• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

Objektove programovanie

Started by markus, 21.02.2009, 23:57:40

« predchdzajce - alie »

Patto

Quote from: mirek on  26.04.2009, 00:53:01
Quote from: Patto on  26.04.2009, 00:39:42
no teraz uz neviem ... takze to musim nejako inac vypisovat (zmenit UI0, ked mam implementovat tento prikaz??? ved ja by som tam ten prikaz mal implementovany, ibaze by mi pri zavolani vypisal hore, ze rozhliadol si sa alebo take nieco a prikaz show() ako vzdy.

implementovat ROZHLIADNI SA je velmi jednoduche. treba ale najrpv vyriesit tu rozpoznavanie prikazov. potom to bude uplne jasne a zretelne, ake je to jednoduche...

neviem ci sme sa pochopili, lebo ja sa nepytam na rozpoznanie prikazu - to uz nejako spravim, ale ci mi moze ostat to, ze sa zobrazuje opis miestnosti vzdy po hociakom vykonani prikazu, cize prikaz ROZHLIADNI SA by mi prakticky skoro nic nerobil. Ale tak uvidim a pockam si asi na cviko.

Agamemnon

príkaz rozhliadni sa má vypísať popis miestnosti - čo sa tam nachádza, ako vyzerá, kam môžeš ísť apod... tj., ak to robíš stále, tak po rozhliadni sa to urob tiež... a nič viac okrem toho nemusíš robiť...
však koniec-koncov - implementácia závisí na tebe...
All code is crap.

42

Patto

ok diki taku nejaku odpoved som cakal, ci nie je potrebne nahodou robit UI podla nejakej "predlohy" ako boli napr. tie vzorove hry, kedze tam je ten prikaz rozhliadni sa ale v mojom pripade nema velky vyznam, aj ked je implementovany. Lebo moznosti ako spravit to UI je dost vela si myslim.

Agamemnon

jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)
All code is crap.

42

domino3d

stojis v krasnej chyzi svarneho suhaja. rozhodne sa skvie novotou, coho dokazom
je aj najnovsi model televizora tesla orava.
you can go to east

Nevidim nic zvlastneho


Zadaj prikaz> rozhliadni
Si madar?

Zadaj prikaz> rozhliadni sa


moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)
vivat academicus

Patto

Quote from: Agamemnon on  26.04.2009, 20:00:29
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)

ano aj tak som to bral :)

Robim dopredu uz veci a chcem sa opytat, ze ako ma byt reprezentovane ulozenie a nahratie hry? ... Pochopil som to spravne, ze ked si ulozim hru, tak sa ulozia do suboru doposial vsetky zadane prikazy a ked budem chciet hru loadnut, tak sa vsetky tieto prikazy vykonaju v pozadi a budem na tej istej pozicii ako ked som savoval. Takze pri volani LOAD je potrebne hru zresetovat na zaciatok a vykonat postupne tie prikazy od zaciatku.
A na cviceni Command History co vsetko sa bude robit, aby som mal aspon predstavu? Aj tu funkciu kurzorovych sipok na prechadzanie historie prikazov, ci to len rozsirenie hry asi bude.

mirek

Quote from: Domino3D on  26.04.2009, 20:07:18
moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)

to je na tebe, ale aby tu hlasku nebrali niektori osobne... :-P
So say we all!

mirek

Quote from: Patto on  26.04.2009, 20:46:32
Quote from: Agamemnon on  26.04.2009, 20:00:29
jasne... spôsobov urobiť ui je veľa... závisí na teba a na zákazníkovi... čo sa týka toho príkazu - proste ber to tak, že je to v požiadavkách zákazníka, tak ho tam implementuj... :)

ano aj tak som to bral :)

Robim dopredu uz veci a chcem sa opytat, ze ako ma byt reprezentovane ulozenie a nahratie hry? ... Pochopil som to spravne, ze ked si ulozim hru, tak sa ulozia do suboru doposial vsetky zadane prikazy a ked budem chciet hru loadnut, tak sa vsetky tieto prikazy vykonaju v pozadi a budem na tej istej pozicii ako ked som savoval. Takze pri volani LOAD je potrebne hru zresetovat na zaciatok a vykonat postupne tie prikazy od zaciatku.
A na cviceni Command History co vsetko sa bude robit, aby som mal aspon predstavu? Aj tu funkciu kurzorovych sipok na prechadzanie historie prikazov, ci to len rozsirenie hry asi bude.

ano - pochopil si to spravne. prikazy sa ukladaju v textovej podobe pomocou save a load ich interpretuje od zaciatku - teda - od inicializacie hry. ci budes ukladat vsetky prikazy alebo len vybrane, je na tebe, nakolko sa neoplati ukladat vsetky prikazy (rozhliadni sa, zle zadane prikazy, preskumaj predmet (pokial to nie je mozno urobene rozsirenie, ktore pri podrobnom preskumani predmetu zobrazi/poskytne nieco navyse)).

