• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

OP - Objektove programovanie

Started by pepco, 23.02.2008, 02:04:57

« predchdzajce - alie »

kOsTi

Quote from: Mao on  28.03.2008, 18:43:07
Tak ten web na odovzdavanie scenarov uz opat ide. Zatial tam je 11 scenarov, pozeram ze sa zatial ludia nejak netrhaju odovzdavat :)

tak my sme davali ywetke vytlacene a kto nemal vytlacene poslal na mail... to maju asi len ti co maju s mirekom :)
:trestac:

Agamemnon

Quote from: Mao on  28.03.2008, 18:43:07
Tak ten web na odovzdavanie scenarov uz opat ide. Zatial tam je 11 scenarov, pozeram ze sa zatial ludia nejak netrhaju odovzdavat :)

už by mal byť ten web v poriadku... bol problém s káblom
All code is crap.

42

ppt


Mao

Quote from: buhehe on  28.03.2008, 18:59:43
pastli ste tam aj pribeh ci len zoznam predmetov a spravny postup? a mapu ste robili v textaku hej.....dpc ja mam obrazok...
Iba spravny postup


ywetka

Quote from: kOsTi on  28.03.2008, 19:17:27
Quote from: Mao on  28.03.2008, 18:43:07
Tak ten web na odovzdavanie scenarov uz opat ide. Zatial tam je 11 scenarov, pozeram ze sa zatial ludia nejak netrhaju odovzdavat :)

tak my sme davali ywetke vytlacene a kto nemal vytlacene poslal na mail... to maju asi len ti co maju s mirekom :)

tak tak... kazdy podla pokynov svojho cviciaceho ;) snazime sa sice byt jednotni co najviac, ale niekedy to nevyjde, cize su tam rozdiely, na konkretne veci sa teda treba pytat toho svojho mastra  :emot-LMAO:
~~Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.~~
При́п'ять, мы никогда не будем забывать Вас.

danielmi

4.skupina ma co odovzdat pondelok,,,???scenar ci uml diagram??
Subject: how women communicate with computer

Login: yes
Password: i dont have one
password is incorrect...

Login: yes
Password: incorrect

kOsTi

tak scenar na 100% a UML neviem... ale zide sa ked si ho urobis :)
:trestac:

Havran

Quote from: kOsTi on  29.03.2008, 23:41:58
tak scenar na 100% a UML neviem... ale zide sa ked si ho urobis :)

no to by som si nebol az taky isty, lebo ja som mal s Forgacom a on scenar ani nespomenul ale vravel ze mame mat UML diagram
Achievement of your happiness is the only moral purpose of your life.

puq

tak tak i ja mam s forgacom, a o scenare som sa dozvedel z fora a UMLko ze iba tak mame zrobit aby sme vedeli s tym robit...

kOsTi

na to sa da povedal len: OMG! :ohmigod:
:trestac:

danielmi

Subject: how women communicate with computer

Login: yes
Password: i dont have one
password is incorrect...

Login: yes
Password: incorrect

JCube

plati to co povedal cviciaci...
sudo [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /* || echo "Alive!"

Havran

toto bude asi riadne lamerska otazka ale je mozne v OOP daco ako toto

Achievement of your happiness is the only moral purpose of your life.

Mao

Ano je to mozne. Inac velmi pekna ukazka dedicnosti :)

Agamemnon

hehe, chcem vidieť, kto urobí teraz class diagram, ktorý aj reálne použije v kóde :P aspoň čiastočne :)

btw: mám 36 tried a rozhraní :) som zvedavý, ako by som toto vopred odhadol :))
All code is crap.

