• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

OOP

Started by NDK, 22.09.2011, 21:02:52

« predchdzajce - alie »

veteran

Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.

matus217

Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...

veteran

Quote from: matus217 on  10.12.2011, 00:58:45
Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(

matus217

Quote from: veteran on  10.12.2011, 01:02:27
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 00:58:45
Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(
Ak to chapem spravne tak to musis mat praveze takto... http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html tam si pozri zakladna sada prikazov, ktoru musi minimalne implementovat hra. Ak to chces spravit inak skus napisat cviciacemu alebo nejakej kompetentnej osobe.

veteran

Quote from: matus217 on  10.12.2011, 01:07:35
Quote from: veteran on  10.12.2011, 01:02:27
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 00:58:45
Quote from: veteran on  10.12.2011, 00:26:11
Quote from: xxx3 on  09.12.2011, 22:23:29
poradte prosim ake rozhranie spravit ? ... co robite vy ?
Ja uvažujem nad interface-om, ktorý by slúžil na implementáciu takého predmetu, ktorý sa do batohu nezoberie, ale použiť sa dá/musí. Konkrétne - ja potrebujem vo svojej hre natankovať auto. Je tam predmet "tankovacia pištoľ". Zobrať do batohu - to je blbosť  :D Ale použiť ju nejako musím.

Ale zasa, dá sa to vyriešiť aj ako BackPackImpl - dajme tomu HandsImpl, teda ruky, čo majú "kapacitu" 1 predmetu.
Nechcem ti kazit radost, ale citujem: USE - pouzi - "Použije vec, ktorá sa nachádza v batohu alebo v miestnosti." takze toto co pises nie je vobec potrebne riesit :D proste si v miestnosti a das pouzit tankovacia pistol... nemusis ju nikde brat ani nic podobne
Okrem toho item moze implementovat useable a nemusi byt moveable...
A musí to takto striktne byť? Nemôžem to prerobiť, aby sa dali používať len napr. veci v batohu?

Už som si myslel, že problém vlastného interface-u mám vyriešený :(
Ak to chapem spravne tak to musis mat praveze takto... http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html tam si pozri zakladna sada prikazov, ktoru musi minimalne implementovat hra. Ak to chces spravit inak skus napisat cviciacemu alebo nejakej kompetentnej osobe.
Aha, no z toho textu to tak vyznieva... Tak nič. Idem špekulovať nad niečim iným.

matus217

Staci rozmyslat... Mna len tak na rychlo napadlo napr. vyrobis si interface a budes mat metody jedna ktora zistuje aky bol posledny prikaz. Druha ci posledny prikaz sluzil na presun medzi miestnostami. Ak ano, tak si implementujes dalsi prikaz co ja viem vrat sa... A vykona pohyb opacnym smerom. Napr. pojdes sever, das vrat sa a vykona juh... Ak das pouzi a potom vrat sa, vypise ze si nepouzil smerovy prikaz.... NAPR. nieco taketo pre inspiraciu... snad to teraz nebudete mat 4ja rovnake :D ja osobne toto nemam implementovane, takze ked niekto chce, nech sa paci ma volnu ruku...

veteran

#481
Quote from: matus217 on  10.12.2011, 01:14:56
Staci rozmyslat... Mna len tak na rychlo napadlo napr. vyrobis si interface a budes mat metody jedna ktora zistuje aky bol posledny prikaz. Druha ci posledny prikaz sluzil na presun medzi miestnostami. Ak ano, tak si implementujes dalsi prikaz co ja viem vrat sa... A vykona pohyb opacnym smerom. Napr. pojdes sever, das vrat sa a vykona juh... Ak das pouzi a potom vrat sa, vypise ze si nepouzil smerovy prikaz.... NAPR. nieco taketo pre inspiraciu... snad to teraz nebudete mat 4ja rovnake :D ja osobne toto nemam implementovane, takze ked niekto chce, nech sa paci ma volnu ruku...
:D A čo tak interface, ktorý bude zisťovať, či náhodou nebol zadaný cheat.  :D Implementácia cheatov v textovke :D Napr. teleportovanie cez nejakú problematickú pasáž hry :D ;D A keď použiješ priveľa cheatov, tak ti to vypyskuje nejakú hlášku a skončí hru.