kurzorove sipky sa riesit na cviku nebudu - to je vase rozsirenie...
So say we all!

domino3d

Quote from: mirek on  26.04.2009, 21:31:36
Quote from: Domino3D on  26.04.2009, 20:07:18
moze to byt tak spravene? ci ma to tam vypisat chybu? :)

to je na tebe, ale aby tu hlasku nebrali niektori osobne... :-P
LOL
vivat academicus

Patto

ok takze vsetko mi uz funguje a zacal som robit veci a miestnosti atd pre svoju hru, ibaze moja hra je trosku odlisna:

moja hra sa odohrava na ostrove a miestnosti su tam akokeby pozicie alebo ako by som to nazval, v ktorych sa este mozu nachadzat budovy. Do tychto budov sa da vchadzat a vychadzat pomocou prikazov DNU a VON ... akokeby som mal dalsie dva smery ... kedze metoda SetExits ma byt definovana podla intefacu iba na sever, juh, zapad a vychod, tak som ju pretazil a je mozne nastavit aj indoors a outdoors (aj ked neviem, ci to takto moze byt), ale mam problem pri vykonavani prikazov DNU a VON, pretoze ako parameter prikazu Execute tam ocakava podla interfacu IGame, ktory nepozna properties Indoors a Outdoors (pre smery na vchod a vychod z budovy) a nemozem to ani pretypovat na Game.

any idea?

Agamemnon

prečo to nemôžeš pretypovať? imo môžeš...
All code is crap.

42

Patto

jasne :) teraz som si uvedomil, ze to potrebujem pretypovat IRoom na Room a nie IGame na Game, pretoze v Room su tie propertys ... sorac uz asi prepracovanost :)

Agamemnon

aj IGame na Game sa musí dať pretypovať, pokiaľ tam to Game dávaš ako argument...
All code is crap.

42

Patto

Quote from: Agamemnon on  27.04.2009, 02:21:07
aj IGame na Game sa musí dať pretypovať, pokiaľ tam to Game dávaš ako argument...

jasne, ze islo - ibaze mne sa zdalo, ze nepretypovalo, kedze mi vypisovalo, ze nepozna tie propertys ... ked som potom uz lepsie precital error list, tak som zistil, v com je chyba ;)

tacouz

kto vie z coho ma byt dalsia bleskovka?
H2O FOREVER!

piton

mas to na moodle wiki...

Dnešná problematika
Návrhový vzor Command
.NET Framework Regular Expressions
Microsoft Developer Network
The Indiana Jones Project
Trieda String
String.Length Property - Gets the number of characters in the current String object.
String.Split Method - Returns a string array that contains the substrings in this instance that are delimited by elements of a specified string or Unicode character array.
String.StartsWith Method - Determines whether the beginning of an instance of String matches a specified string.
String.ToLower Method - Returns a copy of this String converted to lowercase.
String.ToUpper Method - Returns a copy of this String converted to uppercase, using the casing rules of the current culture.
String.Trim Method - Returns a new string in which all leading and trailing occurrences of a set of specified characters from the current String object are removed.
String.Substring Method - Retrieves a substring from this instance.
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

tacouz

thx, co by som si bez teba pocal..
H2O FOREVER!

morrfun23

ako mam spravit ten Load hry?

Agamemnon

resetneš hru do východzieho stavu, prejdeš postupne všetky príkazy z histórie a každý vykonáš...
All code is crap.

42

morrfun23

a ako to spravim ked ta metoda Load iba nacita prikazy zo suboru a ulozi ich do toho listu

mirek

Quote from: morrfun23 on  27.04.2009, 04:46:26
a ako to spravim ked ta metoda Load iba nacita prikazy zo suboru a ulozi ich do toho listu

tak ten nacitany list prejdes prikaz po prikaze a kazdy z nich vykonas...
So say we all!

morrfun23

a ako sa dostanem k tomu listu?

Patto

Quote from: morrfun23 on  27.04.2009, 05:05:55
a ako sa dostanem k tomu listu?

kedze trieda history implementuje IEnumerable, tak mozes s nim pracovat ako s listom, cize tak nejako by to mohlo byt spravne:

History history = History.GetInstance();
                foreach (string command in history)
                {
                    ProcessCommand(command);
                }

morrfun23

a toto ma vobec nenapadlo lebo som skusal roznymi sposobmi k tomu pristupovat

piton

Ja som si tiez nad tym hodnu chvilu lamal hlavu, az potom jak napisal agamemnon mi to zaplo :) A uz funguje...
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein