• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

FJAP

Started by PaliP, 09.09.2011, 19:14:44

« predchdzajce - alie »

bEnd3r

ak som pochopil dobre tak ma byt este aspon jedna prezencka.. a je jedno ci to je fer alebo nie, mozes si maximalne pohundrat a hotovo, vela toho nezmenime  >:( (a milaninho, preco potom urobili prednasky nepovinne?)

Tren

Quote from: bEnd3r on  20.10.2011, 20:17:36
ak som pochopil dobre tak ma byt este aspon jedna prezencka.. a je jedno ci to je fer alebo nie, mozes si maximalne pohundrat a hotovo, vela toho nezmenime  >:( (a milaninho, preco potom urobili prednasky nepovinne?)
lebo ziaci tam sedeli len pre body a spali alebo vyrusovali tam zbytocne, to chapem ze zrusili body a su nepovinne. ale nech je to celoplosne a clovek vie nacom je, takto je to take ze bud alebo  ??? (tiez som prave nebol na prednaske)

paloSK

Quote from: Tren on  20.10.2011, 20:26:03
Quote from: bEnd3r on  20.10.2011, 20:17:36
ak som pochopil dobre tak ma byt este aspon jedna prezencka.. a je jedno ci to je fer alebo nie, mozes si maximalne pohundrat a hotovo, vela toho nezmenime  >:( (a milaninho, preco potom urobili prednasky nepovinne?)
lebo ziaci tam sedeli len pre body a spali alebo vyrusovali tam zbytocne, to chapem ze zrusili body a su nepovinne. ale nech je to celoplosne a clovek vie nacom je, takto je to take ze bud alebo  ??? (tiez som prave nebol na prednaske)
Ani ja som akurat na tej jedinnej nebol  >:(
:D

Don_Corleone

Na dnešnom cviku som sa dopočul ze dokumentaciu k zadaniu treba pisat perom ručne a nie len vytlacit ... a ze to bude zaroven podklad ku skuske pre prof. Kollara ... co je na tom pravdy ???

Domino_666

Quote from: bEnd3r on  19.10.2011, 04:37:07
prava asociatinost je ze 1+2+3+4 = (1+(2+(3+4))) tzn. najprv vypocita 3+4 potom k tomu +2 a nakoniec +1
lava asociatinost je ze 1+2+3+4 = (((1+2)+3)+4)

priorita - tak ako si napisal.. cize ak mas v zadani ze * ma vyssiu prioritu ako / tak potom vyraz
2*3/6=((2*3)/6)
ak by / malo vyssiu prioritu ako * tak potom
2*3/6=(2*(3/6)

Ďakujem mockrát, presne takto som to potreboval  :)

Boost

nemohol by mi niekto pomôcť?
mám zadanie 30tku čiže :
&& lava asociativita, nizsia priorita
||   lava asociativita, vyssia priorita

Expr->{<&&>OR}
OR->Term{<||>Term}
Term-> <VALUE> | <(>Expr<)>

neviem či som to napísal dobre, pls skontrolujte a ak som to napísal zle, pls opravte ma... vopred ďakujem  :)

Cici

Quote from: Boost on  21.10.2011, 20:31:49
nemohol by mi niekto pomôcť?
mám zadanie 30tku čiže :
&& lava asociativita, nizsia priorita
||   lava asociativita, vyssia priorita

Expr->{<&&>OR}
OR->Term{<||>Term}
Term-> <VALUE> | <(>Expr<)>

neviem či som to napísal dobre, pls skontrolujte a ak som to napísal zle, pls opravte ma... vopred ďakujem  :)


podla mna to ma byt
Expr -> OR { <&&> OR}
OR -> Term {<||> Term}
Term -> <VALUE> | <(> Expr<)>

veteran

Rád by som sa uistil o takejto veci. Na prednáške bolo povedané, že ak je nejaká operácia (dajme tomu, že *) neasociatívna, tak potom výraz zadaný bez zátvoriek je chybný výraz. Rozumiem tomu teda správne, že v mojom zadaní (keďže mám operáciu * predpísanú ako neasociatívnu) ak niekto zadá napr. 2*4*6, tak mu to má vypísať chybovú hlášku? A teda má zadať buď (2*4)*6 alebo 2*(4*6).

xxx3

nam to bolo vysvetlovane asi tak, ze ak je neasociativnost a zadas 2*3*6*8*5 tak ti to spravi 2*3 a zvysok zahodi, dalej uz nejde

orsi

Quote from: veteran on  22.10.2011, 18:28:21
Rád by som sa uistil o takejto veci. Na prednáške bolo povedané, že ak je nejaká operácia (dajme tomu, že *) neasociatívna, tak potom výraz zadaný bez zátvoriek je chybný výraz. Rozumiem tomu teda správne, že v mojom zadaní (keďže mám operáciu * predpísanú ako neasociatívnu) ak niekto zadá napr. 2*4*6, tak mu to má vypísať chybovú hlášku? A teda má zadať buď (2*4)*6 alebo 2*(4*6).
toto je velmi dobra otazka. na prednaske som to nezachytil.
Quote from: xxx3 on  22.10.2011, 18:40:21
nam to bolo vysvetlovane asi tak, ze ak je neasociativnost a zadas 2*3*6*8*5 tak ti to spravi 2*3 a zvysok zahodi, dalej uz nejde
mne to funguje tak že ked dam 2*3*4 tak vypíše 6 ostatné čísla si nevšíma (tie dalsie násobenia) a vlastne to ignoruje ale nevypíše žiadnu chybu. tak neviem ako to má byť. a ked dám (2*3)*4 tak vypise 24. mam * neasociativne

