• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE

Started by psicho, 29.01.2010, 17:40:30

« predchdzajce - alie »

posthumen

Ahojte nevedel by niekto poradit????
mam mensi problem s beeprami...ked polozim beeper tak mi ho polozi tam kde chcem ale na ukor toho mi posunie riadok o jedno do prava...
neviete nahodou co s tym?
alebo aspon v ktorom prikaze sa to nastavi aby to namiesto tej bodky spravilo tu hviedicku:D
na vykreslenie hviezdicky som do draw napisal toto     if(world1[j]) printf("\t*");
vopred vdaka


Shwollo

máš tam world1[j] - to máš len jednu súradnicu. Nemalo by tam byť world1[j]...?
nepíšte mi SS - radšej mi píšte mail. (tá obálka pod mojim avatarom :)))

posthumen

Quote from: Shwollo on  05.05.2010, 17:49:53
máš tam world1[j] - to máš len jednu súradnicu. Nemalo by tam byť world1[j]...?

hm tak mam tam aj (i) ale asi toto forum si mysli ze to neco znamena tak to neukaze:D
ani to tvoje "i" neukazalo

mirek

Quote from: posthumen on  05.05.2010, 17:37:43
Ahojte nevedel by niekto poradit????
mam mensi problem s beeprami...ked polozim beeper tak mi ho polozi tam kde chcem ale na ukor toho mi posunie riadok o jedno do prava...
neviete nahodou co s tym?
alebo aspon v ktorom prikaze sa to nastavi aby to namiesto tej bodky spravilo tu hviedicku:D
na vykreslenie hviezdicky som do draw napisal toto     if(world1[j]) printf("\t*");
vopred vdaka

ryzu mas vo vykreslovani - vo funkcii draw(). ty totiz zrejme vykreslujes aj beeper aj nic. ak to riesis cez switch, zrejme ti tam bude chybat break. ak cez if, tak pouzivaj if-else zapis. totiz - ak sa maju vykreslit beepre, tak vykresli beepre a nic viac - pokracuj na dalsie policko sveta. ty zrejme ten beeper vykreslis a preventivne vykreslis este aj tu bodku (empty).
So say we all!

profesionale

Quote from: mirek on  05.05.2010, 17:19:24
Quote from: Bc. nemtom on  05.05.2010, 17:11:52
iba z nazvu funkcii usudzujem ze zistuje na aku svetovu stranu sa pozera karel ci sipka ci co to tam mate
presne tak. dokonca aj google hodi pomerne dobry preklad: "ak Karel stojí na východ"

Ale naco mam spravit funkciu na senzor na aky smer smeruje ked to mi ukazuje priamo ked zapnem karla a zacne sa pohybovat. Tak potom naco senzor na svetove strany?

Safyia

Quote from: profesionale on  05.05.2010, 18:26:25
Quote from: mirek on  05.05.2010, 17:19:24
Quote from: Bc. nemtom on  05.05.2010, 17:11:52
iba z nazvu funkcii usudzujem ze zistuje na aku svetovu stranu sa pozera karel ci sipka ci co to tam mate
presne tak. dokonca aj google hodi pomerne dobry preklad: "ak Karel stojí na východ"

Ale naco mam spravit funkciu na senzor na aky smer smeruje ked to mi ukazuje priamo ked zapnem karla a zacne sa pohybovat. Tak potom naco senzor na svetove strany?
Skus si prejst zaciatocne cvika a zbadas :D Pri niektorych zadaniach je nutne senzor pouzit, ak ma byt zadanie funkcne pre vsetky mapy.

posthumen

Quote from: mirek on  05.05.2010, 18:15:40
Quote from: posthumen on  05.05.2010, 17:37:43
Ahojte nevedel by niekto poradit????
mam mensi problem s beeprami...ked polozim beeper tak mi ho polozi tam kde chcem ale na ukor toho mi posunie riadok o jedno do prava...
neviete nahodou co s tym?
alebo aspon v ktorom prikaze sa to nastavi aby to namiesto tej bodky spravilo tu hviedicku:D
na vykreslenie hviezdicky som do draw napisal toto     if(world1[j]) printf("\t*");
vopred vdaka

ryzu mas vo vykreslovani - vo funkcii draw(). ty totiz zrejme vykreslujes aj beeper aj nic. ak to riesis cez switch, zrejme ti tam bude chybat break. ak cez if, tak pouzivaj if-else zapis. totiz - ak sa maju vykreslit beepre, tak vykresli beepre a nic viac - pokracuj na dalsie policko sveta. ty zrejme ten beeper vykreslis a preventivne vykreslis este aj tu bodku (empty).


vdaka vdaka....hodil som tam len "else" a uz to ide ako ma:D
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

mirek

Quote from: posthumen on  05.05.2010, 18:37:11
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

tak tak vysoko som este nevyrastol :-))
So say we all!

piton

mirek? nie nie, on je veduci pocitacoveho centra  :)
"Iba život, ktorý žijeme pre ostatných, stojí za to." - Albert Einstein

posthumen

Quote from: mirek on  05.05.2010, 18:40:02
Quote from: posthumen on  05.05.2010, 18:37:11
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

tak tak vysoko som este nevyrastol :-))

aha ok myslel som ze si niekto iny no to nic :D
len som chcel vediet o tom centre neco...je tam nejaky archiv dokumentov z fei ci co...a som chcel vediet ci je to spristupnene aj studentom...

a este deje sa mi taka vec v tom karlovy ze ked zadavam do main.c prikazy na pohyb karla tak za kazdym movek(); musim napisat aj draw(); inac sa ten hajzlik ani nepohne...hm nefies co by sa tu dalo spravit?

Tom@s

Quote from: posthumen on  05.05.2010, 18:44:07
Quote from: mirek on  05.05.2010, 18:40:02
Quote from: posthumen on  05.05.2010, 18:37:11
este otazocka na teba mirek--ty si zastupca veduceho pocitacoveho centra???

tak tak vysoko som este nevyrastol :-))

aha ok myslel som ze si niekto iny no to nic :D
len som chcel vediet o tom centre neco...je tam nejaky archiv dokumentov z fei ci co...a som chcel vediet ci je to spristupnene aj studentom...

a este deje sa mi taka vec v tom karlovy ze ked zadavam do main.c prikazy na pohyb karla tak za kazdym movek(); musim napisat aj draw(); inac sa ten hajzlik ani nepohne...hm nefies co by sa tu dalo spravit?

normalne daj do funkcie movek co si si vytvoril draw();  aby si to nemusel pisat stale

profesionale

Moze byt senzor facingSouth() takto?


int facingSouth()
{
  if (karel_direction == 0) return 1;
    else return 0;
}


karel direction mam zadane aktualny smer karla v uhloch....cize 0 90 180 270

Dakujem

sulo

Quote from: profesionale on  05.05.2010, 19:02:36
Moze byt senzor facingSouth() takto?


int facingSouth()
{
  if (karel_direction == 0) return 1;
    else return 0;
}


karel direction mam zadane aktualny smer karla v uhloch....cize 0 90 180 270

Dakujem


V 7. cvičení je dané, že juh má byť 270°, ale ak máš juh definovaný ako 0°, tak by to malo byť správne.

tibike262

potrebujem poradit preco mi na obrazovku nevypise toto :
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int x,y,karelx,karely,direction,bag;
char d;
int pocet_krokov=0;
int posl_funkcia;
int karel_beppers;
main()
{
FILE *fp;
   fp = fopen("world.txt","r");       /*otvorenie súboru pre čítanie*/
    if (fp == NULL)                   /*ak sa neda otvorit, koniec*/
  { printf("Chyba pri otvoreni suboru prvy.txt\n"); sleep(2000);
    return(0);
  }
      fscanf(fp,"%d %d %d %d %d %d", &x, &y, &karelx, &karely, &d, &bag);
printf("sirka sveta je %d \n",x);
printf("vyska sveta je %d \n",y);
printf("karlova pozicia vo svete je %d %d\n", karelx, karely);
switch(d)
{case 0: printf("karel smeruje na vychod\n");break;
  case 90: printf("karel smeruje na sever\n");break;
  case 180: printf("karel smeruje na zapad\n");break;
  case 270: printf("karel smeruje na juh\n");break;
}
printf("karel ma %d beeperov v taske\n",bag);
sleep (1000);
         int draw_karel()
            {switch (d){
               case 0: putchar('>'); break;                                                   
               case 90: putchar('^'); break;                                                       
               case 180: putchar('<'); break;                                           
               case 270: putchar('v'); break;}}
                   
     
     
     
     
     sleep(2000);
}

tie sipky <, >.....


za odpoved vopred diky

Vikinger

Quote from: Safyia on  05.05.2010, 14:39:12
Quote from: Vikinger on  05.05.2010, 08:46:55
s prikazom putBeeper som vyhodil Beeper, ale mi to nevyhodilo tam kde je karel ale o jednu poziciu dalej a doprava dole, kde mozem mat definovanu zlu xovu a y-oovu os?
pretoze suradnica sa zacina od [ 0 ] [ 0 ], takze 0,1,2,3 atd. Takze ked si si chcel dat beeper na 3, 3, realne pozicia je 4. riadok, 4.stlpec
nemoze to byt preto  ???  ;D

a kde to mam hľadať?? kde sa to opraví? dakujem ....

Vikinger

Ako napravim to vykreslovanie? totizto mi vzdy hodi namiesto pozici 3,3 na poziciiu 4,4 prosim kuknite sa nato dakujem

void draw(void){
    int i=1, j=1;
   
    system("cls");

printf("Pozicia: (%d %d)\n", karel.x+0, karel.y+0);
     printf("Krok: %d\n", krok);
     printf("Pocet B v batohu: %d\n", karel.beepers);
     printf("Pocet beeprov na pozicii: %d\n", svet.world[karel.x][karel.y]);
     printf("\n");
     printf("+");
     for(i=0; i<3*svet.width; i++) printf("-");
     printf("+\n");

    for(i=0; i<svet.height; i++)
{
printf("|");
for(j=0; j<svet.width; j++)
{
printf(" ");
if(karel.x==i+1 && karel.y==j+1)
{
if(karel.direction==0) printf(">");
        else if(karel.direction==90) printf("^");
        else if(karel.direction==180) printf("<");
        else if(karel.direction==270) printf("v");
}

else
{
if(svet.world[i][j]==EMPTY) printf(".");
else if(svet.world[i][j]==-1) printf("#");
else if(svet.world[i][j]>0) printf("%d", svet.world[i][j]);
      }
 
printf(" ");
    }
printf("|\n");
  }
printf("+");
    for(i=0; i<3*svet.width; i++) printf("-");
    printf("+\n");
     
     sleep(cas);
}

a000000

ako ma vyzerat funkcie aby karol isiel rychlo ?

setStedDelay(NEJAKE_CISLO)


petopetolkoo

Quote from: a000000 on  06.05.2010, 03:32:38
ako ma vyzerat funkcie aby karol isiel rychlo ?

setStedDelay(NEJAKE_CISLO)



ak to chces robit podla toho jak tam pise tak by to malo byt setStepDelay(nejake cislo) jj..ale kludne si to nazvy aj frišnykrok() :D

ursus

So this router walks into the doctor's office...
- Doctor, it hurts when IP.

Palike

chcem sa spytat v tomto zadani
14. Bludisko 2
Robot prejde daným bludiskom. Po každom štvrtom kroku dá po sebe zátarasu, ktorá pozostáva z jednej značky. Svoju cestu Karel zastaví vtedy, keď príde na pozíciu, na ktorej sa nachádzajú práve dve značky.
Počiatočná situácia:
Karel sa nachádza na začiatku bludiska. V batohu má dostatočný počet značiek. Bludisko má podobu koridora a môžu sa v ňom nachádzať aj iné značky.

ked karel prejde tie 4 kroky..a ma polozit zaterasu... ale na zemi uz je napr. 5 beeprov... on ich ma zobrat a nechat len jeden?.. alebo ma pridat dalsi takze ich tam bude uz potom 6?...

sulo

To: Mirek
Ohľadom zadania č. 11 (Schody):
"Robot si postaví pomocou značiek uprostred plochy sveta schody."

To "uprostred plochy sveta" je myslené len obrazne alebo to má byť takto?

...
...
..3
.23
123
...
..>


Ďakujem.

freshmakerik

Quote from: Palike on  06.05.2010, 14:53:53
chcem sa spytat v tomto zadani
14. Bludisko 2
tam nebudu nikde beepre.., len tie dva ktore oznacuju koniec..  8)
aj počítač je len človek..

Palike

Quote from: freshmakerik on  06.05.2010, 15:40:46
tam nebudu nikde beepre.., len tie dva ktore oznacuju koniec..  8)

Quote from: Palike on  06.05.2010, 14:53:53
Bludisko má podobu koridora a môžu sa v ňom nachádzať aj iné značky.

mirek

Quote from: sulo on  06.05.2010, 15:02:36
To: Mirek
Ohľadom zadania č. 11 (Schody):
"Robot si postaví pomocou značiek uprostred plochy sveta schody."

To "uprostred plochy sveta" je myslené len obrazne alebo to má byť takto?

...
...
..3
.23
123
...
..>


Ďakujem.
ten opis je asi trosku zavadzajuci. ten svet ma byt tak, ako na obrazku v tom zadani - cize od zakladnej ciary. alebo potom neviem, ako to autor naozaj myslel ;)
So say we all!

mirek

Quote from: Palike on  06.05.2010, 15:45:36
Quote from: freshmakerik on  06.05.2010, 15:40:46
tam nebudu nikde beepre.., len tie dva ktore oznacuju koniec..  8)

Quote from: Palike on  06.05.2010, 14:53:53
Bludisko má podobu koridora a môžu sa v ňom nachádzať aj iné značky.
dospecifikuj si to v dokumentacii.

ozaj - uz to kresli tak, ako ma? nasiel si problem?
So say we all!