• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

FJAP

Started by PaliP, 09.09.2011, 19:14:44

« predchdzajce - alie »

zaky

#225
Quote from: ppeess on  15.10.2011, 20:54:10
Quote from: esperian on  15.10.2011, 19:43:09
inak bol by niekto ochotny skontrolovat moju gramatiku.. aby som mohol pokracovat vo viere ze ju mam dobre ? dik bv
zadanie 2  (*nizsia priorita,Lava aso.., /vyssia priorita, Prava)
OPK -> OPD {<*> OPD}
OPD -> Term [</> OPD]
Term -> <value> | <(> OPK <)>

ja by som tu zapisal trochu inak

* priorita 1
/ (del) priorita 2

expr - > del [<*> expr]
del -> term {</> term}
term -> <BoolValue> | <(>expr<)>
ja mam prve zadanie a akurat priority mam vymenene, cize * mam vyssiu prioritu a mam to takto

Expr -> A[</>Expr]
A -> Term {<*>Term}
Term -> <Value> | <(> Expr <)>

tak za prve, pokreslene to mam ako ppeess ale tu asociativnost mas dobre ty esperian
za druhe, opravte ma ak sa mylim

92% teenagerů neposlouchá svojí maminku. Patříš-li mezi zbývajících 8%, dej si tohle do podpisu

veteran

Čo budeme mať z tej dnešnej prezenčky na prednáške? Prémiové bodíky?  ;D

ppeess

Skor to kolko ludi moze ist na predtermin :D

mishelka

#228
Quote from: tomas4578 on  09.10.2011, 01:26:06
jj s tým súhlasím, ja som veľmi rád že vysvetľuje ako vysvetľuje... a som s tým spokojný, ale keby trošku len zmiernila tempo tak by to vyšlo na celé cviko a potom by to bolo fajn... Ale ja chápem, že aj ona sa asi ponáhľa... :) Kto by nechcel vypadnúť skôr. Ale zas tých 15 minút by som obetoval na to, aby som tomu lepšie pochopil a netrápil sa doma 30 minút... :)
neponahlam sa domov, to urcite nie... ale nejako mi to niekedy velmi rychlo rozprava.. ale ked ste si vsimli, tak ja sa stale pytam, ci chapete a ci stihate, staci sa ozvat, toto zopakovat, spomalit... nemam problem ;) len sa treba ozvat, komunikovat, ja do vasich hlav nevidim a ked ste ticho, tak si pomyslim "dobre, chapu, idem dalej"... a ked sa skonci skor: "ziadne otazky, nic, ta dobre, aspon idete domov skor, potesite sa" :) takto to beriem ;)
No inak ked ste z toho cvika co zacina na 15:55, tak sa ospravedlnujem, zle som si to odpisala z maisu, a tak az do posledneho cvika som si myslela ze konci na 16:50 :D

Quote from: ppeess on  15.10.2011, 20:54:10
Quote from: esperian on  15.10.2011, 19:43:09
inak bol by niekto ochotny skontrolovat moju gramatiku.. aby som mohol pokracovat vo viere ze ju mam dobre ? dik bv
zadanie 2  (*nizsia priorita,Lava aso.., /vyssia priorita, Prava)
OPK -> OPD {<*> OPD}
OPD -> Term [</> OPD]
Term -> <value> | <(> OPK <)>

ja by som tu zapisal trochu inak

* priorita 1
/ (del) priorita 2

expr - > del [<*> expr]
del -> term {</> term}
term -> <BoolValue> | <(>expr<)>
Prve je dobre. Ppeess, lava asociativnost su {} zatvorky (see http://hornad.fei.tuke.sk/~plocica/ppj/priorita.html)
mimochodom neterminaly sa pisu velkym zaciatocnym pismenom.
EDIT: co tam robi BoolValue ??  :o

Quote from: esperian on  16.10.2011, 01:26:52
no takze skusam vytvorit iny interpretator aby som to nejako pochopil ... chcem spravit aby poznal len / a zatvorky,cisla. a chcem aby / bola prava asociativita .. nieco take aby to robilo(12/(8/4))  cize mam spravenu gramatiku..
//DEL->Term [</> DEL]
//Term -> <value> | <(> Expr <)>

no a teraz ako tu funkciu psravit ? skusam premienam a furt to neide tak ako ma.. toto som proste vytvoril z tej povodnej funkcie expr() odstranenim nepotrebneho switchu.. ale ako teraz na tie leftOp,rightOp.... som z toho jelen ... keby mi to niekto vysvetlil bol by som velmi rad..

