie je potrebne nahodou robit UI podla nejakej "predlohy" ako boli napr. tie vzorove hry, kedze tam je ten prikaz rozhliadni sa ale v mojom pripade nema velky vyznam, aj ked je implementovany. Lebo moznosti ako spravit to UI je dost vela si myslim.
#155
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 06:53:02
Quote from: mirek on  26.04.2009, 00:53:01
Quote from: Patto on  26.04.2009, 00:39:42
no teraz uz neviem ... takze to musim nejako inac vypisovat (zmenit UI0, ked mam implementovat tento prikaz??? ved ja by som tam ten prikaz mal implementovany, ibaze by mi pri zavolani vypisal hore, ze rozhliadol si sa alebo take nieco a prikaz show() ako vzdy.

implementovat ROZHLIADNI SA je velmi jednoduche. treba ale najrpv vyriesit tu rozpoznavanie prikazov. potom to bude uplne jasne a zretelne, ake je to jednoduche...

neviem ci sme sa pochopili, lebo ja sa nepytam na rozpoznanie prikazu - to uz nejako spravim, ale ci mi moze ostat to, ze sa zobrazuje opis miestnosti vzdy po hociakom vykonani prikazu, cize prikaz ROZHLIADNI SA by mi prakticky skoro nic nerobil. Ale tak uvidim a pockam si asi na cviko.
#156
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.04.2009, 00:39:42
no teraz uz neviem ... takze to musim nejako inac vypisovat (zmenit UI0, ked mam implementovat tento prikaz??? ved ja by som tam ten prikaz mal implementovany, ibaze by mi pri zavolani vypisal hore, ze rozhliadol si sa alebo take nieco a prikaz show() ako vzdy.
#157
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 23:24:24
ok chapem, ze take su podmienky, aby tam bola implementovana zakladna sada prikazov a aj ROZHLIADNI SA ... ale takze moj sposob zobrazovania mozem nechat a spravit prikaz rozhliadni sa tak, aby nerobil prakticky nic? pretoze mne sa to zda byt prehliadnejsie, ked vzdy vidim, kde sa nachadzam a co vidim a neviem co ine potom by mi na konzolu vypisovalo alebo ako inac by mal ten User Interface robeny. Ja som taketo hry velmi nehral takze neviem, ale tento sposob mi osobne prisiel ako najlepsi.

no ja vstupny prikaz delim cez string metodu Split a ako separator mam medzeru. Cize ak na vstupe bude prikaz viacslovny, tak spravim vynimocky stav a dam dokopy prikaz a parameter trosku inac.
#158
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 23:09:31
Quote from: andy on  25.04.2009, 22:16:29
mam jednu otazkocku..

ten parser ma rozdelit vstupny retazec na prikaz a parameter? no to by nebol problem pokial by v hre netrebalo pouzit jeden prikaz "ROZHLIADNI SA", lebo pri tomto by bol parameter slovo "SA", tak neviem ze ci pre tento prikaz mam urobit specialny algoritmus aby tento dvojslovny prikaz sa bral cely ako prikaz..

snad chapete co som chcel tym povedat..  ehm :)

hej nad tym som tiez rozmyslal a asi to spravim tak, ze jedine ak bude na vstupe ten prikaz, tak sa text rozdeli na prikaz a parameter tak, ze parameter az od treieho slova bude.
Ale inac sa chcem opytat nie je zbytocny ten prikaz ROZHLIADNI SA??? pretoze aspon ja to mam spravene tak, ze sa mi proste opis miestnosti zobrazuje vzdy po vykonani hociakeho prikazu ... hore sa vypise co bolo spravene potom Show() metoda pre dany room a nakoniec readline ... a toto sa mi zobrazuje vzdy, cize tento prikaz ROZHLIADNI SA mi nejako nedava vyznam.

taka poznamka ohladom ukazkovej hry: Nie je to priliz drasticke tlacit princeznu do batohu nakonci, kedze je tam ako ukazka prikaz vezmi princezna :D :D
#159
2. ro?ník / Re: DotNET
25.04.2009, 02:03:06
nerobili ste niekto 10.cviko nahodou?

ze ako to tam je myslene, ze obtiaznost sa nastavi v ConsoleUI ale field sa inicializuje iba pri starte hry, takze ked nastavim obtiaznost, tak sa to ma prejavit iba po dalsom spusteni hry? Lebo neviem ako pocas hrania by sa to menilo, kedze je to tak navrhnute.
#160
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
25.04.2009, 01:57:02
To robite podla navodu alebo len sami podla seba? Pretoze co viem, tak toto v cviceni Text Game V. - Command Representation nie je ... a do dalsieho cvika (Text Game VI. - Command Line History) sa neda dostat, pretoze pise, ze: "Akciu, ktorú požadujete môže vykonať iba člen skupiny user" ... ci sa mam akoze tam regnut niekde a uz to pôjde?

a inac v tom, ze ked pouzijem kluc na truhlicu, tak sa mi ma vytvorit celkom novy objekt otvorena truhlica a normalnu truhlicu odstranit alebo len premenovat nazov chest.Name? ... ja som si spravil novu tiredu openChest dufam ze takto to bolo myslene.
#161
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
20.04.2009, 01:32:13
a mozem aspon vediet, ze z coho zajtra rano budem mat bleskovku, kedze na nete este stale nic nie je???
#162
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
19.04.2009, 20:15:15
a zadanie nema byt robene podla tych intefejsov a predloh ako je ta vzorova hra?

ok ak nie su ako minuly rok alebo sa to nestiha, tak ok ... ja som len navrhoval, ze keby sa to dalo vsetko naraz a uz je potom pokoj :)
#163
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
19.04.2009, 19:44:33
inac ti co nam minule v pondelok odpadlo cviko, tak teraz v pondelok budeme brat ten Backpack represantion, alebo nieco dalej, kedze tam dalsie cviko nie je ... clovek ani nevie potom, z coho bude bleskovka ... to je tiez pekny pristup od cviciacich ... nieze by nahodili vsetky cvika dopredu a clovek aspon moze sa pozriet, ze bude mat na cvikach aj do predu pripadne robit zadanie aj trosku dopredu a nie takyto pristup
#164
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
18.04.2009, 19:19:30
Viem, ze je to z DotNetu, pretoze tiez ho mam a nPuzzle mi funguje paradne

aha tak to si mal hned povedat, ze to davas naopak sveta, ako sa to nezvykne davat :D

ale inac ved uz v stiahnutom zaciatocnom subore bola abstraktna trieda Tile definovana tak, ze Row a Col su properties a cleny su automaticky vygenerovane takto:


public abstract class Tile
    {
        /// <summary>
        /// Tile's row index
        /// </summary>
        public int Row { get; set; }

        /// <summary>
        /// Tile's column index
        /// </summary>
        public int Col { get; set; }
    }

Cize toto si menil? Ak hej, tak neviem neaco.
Tak potom niekde inde musis mat chybu - v priradeni hodnoty, alebo inu ... ale to tazko zistit len podla toho co si tu dal.
#165
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
18.04.2009, 18:50:33
pretoze chces ziskat clensku premennu, ktora nie je viditelna, a nie property Row a Col

namiesto tile.row a tile.col daj: tile.Row a tile.Col

a inac to sa nahodou netyka dotNetu? :)


-------------
Este som sa chcel opytat ohladom toho priebezneho testu na certifikat z microsoftu: Ohladom coho budu otazky? Podla kurzov, co su na itacademy.microsoftelearning.com ??
#166
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
18.04.2009, 17:56:22
Quote from: thom on  18.04.2009, 17:40:12
Caute ,neviete poradit???
Vytvorim tie triedy Dragon, Chest, Key... ale stale mi vyhadzuje chybu , ze :" TextGame.Items.AItem' does not contain a constructor that takes '0' "
mam to vytvorene takto:

class Dragon : AItem
    {
        string name = "Je to sedemhlavy drak a rozhodne sa netvari tak, ze by sa chcel kamaratit prave so mnou";
        string description = "drak";

        Dragon(string name, string description)
        {
            this.name = name;
            this.description = description;
        }

    }
A vyhadzuje to u vsetkych tried.Nebude chyba niekde v tom dedeni?

Ano mas chybu s dedenim. Spravne by to malo byt tak, ze sa zavola konstruktor z rodicovskej triedy AItem a tie clenske premmene name a description nie je potrebne vytvarat, kedze sa uz dedia od AItem.

Cize takto:


class Dragon:AItem
   {
       public Dragon() : base("drak", "Je to sedemhlavy drak a rozhodne sa netvari tak, ze by sa chcel kamaratit prave so mnou") { }
   }
#167
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
18.04.2009, 16:10:00
Tak aspon z coho bude pisomka v pondelok by nam niekto mohol prezradit, kedze to byva napisane vo wiki, ci to sa mame tiez dozvediet az na cviku rano?
#168
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
17.04.2009, 16:46:53
mne by sa to hodilo tiez skor, ako je pondelok ... ze clovek si moze aspon pozriet, co bude mat na cvicku a tak ... aspon sa moze pripravit lepsie
#169
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
17.04.2009, 00:33:25
Mao diki .... toto ma nenapadlo ... myslel som, ze is sa pouziva len na zistenie, ci je objekt danej tiredy, ale nevedel som ze sa tym zistuje aj, ci implementuje nejake rozhranie.
#170
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
16.04.2009, 22:58:23
Spravil som si skoro cele 8.cviko doma, kedze nam v pondelok odpadlo cviko ... akurat som nepochopil, ako to mam spravit to s prenositelnostou predmetu. OK tie veci ktore budu prenositelne budu implementovat rozhranie IMoveable, ktore je prazdne. Uz tomu nechapem naco mam implementovat prazdne rozhranie. Ibaze by sa v metode pri vkladani predmetu testovalo, ci dany objekt ako parameter implementuje rozhranie IMoveable? takto je to myslene? Ak to ma byt robene takto, tak ako sa robi tato podmienka, pretoze na nete som nieco nasiel, ale nechcelo mi to nejako fungovat.
#171
2. ro?ník / Re: Pocitacove siete
11.04.2009, 02:08:11
no s prednaskou tento tyzden ... sedel som tam cca 20 minut a nikto nedosiel, takze s prezenkcou neviem co chcel dokazat, ked je pravidlo, ze ked nepride ucitel do 15 minut, tak ziak moze odist
#172
2. ro?ník / Re: Databazove Systemy - DBS
07.04.2009, 04:30:54
Quote from: scream on  07.04.2009, 02:33:47
najdem niekde ten princip  ako funguje to prekreslovanie Log na fyz?

v moodle mas priklad logickej a fyzickej schemy pre "hr" hned hore

inac s Mikulom minule co mala byt pisomka, tak nebude nahodou teraz? ale nic nespomynal, tak len ci tak nahodou?
#173
2. ro?ník / Re: DotNET
07.04.2009, 04:12:35
tak ja sa ucim z prednasok
#174
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
31.03.2009, 06:17:10
Quote from: mirek on  30.03.2009, 01:15:22
Quote from: scream on  30.03.2009, 00:01:13
Noo my mame bleskovky presne z toho co je na prednaskach... cize by to malo byt teoreticky to co je na moodli (nie wiki) v 6.tyzdni)...len neviem ci to bolo vsetko odprednasane...

no - my to mame s binasom inac... na wiki...

;D ;D

aj mirek ma s Binasom ... kto by to povedal :D ... a co povies mirek: dobry ucitel je ten Binas?
#175
2. ro?ník / Re: Objektove programovanie
26.03.2009, 03:18:18
Quote from: psicho on  26.03.2009, 03:12:38
porno hru nerobi nikto? som hlboko sklamany :(

ja som kamoske hovoril, ze musim vymysliet scenar na hru a ona mi povedala, ze sprav porno hru :D :D