• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

Objektové programovanie

Started by tino8, 28.09.2009, 05:12:18

« predchdzajce - alie »

Payne

#175
Takze mal som konecne cas a precital som celu temu a aj zadanie som cele spravil a prisiel som na to, ze:

1. pouzivat BlueJ nie je zle, kazdopadne sa s nim malo robi a podla mna to nebude mat nejaky pozitivny vyznam. Ked clovek nie je spomaleny, tak aj tak pochopi o com su objekty a aspon bude vediet syntax. Takto si zvykne klikat a moze mu skor odist pointa objektov , resp. skor mu ujde uplne syntax a tazko sa mu bude pisat (zvlast ked ako niektori tu spominali ze odflakli cecko). Podla mna kto chcel tak pochopil aj predtym a kto nie tak ani teraz.

2. implementacne je to urcite lepsie robene ako ked clovek to sam robil. Sak co by sme sa cudovali ked sa na tom zucastnili Poruban a Vaclavik. Je vsak velmi smutne ze az po x rokoch co sa ucit ten predmet a stale ho ucia viacmenej ti isti ludia tak nebol nikto schopny doteraz spravit normalne zadanie ako je aspon teraz.

3. zadanie je celkovo dobre spravene, akurat ze ten load je debilne spraveny. Neviem teda ci je chyba u mna, ale tak ako keby na to nebolo myslene a clovek musi doplnovat naviac metody do tried, lebo proste chybaju v rozhraniach.

4. co sa tyka Design Patterns, tak tazko vobec rozmyslat o tom, zeby sa mali ucit priebezne. To je absolutne nerealne. Ta clovek ani nevie dokopy pointu OOP a hned sa zacne ucit DP? to je co za nezmysel? taktiez si DP omnoho lepsie zapameta ak uz ma daco odkodene a si vie porovnat ze bez DP to robil jak tlk a kopec veci bolo zbytocne tazsich.

5. nechcem sa opakovat ale tak ten BlueJ nie je vobec vyuzity jeho potencial. BlueJ dokaze generovat kod a kopec inych veci, ktore vobec neboli spomenute na cvikach. Cital som jednu knihu ked typek pouzival BlueJ a to bolo tak brutalne robene ze do takmer konca vobec nepouzival dedicnost, dokonca ani operatory + -, ... ale zase rozhrania takmer uplne od zaciatku a to bolo realne pouzitie rozhrani vratane dedicnosti. Potom cloveku prisli rozhrania ako uplne prirodzena vec, co po tomto zadani neviem ci tak celkom bude. (ale urcite viac ako pred 2 rokmi jak sme my mali OOP)

6. neviem ci to bolo na cvikach vysvetlovane (zrejme urcite) ale v zadani vyslovene chybaju napriklad odskusanie prekryvania a pretazovania...

P.S. s tym backpackom nie je nutne pridavat ziadne metody naviac oproti tym z Interfacu, dasa to robit aj inak a ide to (mam to tak spravene) kus tam ale treba spravit taky mensi hack.

P.S.2 Chcel by som sa spytat ako je to s tym 12 cvikom, lebo tam nieje zatial nic, len daky Unit Testy. To znamena co? Text bude este doplneny a testy sa budu robit vsetci rovnako, alebo sa len vysvetli princip a kazdy robi sam? Myslim ze by malo zmysel robit spolocne, sak vsetci pouzivaju interfacy a teda sa daju testy pouzit hromadne. Dalsia vec je ze sa bude pouzivat JUnit 3, ci 4?

mirek

este predtym, nez odpoviem, kolkak si? aby som vedel, cim si presiel (z pohladu tohto predmetu - nie z pohladu vlastnej praxe).
So say we all!