Cici

Quote from: orsi on  22.10.2011, 18:59:32
mne to funguje tak že ked dam 2*3*4 tak vypíše 6 ostatné čísla si nevšíma (tie dalsie násobenia) a vlastne to ignoruje ale nevypíše žiadnu chybu. tak neviem ako to má byť. a ked dám (2*3)*4 tak vypise 24. mam * neasociativne

tak to aj ma fungovat pokym nemas zotavenie

Maxxtro

mohol by sa niekto na to pozrieť či to je správne..ďakujem  ;)

| | - pravá asoc., 1
&& - neasoc., 2

Expr -> Or [< | | > Expr]
Or -> Term [< && > Term]
Term -> <value> <(> Expr <)>



veteran

Quote from: orsi on  22.10.2011, 18:59:32
Quote from: veteran on  22.10.2011, 18:28:21
Rád by som sa uistil o takejto veci. Na prednáške bolo povedané, že ak je nejaká operácia (dajme tomu, že *) neasociatívna, tak potom výraz zadaný bez zátvoriek je chybný výraz. Rozumiem tomu teda správne, že v mojom zadaní (keďže mám operáciu * predpísanú ako neasociatívnu) ak niekto zadá napr. 2*4*6, tak mu to má vypísať chybovú hlášku? A teda má zadať buď (2*4)*6 alebo 2*(4*6).
toto je velmi dobra otazka. na prednaske som to nezachytil.
Quote from: xxx3 on  22.10.2011, 18:40:21
nam to bolo vysvetlovane asi tak, ze ak je neasociativnost a zadas 2*3*6*8*5 tak ti to spravi 2*3 a zvysok zahodi, dalej uz nejde
mne to funguje tak že ked dam 2*3*4 tak vypíše 6 ostatné čísla si nevšíma (tie dalsie násobenia) a vlastne to ignoruje ale nevypíše žiadnu chybu. tak neviem ako to má byť. a ked dám (2*3)*4 tak vypise 24. mam * neasociativne
No dobre, a čo ak bude takýto príklad?

* neasociatívne, nižšia priorita
/ ľavoasociatívne, vyššia priorita

2*100/10/10*5*2*6/3

najprv spraví delenie (vyššia priorita, ľavoasoc.)
(100/10/10)=((100/10)/10)=1

potom 6/3=2

a potom prejde na neasociatívne násobenie
2*1*5*2*2

a vypočíta nakoniec len 2*1=2

Je to tak? Alebo nie?


zaky

ano neasociativnost je o tom ze musis explicitne vyjadrit zatvorky a ak ich nevyjadris tak v pripade ze mas viac krat nejaky operator tak ti zoberie len ten prvy a ostatne odignoruje, co vyplyva aj zo samostnatnej nakreslenej gramatiky(ak ju mas dobre napisanu a si ju prejdes tak zistis ze ti proste zbytok vyrazu odignoruje)
Quote from: veteran on  22.10.2011, 21:59:02


a vypočíta nakoniec len 2*1=2

Je to tak? Alebo nie?
cize ano, malo by to tak byt, vravim malo, lebo niesom odbornik ale z toho co som sa naucil  to tak chapem :)

92% teenagerů neposlouchá svojí maminku. Patříš-li mezi zbývajících 8%, dej si tohle do podpisu

veteran

Quote from: zaky on  24.10.2011, 07:23:11
ano neasociativnost je o tom ze musis explicitne vyjadrit zatvorky a ak ich nevyjadris tak v pripade ze mas viac krat nejaky operator tak ti zoberie len ten prvy a ostatne odignoruje, co vyplyva aj zo samostnatnej nakreslenej gramatiky(ak ju mas dobre napisanu a si ju prejdes tak zistis ze ti proste zbytok vyrazu odignoruje)
Quote from: veteran on  22.10.2011, 21:59:02


a vypočíta nakoniec len 2*1=2

Je to tak? Alebo nie?
cize ano, malo by to tak byt, vravim malo, lebo niesom odbornik ale z toho co som sa naucil  to tak chapem :)
Dík  ;)

Už mám čosi naprogramované, no zatiaľ to vie uprednostňovať delenie pred násobením - zátvorky som môj program ešte nenaučil používať  ;D

darkoooooo

Vzhladom nato ze od cviciaceho nemam dostatocne info ku zadaniu , tak som sa obratil tu ...... mam  zadanie

&& a ||
obidve neasociativne

&& priorita 1  a || priorita 2


ako napisat gramatiku ? vobec neviem co to je a ako to riesit...na cviku len opisal z papiera a to bolo tak vsetko .....rad by som sa to dozvedel  bk

paloSK

Quote from: darkoooooo on  24.10.2011, 22:45:06
Vzhladom nato ze od cviciaceho nemam dostatocne info ku zadaniu , tak som sa obratil tu ...... mam  zadanie

&& a ||
obidve neasociativne

&& priorita 1  a || priorita 2


ako napisat gramatiku ? vobec neviem co to je a ako to riesit...na cviku len opisal z papiera a to bolo tak vsetko .....rad by som sa to dozvedel  bk
jj vysvetlite niekto znaly co a ako treba robit, najlepsie ako 5 rocnemu decku, lebo inak nepochopim  ;D ;D
:D

Cici

Tak ja sa pokusim - polopatisticky, pre potrebu zadania:

- priorita rastie z hora nadol (cize ked ma mat * vacsiu prioritu ako + tak musi byt v gramatike nizsie, na nizsim riadku)

- pre kazdy operator s inou prioritou je potrebne spravit "novy riadok gramatiky"

- podla asociativnosti bude mat dany riadok tvar:
   - ľavá:  Vyraz -> Podvyraz { op Podvyraz }
   - pravá:  Vyraz -> Podvyraz [ op Vyraz ]
   - neasociatívnosť: Vyraz -> Podvyraz [ op Podvyraz ]
   (vyraz znamena nazov retazca, podvyraz znamena nazov retazca o riadok nizsie, op je operand)

- uplne na konci je vyhodnotenie Terminalneho symbolu (symbol ktory nevyhodi SERROR) a zatvoriek - Term -> <value> | <(> Expr <)>

napriklad:
   operator "+":  lava asociativnost, najnizsia priorita
   operator "*": prava asociativnost, stredna priorita
   operator "^": neasociativne, najvyssia priorita

   gramatika:
   Expr -> Mul { <+> Mul}
   Mul -> Pow [ <*> Mul]
   Pow -> Term [ <^> Term]
   Term -> <value> | <(> Expr <)>

darkoooooo

#268
Quote from: Cici on  25.10.2011, 00:37:56
Tak ja sa pokusim - polopatisticky, pre potrebu zadania:

- priorita rastie z hora nadol (cize ked ma mat * vacsiu prioritu ako + tak musi byt v gramatike nizsie, na nizsim riadku)

- pre kazdy operator s inou prioritou je potrebne spravit "novy riadok gramatiky"

- podla asociativnosti bude mat dany riadok tvar:
   - ľavá:  Vyraz -> Podvyraz { op Podvyraz }
   - pravá:  Vyraz -> Podvyraz [ op Vyraz ]
   - neasociatívnosť: Vyraz -> Podvyraz [ op Podvyraz ]
   (vyraz znamena nazov retazca, podvyraz znamena nazov retazca o riadok nizsie, op je operand)

- uplne na konci je vyhodnotenie Terminalneho symbolu (symbol ktory nevyhodi SERROR) a zatvoriek - Term -> <value> | <(> Expr <)>

napriklad:
   operator "+":  lava asociativnost, najnizsia priorita
   operator "*": prava asociativnost, stredna priorita
   operator "^": neasociativne, najvyssia priorita

   gramatika:
   Expr -> Mul { <+> Mul}
   Mul -> Pow [ <*> Mul]
   Pow -> Term [ <^> Term]
   Term -> <value> | <(> Expr <)>


no daco som vydumal ... snad som dobre pochopil  :   


Expr ->  And [<^> And]
And -> Term [<v> Term]
Term -> <value> | <(> Expr <)>

‎&&     1 priorita         neasociativnost
||       2 pririorita       neasociativnost

kepasa

len sa mi to zda alebo Bacikova vravela v stredu na cviku, ze mame v 6.t doniest gramatiku k zadaniu? ....keby nie tak nestresujte to sa mi len tak marí

Tren

Quote from: kepasa on  25.10.2011, 02:00:21
len sa mi to zda alebo Bacikova vravela v stredu na cviku, ze mame v 6.t doniest gramatiku k zadaniu? ....keby nie tak nestresujte to sa mi len tak marí
to sme mali mat hotove uz na 5. cviko  :) ak dobre viem

kepasa


dobre, takze na 6. mame nieco doniest?

esperian

no neviem ci teraz napisem dobre, ak nie tak nech ma opravi, ale ju to nesere aj ked nedoneses nic, mne sa zda ze hovorila este ked sme mali na 5 cviko doniest gramatiku, ze sa mozme spytat ze ci to mame dobre alebo nieco proste sa popytat... ale tak pre tvoje dobro je asi lepsie si nieco pripravit a pytat sa co nevies aby si potom nemusel kupovat zadanie... na 5 cviko si mal mat spraveny interpretátor a teraz na sieste doplnit prekladac

xxx3

ako pise esperian ... vo vlastnom zaujme, ked nemas nic nemusis mat, ... len ak mas nieco a chces sa nieco spytat

esperian

inak spojazdnil uz niekto ten prekladac ??