• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

Pocitacova grafika

Started by smelyzajo, 12.10.2011, 16:30:13

« predchdzajce - alie »

Jackson

Ukazes hru, popises co a jak.... Potom si cviciaci listuje tvoju dokumentaciu a hovori ti, co mas zle, co treba napisat inak, prerobit.... Mozno ti da rovno "znamku" ABCDE.... Alebo ti dovoli opravit chyby, neviem ktori cviciaci ako. Odchadzas s 2 pismenkami. Jedno je za aplikaciu a druhe za dokumentaciu.


Ja sa chcem opytat...Ako su tie MATICE OTACANIA? Konkretne ma zaujimaju znamienka. Pretoze vsade som to nasla inak :D
Potrebujem vediet pre otacanie okolo osi x, y, z :)



sulo

#76
S tými maticami pre otáčanie je to dosť zamotané. Musíme brať do úvahy 3 faktory:
1.) Či (a) otáčame súradnicový systém a bod je statický, alebo (b) súradnice sú statické a bod sa hýbe.
2.) Či otáčame (a) proti smeru hodinových ručičiek alebo (b) v smere hodinových ručičiek.
3.) Či pozorovateľ stojí tak, že súradnica okolo ktorej sa otáča, smeruje (a) k nemu alebo (b) od neho.

Toto by mali byť matice pre kombináciu: 1a + 2a + 3a:


(Toto sú matice z Wikipedie, pre homogénne súradnice ich treba zväčšiť na 4x4, všade doplniť nuly, len do pravého dolného rohu jednotku).

Každá zmena jedného z faktorov spôsobí výmenu znamienok pri sínusoch. Napríklad, pre situáciu 1b + 2a + 3a je matica pre otočenie okolo osi z:

cos fisin fi0
-sin ficos fi0
0010
0001

Druhá zmena vymení znamienka na pôvodné, tretia opäť na tieto.

// edit: Bola tam chyba, lebo sa ešte rozlišuje, či je prvý súčiniteľ matica otočenia alebo vektor bodu a či je ten vektor riadkový alebo stĺpcový. A my násobíme riadkový vektor krát rotačná matica. (Na Wikipedii to bol naopak.) Opravil som tretí bod, teraz je to už snáď správne, aj keď stále si nie som istý.

Jackson


Baron

kedy sa nám "objaví" výsledok zo skúšky v MAISe ? (napríklad z termínu 4.1. by už aj bolo na čase si myslím)  ???

Najpox

Zo  zhrnutie by Cica neodporucam sa ucit, ani z pdfka "Grafika.pdf", su tam dost chyby, overene na skuske, jak to skrtal :D , iba z "PG.pdf" co su rucne pisane poznamky, sa oplati ucit, to je dobre

neucilasom

Nechce niekto vymenit termin 3.2  na termin 31.1 ?

Banny

Nemoze mi niekto poslat prsim na mail to pdf s rucne pisanymi poznamkami ? :) budem velmi vdacny...mail: bts@centrum.sk

INKOGNITTO

Prosim vas, otazky z 2 a 3 terminu pamatate niekto ?

maros67

nechce niekto vymenit termin z 3.2. na 6.2. alebo 7.2 ??

Safyia

ja som prihlasena na 6. ale mozno by som sla 3., podla toho kolko sa toho dnes naucim :D Vecer dam vediet, ak by bol teda niekto ochotny este menit :)

Shwollo

#85
ak sa niekomu neche učiť.....kto by mi uvoľnil miesto na 3.? vymením za môj 6.

píšte ss/mail.... nech sa dohodneme. len sa pls neodhlasuje skôr ako sa dohodneme :D
nepíšte mi SS - radšej mi píšte mail. (tá obálka pod mojim avatarom :)))

jozva

ake ste mali dnes 3.2. otazky ? budte taky dobry napiste niekto

garfield

niekto, kto je prihlaseny na 7-ho a chcel by ist 6-teho?? pls piste....