int del()
{
    int leftOp, rightOp;
    rightOp = term();
   
    while ((E symbol) & (E DELENIE ))
   {
     getsymbol(); rightOp = term();
     
          leftOp = leftOp / rightOp ;
          term();
          printf("%d ",rightOp);
   }
   return leftOp;
}
nemozes tam dat while ked je tam [], pozri si este raz materialy na http://hornad.fei.tuke.sk/~plocica/ppj/

Quote from: RiTChi on  16.10.2011, 19:31:39
Podla mna 0 false a ostatok true, tak to funguje v C.
Tak, alebo si prirobte vlastny typ/symbol BOOLVALUE, ktory bude mat atribut typu char s hodnotami t alebo f (ale to sa bude zle pocitat ;) ).

Quote from: ppeess on  18.10.2011, 19:34:25
Skor to kolko ludi moze ist na predtermin :D
... a predtermin je velmi vyhodny :P
  

#define TRUE FALSE //Happy debugging suckers :D

mishelka

#229
požiadavky na zadanie B na mojich cvičeniach:
http://hornad.fei.tuke.sk/~bacikova/FJaP, subor ZADANIE B - poziadavky.pdf
EDIT: moze sa menit v priebehu nasledujúcich cvičení
  

#define TRUE FALSE //Happy debugging suckers :D

matus217

Takze to, ci mozes ist na predtermin nezavisi od mojich vedomosti a toho ze sa chcem zbavit predmetu skor lebo si na to verim, ale od toho ze sedim 3 hodiny na NEPOVINNEJ prednaske ? Niekde v celom systeme je chyba...

mishelka

#231
Quote from: matus217 on  18.10.2011, 20:46:11
Takze to, ci mozes ist na predtermin nezavisi od mojich vedomosti a toho ze sa chcem zbavit predmetu skor lebo si na to verim, ale od toho ze sedim 3 hodiny na NEPOVINNEJ prednaske ? Niekde v celom systeme je chyba...
vnimanie studentov prof. Kollara (a myslim ze nielen jeho) je:
beries predmet vazne ===> chodis na prednasky ===> viac sa tam dozvies (nielen ohladom teorie, ale aj ohladom cviceni a zadani) ===> treba ta za to odmenit
akykolvek student ===> pride na skusku ===> aj tak neviem ci sa to naucil alebo nie, ale ked nechodil na prednasky, asi ho to nezaujimalo ===> preco by mal dostat viac odmeny ako ten co to berie vazne, zaujima ho to a chodi aj na prednasky?

znalosti sa overia uz na cviceniach ===> od toho + z toho co napises na skuske sa bude odvijat vysledna znamka

kde je chyba?
  

#define TRUE FALSE //Happy debugging suckers :D

matus217

Pridem na prednasku, odsedim tam 3 hodiny a nepochopim to. Za ten cas to mozem prestudovat sam, pripadne mam v tom case zamestnanie. To ze formalne nechodim na prednasky, nevyjadruje mieru zaujmu o predmet...
Len cisto teoreticky (nevravim, ze je to moj pripad), ale co ak to vsetko uz ovladam. Potom mi tie prednasky netreba. A nemozem na predtermin... nelogicke...

mishelka

#233
Quote from: matus217 on  18.10.2011, 20:52:43
Pridem na prednasku, odsedim tam 3 hodiny a nepochopim to. Za ten cas to mozem prestudovat sam, pripadne mam v tom case zamestnanie. To ze formalne nechodim na prednasky, nevyjadruje mieru zaujmu o predmet...
Len cisto teoreticky (nevravim, ze je to moj pripad), ale co ak to vsetko uz ovladam. Potom mi tie prednasky netreba. A nemozem na predtermin... nelogicke...
to mas sice pravdu, ale kde je istota, ze kazdy co nepride na prednasku si to za tie tri hodiny dostuduje doma sam a pochopi to lepsie?
EDIT: resp. kolko percent studentov je tak dobrych, ze to pochopi aj bez prednasok, za kratsi cas a lepsie ako keby to bolo vysvetlene na prednaske?
EDIT2: a ak je ten student tak dobry, ze to dokaze, potom nemoze mat problem so skuskou ;)
PS: nemyslim, ze bude len jedna prezencka a na zaciatku semestra som vam tu vsetkym pisala ze treba chodit na prednasky ;)
  