leniocka

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
3. zadanie je celkovo dobre spravene, akurat ze ten load je debilne spraveny. Neviem teda ci je chyba u mna, ale tak ako keby na to nebolo myslene a clovek musi doplnovat naviac metody do tried, lebo proste chybaju v rozhraniach.
ja som do triedy History pridala len jednu metodu na ziskanie zoznamu prikazov... inak som tam nic ine nepotrebovala navyse

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
4. co sa tyka Design Patterns, tak tazko vobec rozmyslat o tom, zeby sa mali ucit priebezne. To je absolutne nerealne. Ta clovek ani nevie dokopy pointu OOP a hned sa zacne ucit DP? to je co za nezmysel? taktiez si DP omnoho lepsie zapameta ak uz ma daco odkodene a si vie porovnat ze bez DP to robil jak tlk a kopec veci bolo zbytocne tazsich.
podla mna je dobre osvojovanie si DP uz od zaciatku. tak normalne nam vysvetlil Singleton cviciaci na .NETe a odvtedy ho pouzivam uplne prirodzene, zatial co na ostatne si hned tak nespomeniem

psicho

Quote from: mirek on  19.11.2009, 20:15:34
Quote from: psicho on  18.11.2009, 17:01:26
encapsulation je sice fajn, ale aky vyznam ma ked celu aplikaciu pise jeden clovek ? :D toje ako keby som si dal zamky na kazde dvere v vlastnom dome v ktorom okrem mna nikto nebyva a malbysom ich stale zamknute a keby som sa xel z spalne dostat do kuchine tamito trvalo poldna bo X dveri by som musel odomkinat a zamikat :P

o tom ale predsa encapsulation nehovori. ona nehovori o stave objektu - o stave jeho clenskych premennych, ale o pristupe k nim. v tvojom kode nenapises viac riadkov, ked napises:

dvere1.odomknute = true;


oproti


dvere1.odomkni();


samozrejme - napises akurat viac metod, aby tato funkcionalita bola dostupna, ale nezaberie ti potom "odomykanie bytu" cely den. nuz - blby kontrapriklad si vybral :-P

a ty kodis profesionalne, nie? a to vo vasej firme pisete takto triedy? ze vsetko je vsade viditelne? drzite sa len principu - hlavne, ze to funguje?

no vsak moj priklad bol dokonaly, lebo ked mam zamok na dverach tak mam kontrolovany pristup do tej miestnosti :P

a nee uz ne bo odkedy zistili ze nepoznam interface a vsetko davam public a singleton som pokladal za zeton tak od tej doby len roznasam obedy ,ale nestazujem sa
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

mirek

Quote from: psicho on  20.11.2009, 05:36:15
a nee uz ne bo odkedy zistili ze nepoznam interface a vsetko davam public a singleton som pokladal za zeton tak od tej doby len roznasam obedy ,ale nestazujem sa

no sak nejako zacat treba. ta povzbudim - mam kamosku v uk, tiez zacinala v spolocnosti len ako sekretarka - kvoli anglictine. dnes tam uz ale pracuje ako jedna z najlepsich pracovnikov. od kavy a obedov je teda blizko k profesionalnemu rastu. vyderzaj pianer :-D
So say we all!

Ing. nemtom

brix will be shat

Payne

to mirek : som stvrtak, porubanovec sak sa ho spytaj na mna

to leniocka : ako samozrejme ze singleton je v poho, ale tie implementacie minimalne v jave niesu skutocny singleton, lebo v realnych programoch kludne proste fungovat nebudu, tam treba este 2 veci doriesit. A dalsia vec ze tam bola rec o doplneni velkej casti DP, nie zakladne srandy jak Singleton, Factory Method a podobne...

ywetka

Quote from: Payne on  20.11.2009, 18:16:06
to mirek : som stvrtak, porubanovec sak sa ho spytaj na mna

to leniocka : ako samozrejme ze singleton je v poho, ale tie implementacie minimalne v jave niesu skutocny singleton, lebo v realnych programoch kludne proste fungovat nebudu, tam treba este 2 veci doriesit. A dalsia vec ze tam bola rec o doplneni velkej casti DP, nie zakladne srandy jak Singleton, Factory Method a podobne...

