• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

Programovanie

Started by esperian, 18.02.2011, 22:35:36

« predchdzajce - alie »

hardest

#300
presne, nie si moderator :D ... a navyse, ajtak si to tam mozno ani nevsimne ten, koho prispevok si upravil

edit: akoze nic v zlom esperian, ja len ze lepsie je napisat novu spravu, lebo ked mu edistnes prispevok tak si to nemusi vsimnut a zas ked napises novy prispevok tak sa pri nazve temy hned zobrazi znak toho, ze je tu novy prispevok, tak si to dotycny, kto caka odpoved precita ... ale ked mu nieco napises do jeho prispevku tak si bude mysliet, ze ziadna odpoved tak sa tam ani nepozrie

esperian

#301
Quote from: paloSK on  13.04.2011, 18:44:12
Quote from: kmsa on  13.04.2011, 16:36:07
Este raz sa pytam ci mi dakto neposle cely svet karla plus senzory
Ja si to cele prerobim a aj zadanie spravim sam, len mi ide o to ze podla toho navodu je to sem tam metuce a nas ucitel to vysvetluje a pise ako madar ktoreho nestiha cela skupina

edit//kto ta uci ??
Nic v zlom ale nepride ti to esperian blbe, dopisovat do cudzich prispevkov ?

ni ani nie, ak sa chcem spytat nieco naokraj tak to tam napisem, a vzdy pisem ze edit esp, to ze som to teraz zabudol , moja chyba ale pozri si dalsie edity... a tebe zas nepride cudne ze sa ozyva prave ten komu som do prispevku nic nenapisal?? ok nemienim sa tu hadat a svoj zlozvyk odstranim .. ak to este niekomu vadi tak kludne SS (len sa mi zda ze je obmedzena na urcity pocet sprav takze nie vsetci naraz xDDDD)
a to hardest to ze niesom mod, tak potom naco je tu ta funkcia editovania ?? ok ale ako som uz povedal dik za upozernenie a vela štastie  br br

esperian

#302
Quote from: hardest on  13.04.2011, 18:48:19
presne, nie si moderator :D ... a navyse, ajtak si to tam mozno ani nevsimne ten, koho prispevok si upravil

edit: akoze nic v zlom esperian, ja len ze lepsie je napisat novu spravu, lebo ked mu edistnes prispevok tak si to nemusi vsimnut a zas ked napises novy prispevok tak sa pri nazve temy hned zobrazi znak toho, ze je tu novy prispevok, tak si to dotycny, kto caka odpoved precita ... ale ked mu nieco napises do jeho prispevku tak si bude mysliet, ze ziadna odpoved tak sa tam ani nepozrie

no tak je to diskutabilne .... ale vpohode beriem aj vas nazor,, ak este nieco budete mat tak si editnite prispevok ja si to precitam, pretoze toto nieje volna diskusia ale tema na programko ;D ;D (srandujem ak by niekto nepochopil)

esperian

takze mam taky problem ze som dal vykresit na mapu BEEPER, lenze problem je v tom ze karel si asi mysli ze je to stena pretoze ked dam robit napr movek pokial cesta je cista tak on sa pred nim zastavi a skonci.. v com moze byt chyba ??

hardest

to takto tazko povedat, ked nevidime tvoj kod

esperian

uz som nato prisiel, len neviem ci to je spravne ale funguje to, doteraz som mal nastavene ze front is clear len ked world
  • [y]=EMPTY tak som tam priddal ze sa moye rovnat aj beeper

psicho

tak bud nato pridem a viem ze jeto spravne a chapem tomu, alebo nepridem nanic a pisem hore dole nezmysli ako prave ja teraz :D
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

RiTChi

Quote from: esperian on  14.04.2011, 00:54:25
uz som nato prisiel, len neviem ci to je spravne ale funguje to, doteraz som mal nastavene ze front is clear len ked world
  • [y]=EMPTY tak som tam priddal ze sa moye rovnat aj beeper
ja som senzor frontIsClear() mal porieseny porovnavanim world.map [karel.x] [karel.y] == EMPTY, no ked som pridal beepre tak som to zmenil na world.map [karel.x] [karel.y] != WALL

//hop... nie celkom korektne.... samozrejme musela byt prefixne inkrementovana dana suradnica podla toho na aku stranu sa karel pozera...

farkasdvd

Mal by som taku otazku, ze ked treba nacitat napr rozmery sveta zo suboru, neviem ako zistit hodnotu ked cislo je dvojciferne. ked je jednociferne tak jednoducho:
hodnota = (c = fgetc()) - '0'; // samozrejme int hodnota a char c
ale toto uz nefunguje ked cislo pozostava z dvoch znakov, napr. znaky 10 uz maju hodnotu 4948. preto moj svet moze byt max 9x9. dufam ze ste ma pochopili. otazka je, ze ako by som to mohol vyriesit.