#define TRUE FALSE //Happy debugging suckers :D

esperian

#234
no a podla mna ten system nieje az tak spravodlivy pretoze ked som chodil na prednasky tak tam bolo dost vela ludi ktori boli na notasoch a na FB........niekto chodi len preto aby bol na nete ked na intraku nema a podobne... ale to je vec nazoru...
---
takze Miška toto je dobre jo ? 
* -lava ,nizsia
/ -prava, vyssia

OPK -> OPD {<*> OPD}
OPD -> Term [</> OPD]
Term -> <value> | <(> OPK <)>

dik

Don_Corleone

moze to prosim niekto skontrolovat?

23. && Lava 2
      ||  Prava 1

Expr -> LogAnd [<||> Expr]
LogAnd -> Term {<&&> Term}
Term -> <Value> | <(> Expr <)>

dakujem pekne

Leclair

Tak ak sa s tym trapite snad vam viac objasni moje zadanie z minuleho roka , je to taky vycuc zo skript a Plocica slajdov. Neviem ci translacna schema a denotacna smenatika je celkom v poriadku, ale to vam asi netreba. Prikladam aj kod realizujuci danu, navrhnutu gramatiku. Toto zadanie je z predmetu PPJ(byvaleho), ale takmer kopiruje FJaP :)

http://www.ulozto.cz/10677093/ukazka-1-pdf
http://paste.ideaslabs.com/show/lsROZhW9YE //blbo pastlo niektore veci , ale da sa precitat myslim

veteran

Pripájam sa ku esperianovi a Donovi Corleonemu  :)
12.
* None 1
/ Left 2

OPK -> OPD [<*> OPD]
OPD -> Term {</> Term}
Term -> <Value> | <(> OPK <)>

SteLa

#238
Quote from: veteran on  18.10.2011, 18:53:35
Čo budeme mať z tej dnešnej prezenčky na prednáške? Prémiové bodíky?  ;D

dnes bola prezencka...? omg chodim na kazdu prednasku akurat dnes som zmeskala bus do ke tak a presne dal prezencku:O  tak dufam ze fakt zato nebudu body:/

SteLa

21. && Prava 1
      ||  Ziadna asociativnost 2

Expr   -> Or[<&&>Expr]
Or      -> Term[<||>Term]
Term  -> <value><(>Expr<)>

Nevie mi niekto povedat ci to mam dobre? lebo kod mi na zaklade tohto zapisu nejdeO.o

Tren

Quote from: SteLa on  19.10.2011, 03:06:00
21. && Prava 1
      ||  Ziadna asociativnost 2

Expr   -> Or[<&&>Expr]
Or      -> Term[<||>Term]
Term  -> <value><(>Expr<)>

Nevie mi niekto povedat ci to mam dobre? lebo kod mi na zaklade tohto zapisu nejdeO.o

mam tiez toto zadanie a mam takto isto ako ty, malo by to byt dobre  :)

bEnd3r

fajn, takze tento super system budem pravdepodobne riesit notebookom na prednaske, diky brona za zabity cas..utorok som mal celkom rad.. velmi zaujimavy je styl ucenia pana kollara.. pisomky na styl vies-5/nevies-0.. na predtermin len ked chodis na prednasky.. som zvedavy jak vyzera

zaky

a ten vystup do .bin suboru ? nejake blizsie info ?  jak to uskutocnit, eminkaaaa :D

92% teenagerů neposlouchá svojí maminku. Patříš-li mezi zbývajících 8%, dej si tohle do podpisu

Domino_666

Mohol by mi niekto v krátkosti jednoducho vysvetliť, ako funguje pravá asociatívnosť? Najlepšie na nejakom príklade. Napr. ako sa bude (postupne) vyhodnocovať výraz:
1+2+3+4+5 (viem že zadanie je iné, ale pre pochopenie niečo jednoduchšie). Vyššia priorita znamená, že najprv v programe urobím to, čo má vyššiu a až potom zvyšné operácie však? Vopred dík moc.

bEnd3r

prava asociatinost je ze 1+2+3+4 = (1+(2+(3+4))) tzn. najprv vypocita 3+4 potom k tomu +2 a nakoniec +1
lava asociatinost je ze 1+2+3+4 = (((1+2)+3)+4)

priorita - tak ako si napisal.. cize ak mas v zadani ze * ma vyssiu prioritu ako / tak potom vyraz
2*3/6=((2*3)/6)
ak by / malo vyssiu prioritu ako * tak potom
2*3/6=(2*(3/6)

mishelka

Quote from: SteLa on  19.10.2011, 03:06:00
21. && Prava 1
      ||  Ziadna asociativnost 2

Expr   -> Or[<&&>Expr]
Or      -> Term[<||>Term]
Term  -> <value><(>Expr<)>

Nevie mi niekto povedat ci to mam dobre? lebo kod mi na zaklade tohto zapisu nejdeO.o
dobre

Quote from: veteran on  19.10.2011, 01:49:23
Pripájam sa ku esperianovi a Donovi Corleonemu  :)
12.
* None 1
/ Left 2

OPK -> OPD [<*> OPD]
OPD -> Term {</> Term}
Term -> <Value> | <(> OPK <)>
dobre

Quote from: esperian on  18.10.2011, 21:23:43
no a podla mna ten system nieje az tak spravodlivy pretoze ked som chodil na prednasky tak tam bolo dost vela ludi ktori boli na notasoch a na FB........niekto chodi len preto aby bol na nete ked na intraku nema a podobne... ale to je vec nazoru...
---
takze Miška toto je dobre jo ? 
* -lava ,nizsia
/ -prava, vyssia

OPK -> OPD {<*> OPD}
OPD -> Term [</> OPD]
Term -> <value> | <(> OPK <)>

dik
u nas Kollar zakazoval notebook na prednaske :)
dobre

Quote from: zaky on  19.10.2011, 03:45:37
a ten vystup do .bin suboru ? nejake blizsie info ?  jak to uskutocnit, eminkaaaa :D
este dve cvika budu na toto, dnes bude na preklad a nabuduce zotavenie
  

#define TRUE FALSE //Happy debugging suckers :D

kmsa

Quote from: veteran on  19.10.2011, 01:49:23
Pripájam sa ku esperianovi a Donovi Corleonemu  :)
12.
* None 1
/ Left 2

OPK -> OPD [<*> OPD]
OPD -> Term {</> Term}
Term -> <Value> | <(> OPK <)>

mam 11 takze to iste len
* none 2
/ left 1

takze spolupraca mozna :D

orsi

mohol by mi niekto to niekto skontrolovať prosim?

* neasoc  1
/  neasoc  1

Expr-> Term [<*>|</> Term]
Term-><value>|<(>Expr<)>

milaninho

#248
Quote from: orsi on  20.10.2011, 01:23:43
mohol by mi niekto to niekto skontrolovať prosim?

* neasoc  1
/  neasoc  1

Expr-> Term [<*>|</> Term]
Term-><value>|<(>Expr<)>

krásne

a co sa tyka systemu na skole, nie ste uz v pvinnej skolskej dochadzke, takze ak ste sa sem prihlasili, tak je predpoklad ze ste sa sem prihlasili z vlastnej vole. treba si uvedomit ze ulohou skoly nie je generovat tituly ale ucit. a chybu v systeme nie je tam kde ju vidite, ze je uprednostnovany clovek chodiaci na prednasky, ale ze vobec musia prednasajuci motivovat alebo nutit ludi co sem dobrovolne prisli na skolu aby sa chodili ucit. a tiez je to nefer voci prednasajucemu ktory sa vam to snazi vysvetlit a mina svoj cas (ktory by mohol vyuzit na vyskum alebo pre seba) a vy na neho proste kaslete..
a to nejdem ani zacinat s kupovanim zadani.. keby ten system fungoval ako ma, tak by tu vela ludi na skole nezostalo..

matotv

ved jasne, ale tak ja som nebol len tejto jednej prednaske lebo som bol chory, takze teraz kvoli chorobe nemozem ist na predtermin? takze to je tiez fér nie?... :thumbs-up: