• Welcome to TUKE FÓRUM - Fórum pre študentov Technickej Univerzity v Košiciach.
 

ZADANIA Z predmetu PROGRAMOVANIE

Started by psicho, 29.01.2010, 17:40:30

« predchdzajce - alie »

Ing. nemtom

alebo bud vdacny ze skolu razdva zmaknes a najdi si robotu a rob nieco uzitocne
brix will be shat

ursus

sak su tam bonusovky ktore sa mozu robit,
s tymi poschodiami to je lahke, ovladanie sipkami to je tiez len hranie sa v lcurses, ten prikazovy riadok to je tiez lahke

to s OpenGL a directX by mohol niekto urobit a ptm mi to ukazat ;D
So this router walks into the doctor's office...
- Doctor, it hurts when IP.

cenki

Quote from: Safyia
ah: Biznis je biznis, ked to nespravim ja, spravi to niekto iny! :D
Pravda, napr. ja.. (aktuálne ale nie nieje čas, ale na bud. rok vo veľkom :)).

Mimochodom otázka na niekoho kto má viac dočinenia ohľadom kurzu Programovanie: tie "bonusové doplňujúce úlohy" za 4b môžu byť aj iné? Budú to akceptovať cvičiaci?

mirek

Quote from: lecter on  20.04.2010, 23:20:58
suhlasim, ze programovat znamena riesit problemy algoritmicky. lenze k programovaniu patri aj syntakticka stranka jazyka a prave toho je podla mojho nazoru malo.

ehm - syntakticka stranka? nie je to nahodou to, co kontroluje samotny prekladac? ci pises "pravopisne" spravne v cecku? a nie je to nahodou to, na co mnohi ukazuju sposobom, ze im to proste nejde? (pretoze to proste ist musi!) ked im prekladac priamo povie, co si o nich mysli? nuz... v tomto pripade poviem, ze az prax robi majstra (ked sa clovek nauci, ze obcas naozaj potrebuje spravu prekladaca vlozit do googla). a ako eminka spominala - vidiet, ako podaktori absolventi cecka maju na oop problem napisat syntakticky spravne deklaraciu metody (bodkociarkami oddeluju parametre, ciarkami oddleuju riadky, ...), tak to da teda zabrat... a to karel nebol ziadny.

Quote from: lecter on  20.04.2010, 23:20:58
je to nazor mna, ktory som pred prichodom na tuke neprogramoval a prisiel som na skolu s tym, ze sa to tu naucim. zial na zaklade toho, ako je riesene programovanie to bez doplnkovej literatury nejde. suhlasim, ze karel je dobry na pochopenie algoritmizacie. mozno by ale stacilo prve druhe cviko na pochopenie zakladov algoritmizacie a potom sa mohlo prejst na ine veci. to je moj nazor.
no - nejdem uz vrtat, ale zaujimalo by ma teda, ako by si si tu vyucbu predstavoval? a co je zle na tom, ako to je teraz? (odhliadnuc od toho, ze si zacinal algoritmizaciu s karlom a priebezne robis na vlastnej implementacii robota karla)
So say we all!

mirek

Quote from: cenki on  21.04.2010, 02:47:50
Mimochodom otázka na niekoho kto má viac dočinenia ohľadom kurzu Programovanie: tie "bonusové doplňujúce úlohy" za 4b môžu byť aj iné? Budú to akceptovať cvičiaci?

samozrejme - dohodni sa ale s cviciacim, aby si nebol sklamany, ze ked urobis printf() navyse s uvedenim vsetkych svojich trademarkov, tak ti povie, ze toto je dost malo na rozsirenie aj za 0.5b.
So say we all!

mirek

Quote from: rhc on  21.04.2010, 02:57:17
dokumentacia v texu sa pocita?

u mna by sa aj. nadhodim detiskam. ale rozhodne nie za 4 body... :-P
So say we all!

Palike

Quote from: Palike on  20.04.2010, 17:22:32
co je zle na tom zapise?..

for (i=0;i<height;i++)
      {
                         for (j=0;j<width;j++)
                         {world [ i ] [j]=world1 [j];
                         world1 [ i ] [j]=0;}
      }


chcem docielit to aby cely svet bol vynulovany... lebo ked si na zaciatku pri vstupe zadam ze ma svet byt napr. 6x6 tak mi to zobrazi svet.. ale hodnota v nom su random cisla.. a zobrazuje mi ze tam mam napr 46393 beeperov na zemi..a chcem docielit to aby bola vsade nula pokial to ja nezmenim.. devcpp mi to skomprimuje.. ale ked zapnem program zadam suradnice ako ma vyzerat svet a ma mi ho zobrazit tak napise ze program prestal pracovat... ked tam ale nedam to world1 [ i ] [j]=0; tak ide vsetko ako ma.. :-$


mne nepomoze nikto?  :embarassed: :embarassed: :embarassed: :embarassed: :embarassed:

petopetolkoo

for (i=0;i<height;i++)
{
  for (j=0;j<width;j++)
  {
    world[i][j]=0;
  }
}


take nieco nestaci ?

tommy-sv

#358
Quote from: Palike on  21.04.2010, 03:13:46
chcem docielit to aby cely svet bol vynulovany...

mozes to riesit aj takto:

#include <string.h>
...
int matrix[2][2] = {{2, 2}, {2, 2}};
memset(&matrix, 0, sizeof(int)*2*2); // velkost int krat dimenzie pola

pozor hlavne na posledny parameter funkcie memset, aby si neprepisal viac pamate nez mas

http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/cstring/memset/

EDIT: pozor aj na druhy parameter, deklarovany je sice ako int ale interne sa pracuje s jednym byte, ktory sa bude opakovat. to znamena ze ak inicializujete pole napr. cislom 1 tak sa stane ze v poli sa bude nachadzat hodnota 16843009 kedze int = DWORD(32bit) = 4 x byte = 00000001|00000001|00000001|00000001
pre nulovanie pola je ale memset skvely
"Čím skôr zomrieš, tým dlhšie budeš mŕtvy."
"Radšej viac vypiť, ako menej zjesť."

ursus

hento s OpenGL/directX vie niekto?
So this router walks into the doctor's office...
- Doctor, it hurts when IP.

tommy-sv

Quote from: ursus on  21.04.2010, 06:04:21
hento s OpenGL/directX vie niekto?

Zavisi to troska od toho ako mas v sucasnosti implementovane vykreslovanie sveta. Ja mam napr. proceduru render() ktora je volana z kazdej relevantnej funkcie ako movek(), turnLeft() a pod. Render nasledne vola seriu procedur (renderRobot, renderStaticWorld...) ktore "zapecu" data zo svojich udajovych struktur do tzv. renderBuffera, co je vlastne struktura obsahujuca dimenzie sveta a vlastnu maticu obsahu. renderBuffer sa nasledne pomocou kniznice curses vykresli na konzolu a pridaju sa bonusy ako stavovy riadok, cislovanie atd.
Implementacia DirectX by zrejme vyzadovala vytvorenie samostatneho vlakna ktore sa bude starat o vykreslovanie grafiky z renderBuffer. Bolo by potrebne osetrit aj mozny konflikt ktory by mohol nastat pokial hlavne vlakno - vykonavajuce prikazy karla - zacne zapisovat udaje do buffra pricom renderer prave vykresluje. Co by sa dalo ale vyriesit velmi jednoducho jedinou premennou typu bool zv. lock ktora by bola nastavena na true pocas doby kym sa udaje menia, v tej dobe by renderer vykreslil stare data (zrejme ulozene v dalsom buffer-i :) )
Vseobecna praca s DX a OpenGL je bohate dokumentovana na roznych strankach.
"Čím skôr zomrieš, tým dlhšie budeš mŕtvy."
"Radšej viac vypiť, ako menej zjesť."

Maxim88915

Pocujte ludia, nenajde sa tu neaka dobra dusa ktora by my mohla pomoct zo zadanim ? Alebo mozno niekto kto uz mal toto zadanie.

http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/pvjc/scenarios/zadania.html

Moje je 8 - Hlavna Diagonala

Vrela vdaka za akukolvek pomoc  :)

thx

Sig and Avy made by me

pisti17

cawko....kto robi zadania na programko???alebo kto mi to vie normalne vysvetlit???diky :)cim skor :)

padre

ako neviem ako vam ale mne pripadaju tieto zadania lahke na to ze je to zadanie z celeho semestra

ursus

Quote from: Maxim88915 on  21.04.2010, 19:32:01
Pocujte ludia, nenajde sa tu neaka dobra dusa ktora by my mohla pomoct zo zadanim ? Alebo mozno niekto kto uz mal toto zadanie.

http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/pvjc/scenarios/zadania.html

Moje je 8 - Hlavna Diagonala

Vrela vdaka za akukolvek pomoc  :)

thx

sak vzdy pokladas beeper v kazdom riadku o jednu x-ovu suradnicu dalej az kym nenarazi na konec sirky sveta..
So this router walks into the doctor's office...
- Doctor, it hurts when IP.

petopetolkoo

Quote from: ursus on  22.04.2010, 03:33:00
Quote from: Maxim88915 on  21.04.2010, 19:32:01
Pocujte ludia, nenajde sa tu neaka dobra dusa ktora by my mohla pomoct zo zadanim ? Alebo mozno niekto kto uz mal toto zadanie.

http://stargate.cnl.tuke.sk/~mirek/pvjc/scenarios/zadania.html

Moje je 8 - Hlavna Diagonala

Vrela vdaka za akukolvek pomoc  :)

thx

sak vzdy pokladas beeper v kazdom riadku o jednu x-ovu suradnicu dalej az kym nenarazi na konec sirky sveta..



ludia su lenivi rozmyslat,ked maju problem, hned to hodia sem bez toho aby sa nad tym zamysleli ,lebo vedia ze dobraci chytraci im pomozu. ved preco nepomoct lenivcom a darmozracom nie ? mozno ak chcete mat co najviac dobrych skutkov, ale inac len sami sebe skodite, a udrzujete parazity na tej skole dlhsie.  :thumbs-up:

Ing. nemtom

nevadi, parazity potom zlyhaju ked pojdu hladat robotu
brix will be shat

ursus

ja ti nevem dude, dneska som spravil labak na fyzu pre kamarata a dostal som pol litra vodky ;D
So this router walks into the doctor's office...
- Doctor, it hurts when IP.

Agamemnon

Quote from: padre on  22.04.2010, 00:39:41
ako neviem ako vam ale mne pripadaju tieto zadania lahke na to ze je to zadanie z celeho semestra

ono... len pomerne veľká časť ich pokladá za veľmi ťažké až nemožné na urobenie... to je ten problém...
All code is crap.

42

Safyia

Quote from: Agamemnon on  22.04.2010, 04:38:35
Quote from: padre on  22.04.2010, 00:39:41
ako neviem ako vam ale mne pripadaju tieto zadania lahke na to ze je to zadanie z celeho semestra

ono... len pomerne veľká časť ich pokladá za veľmi ťažké až nemožné na urobenie... to je ten problém...
Tak ja sa im necudujem. Cely semester neurobia ani jedno cviko a na konci sa stazuju, ze to je tazke a je toho vela... Teoreticky by uz teraz mali mat 10 cviko, co je 90% implementacie a ostava im len ich zadanie.
Aaale, to problem vobec nie je :D Aspon nie moj, cim viac ludi to flakne, tym lepsie pre mna, mensia konkurencia v buducnosti ;D

psicho

#370
aka konkurencia ? .... coskoro pride zahuba ! apakopalypsa !! skaza ! hriesnici budu pikat za svoje hriechy ! vy tu riesite bezvyznamne zadania ktore Vam knicomu nepomozu ,ale ze by ste nacuvali slovam BOZIM tak to neee !!! ale ked pride ten den uz bude neskoro !


RADSEJ CHODTE DOKOSTOLA ako taketo veci tu riesit ! Zadania neni su vsetko !  Praca neni vsetko ! Peniaze neni su vsetko ! Boh je vsemohuci, boh vam pomoze ! modlite sa bratia !
----------------------

Nezhromažďujte si poklady na zemi, kde (ich) moľ a hrdza ničí a kde sa zlodeji vlamujú a kradnú. Ale zhromažďujte si poklady v nebi, kde (ich) ani moľ ani hrdza neničí a kde sa zlodeji nevlamujú a nekradnú. Lebo kde je tvoj poklad, tam bude aj tvoje srdce.

Evanjelium podľa Matúša 6, 19-21
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

psicho

a este jeden citat si neodpustim na Vasu adresu :

--------------------------------------------------------------

Ale milujte svojich nepriateľov, čiňte dobre a požičiavajte, nič neočakávajte za to a Vaša odplata bude hojná...

Evanjelium podľa Lukáša 6, 35
read my blog> www.codemazing.com <read my blog

mirek

Quote from: psicho on  22.04.2010, 16:11:04
a este jeden citat si neodpustim na Vasu adresu :

--------------------------------------------------------------

Ale milujte svojich nepriateľov, čiňte dobre a požičiavajte, nič neočakávajte za to a Vaša odplata bude hojná...

Evanjelium podľa Lukáša 6, 35

psicho - tak nieco taketo som od teba necakal. veru - splhol si si u mna.
So say we all!

Ing. nemtom

u mna klesol lebo vyzera to tak ze zas droguje :D
brix will be shat

Safyia

Quote from: psicho on  22.04.2010, 15:53:26
aka konkurencia ? .... coskoro pride zahuba ! apakopalypsa !! skaza ! hriesnici budu pikat za svoje hriechy ! vy tu riesite bezvyznamne zadania ktore Vam knicomu nepomozu ,ale ze by ste nacuvali slovam BOZIM tak to neee !!! ale ked pride ten den uz bude neskoro !
Prehovoril hlavny bussinessman ;D Ja rada pomozem, ale robit to nikomu nebudem :D