42

ywetka

#316
Quote from: Agamemnon on  30.03.2008, 04:03:10
hehe, chcem vidieť, kto urobí teraz class diagram, ktorý aj reálne použije v kóde :P aspoň čiastočne :)

btw: mám 36 tried a rozhraní :) som zvedavý, ako by som toto vopred odhadol :))

skusim pouzit ten svoj diagram v svojej hre ;) potom napisem, ako to dopadlo.  ap

mimochodom, netreba az tak odsudzovat a zatracovat dolezitost analytickej/navrhovej casti projektu, viem, ze teraz je v mode skor extremne programovanie, ale minimalne predbezne vykonana kvalitna analyza/navrh su veeelmi dolezite pre konecny uspech projektu (hoci pri takom mini projektiku ako sa robi na OOP sa to asi velmi neukaze). Bola som sucastou aj jedneho 7rocneho velmi nakladneho projektu, ktory nakoniec skoncil neuspesne (resp. zamrazenim kodu a pozastavenim novych nasadeni) prave kvoli nedostatocne prepracovanej analyticko-navrhovej faze (hoci sa na nich robilo vyse dvoch rokov). Class diagram, ktory sa robi na cvikach je sice malo, ale nevedeli sme si predstavit, co ine by sme mohli druhakom predstavit a prinutit ich aspon trosku zamysliet sa nad svojim buducim programom ako celkom a postupne ponachadzat suvislosti, nad ktorymi by sa mozno aj zamysleli. Nie som zastancom bezhlaveho kodenia, ktore sa bohuzial na nasej skole praktizuje skoro bez vynimky.
~~Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.~~
При́п'ять, мы никогда не будем забывать Вас.

kOsTi

Quote from: ywetka on  30.03.2008, 04:16:35
... ale nevedeli sme si predstavit, co ine by sme mohli druhakom predstavit a prinutit ich aspon trosku zamysliet sa nad svojim buducim programom ako celkom a postupne ponachadzat suvislosti, nad ktorymi by sa mozno aj zamysleli.

mozno by pomohlo dat ze prva betaverzia projektu sa ma odovzdat v tom 6 tyzdni :)
:trestac:

Agamemnon

Quote from: ywetka on  30.03.2008, 04:16:35
Quote from: Agamemnon on  30.03.2008, 04:03:10
hehe, chcem vidieť, kto urobí teraz class diagram, ktorý aj reálne použije v kóde :P aspoň čiastočne :)

btw: mám 36 tried a rozhraní :) som zvedavý, ako by som toto vopred odhadol :))

skusim pouzit ten svoj diagram v svojej hre ;) potom napisem, ako to dopadlo.  ap

mimochodom, netreba az tak odsudzovat a zatracovat dolezitost analytickej/navrhovej casti projektu, viem, ze teraz je v mode skor extremne programovanie, ale minimalne predbezne vykonana kvalitna analyza/navrh su veeelmi dolezite pre konecny uspech projektu (hoci pri takom mini projektiku ako sa robi na OOP sa to asi velmi neukaze). Bola som sucastou aj jedneho 7rocneho velmi nakladneho projektu, ktory nakoniec skoncil neuspesne (resp. zamrazenim kodu a pozastavenim novych nasadeni) prave kvoli nedostatocne prepracovanej analyticko-navrhovej faze (hoci sa na nich robilo vyse dvoch rokov). Class diagram, ktory sa robi na cvikach je sice malo, ale nevedeli sme si predstavit, co ine by sme mohli druhakom predstavit a prinutit ich aspon trosku zamysliet sa nad svojim buducim programom ako celkom a postupne ponachadzat suvislosti, nad ktorymi by sa mozno aj zamysleli. Nie som zastancom bezhlaveho kodenia, ktore sa bohuzial na nasej skole praktizuje skoro bez vynimky.

ja nemám nič proti analýze a návrhu riešenia pred kódením... používam a robím to bežne... prv premýšľam, čo a ako napíšem, a až potom píšem... ale nerobím ani vývojové ani class diagramy, ani nič podobné...
imo je s tým zbytočne veľa práce a aj tak to nesplňa svoj účel... to, že si nakreslím class diagram mi ani zďaleka nepovie dosť o danom kóde, algoritme (to súvisí aj s tým, že som class diagramy nikdy nerobil, a pravdepodobne ich ani nvm robiť poriadne)...
mne sa oveľa lepšie robia návrhu s ceruzkou a papierom, ako s nejakými programami a pod... ceruzka a papier sú oveľa flexibilnejšie, a oveľa viac a presnejšie sa tým dajú vyjadriť rôzne veci (uznávam, že tie veci robím sám, resp. v dvojici - ale zase obaja sa poznáme veľmi dlho, veľmi podobne rozmýšľame a vynikajúco sa chápeme a doplňame - možno keby som robil ten návrh pre niekoho iného, tak by som robil nejaký iný popis - možno aj class alebo iný diagram)...
a ešte... mne sa oveľa lepšie robí, ak mám istú voľnosť - imo mám veľmi slušné improvizačné schopnosti a občas aj vynaliezavé nápady - ak by som mal robiť podľa nejakého vopred urobeného postupu, tak tieto výhody čiastočne strácam...
All code is crap.