nemozem viac suhlasit... tiez si nemyslim, ze je dobre to prehanat s DP, idealne je, ked potreba nejaky pouzit vyplynie priamo zo situacie... ked sa ich clovek nauci kopec, tak ma tendenciu snazit sa ich pchat vsade mozne a to nie je tiez najlepsie (citujem autorov Head First DP :D). Singleton a Factory su najlahsie a najintuitivnejsie DP a ok, napr. prave ten Singleton sa v zadani vyuzije (myslim, ze by na to prisiel kazdy student aj sam, kebyze zacne naozaj dumat nad riesenim a ani by nevedel, ze sa jedna o Singleton), myslim vsak, ze ostatnymi fakt nie je dovod sa teraz zaoberat :).
Ale to je len moj nazor, sudim len podla seba a podla toho, ako sa iste veci isteho casu ucili mne...  bk
~~Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.~~
При́п'ять, мы никогда не будем забывать Вас.

psicho

za mojich cias jak este jasom mal OOP mi sme sa ucili ako pokecovat
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

piton

pokecovat sa teraz uci uz v prvom rocniku...
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

mirek

takze inline...

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
Takze mal som konecne cas a precital som celu temu a aj zadanie som cele spravil a prisiel som na to, ze:

1. pouzivat BlueJ nie je zle, kazdopadne sa s nim malo robi a podla mna to nebude mat nejaky pozitivny vyznam. Ked clovek nie je spomaleny, tak aj tak pochopi o com su objekty a aspon bude vediet syntax. Takto si zvykne klikat a moze mu skor odist pointa objektov , resp. skor mu ujde uplne syntax a tazko sa mu bude pisat (zvlast ked ako niektori tu spominali ze odflakli cecko). Podla mna kto chcel tak pochopil aj predtym a kto nie tak ani teraz.

bluej pouzivame na uvod - v principe ide o objects first approach. ludia maju problem pochopit, o com tie objekty su - je to aj moj pripad - po absolvovani oop za mojich cias som nebol objektovy programator. necitil som potrebu, nevidel som vyhody. okrem toho sa snazime robit trosku interaktivne cvika, aj ked tu interaktivitu skryvame - nie je podstatne, aby studaci vedeli, ze ako sa vytvori okno, ako sa nakresli v skutocnosti obdlznik. ale ked mu zmenia farbu, tak to vidia, ze sa zmenila. a nie si abstraktne predstavovat farbu a jeho rozmery pri vypisovani tychto informacii na obrazovku.

nevidim dovod, preco by mu mala pri klikani odist pointa objektov, pretoze bluej je prave o tom priblizeni oop paradigmy, kde vidis (aj klikaci) rozdiel v tom, co je to trieda a co je to objekt alebo kde je trieda a kde je objekt alebo z coho vznikaju instancie a kolko ich moze byt.

co sa syntaxe tyka, tej si uziju trosku neskor. metody budu implementovat tak ci tak, instancie v triedach budu vytvarat tiez. ozajstne programovanie si vsak uziju trosku neskor. osobne vidim v tomto pristupe vyhodu a v podstate vy ste boli prvi, na ktorych sme kus menili osnovu cviceni. vtedy to boli len prve zablesky, ale teraz to uz od dokonalosti nema daleko :-)))

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
2. implementacne je to urcite lepsie robene ako ked clovek to sam robil. Sak co by sme sa cudovali ked sa na tom zucastnili Poruban a Vaclavik. Je vsak velmi smutne ze az po x rokoch co sa ucit ten predmet a stale ho ucia viacmenej ti isti ludia tak nebol nikto schopny doteraz spravit normalne zadanie ako je aspon teraz.

nuz - toto zadanie je prave o objektoch. ked sa robili este klikacie aplikacie, tak to velmi o objektoch nebolo, ale skor o biznise. aj preto vidiet rozdiel u vas - studentov - pretoze sa uz viete kus viac pozerat na svet objektovo.

poruban s vaclavikom sa az tak na tej implementacii nepodielali, ale vdaka nim doslo ku zmene - teda aspon u mna. tiez mi chvilu trvalo, kym som pochopil, ze sposob vyucby, ktory tu bol dlhe roky prezentovany, nie je o objektovom programovani. pomohli ale velmi pri vzniku cvik (pripomienkovacie konanie) ako aj pri diskusii o zadani a jeho tvare. myslienka textovky je prebrata od pecinovskeho, kde som sa nechal inspirovat napadom (nejedna sa o kopiu 1:1 - pecinovsky vychadza z knihy Objects first with java (http://www.bluej.org/objects-first/)), ale zvysok je viacmenej vlastny pohlad na zadanie, ako aj skusenosti s textovkami na 8bitoch :-) kazdopadne - obaja pomohli velmi vela pre dosiahnutie sucasnej tvare cviceni a rozpravame sa na tuto temu pravidelne v nepravidelnych intervaloch ;)

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
3. zadanie je celkovo dobre spravene, akurat ze ten load je debilne spraveny. Neviem teda ci je chyba u mna, ale tak ako keby na to nebolo myslene a clovek musi doplnovat naviac metody do tried, lebo proste chybaju v rozhraniach.

myslis prikaz LOAD? co ti kde chyba?

na druhej strane - niekde su medzery zamerne - tyka sa to asi najma historie. medzery cisto len kvoli tomu, aby sa s tym clovek trosku popasoval a porozmyslal, ze ako s tym pohnut (napriklad prikaz INVENTAR).

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
4. co sa tyka Design Patterns, tak tazko vobec rozmyslat o tom, zeby sa mali ucit priebezne. To je absolutne nerealne. Ta clovek ani nevie dokopy pointu OOP a hned sa zacne ucit DP? to je co za nezmysel? taktiez si DP omnoho lepsie zapameta ak uz ma daco odkodene a si vie porovnat ze bez DP to robil jak tlk a kopec veci bolo zbytocne tazsich.

neviem, ze k comu patri tato vycitka o priebeznych DP. ked sa pozries do zadania, su tam v podstate tri: singleton, command, library method. singleton budu riesit pri historii - sam si o nom povedal, ze je bezproblemovy. command riesia od vytvorenia prveho prikazu, len nebol pomenovany, ze je to DP. podobne library method - o tom sa uz dalo mozno hovorit pri statickych metodach a premennych - pouzivaju ich normalne pri praci so standardnym vstupom a vystupom. opat len nieco dostanu, co sa da pomenovat. samozrejme - vsetky DP sa prebrat nemozu/nestihnu, ale lahky vyber sa da spravit a rovno aj ukazat jeho pouzitie v zadani. ci?

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
5. nechcem sa opakovat ale tak ten BlueJ nie je vobec vyuzity jeho potencial. BlueJ dokaze generovat kod a kopec inych veci, ktore vobec neboli spomenute na cvikach. Cital som jednu knihu ked typek pouzival BlueJ a to bolo tak brutalne robene ze do takmer konca vobec nepouzival dedicnost, dokonca ani operatory + -, ... ale zase rozhrania takmer uplne od zaciatku a to bolo realne pouzitie rozhrani vratane dedicnosti. Potom cloveku prisli rozhrania ako uplne prirodzena vec, co po tomto zadani neviem ci tak celkom bude. (ale urcite viac ako pred 2 rokmi jak sme my mali OOP)

generovanie kodu z bluej - na buduci rok, ked ho budeme mat, tak prave tie sablony pre novu triedu a metodu odstranime, lebo su uplne zbytocne, matuce (kvoli exampleMethod(), example variables, ...)

kniha od typka je fajna. aj jeho pohlad na svet bez dedicnosti je fajny (v principe dedicnost tiez riesime len prostrednictvom abstraktnych tried). a do tretice - aj vdaka typkovi pouzivame bluej na cvikach (boli pokusy o object test bench vo vizualnom studiu, ale slabo to ti inzinieri odkukali :-P) podobne ako typek neriesime pretazovanie operatorov a tiez by som nebol proti rozhraniam pred dedicnostou (je napad na trosku ine zadanie, ale to je len v stadiu priprav). a ci budu rozhrania jasnejsie - nuz - urcite budu jasnejsie, ako kedysi pred troma rokmi...

