• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

OP - Objektove programovanie

Started by pepco, 23.02.2008, 02:04:57

« predchdzajce - alie »

Agamemnon

a môže byť aj vo viacerých arraylistoch
All code is crap.

42

TradeMark

Este jedna otazka - mam triedu TextGame : IGame a v nej konstruktor, ktorym v statickej triede Game vytvorim novy objekt TextGame. V ramci konstruktora (a v ramci tej triedy TextGame) si vytvaram kopec objektov - mapu, vsetky objekty typu Item a pod... . A teraz otazka... ak v Save serializujem ten objekt TextGame - serializuju sa aj vsetky objekty v ramci toho objektu... neviem ci som sa dobre vyjadril ale dufam ze ma dakto pochopil...
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Agamemnon

Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 04:05:58
Este jedna otazka - mam triedu TextGame : IGame a v nej konstruktor, ktorym v statickej triede Game vytvorim novy objekt TextGame. V ramci konstruktora (a v ramci tej triedy TextGame) si vytvaram kopec objektov - mapu, vsetky objekty typu Item a pod... . A teraz otazka... ak v Save serializujem ten objekt TextGame - serializuju sa aj vsetky objekty v ramci toho objektu... neviem ci som sa dobre vyjadril ale dufam ze ma dakto pochopil...

ak správne chápem, čo chceš, tak:
uloží ti to všetky objekty, ktoré sú nejak referencované (uložené v nejakej lokálnej premennej) v tom objekte, ktorý serializuješ, a ktoré nie sú zo serializácie explicitne vylúčené... (týka sa to binárnej serializácie, lebo XML serializácia má svoje vlastné problémy, a zákutia :))
All code is crap.

42

TradeMark

Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 04:09:57
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 04:05:58
Este jedna otazka - mam triedu TextGame : IGame a v nej konstruktor, ktorym v statickej triede Game vytvorim novy objekt TextGame. V ramci konstruktora (a v ramci tej triedy TextGame) si vytvaram kopec objektov - mapu, vsetky objekty typu Item a pod... . A teraz otazka... ak v Save serializujem ten objekt TextGame - serializuju sa aj vsetky objekty v ramci toho objektu... neviem ci som sa dobre vyjadril ale dufam ze ma dakto pochopil...

ak správne chápem, čo chceš, tak:
uloží ti to všetky objekty, ktoré sú nejak referencované (uložené v nejakej lokálnej premennej) v tom objekte, ktorý serializuješ, a ktoré nie sú zo serializácie explicitne vylúčené... (týka sa to binárnej serializácie, lebo XML serializácia má svoje vlastné problémy, a zákutia :))

ok presne to som myslel...tu binarnu serializaciu...vdaka..vyskusam to... ale este jedna vec. Tu metodu Save mam v triede TextGame : IGame ... ale ukladat chcem prave objekt Triedy TextGame ... moze objekt ulozit sam seba?
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Agamemnon

All code is crap.

42

kOsTi

nj ved aj v jave si ukadal settings v settings :)
:trestac:

TradeMark

OK prva alpha verzia mojho vytvoru je na svete ale po zadani prikazu neurobi nic tak debugujem

Agamemnon mozes sa pozriet na toto a povedat ci to je dobre?

Metoda NextStep - iba vysek:

string TempString = command; - prikaz od uzivatela
string[] SplitCommand = new string[5]; - pole na rozdeleny prikaz lebo dojde ako jeden string
char[] Splitter = {' '}; - splitter by mal byt medzera

SplitCommand = TempString.Split(Splitter);

Regex CommandListPattern = new Regex("Prikazy | prikazy | Príkazy | príkazy"); - tot pattern
Match Matcher5 = CommandListPattern.Match(SplitCommand[0]); - tot Matcher

....
else if (Matcher5.Success)

{
......

}


Pisem iba jeden priklad za vsetky. Za odpoved dakujem!


Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

leniocka

mam otazocku:
mame v rozhrani IRoom metodu: ArrayList GetRoomDirections(); na mapu mam pouzite 2-rozmerne pole typu Room, ale neviem ako mam implementovat metodu GetRoomDirections(); z daneho rozhrania v triede Room, ked nevidim indexy pola v triede Room  bv

kOsTi

:trestac:

TradeMark

#534
Quote from: leniocka on  30.04.2008, 05:25:38
mam otazocku:
mame v rozhrani IRoom metodu: ArrayList GetRoomDirections(); na mapu mam pouzite 2-rozmerne pole typu Room, ale neviem ako mam implementovat metodu GetRoomDirections(); z daneho rozhrania v triede Room, ked nevidim indexy pola v triede Room  bv

ak mas triedu Map alebo nieco podobne tak si tam urob metodu, ktora vrati objekt typu room ked toto myslis.. a potom na tu room zavolaj tu metodu