McGyver

Ludia nemozte mi niekto poslat to pg.pdf alebo nejaku teoriu ? mcgyvermartin@gmail.com

test

v com spociva hardwareva podpora pri bresenhanovom algoritme ?? a co je k1 ,k2 a p=2(delta)y-(delta)x co je to a naco ...dik

sulo

Zhrnutie:

Termín 4.1.:

1. vypisat zobrazenia + komplet axonometria (20)
2. algoritmus kruznicoveho delenia ci orezania (15)
3. fergusonova krivka (15) 
4. zakladne graficke periferie + charakterizovat vstupne zariadenia (10)

Termín 9.1.:

1. Zložené transformácie (popísať + príklad na otočenie bodu okolo priamky v 3D, vrátane smerového vektora a smerových kosínov) (20)
2. Bézierove krivky (hlavne spájanie kriviek, spojitosti v deriváciách, 0. 1., vravel že i 2. sa dá) (15)
3. Vymenovať algoritmy pre riešenie viditeľnosti + popísať Cohen-Sutherlandov alg. (15)
4. Vymenovať spôsoby premietania a zobrazenia (10)

Termin 19.1:

1. Bresenhamov algoritmus, výhody a nevýhody (20)
2. Algoritmy na riešenie viditeľnosti + Popísať Z-Buffer, výhody/nevýhody (15)
3. Odvodenie vzorcov technickej axonometrie, ako sa kreslí úsečka z bodu A do B v 3D priestore (15)
4. Popíšte hardvérovú akceleráciu pri počítačovej grafike (15)

Termin 24.1:

1. Bresenhamov algoritmus, výhody a nevýhody (20)
2. fergusonova krivka (15) 
3. Zložené transformácie (otočenie bodu okolo priamky v 3D - určenie polohového vektora priamky určenej dvomi bodmi, vrátane smerových kosínov)(15)
4. Vymenovať spôsoby premietania a zobrazenia + stredove zobrazenie z 3D do 2D priklad(10)

Termin 27.1:

1. B-spline + priklad (25b)
2. vypisat zobrazenia + axonometria + zobrazenie 3D->2D v technickej axonometrii (15b)
3. vypisat alg. viditelnosti + rozobrat riadkovy rozklad (15b)
4. Postscript (5b)

Termin 31.1:

1. Bresenhamov algoritmus (20b)
2. Homogenne suradnice a odvodit prepocet z 3D do 2D (15b)
3. Warnock (15b)
4. Chromaticky diagram (10b)

Termin 3.2:

1. Bressenham + v com spociva HWova podpora PC grafiky
2. Otocenie bodu okolo priamky v 3D
3. Fergusson - odvodenie

Termin 6.2:

1. otocenie bodu okolo priamky + smerovy vektor priamky
2. zobrazenie z 3D do 2D + popstup pri vykresleni krivky z 3D do 2D do monitoru (ci tak nejak ;))
3. Bressenham (ano zas)

Termin 7.2:

1. a. charakterizujte B-spline krivky
    b. odvodte B-spline krivku, kde pre aproxim. pouzivame plynom 1 stupna (vzorce napisal na tabulu)
2. a. vymenujte algoritmy pre orezanie
    b. algoritmus Cohen-Sutherlandov
    c. algoritmus polenia usecky
3. a. vymenujte sposoby premietania + zobrazenia (3D)
    b. odvoďte prepocet z 3D->2D pre axonometriu
    c. popiste postup vykreslenia usecky, ktora je dana 2 bodmy A,B v 3 rozmernom priestore axonometrii, vykreslit na monitore, kde je k dispozicii iba vykreslenie bodu Put_Pixel(x,y)

termin 8.2
1. zlozene , otocenie bodu okolo priamky
2. algoritmy viditelnosti + warnock
3. bezeierove krivky a plochy
4. vykreslenie bezierovej krivky z 3D na monitor... to s tym bodom...

termin 10.2

1.Bressenhamov algoritmust (odvodit, napisat algoritmus)
2. Otocenie bodu okolo priamky v 3D
3. Vymenujte sposoby premietania + zobrazenia (3D), odvoďte prepocet z 3D->2D pre axonometriu, Stredové premietanie.

james138

Zdravim,

chcem sa opytat kolko nas ide stredu na ten posledny termin co bude z grafiky ? teraz 22.2 o 9.10 ?
PS : ak niekto ohladom tejto skusky za nim bol...tak dajte vediet info, ze ci daco nevravel uzitocne ...
dakujem