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
6. neviem ci to bolo na cvikach vysvetlovane (zrejme urcite) ale v zadani vyslovene chybaju napriklad odskusanie prekryvania a pretazovania...

na cvikach sa nevysvetluje - na cvikach sa precvicuje (nie nadarmo slovo cvicenie ma zaklad od slova cvicit a nie prednasat/vysvetlovat). prekryvanie a pretazovanie sme riesili v cvikach s bluej-om. ak mas napad, kde sa daju pouzit, tak nadhod - na materialoch sa pracuje stale.

P.S. s tym backpackom nie je nutne pridavat ziadne metody naviac oproti tym z Interfacu, dasa to robit aj inak a ide to (mam to tak spravene) kus tam ale treba spravit taky mensi hack.

Quote from: Payne on  19.11.2009, 22:41:04
P.S.2 Chcel by som sa spytat ako je to s tym 12 cvikom, lebo tam nieje zatial nic, len daky Unit Testy. To znamena co? Text bude este doplneny a testy sa budu robit vsetci rovnako, alebo sa len vysvetli princip a kazdy robi sam? Myslim ze by malo zmysel robit spolocne, sak vsetci pouzivaju interfacy a teda sa daju testy pouzit hromadne. Dalsia vec je ze sa bude pouzivat JUnit 3, ci 4?

budu spolocne. toto cviko trosku unika, pretoze bola trochu ina predstava, ale co uz - nevychadza nam to. na druhej strane - nesedi jeho zaradenie, ale to uz teraz nevyriesime - TDD sa robi pred samotnou implementaciou - tu ich riesime na konci, co naburava tento princip. takze - testy budu, spolocne (podobny navod ako ostatne cvika), ale v buducnosti budu rozbite na tie miesta, kde sa riesi implementacia testovanych tried.

diky za komenty/pripomienky a hlavne vlastny nazor. mozno sa pozname aj z videnia (kedze porubanovec asi nie je tvoje priezvisko, ale ucil som vo vasom rocniku par skupin). ak mas nejake napady na ozivenie, tak tiez napis - odkukavat a inspirovat sa treba. sice ty uz tu zmenu nezazijes, ale mozno budes aspon veselsi, ze si prispel ku zlepseniu veci ;)

p.s. inac sprtnem aj ja trochu - z tych reakcii vyplyva, ze kvalitu predmetu hodnotite (nie len ty) na zaklade cviceni, aj ked predmet nie je tvoreny len cvikami, ale aj prednaskami. cvika sa snazia len reflektovat to, co je odprednasane a ponuknut sposob otestovania/overenia nadobudnutych znalosti...
So say we all!

ywetka

myslim, ze nad prednaskami clovek uz len mavne rukou ;) :emot-LMAO:
~~Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.~~
При́п'ять, мы никогда не будем забывать Вас.

dEVIANT

nebol som ani na jednej... :D ...a zadanie mam aj tak už spravené...vlastne ani neviem čo sa na nich berie...ale určite nič, čo by nebolo v knihe o OOP...
Nie je nič nákazlivejšie ako rozhodný a presvedčením sa vyznačujúci život.

piton

Quote from: ywetka on  20.11.2009, 21:40:37
myslim, ze nad prednaskami clovek uz len mavne rukou ;) :emot-LMAO:
len to mi je luto, ze po 3 rokoch na tejto skole som si to az teraz uvedomil... myslim vseobecne na vsetkych prednaskach. vynimka(poruban) potvrdzuje pravidlo...
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

tino8

ja som bol skoro na kazdej prednaske, ale neda sa povedat ze by sme na cviku precvicovali to co sme sa naucili na prednaske, lebo tie temy su tam pomiesane. napr staticke clenske premenne/metody sme mali na bleskovke uz davno a prednasali sa minuly tyzden...


karamel je cukr co se uz neuzdravi!

