• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

OOP - "spešl zadanie"

Started by Domino_666, 24.10.2011, 16:04:53

« predchdzajce - alie »

Domino_666

Asi by bolo vhodné spraviť samostatný topic pre tých, čo máme to špeciálne zadanie. Nech sa to veľmi nepletie s tou textovkou...  :) Dávajte aj tu prípadne nejaké materiály k tomu, napr. to čo vygooglite a nebude na moodli a tak...

Agamemnon

prv daj popis... potom mozno budem vediet aj pomoct :)
All code is crap.

42

Cici

uz su nikde dokumenty k tomu?

depeha

#3
Z tutov na oficiálnych stránkach odporúčam pozrieť freeaks' tut

Pre linuxákov pravdepodobne nebude fungovať čisto len lwjgl.jar (nemusíte sťahovať lwjgl osobitne z ofiko stránkok) .  Spolu so slick.jar a lwjgl.jar pridajte aj súbory z rozbaleného natives-linux.jar (súbory .so). V Referenced Libraries nájdite lwjgl.jar -> properties -> native library -> workspace -> priečinok lib v projekte. Potom by to malo fičať. (BTW je to pre Eclipse, niečo podobné bude treba asi aj v netbense...)
Why do I keep counting?

Cici

skusil som spravit navod ako rozbehat Slick pod NetBeans. Hadam pomoze.



mino

Uz existuju aj nejake ofic. materialy od Binasa? Zatial som nic nenasiel a uz nefunguje ani linky na stare materialy pre textovku  ;D

Cici


mino

Cici, diky za ten navod, bezi mi to pod Linuxom...  :ropebanana:
Nechapem, com je to take zlozite - pripojit dajaku kniznicu, ale hlavne ze mi to ide... :D

Cici

prakticka rada: nastavte si max FPS na 60 - sprava sa to trochu inak. Mal som nenastavene (cize cca 3000 FPS to bezalo) a pri pohybe dolava / doprava chodil moc ryhclo. (ked som sa to snazil vyriesit robilo to zas ine problemy - dostal som sa do bodu ked uz komp nezvladal tolko FLPOSov :D )

public static void main(String[] args) throws SlickException{
       
        AppGameContainer app = new AppGameContainer(new SlickFred());
        app.setDisplayMode(640, 480, false); //screen resolution width, height, bool fullscreen
        app.setTargetFrameRate(60);
        app.start();
    }

Agamemnon

rýchly odhad... to, čo popisuješ sa ti potom prejaví opačne, ak budeš mať málo fps - budeš sa pohybovať pomaly... na to sú patterny, ako sa to rieši... súvisí to so spracovaním akcie, ktoré by malo byť nezávislé na vykresľovaní (prípadne na prenose cez sieť a pod.) - ak som teda dobre pochopil, o čom hovoríš... :)
All code is crap.

42


Cici

máte pravdu  :embarassed: to co som popisal to riesi

mirek

chalani prepacte, ale dnes cviko nebude. vyskytli sa iste zdravotne komplikacie (nie moje), vdaka ktorym utekat inde.
So say we all!

mino

Mate niekto opravenu "Blesk #6"? Myslim, ze to mam spravene dobre, ale stale mi tam svieti 0  >:(

Cici

Quote from: mino on  30.11.2011, 08:32:43
Mate niekto opravenu "Blesk #6"? Myslim, ze to mam spravene dobre, ale stale mi tam svieti 0  >:(

"Blesk #6" ešte nie je opravená

Cici

čo máme mať zrobené na ďalšie cviko? ja som pochopil takto:
- prerobiť štruktúru
- vytvoriť nepriateľov
- vytvoriť mapu -ale tú ešte netreba implementovať

ako to má reálne byť?  :D

n3r0

#16
by ma zaujmalo ako priradit nejakemu predmetu jedinecne meno .. osobne som skusil spravit getName co vrati String nejaky lenze ako nasledne ten string priradit nejakej instacii typu napr Item ci Star ? ..
..what the mind can imagine it we can prove           

