• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre Å¡tudentov Technickej Univerzity v KoÅ¡iciach.
 

OP.Kto pomoze zo zadanim??surne

Started by 0student0, 17.04.2008, 15:23:25

« predchádzajúce - ïal¹ie »

leniocka

no vzhladom na temu by som sa rada opytala nejake veci k zadaniu... uz som na nom zacala robit a nie vsetko mi je jasne a teraz som ochorela takze tyzden pobudnem doma a rada by som za ten cas nejak postupila  :462: . Napriklad v metodach Push a Pop je item typu IItem, ale ja potrebujem este jednu svoju property do metody Push... mozem si to teda zmenit ze item bude typu Item alebo mam tu property zmenit na metodu a pridat do rozhrania? a este mam otazocku ze ako mame riesit mapu... mozem si vytvorit jedno velke 2-rozmerne pole typu Room a podla toho kde mam rozmiestnene miestnosti tam popridavat instancie triedy Room? a ako to ma byt s predmetmi? mam mat v kazdej miestnosti nejaky Arraylist spredmetmi? ked mi dakto viete poradit pls napiste mi tu :emot-prettywink:

sri

Quote from: leniocka on  19.04.2008, 05:17:56
1.) ... ja potrebujem este jednu svoju property do metody Push... mozem si to teda zmenit ze item bude typu Item alebo mam tu property zmenit na metodu a pridat do rozhrania?
2.) ... a este mam otazocku ze ako mame riesit mapu... mozem si vytvorit jedno velke 2-rozmerne pole typu Room a podla toho kde mam rozmiestnene miestnosti tam popridavat instancie triedy Room?
3.)  a ako to ma byt s predmetmi? mam mat v kazdej miestnosti nejaky Arraylist spredmetmi?

som to ocisloval, aby sa lepsie odpovedalo, takze:
1.) Neviem sice ci dobre rozumiem otazke, ale pokial budes mat metodu " void Push(IItem item)", teda presne tak ako to je v rozhrani, tak nepotrebujes (a myslim ze ani nesmies) rozhranie menit, ale dalsie metody do svoje triedy si samozrejme mozes pridat...

2.) Jedna z moznosti ako riesit mapu... takisto sa da vytvorit Room a v kazdej mat este referencie na susediace miestnosti (ja som to riesil druhym sposobom, potom ma napadlo, ze tym prvym by to bolo asi lahsie, ale uz sa mi to nechce prerabat :D )

3.) Ano ... Je to v podstate to iste, ako v BackPacku

leniocka

diky :) no a este k tomu Push... ide o to, ze ked tam dam IItem, tak mi nexce zobrat moju property, lebo IItem ju nepozna... mozem si prisposobit ich dane rozhranie? a diky za ten napad z referenciami, ale to musis mat kazdu miestnost ocislovanu dajak ne? to moje pole je sice jednoduchsie, ale asi menej efektivne...

Mao

Neviem ci to pole je menej efektivne, zalezi aj od toho ako s tym dalej pracujes, ale ma mensie pamatove naroky, kedze kazda referencia na suusednu miestnost ma 4B, co je spolu  na kazdu miestnost 16B.

leniocka

aha.... no dakujem teda ;) tak ja to spravim tym polom... je to pre mna prehladnejsie

sri

Quote from: leniocka on  19.04.2008, 16:53:39
diky :) no a este k tomu Push... ide o to, ze ked tam dam IItem, tak mi nexce zobrat moju property, lebo IItem ju nepozna... mozem si prisposobit ich dane rozhranie? a diky za ten napad z referenciami, ale to musis mat kazdu miestnost ocislovanu dajak ne? to moje pole je sice jednoduchsie, ale asi menej efektivne...

aha teraz uz chapem.... len taky tip (neotestovany) - ak chces pristupovat k tej svojej property, skus predtym pretypovat, napr.:

IItem item = new Item();
int nieco =  ((Item) item).NazovProperty;

myslim ze takto by to malo fungovat, on totiz nemoze tusit, ktory objekt (implementujuci IItem) bude prave ulozeny v "item"

... snad to aj niekto pochopi z toho co som napisal :D

Faust

ludia mam taku primitivnu otazku

ak mam napr. triedu Sword ktora dedi od triedy Weapon, tak potom to rozhranie IItem treba implementovat na triedu Sword alebo Weapon??   :p:
This is an invasion of PostHumus!

leniocka

#32
podla mna na Weapon

sri: diky... ja som uz aj Mirekovi potom napisala a tiez mi poradil to pretypovat (inak.. mna by to ani nenapadlo  ah: )ale da sa to aj jednoduchsie nez si to napisal

sri

#33
Quote from: Faust on  19.04.2008, 18:12:19
ludia mam taku primitivnu otazku

ak mam napr. triedu Sword ktora dedi od triedy Weapon, tak potom to rozhranie IItem treba implementovat na triedu Sword alebo Weapon??   :p:
Myslim ze na Weapon, lebo Sword uz od neho zdedi aj tie metody...
Quote from: leniocka on  19.04.2008, 18:25:22
podla mna na Weapon

sri: diky... ja som uz aj Mirekovi potom napisala a tiez mi poradil to pretypovat (inak.. mna by to ani nenapadlo  ah: )ale da sa to aj jednoduchsie nez si to napisal
Ten prvy riadok tam bol len nato aby bolo jasne co je co.. ak sa to da este jednoduchsie, tak sorry :) Nie som az taky "super nadupany" ako Mirek ;) :D

Ja mam otazku ohladom "Step.cs" v tych dodanych rozhraniach ... to je na co dobre? :P Co ma byt pointou tej triedy, resp. objektu, ktory z nej vytvorim ? Vykonat krok alebo co?   ???

leniocka

#34
jasne ;) nexcela som ta urazit abo co... nie preto som to napisala... a k tomu Step.cs: ties som nad tym uvazovala jak som tak v posteli lezala s horuckou a som prisla na to ze to secko sa ma spracovat po kazdom kroku cize pohybe na S,J,V,Z...lebo ta trieda je abstraktna cize sa z nej instancia vytvorit neda, treba vytvorit triedu, ktora tie veci od Step.cs zdedi a vyuzije

sri

No prave ma napadlo, ze to asi bude "command executer": vlozis command (String) a ono to rozparsuje a vykona potrebne funkcie... Len potom mi tam chyba metoda execute() alebo take cosi. Mohol by sa k tomu vyjadrit niekto "z hora", nech nerobim hluposti a potom nemusim prerabat pol zadania? Diki