psicho

Quote from: farkasdvd on  14.04.2011, 02:29:35
Mal by som taku otazku, ze ked treba nacitat napr rozmery sveta zo suboru, neviem ako zistit hodnotu ked cislo je dvojciferne. ked je jednociferne tak jednoducho:
hodnota = (c = fgetc()) - '0'; // samozrejme int hodnota a char c
ale toto uz nefunguje ked cislo pozostava z dvoch znakov, napr. znaky 10 uz maju hodnotu 4948. preto moj svet moze byt max 9x9. dufam ze ste ma pochopili. otazka je, ze ako by som to mohol vyriesit.

napr tak ze celi subor nacitas naraz napr cez fread potom nacitane naparsujes cez strchr na prevod z char[] na int pouzijes atoi alebo strtol  podla chute a vole :)
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

farkasdvd

ok, pokusim sa...
tie funkcie v ktorom hlavickovom subore su?

xxxx

robim s kniznicou curses ... spravil som si funkciu turnOff() do ktorej som dal len endwin() no ked pouzijem turnOff() v maine, tak sa mi len rychlo vykresli svet a hned zmizne .. len to preblikne a, zmizne vsetko a vypise len Press enter atd. ... ako to mam upravit, aby to ostalo vykreslene v tom okne a az vtedy by to zmizlo a zatvorilo by sa okno ked sa stlaci enter?

RiTChi

Quote from: farkasdvd on  14.04.2011, 14:07:01
ok, pokusim sa...
tie funkcie v ktorom hlavickovom subore su?

stdlib.h a string.h

kade

Quote from: xxxx on  14.04.2011, 15:56:53
robim s kniznicou curses ... spravil som si funkciu turnOff() do ktorej som dal len endwin() no ked pouzijem turnOff() v maine, tak sa mi len rychlo vykresli svet a hned zmizne .. len to preblikne a, zmizne vsetko a vypise len Press enter atd. ... ako to mam upravit, aby to ostalo vykreslene v tom okne a az vtedy by to zmizlo a zatvorilo by sa okno ked sa stlaci enter?


pridaj do turnOff: refresh();

mino

Podla mna by stacilo fscanf(fp, "%d ...", &rozmer, ...); netreba nic parsovat rucne...

xxxx

naco je ta funkcia move() v kniznici curses ? ... cital som, ze posunie kurzor ... ale naco mi toto treba pri funkcii draw(), nechapem kde by som to mal pouzit ?

RiTChi

Quote from: xxxx on  15.04.2011, 20:43:35
naco je ta funkcia move() v kniznici curses ? ... cital som, ze posunie kurzor ... ale naco mi toto treba pri funkcii draw(), nechapem kde by som to mal pouzit ?
na to, aby si po kazdom kroku nevykresloval cely svet, ale len nahradil znak na zmenenych miestach

xxxx

to len pridam move(riadok, stlpec); do funkcie draw() kde sa vypisuje dvoma cyklami pole world? ... vsak to sa ajtak potom napr. pri movek(); alebo turnLeft();  vola cela funkcia draw(), takze sa vykresli zas cely svet, nie ?

RiTChi

Quote from: xxxx on  16.04.2011, 19:28:55
to len pridam move(riadok, stlpec); do funkcie draw() kde sa vypisuje dvoma cyklami pole world? ... vsak to sa ajtak potom napr. pri movek(); alebo turnLeft();  vola cela funkcia draw(), takze sa vykresli zas cely svet, nie ?

no da sa osetrit aj tak aby sa nevykresloval vzdy, ale len na prvykrat... :)

xxxx

ale potom pri movek a turnLeft co zavolas ked chces zmenit umiestnenie karla ?

btw. RiTChi pozri si PM

weeest

Neviete do kedy treba odovzdat zadanie ?

ppeess

Quote from: weeest on  17.04.2011, 04:09:34
Neviete do kedy treba odovzdat zadanie ?
Urcite sa bude dat odozvdat aj v skuskovom obdobi :)

Tren

no neviem ci sa bude dat, lebo nas cviciaci spomynal nieco take ze tento rok to bude ine..by som povedal ze nas budu testovat ci to zadanie sme urobili fakt my  :)

drakeman

počujte ako si si neviem asi rozbehať ten pdcurses... som si stiahol z tejto stranky a sice ani neviem co z nej stiahnut poradte pls.
http://sourceforge.net/projects/pdcurses/files/pdcurses/3.4/
som stiahol viacere a nakopiroval do zlozky kde mam ulozeneho karla... potom som si otvoril netbeans a dal project properties/build/linker/libraries a tam som si addol pdcurses, no je to všetko spravne?

lebo ked som dal kompilovat tak vypisalo:

karol.c:5:20: fatal error: curses.h: No such file or directory

moj kod:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <curses.h>

int main(int argc, char** argv) {
    char k;
    WINDOW *wnd
    wnd = initscr();
    getmaxyz(wnd, nrows, ncols);
    noecho();
    refresh();
    r=nrows;
    c=ncols;

    turnOn();
    turnLeft();
    movek();

    return (EXIT_SUCCESS);
}

fakovnik

Skús:

#include "curses.h"

Whoever said money can't buy happiness isn't spending it right.