EDIT: zavisi aj od toho ako mas riesene tie Directions ... ja mam napr. 4 bool premenne...ak je nejaka true tak do toho smeru sa da ist
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

leniocka

no hej... mam triedu Map a v nej singleton na vytvorenie mapy, ktora pozostava z velkeho dvojrozmerneho pola a tam, kde potrebujem mam priradene miestnosti + predmety no a k jednotlivym miestnostiam tam pristupujem pomocou 2 indexov a ja sice tu metodu volat mozem ale nemam jej ako odovzdat tie indexy, aby to dalej vedela spracovat

TradeMark

Ako mas riesene tie smery kde sa da ist?
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

kOsTi

tak nejak tam potrebujes mat metodu pre ziskanie Room podla indexov... inac to zrejme nepojde
:trestac:

leniocka

no xcela som to tak ze vlastne by sa pozrel na okolite indexy a podla toho ze ci tam je instancia typu Room vytvorena a ci ma atribut unlocked tak prida abo neprida smer do zoznamu

puq

no ked ti ma ta metoda vypisat description, tak tu etodu mozes pouzit len na vytvoreny objekt z triedy room, cize pokial si ho nevytvoris nemozes na neho pouzit tu metodu

Agamemnon

Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:23:02
OK prva alpha verzia mojho vytvoru je na svete ale po zadani prikazu neurobi nic tak debugujem

Agamemnon mozes sa pozriet na toto a povedat ci to je dobre?

Metoda NextStep - iba vysek:

string TempString = command; - prikaz od uzivatela
string[] SplitCommand = new string[5]; - pole na rozdeleny prikaz lebo dojde ako jeden string
char[] Splitter = {' '}; - splitter by mal byt medzera

SplitCommand = TempString.Split(Splitter);

Regex CommandListPattern = new Regex("Prikazy | prikazy | Príkazy | príkazy"); - tot pattern
Match Matcher5 = CommandListPattern.Match(SplitCommand[0]); - tot Matcher

....
else if (Matcher5.Success)

{
......

}


Pisem iba jeden priklad za vsetky. Za odpoved dakujem!




vyzerá to ok...
All code is crap.

42

TradeMark

Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

Agamemnon

Quote from: leniocka on  30.04.2008, 05:25:38
mam otazocku:
mame v rozhrani IRoom metodu: ArrayList GetRoomDirections(); na mapu mam pouzite 2-rozmerne pole typu Room, ale neviem ako mam implementovat metodu GetRoomDirections(); z daneho rozhrania v triede Room, ked nevidim indexy pola v triede Room  bv

presne tak, ako máš urobený pohyb po mape - napr. som v nejakej miestnosti a poviem, že "sever", tak on sa musí pohnúť smerom na sever - takže musí vedieť, že tam niečo je...
tak potom vieš presne tak vygenerovať aj ten ArrayList pre GetDirections();

pokiaľ máš server/juh robené tak, že zmení index niekde mimo objektu Room, tak si nepomôžeš a budeš musieť dať objektu Room minimálne jeho vlastné súradnice a referenciu na mapu
All code is crap.

42

pUf

Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D
pUf :zuzka: ywetku (teh one and only :D)
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Support my band :) :P
bandzone
facebook

puq

no zatial je najlepsi kamarat Agamemnon  :puf: :puf: :puf:

TradeMark

Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

Sak to... sa obodkujem jak ... nic no.
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!

leniocka

Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 05:44:18
presne tak, ako máš urobený pohyb po mape - napr. som v nejakej miestnosti a poviem, že "sever", tak on sa musí pohnúť smerom na sever - takže musí vedieť, že tam niečo je...
tak potom vieš presne tak vygenerovať aj ten ArrayList pre GetDirections();

pokiaľ máš server/juh robené tak, že zmení index niekde mimo objektu Room, tak si nepomôžeš a budeš musieť dať objektu Room minimálne jeho vlastné súradnice a referenciu na mapu

hmmm... to by bolo asi dost komplikovane ale napr. pohyb po mape riesim instanciou hraca, ktory suradnice ma... ale staci mi, ak viem urcit smery iba v miestnosti, kde sa prave nachadza hrac?

Agamemnon

Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

spolu s výpisom obsahu premenných :P
All code is crap.

42

Agamemnon

Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:48:57
Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

Sak to... sa obodkujem jak ... nic no.

urob 1 breakpoint, pred kritickou časťou... a potom manuálne pokračuj po jednotlivých nasledujúcich príkazoch a kontroluj po každom kroku obsah premenných
All code is crap.

42

TradeMark

Quote from: Agamemnon on  30.04.2008, 05:50:29
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:48:57
Quote from: pUf on  30.04.2008, 05:46:05
Quote from: TradeMark on  30.04.2008, 05:44:02
Ach jaj toho som sa bal ze toto povies :D ... no nic idem patrat po chybe.

break point je pri kodeni tvoj najlepsi kamarat :D

Sak to... sa obodkujem jak ... nic no.

Len musim najst ako zobrazim ten obsah premennych...pred tym sa mi ukazoval dole :P idem to pohladat jak to zapnut.

urob 1 breakpoint, pred kritickou časťou... a potom manuálne pokračuj po jednotlivých nasledujúcich príkazoch a kontroluj po každom kroku obsah premenných
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!