42

kOsTi

fuuu tolko samochvaly pokope sa malokedy vidi :P
:trestac:

SSPPYY

Quote from: kOsTi on  30.03.2008, 04:40:53
fuuu tolko samochvaly pokope sa malokedy vidi :P
jj to zeby som sa aj ja pochvalil  :h_grin:
Ja uz mam vyse tyzdna hru hotovu  :h_wink:

Agamemnon

#321
Quote from: kOsTi on  30.03.2008, 04:40:53
fuuu tolko samochvaly pokope sa malokedy vidi :P

ďakujem ;)

ako hovorí jedna moja kamarátka: "no čo, zabijem sa, keď som dobrá?" ;)
All code is crap.

42

ywetka

Quote from: Agamemnon on  30.03.2008, 04:37:01
ja nemám nič proti analýze a návrhu riešenia pred kódením... používam a robím to bežne... prv premýšľam, čo a ako napíšem, a až potom píšem... ale nerobím ani vývojové ani class diagramy, ani nič podobné...
imo je s tým zbytočne veľa práce a aj tak to nesplňa svoj účel... to, že si nakreslím class diagram mi ani zďaleka nepovie dosť o danom kóde, algoritme (to súvisí aj s tým, že som class diagramy nikdy nerobil, a pravdepodobne ich ani nvm robiť poriadne)...
mne sa oveľa lepšie robia návrhu s ceruzkou a papierom, ako s nejakými programami a pod... ceruzka a papier sú oveľa flexibilnejšie, a oveľa viac a presnejšie sa tým dajú vyjadriť rôzne veci (uznávam, že tie veci robím sám, resp. v dvojici - ale zase obaja sa poznáme veľmi dlho, veľmi podobne rozmýšľame a vynikajúco sa chápeme a doplňame - možno keby som robil ten návrh pre niekoho iného, tak by som robil nejaký iný popis - možno aj class alebo iný diagram)...
a ešte... mne sa oveľa lepšie robí, ak mám istú voľnosť - imo mám veľmi slušné improvizačné schopnosti a občas aj vynaliezavé nápady - ak by som mal robiť podľa nejakého vopred urobeného postupu, tak tieto výhody čiastočne strácam...


ano, ceruzka a papier su the best... ale treba pocitat s tym, ze studenti budu po skonceni skoly robit na vacsich ako "ceruzkovych" projektoch. V kazdom komercnom projekte (asi malokto bude robit na nejakom indie projekte ;)) sa UML diagramy pouzivaju a chtiac-nechtiac je potrebne im rozumiet. Takymto sposobom sa riesia jednak navrhy i neskor popisy implementovanych moduloch v dokumentaciach. Tam nikoho nebudu zaujimat dobre napady, pokial tie napady nebudu vo forme univerzalne pouzivaneho modelovacieho jazyka (bohuzial tolko preferovaneho UML), ktorym bude rozumiet nielen kolega od vedlajsieho stola, ale aj kolega z timu v indii, ci tester z lisabonu... nehovoriac o zakaznikovi. A s tym treba ratat. O tom nam aj islo. S UML sa proste stretnu a nechceme, aby boli zaskoceni.
~~Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.~~
При́п'ять, мы никогда не будем забывать Вас.

Agamemnon

All code is crap.

42

TradeMark

Mam taku otazku spojenu s Mirekom... bude v pondelok bleskovka? By potesilo kebyze nie lebo sa toho nakopilo...alebo by mohla byt taka ako minule ;)
Pičoch jest veľo, ale nalivačoch malo!