EDIT: Ale na toto si dávam © ® ™ ;) ;D

xxx3

#482
inak ta mapa co je ako doplnkova uloha v niektorom cviku ma ako vyzerat ? A je to povinne ? ... kedze v rozsireniach hry je prikaz MAPA

staci davat printy na vykreslenie mapy ?

System.out.println("A | B | C");
System.out.println("        | D");
System.out.println("        | E | F | G");


.. a tak dalej, ze takto bude primitivne mapa ?

veteran

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:46:39
inak ta mapa co je ako doplnkova uloha v niektorom cviku ma ako vyzerat ?
Niečo také, ako je tu: http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/08.html

Príp. na sťaženie orientácie hráča by tam nemuseli byť vyznačené "steny" - teda miesta, kde sa nedá prejsť z jednej miestnosti do druhej. Alebo sa to dá rozšíriť tak, že nejako označíš už navštívené miestnosti - napr. že číslo miestnosti dáš do zátvoriek apod. (<9>, (9), {9}).

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:46:39A je to povinne ? ... kedze v rozsireniach hry je prikaz MAPA
Nemyslím, že je to povinné.

xxx3

lebo mne sa zda, ze Kapa hovoril, ze aj doplnujuce ulohy su povinne

A staci teda tu mapu len tak napevno cez printy ? Ci treba nejak komplikovanejsie ?

veteran

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:46:39
staci davat printy na vykreslenie mapy ?

System.out.println("A | B | C");
System.out.println("        | D");
System.out.println("        | E | F | G");
Ak nechceš vypisovať navštívené miestnosti, príp. niečo ďalej s tou mapou robiť, tak by to IMHO stačiť mohlo. Našťastie outline v NetBeanse používa proporciálne písmo, takže sa ti to nerozhádže  :D Ale zasa, neviem, či sa toto bude brať za adekvátne vlastné rozšírenie hry.

xxx3

ja to nechcem ako rozsirenie ... ale mapa je ako doplnujuca uloha

ja s tou mapou nechcem robit nic, ale oni to ako mysleli neviem :D

veteran

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:54:09
lebo mne sa zda, ze Kapa hovoril, ze aj doplnujuce ulohy su povinne
V zakladnej sade prikazov (http://it4kt.fei.tuke.sk/c/oop/assignment.html) prikaz MAPA nie je... Ale je uvedeny medzi nametmi.

xxx3

nie prikaz mapa ... ale doplnujuca uloha cvicenia 8 je V metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.

Nie je tam, ze zobrazte mapu, tak neviem ako vytvorit mapu ? ako to je myslene ?

selli1235

#489
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:56:16
ja to nechcem ako rozsirenie ... ale mapa je ako doplnujuca uloha
Hej, ale to v tom cviku nemas vykreslit mapu ale inicializovat miestnosti nastavit im vychody a dat do nich predmety si myslim  8)
EDIT: + este nastavit currentRoom :)

veteran

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:57:35
nie prikaz mapa ... ale doplnujuca uloha cvicenia 8 je V metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.
Aha... No neviem, nech sa vyjadria kompetentní :D Je zas pravda, že v tých námetoch sa píše, že nech mapa vyobrazuje len navštívené miestnosti. Ale je to len námet. Neviem...

xxx3

no vsak vychody sa tam nastavuju, aj aktualna miestnost sa nastavi a vlozia sa predmety ... ale to je v popise cvika, tak neverim zeby to mysleli tou doplnujucou ulohou

nerozumiem ako tu mapu tam mam vytvorit

matus217

Quote from: selli1235 on  10.12.2011, 01:57:57
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 01:56:16
ja to nechcem ako rozsirenie ... ale mapa je ako doplnujuca uloha
Hej, ale to v tom cviku nemas vykreslit mapu ale inicializovat miestnosti nastavit im vychody a dat do nich predmety si myslim  8)
EDIT: + este nastavit currentRoom :)
Hej takto by to malo byt. Tu mapu netreba vytvorit fyzicky, ale len inicializovat a nastavit vychody a priradit im miestnosti. Celkovy prikaz mapa je podla mna brany ako rozsirenie. Ja osobne som spravil prikaz mapa ktory mi vypisuje uz navstivene miestnosti, a zobrazuje v ktorej sa aktualne nachadzam. A ratam to ako a jedno z povinnych rozsireni...

veteran

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 02:00:39
nerozumiem ako tu mapu tam mam vytvorit
Máš vytvorené pole miestností. Budeš ním prechádzať a zisťovať susedov. A do dvojrozmerného poľa to budeš postupne hádzať. Teda ak je miestnosť 2 na sever od miestnosti 1, tak jej riadok bude mať poradové číslo o jedno menšie, než poradové číslo miestnosti 1. Detto platí aj pre horizontálny smer (západ-východ).

xxx3

Quote from: matus217 on  10.12.2011, 02:03:21
Hej takto by to malo byt. Tu mapu netreba vytvorit fyzicky, ale len inicializovat a nastavit vychody a priradit im miestnosti. Celkovy prikaz mapa je podla mna brany ako rozsirenie. Ja osobne som spravil prikaz mapa ktory mi vypisuje uz navstivene miestnosti, a zobrazuje v ktorej sa aktualne nachadzam. A ratam to ako a jedno z povinnych rozsireni...

takze ked tam v createRooms() mam povytvarane instancie miestností, priradene im vychody sez setexits() tak to akoze mam spravenu tu "mapu" a nepotrebujem tam nic dorabat ? ... vsak to musi mat kazdy.

alebo to co pise veteran ? ... ale tu nastava problem, pretoze ja mam pre niektore miestnosti nastavene vsetky vychody na null a odomknu sa az pocas hry

veteran

#495
Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 02:11:25
alebo to co pise veteran ? ... ale tu nastava problem, pretoze ja mam pre niektore miestnosti nastavene vsetky vychody na null a odomknu sa az pocas hry
Tak v rýchlosti mi napadlo, že ak máš miestnosť zatiaľ "bez susedov", tak ju môžeš vykresliť nejako takto:

?????
? 5 ?
?????


A keď sa ti odomknú exity, tak sa prerobí napr. na
+---+
| 5 ||
+---+

Niekde si budeš poznamenávať "odomknutosť" miestností (nejaký boolean). Ak bude pre danú miestnosť false, tak sa vykreslí "otázniková verzia".

xxx3

#496
no ale tam nikde nepisu nic o tom, ze sa ma vykreslovat ta mapa

// mohol by sa vyjadrit mirek alebo niekto kto si je isty ze vie co tam treba robit v tej doplnujucej ulohe

veteran

Quote from: xxx3 on  10.12.2011, 02:25:06
no ale tam nikde nepisu nic o tom, ze sa ma vykreslovat ta mapa
Hej no, je to tam napísané veľmi stručne. Tuším je tam len jedna veta - aj by som ju sem pastol, keby šiel Moodle i celý TUKE web :D (asi nejaká odstávka). Ja som to pochopil tak, že by sa tá mapa mala vykresľovať.

xxx3

#498
hej je to tam jednou vetou, z ktorej vela nezistim ako je to myslene:

QuoteV metóde void createRooms() vytvorte mapu svojej hry.

podla mna keby chceli vykreslit mapu alebo spravit nejak fyzicku mapu tak by tam nenapisali, ze DO metody createRooms() ale ze napr. vytvorte metodu createMap() ktora vytvori a vykresli mapu

matus217

Ozaj je to brane ako chyba alebo si to mozem nechat, ked som si vsade pisal komentare co robim, aby som sa v tom jednoduchsie orientoval ? Aby to nebolo brane ako co ja viem nejake podvadzanie pri konzultacii zdrojoveho kodu alebo co ja viem... Nemam na mysli teraz java doc, ale klasicke //komentare k niektorym priradeniam a nastaveniam akcii...