Agamemnon

Quote from: n3r0 on  05.12.2011, 23:42:47
by ma zaujmalo ako priradit nejakemu predmetu jedinecne meno .. osobne som skusil spravit getName co vrati String nejaky lenze ako nasledne ten string priradit nejakej instacii typu napr Item ci Star ? ..

netuším, o čo konkrétne ide... ale skúsim pár tipov:
- priraď jedinečné meno v konštruktore (existujú také veci ako napr. Guid vo windowse... určite bude aj nejaká javovská verzia toho, a určite bude aj nejaká classa, ktorá generuje unikátne stringy)
- v konštruktore, volaním nejakej statickej triedy (alebo niečoho podobného), ktorá sa postará o to, aby si vždy dostal jedinečné meno
- vytvor setter... setUid(string) a priraď pomocou tohto...

ak je to úplne od veci, ignoruj :) nemám detaily, a píšem to len podľa toho, čo si napísal vo svojom príspevku :)
All code is crap.

42

mino

Podla mna je to jedinecne meno celkovo odveci... Na co potrebuju mat predmety jedinecne meno?  :whacko:

n3r0

#19
no vies keby ze mas jeden predmet jedneho typu tak nieje problem ale definovat meno kazdej hviezdy ked ich bude 1000 hej trosku som to prehnal nie je prilis efektivne ..

osobne mam namysli nieco take ... public String getName(){ ak sa jedna o hviezdu ... -> return "hviezda" + toString(++i); } lenze nasledne v konstruktore hviezdy je Star { toto_animacia_hviezdy = nejake obrazky } ako spravit aby ten getName urobil meno pre toto_animacia_hviezdy ; zeby toto_animacia_hviezdy malo meno napr. star1 ...
..what the mind can imagine it we can prove           

Saren

metodu getName() mas v ktorej triede?

Quote from: n3r0 on  06.12.2011, 01:05:13
osobne mam namysli nieco take ... public String getName(){ ak sa jedna o hviezdu ... -> return "hviezda" + toString(++i); }

sulo

Ak som správne pochopil - chceš, aby každá inštancia danej triedy vrátila iný názov? Potom môžeš použiť napr. statickú premennú ako počítadlo.
class Trieda {
private static int counter = 1;
private String name;

public Trieda() {
  name = "Trieda" + (counter++);
}

public String getName() {
  return name;
}
}

n3r0

sulo ...matus pocuj :)  no take ako si napisal ty by bola nanba aby som nevedel .. ee inak som to myslel .. metoda getName vracia string .. napr star_1,star_2,... vrati stale vecsie string+cislo na konci po zavolani .. ale podstata toho vsetkeho :D .. ze :D ..  Animation XXX; mam instanciu napr XXX = new Animation(...,...,...,nejake parametre...) a chcem aby ta instacia sa volala podla getName .. cize hcem aby kazda instancia mala meno podla getName .. no je problem pouzit nieco take ze_nejaky_string_vrateny_getName() = new Animation(...,...,...,nejake parametre...); proste ine typy  ... ja som uz prisiel aj na iny sposob ale toto mi pripda na kratsi kod ..
..what the mind can imagine it we can prove           

Cici

ale sak naco chces aby sa kazda animacia inak volala? ved pre vsetky instancie sa ta animacia moze volat rovnako

n3r0

Quote from: Cici on  06.12.2011, 05:36:26
ale sak naco chces aby sa kazda animacia inak volala? ved pre vsetky instancie sa ta animacia moze volat rovnako

tak mi porad ako riesis render() ... a nasledne ak dojde ku kolizii ktoru hviezdu ako zmazes??  ked sa vsetky budu rovnat rovnako  .. neviem ked pisem zle tak sorry ale nemam sa nikoho ineho spytat ..
..what the mind can imagine it we can prove