Payne

add mirek : viacmenej take reakcie som predvidal takze

- teraz ma tak napadlo ze preco tie objekty vykreslujete cez stvorceky? ma to nejaky vyznam? mne sa zdala len skomplikovana implementacia
- s tym klikanim som to tak myslel ze ludia maju tendenciu klikat a nezamyslat sa nad zmyslom ze kde klikam, co to vlastne znamena (volanie metody, konstruktora, ...)
- prikaz INVENTAR je jasny, ale prikaz LOAD aspon u mojej implementacie som nevedel spravit inak ako dopisanim metody naviac do GameImlp. problem je potom v tom ze vsade sa pouziva rozhranie Game a kedze dana metoda nieje v tomto rozhrani, musim robit explicitny casting
- s tymi DP to bolo o tom lebo boli aj take myslienky ze vecsinu DP zahrnut do zadania, mozno nie u teba, alebo u porubana, alebo dakde som to proste take pocul
- s tym pretazovanim a prekryvanim myslim zeby nebolo odveci to zas spomenut a zahrnut potrebu aj v tomto zadanie, nie len v tom z BlueJ
- TDD je jasny ale tazko implementovatelny v svojej povodnej podobe ako vravis, bo tazko pisat testy ked clovek nevie ako a hlavne ani nechape este objektom
- OOP si ma ucil ty, ako jeden z velkeho mala som to robil v Jave
- napadov je kopec napr. niektore principy OOP sa tam porusuju, co by sa zase dalo opravit spolocne s refactoringom...
- porubanovec = mal som bakalarku u Porubana
- to p.s. som moc nepochopil, kazdopadne ja som to teraz robil cele cvika a preto samozrejme ze len cvika hodnotim, prednasky ked su take ako minule roky tak sa nebude vyjadrovat, videl som take prednasky z OOP na jednej nemenovanej slovenskej skole ze toto co akoze my mame sa moze schovat niekam

kazdopadne mozeme niekedy pokecat osobne, sak ako som vravel mozes sa popytat porubana na mna a dalo by sa dohodnut aj nejake veci ako rozsirit, zlepsit zadanie z OOP, samozrejme ked sa bude jednat o Javu, nejake veci v 2D grafike alebo podobne...

P.S. inak ten tyzden v utorok ci stredu ci kedy som sa ti zdravil ked ste stahovali tie bedne a vina do dakej dodavky, ty feco jcube a daky dalsi typci

mirek

inline...
Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- teraz ma tak napadlo ze preco tie objekty vykreslujete cez stvorceky? ma to nejaky vyznam? mne sa zdala len skomplikovana implementacia

to je viacmenej zamer. vykresli bod na obrazovku znamena - vykresli stvorec o rozmere asi 8x8 (alebo 10x10). uz nepamatam presne tu diskusiu, aku sme mali na kofole ohladom tohto, ale tocili sme sa okolo vykreslovania primitiv a co vsetko dat studentom k dispozicii. skoncilo to pri tom, ze im dame k dispozicii iba moznost vykreslit bod - a bod o velkosti stvorca.

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- prikaz INVENTAR je jasny, ale prikaz LOAD aspon u mojej implementacie som nevedel spravit inak ako dopisanim metody naviac do GameImlp. problem je potom v tom ze vsade sa pouziva rozhranie Game a kedze dana metoda nieje v tomto rozhrani, musim robit explicitny casting

no - nemusis robit ani casting v load-e, staci, ze v nom:
1. nahras historiu
2. vratis stav hry - hra sa nahrala (GAMESTATELOADED asi)
3. v hernej slucke v triede GameImpl prides na to, ze doslo prave k tomuto stavu
4. zavolas spominanu metodu alebo urobis spracovanie v slucke samotnej
5. das si kofolu

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- s tymi DP to bolo o tom lebo boli aj take myslienky ze vecsinu DP zahrnut do zadania, mozno nie u teba, alebo u porubana, alebo dakde som to proste take pocul

skor asi u porubana. hej - rozpravali sme sa o tom - teda on hovoril, ze mali take uvahy pri minach.

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- s tym pretazovanim a prekryvanim myslim zeby nebolo odveci to zas spomenut a zahrnut potrebu aj v tomto zadanie, nie len v tom z BlueJ

zadanie sa stale vyvija, takze ak mas nejake napady, ozvi sa. v dalsom semestri vieme zahrnut. uz su aj nejake dalsie napady, takze pridat dalsie do TODO listu vieme ;)

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- napadov je kopec napr. niektore principy OOP sa tam porusuju, co by sa zase dalo opravit spolocne s refactoringom...

ktore?

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- porubanovec = mal som bakalarku u Porubana

tak to som asi sedel v komisii ;) hmm... tichy tip - anotacie?

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
- to p.s. som moc nepochopil, kazdopadne ja som to teraz robil cele cvika a preto samozrejme ze len cvika hodnotim, prednasky ked su take ako minule roky tak sa nebude vyjadrovat, videl som take prednasky z OOP na jednej nemenovanej slovenskej skole ze toto co akoze my mame sa moze schovat niekam

neviem, ci si sa zucastnil osobne, ale ak mas pristup k materialom, tak posli - aj ja sa rad inspirujem. osobne u mna vedu prednasky zo standfordu - programming methodology (youtube).

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
kazdopadne mozeme niekedy pokecat osobne, sak ako som vravel mozes sa popytat porubana na mna a dalo by sa dohodnut aj nejake veci ako rozsirit, zlepsit zadanie z OOP, samozrejme ked sa bude jednat o Javu, nejake veci v 2D grafike alebo podobne...

rad

Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
P.S. inak ten tyzden v utorok ci stredu ci kedy som sa ti zdravil ked ste stahovali tie bedne a vina do dakej dodavky, ty feco jcube a daky dalsi typci

ty si tam prechadzal okolo s lenkou? lebo len tuto dvojicu mam zapamatanu :-)))
So say we all!

leniocka

Quote from: mirek on  21.11.2009, 16:31:05
Quote from: Payne on  21.11.2009, 04:12:02
P.S. inak ten tyzden v utorok ci stredu ci kedy som sa ti zdravil ked ste stahovali tie bedne a vina do dakej dodavky, ty feco jcube a daky dalsi typci

ty si tam prechadzal okolo s lenkou? lebo len tuto dvojicu mam zapamatanu :-)))

to bude niekto iny ;)

Payne

to mirek:

- jj s tym loadingom ma to takto nenapadlo
- porusuje sa SRP
- a lenkou asi nie, to bol jej frajer skorej
- anotacie hej, ale to sme robili 2, ja som pol posledny porubanovec

mirek

co je to SRP? obcas mam problem asociovat ku skratkam znenie (aj vyssie som DP cital najprv ako diplomovu pracu), ale teraz...
So say we all!

Agamemnon

single responsibility principle
All code is crap.

42

Payne

presne tak... prave som to siel pisat

psicho

a vie niekto cojeto PCP ? :D
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

Agamemnon

btw mirek... neplánuješ rozdávať snickers na cvikách? :)
All code is crap.

42

tino8

dobry napad :D za 2 body z bleskovky velky snickers, za 1 bod maly snickers :D


karamel je cukr co se uz neuzdravi!